Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> osiagi w czasie deszczu-cos dziwnego
dejv667
post Fri, 25 Aug 2006 - 22:54
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





byc moze jest to odrobine dziwne pytanie, ale dzis poraz kolejny mialem okazje zaobserwowac dziwne zachowanie mojego samochodu w czasie deszczu.
wydaje sie, ze jest szybszy. o dziwo roznica jest najbardziej odzuwalna w okolicach predkosci maksymalnej.
moje pytanie, czy dostawanie sie wody do dolotu moze w jakikolwiek sposob wplynac (pozytywnie) na prace seryjnego silnika z lekko odetkanym dolotem i wydechem?
zaznaczam, ze z powodu przygotowan do sezonu jesienno-zimowego stozek jest odkryty i "bierze na siebie" wode
nie zaobserwowalem zadnych innych objawowo w postaci pracy silnika odbiegajacej od normy (halasy, stuki, nierowna praca itp).
mi osobiscie sie wydaje, ze roznica wynika z temp powietrza, ktora w czasie deszczu jest sporo nizsza jednak pytam dla zasady.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Aug 2006 - 22:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kosiniak
post Fri, 25 Aug 2006 - 23:18
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





a wziales pod uwage to ze powietzre jest wtedy chlodniejsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 25 Aug 2006 - 23:28
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT
mi osobiscie sie wydaje, ze roznica wynika z temp powietrza, ktora w czasie deszczu jest sporo nizsza jednak pytam dla zasady.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Sat, 26 Aug 2006 - 00:06
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





temperatura powietrza to jedno, a drugie to być może woda dostająca się w niewielkich ilościach przez stożek do kolektora ssącego odparowuje i obniża temperaturę powietrza dostarczanego do cylindrów.. to oczywiście może wpłynąć pozytywnie na pracę silnika.

mówiąc w skrócie (bardzo ogólnie), masz darmowy wtrysk wody do kolektora ssącego

radziłbym przyjrzeć się temu uważniej, bo o ile w małych ilościach woda faktycznie może trochę pomóc, to jeśli będzie jej za dużo to może zabić silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 26 Aug 2006 - 00:10
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("radar":za8n2q08)
radziłbym przyjrzeć się temu uważniej, bo o ile w małych ilościach woda faktycznie może trochę pomóc, to jeśli będzie jej za dużo to może zabić silnik.


że by nastąpił hydro-lock to musiał by zassać wodę z kałuży, taką z padającego deszczu raczej nie ma szansy...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Sat, 26 Aug 2006 - 00:21
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("FilipN":36unzwdc)
CYTAT("radar":36unzwdc)
radziłbym przyjrzeć się temu uważniej, bo o ile w małych ilościach woda faktycznie może trochę pomóc, to jeśli będzie jej za dużo to może zabić silnik.


że by nastąpił hydro-lock to musiał by zassać wodę z kałuży, taką z padającego deszczu raczej nie ma szansy...


oczywiście masz rację, ale napisałem to, ponieważ nie wiem w którym miejscu ma zamontowany ten stożek..
a jak wiadomo kałuże podczas deszczu się zdażają
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 26 Aug 2006 - 03:54
Post #7


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





to idz zobacz gdzie masz ten stozek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 26 Aug 2006 - 06:19
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





stozek jest okolo 30cm nad ziemia-napewno nie zassie nic bezposrednio, no chyba, z wodowal w rzece bede

chyba widac gdzie jest filtr. informuje jedynie, ze alu flex obecnie znikl bo raz, ze brzeczal a dwa ze jak wspomnialem szykuje sie do sezonu jesienno zimowego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 26 Aug 2006 - 09:03
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Moim zdaniem to chyba raczej placebo, bo przyrost/spadek mocy w zależności od temperatury nie jest aż tak duży procentowo by w Uno 1.4 dało to jakieś fajerwerki. Rozumiem jakby czuć różnicę między 25 stopni latem i -20 zimą, ale tutaj.. nie wiem, podejrzane to dla mnie. Rozumiem jakby to był silnik turbo o mocy 500 koni, wtedy nawet niewielki procent to już sporo koni (a pozatym przy turbo temperatura ma zwykle większy wpływ niż w NA) i może dałoby się odczuć. A jeśli rzeczywiście to wyczuwasz to masz bardzo precyzyjną dupohamownię


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubertmlodyXX
post Sat, 26 Aug 2006 - 09:31
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: Płock





Hmm jak to by powiedziec
ja tez mam minimalna ilosc konikow
bo az 51 i jadac w deszczy lub poprostu jak jest chlodno samochod sie lepiej zbiera odczuwalnie a jak jest np upal albo stoi i sie nagrzeje to gorzej hmm


--------------------
MOTOPLOCK.PL

ZAPRASZAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 26 Aug 2006 - 09:51
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





w moim RST roznica nawet 5C byla wyraznie odczuwalna, samochod byl bardzo czuly na zmiany temp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 26 Aug 2006 - 10:14
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("berkut":b7dqrqv9)
w moim RST roznica nawet 5C byla wyraznie odczuwalna, samochod byl bardzo czuly na zmiany temp

Ale ty miales dupny IC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciek_civic
post Sat, 26 Aug 2006 - 10:26
Post #13


User
Dołączył: Fri, 19 March 2004
Skąd: Warszawa





Jak juz napisano:
1.Obnizenie temp powietrza w dolocie
ma bardzo duze znaczenie

oraz:
2.Jakby pomyslec logicznie to nawet niewielkie ilosci mgielki wodnej w cylindrze podnoszą ciśnienie sprężania - nie trzeba dalej tlumaczyć.
Dodatkowo, woda obecna podczas spalania mieszanki powoduje dokladniejsze
"wypalenie" całości - w badaniach spaliny są po prostu czystsze, w tym przypadku można powiedzieć ze spalanie jest efektywniejsze - tez nie trzeba dalej tlumaczyc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Sat, 26 Aug 2006 - 11:08
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





