Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jaki silnik do Seicento
razman
post Sat, 03 Jun 2006 - 16:27
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: Warszawa





Witam, w przyszlym tygodniu chce kupic silnik od Punto 1.2 do mojego Seicento 900 SPI. Gdzies wyczytalem, ze silnik od Punto 75 1.2 8v pasuje praktycznie bez przerobek. Prosze o jakies rady, jaki silnik wybrac, jakich ewentualnie przerobek bedzie potrzebowal moj samochod, zeby go dopasowac. Nie jestem mechanikiem. Po prostu denerwuje mnie slamazarnosc obecnego samochodu. Prosze jakies konkretne rady. Pewnie w przyszlosc zaloze Turbo wiec silnik powinien sie do tego nadawac. Jesli walnalem jakas gafe prosze o wyrozumialosc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 Jun 2006 - 16:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jabi
post Sat, 03 Jun 2006 - 16:32
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 03 December 2004
Skąd: 3city





dam ci jeden sluszny link gdzie siedza fachury z wawy i pokieruja cie do odpowiednich ludzi ktorzy ci to zamontuja a potem nawet turbo dorzuca

http://www.tkkf.fora.pl


Co do tematu to silnik pasuje bez wiekszych modow i nadaje sie pozniej pod turbo


--------------------
male, czarne, juz ssssyczy
136KM 187Nm maaalooo GTS Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 16:34
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





silnik 1,2 8v MPI 75KM pasuje bez większych przeróbek. Poza silnikiem musisz mieć jeszcze:
- cały ukłąd wtryskowwo-dolotowy(kolektor+listwa+przepsutnica)
- skrzynię (S, Sporting, Abarth z palio)
- lewarek z cięgnami z wersji 1,1
- łapy: silniowa od SC/CC 1,1 + dolna skrzyni, górna dopasowana do skrzyni którą wybeirzesz
- zbiorniczek wyrównawczy+przewody gumowe układu chłodzenia
- komputer
- półośki z przegubami
- pzedłużyć kabelek do czujnika ciśnienia oleju
- przedłużyć kabel i wymienić wtyczkę do czujnika wstecznego
- wymienić linke na tą z 1,1
- kolektor wydechowy z 1,1 do pzeróbki albo z 1,2 pasuje jak ulał
- przeobić wiązke z 1 na 4 wtyrski (połaczenie równoległe)
- pompa paliwowa z 1,1 lub 1,2 (z 1,1 wydajniejsza) obudowa zostaje ori

jak coś to pytaj tmat przerabiałem tydzień temu i skończyłem swapa

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 03 Jun 2006 - 16:56
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Niekiedy tez budzik , jesli silnik jest z mk2


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 17:02
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





wcale nie wystarczy wymienić czujnik w skrzyni z elektronicznego na mechaniczny i budzik zostaje

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 03 Jun 2006 - 17:47
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





CYTAT("gn11.WASyL":wfbft7ub)
wcale nie wystarczy wymienić czujnik w skrzyni z elektronicznego na mechaniczny i budzik zostaje

pzdr


Hmm dziwne , bo ja musze zmienic licznik z mk2 na starszy ,z uwagi na CAN , predkosc,obroty ida poprzez komp z mk2 , czyli dajac inny silnik , inny komp nie pasi , chyba ze ktos sie nie zna i mi zle mowil ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 17:58
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





eee a jaki masz komp mały czy duży i czy mówisz o 8v czy 16v bo z tego co wiem inny budzik się daje tylko jełśi chce sie zrobić elektroniczny buzik a nie na linke mechanicznę, budzik masz i tak podpinany pod skrzynie a nie pod silnik więc któe mk nie powinno mieć znaczenia, chba ze to z koleji mnie źle poinformowano

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 03 Jun 2006 - 18:03
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Na autokaciku o tym gadalem , i komputer z mk2 8v nie pasi do starszych silnikow , czyli budziki nie pasuja bo sa podpiete pod ow mk2 komputer...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 18:08
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





a to przepraszam nie wiedziałem ze tak jest

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GR44Z
post Sat, 03 Jun 2006 - 18:16
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 19 May 2006
Skąd: Dolny Śląsk





Może zrób inaczej niż wszyscy... 1,4 z Punto GT Turbo?