Dla tych, którzy mają dostęp do odkurzaczy z filtrem wodnym proponuję zrobienie eksperymentu: zassać 1 czy 2 cm wody wylanej na podłogę do rury odkurzacza. Po chwili da się odczuć bardzo wyraźnie ochłodzenie rury ssącej, szczególnie odczuwalne gdy rura jest metalowa. Podobnie działają tanie klimatyzatory, takie dmuchawy wodne.
W filtrze u Dejv667 zachodzi takie samo zjawisko - ciepło parowania wody jest bardzo dużę i wyraźnie chłodzi powietrze. Dodatkowy efekt wynika z tego, że jak napisał zdjął aluminiową rurę doprowadzającą zimne powietrze, czyli w aktualnie letnich warunkach, przy braku deszczu ciągnie do silnika dość ciepłe powietrze. W deszczu i samo powietrze jest chłodniejsze i dodatkowo jeszcze chłodzi się od wody na filtrze.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ogor
post Sat, 26 Aug 2006 - 11:31
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 February 2006
Skąd: Bytów





http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=17205 tu mozecie zobaczyc co sie stanie jak za duzo wody zassie O_o
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 26 Aug 2006 - 21:26
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT("ogor":1206bd82)
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=17205 tu mozecie zobaczyc co sie stanie jak za duzo wody zassie O_o

to oczywiste. woda ma o wiele wieksza gestosc niz gaz i w dodatku jest trochu mniej podatna na "scisniecie" jej 10 krotnie.
inna kwestia, ze u mnie nie ma czegos takiego hjak ciagniecie wody niczym motopompa tylkio tak jak to ktos okreslil: "mgielka wodna".

CYTAT
A jeśli rzeczywiście to wyczuwasz to masz bardzo precyzyjną dupohamownię

wyczuwam. jezdze tym samochodem duzo. pozatym u nie w czasie deszczu nie czuc jakichs tam popraw osiagow w sprincie do setki. czuc je dopieropozniej, kiedy silnikdaje z siebie niemal wszystko. da sie tez wtedy zauwazyc, ze np 170km/h ktore normalnie oznacza 5000RPM jest osiagane 300RPM wczesniej, da sie zauwazyc, ze samochod sie lepiej zbiera przy wysokich (jak na to autko) predkosciach. to wlasnie tam roznica jest wyczuwalna.

w kazdym razie dziekuje wszystkim za potraktowanie mojego pytania powaznie i odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Sat, 26 Aug 2006 - 22:01
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Jakim cudem ta sama predkosc jest osiagana 300rpm wczesniej? Przeciez to jest niemozliwe Przelozenia skrzyni same sie nie wydluzaja

Chyba ci sie od wilgoci predkosciomierz slizga albo cus tongue.gif


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sat, 26 Aug 2006 - 22:03
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





cyt. da sie tez wtedy zauwazyc, ze np 170km/h ktore normalnie oznacza 5000RPM jest osiagane 300RPM wczesniej,

Coś Ci chyba się zdawało


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 26 Aug 2006 - 22:18
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





prawda, ze brzmi to durnie?
otoz normalnie aby jechac taka predkoscia musze miec gaz w podlodze.
natomiast w czasie deszczu z gazem w podlodze mam przy tych samych obrotach wiecej na szybkosciomierzu.
mozliwe, ze moj licznik przeklamuje, mozliwe, ze jest to moj blad w obserwacji. z racji tego, ze teraz niemal codziennie mam rano deszcz a wieczorem sucho to postaram sie zaobserowac to doklanie.
jest calkowicie mozliwe, ze w tym wzgledzie sie myle. przy tej predkosci to wogole w mojej puszcze juz malo czasu na dokldna obserwcje deski rozdzielczej jest. licznik tez jakos specjalnie dokladny nie jest
jesli sie myle to z pewnoscia o tym poinformuje.

to co napewno jest pewne: uchylenie przepustnicy widoczne dzieki wskaznikowi podcisnienia. w czasie deszczu mozna osiagnac ta samam predkosc z mniejszym uchyleniem przepustnicy (mniejszym podcisnieniem w dolocie). tego akurat jestem pewien . rozumiem, ze ma to zwioazek z tym wszystkim co juz opisano, czyli: niska temp sprawia, ze silnik ciagnie powietrze o wiekszym zageszczeniu, odrobina wody w dolocie doatkowo je schladza. czujnik temp powietrza pomaga skorygowac dawke paliwa. silnik uzyskuje ta sama moc z mniejszym katem otwarcia przepustnicy. ide wlasciwym tropem w tym wzgledzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 26 Aug 2006 - 23:30
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





nie istnieje taka możliwość, że by osiągnąć jakąś daną prędkość o 300 czy 500 czy 2000rpm niżej bez zmiany przełożenia...
Nawet jak byś zamiast seryjnych kilkudziesięciu KM miał 400KM to przy tej samej skrzyni biegów (to samo przełożenie główne i przełożenia biegów) będziesz osiągał przy danych obrotach dokładnie takie same prędkości jak przy seryjej mocy...
jedyny przypadek gdy to się zmieni to taki, gdy silnik seryjnie jest za słaby by dokręcić się do odcięcia na najwyższym biegu - w tedy zwiększenie mocy może podnieść prędkość maxymalną (ale niższe prędkości będą nadal osiągane przy tych samych obrotach)..


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 14:30