--------------------
Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabi
post Sat, 03 Jun 2006 - 18:20
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 03 December 2004
Skąd: 3city





CYTAT("GR44Z":xxqo0qut)
Może zrób inaczej niż wszyscy... 1,4 z Punto GT Turbo?


a zdajesz sobie sprawe ile to roboty aby wsadzic ten silnik do seicetno? tniecie giecie i inne modyfikacje.... a 1.2 8v fire jest naprawde wytrzymalym silnikiem


--------------------
male, czarne, juz ssssyczy
136KM 187Nm maaalooo GTS Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 18:21
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





duża rzeźba, trzeba robić łapy, półośki, ciąć przód by zmiećicić turbinę, 1,2 8V to plug&play jak masz wszystko zebrane, 3 dni roboty i skończone
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 03 Jun 2006 - 18:21
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Do SC/CC tylko 1.2 8/16v inne to bedzie spora rzezba i spore komplikacje.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
razman
post Sat, 03 Jun 2006 - 19:49
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: Warszawa





Co to jest budzik? Mam Seicento SPI nie MPI czy istnieje silnik w punto w takiej samej wersji? Nie pamietam, gdzie, ale na 100% jestem pewnien, ze ktos opisywal przerobke Seicento do 1.2 8v bez wymiany skrzyni biegow. Tylko przelozenie silnika. Problem mam taki, ze samochod nie moze za dlugo stac w warsztacie, zarabia na siebie. Ma zarabiac po prostu szybciej MPI ma inny licznik, prawdopodobnie inny komputer, a co za tym idzie, przerobki strasznie wydluza czas pracy przy samochodzie. Pytanie: czy Punto 75 1.2 8v wystepowal w wersji SPI, czy tylko MPI?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 19:58
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





SPI był 60 km a MPI 75KM (mowa o wersjach 8v), budzik to nic innego jak zegary mozesz montować MPI bo tam sie przerabia tylko kabelek do wtrysków wszystko pasi gdyż w tym silniku paliwo jest podawane równolegle a nie fazowo wieć nie ma problemu, sam dokąłdnie taki swap zrobiłem, co do warsztatu to zależy jak będą ogarnęci ludzie, w częstochowie u Szaregozrobisz to w mniejwiecej 3 dni, mi zajeło by to ok 5 jeśli bezieszmiał all części albo dasz kase na nie jeśli bedą potrzebne

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabi
post Sat, 03 Jun 2006 - 20:08
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 03 December 2004
Skąd: 3city





CYTAT("gn11.WASyL":2ruz83ff)
SPI był 60 km a MPI 75KM (mowa o wersjach 8v), budzik to nic innego jak zegary mozesz montować MPI bo tam sie przerabia tylko kabelek do wtrysków wszystko pasi gdyż w tym silniku paliwo jest podawane równolegle a nie fazowo wieć nie ma problemu, sam dokąłdnie taki swap zrobiłem, co do warsztatu to zależy jak będą ogarnęci ludzie, w częstochowie u Szaregozrobisz to w mniejwiecej 3 dni, mi zajeło by to ok 5 jeśli bezieszmiał all części albo dasz kase na nie jeśli bedą potrzebne

pzdr


jest dokladnie tak jak wasyl mowi

przerabiasz wiazke dajesz kompa 1.2 8v 75km i gotowe

a szarego z czestochowy tez moge ci polecic w ciemno naprawde dobry fachura tu mozesz go znalesc http://www.wiecejmocy.pl/


--------------------
male, czarne, juz ssssyczy
136KM 187Nm maaalooo GTS Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Sat, 03 Jun 2006 - 20:12
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





pozatym Wafelek, Mefisto, Darcyk1

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GR44Z
post Sat, 03 Jun 2006 - 20:45
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 19 May 2006
Skąd: Dolny Śląsk





CYTAT("jabi":2luiijig)
CYTAT("GR44Z":2luiijig)
Może zrób inaczej niż wszyscy... 1,4 z Punto GT Turbo?


a zdajesz sobie sprawe ile to roboty aby wsadzic ten silnik do seicetno? tniecie giecie i inne modyfikacje.... a 1.2 8v fire jest naprawde wytrzymalym silnikiem


No właśnie nie zdaję sobie widocznie sprawy, nie "siędzę" w Fiatach, dałem tylko pomysł, myślałem że pomoże...

Myślałem tylko że jeżeli Seicento "dzieli się" silnikiem 1,1 z Punto, to nie będzie wielkim problemem swap innej wersji, widocznie jest inaczej...


--------------------
Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
razman
post Sat, 03 Jun 2006 - 21:23
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: Warszawa





no to jasne, mam zegary do MPI, kupilem na allegro bo mialy elektroniczne cos tam, to pewnie te. Do mojej wersji na linke w zupelnosci nie pasuja, a po przerobce moze sie nadadza. Co do skrzyni biegow, to konieczna jest wymiana? Obecna skrzynia nie bedzie pasowac? Zostawmy na razie osiagi. Poprawi sie je pozniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Sat, 03 Jun 2006 - 21:30
Post #20


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





no niestety skrzynia od 900 nie pasuje.
Wpadnij na http://www.centomania.pl tu jest wszystko o swapie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:38