![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 January 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Clio Williams 2,0 16v po przebiegu... no właśnie na budziku jest 150k km. Silnik zalany półsyntetykiem 10W40 i wygląda sprawa następująco: jak silnik jest zimny Cisnienie jest ok, po zagrzaniu spada. Nie ma jeszcze tragedii, ale silnik lubi obroty i powyżej 6tys obr. lekko dymi - jak to 16v.
Nie bardzo chciałbym zmieniać olej na jakiś bardziej gęsty bo obawiam się o hydraulikę w silniku (popychacze etc.) I tu mam pytanie: Słyszałem, że wysilone silniki tak jak np w Subaru są zalewane olejem 10W60 - syntetykiem, który to poprzez swoje łasciwości lepkościowe mógłby w tym przypadku coś pomóc. Ma ktoś jakies doświadczenia z tym olejem? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: wroclaw ![]() |
Ja zalalem 20 w 60 motula i raczej sobie chwale.
-------------------- SRTW.pl
Nowe i uzywane czesci do VAG'ow, Porsche i Lancera EVO... Wydechy pod wymiar, IC, orurowania kwasowka i chromonikiel mammoth1@o2.pl 669 517 675 / 669 517 676 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 January 2006 Skąd: Kraków ![]() |
A poprawiło się z ciśnieniem? Bo motul ciut drogawy jak na experyment
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Motul to nie experyment - u mnie z ciśnieniem się poprawiło. Lej motula.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 January 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Dzieki Leo, tego sie własnie chciałem dowiedzieć - mozna zamykać
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: Kielce ![]() |
moze powiedz jekie masz ciśnienie??
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 07 March 2005 ![]() |
kup platinum 10w60 rally sport,ciśnienie oleju się znacznie poprawi,a nie wydasz majątku jak na motul
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
No to ja dorzucę Valvoline vr10w60.....trochę droższy od platinium coś tam ale tańszy od motula.....
-------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
CYTAT("macpl":3eh9qxdn) No to ja dorzucę Valvoline vr10w60.....trochę droższy od platinium coś tam ale tańszy od motula.....
10W60 jest półsyntetyk a 5 w 50 jest Full http://www.unoturbo.pl/ut_fotki/valvo.JPG -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Warszawa - Piaseczno ![]() |
10w60 jest pełnym syntetykiem... tak jest napisane na opakowaniu Valvoline. Jest dużo tańszy od Motula (ok 40 PLN za 1l) i moim zdaniem świetnie się sprawdza.
-------------------- Rallye Golf G60
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R ![]() |
Valvoline 10W60 jest synthetic blend w szarych(srebrnych bańkach)
i full synthetic w czarnych -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
A jakie zdanie macie nt Castrol 10W60?
-------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R ![]() |
jak w "Szukaj"
wpiszesz : Castrol RS to znajdziesz sporo opinii na temat tego oleju -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Dan41":3tkl3w8p) A jakie zdanie macie nt Castrol 10W60?
Ja mam złe.... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
ja też.
Added after 36 seconds: CYTAT("44FG":1h2b57hi) 10w60 jest pełnym syntetykiem... tak jest napisane na opakowaniu Valvoline. Jest dużo tańszy od Motula (ok 40 PLN za 1l) i moim zdaniem świetnie się sprawdza.
jestem święcie przekonany , że to półsyntetyk. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
Polski Castrol RS to syf.Miałem okazję porównać wymieniałem polski i jednocześnie drugiemu klientowi rs który przywiózł z niemiec.Różnica kolosalna i w kolorze i w lepkości.
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("EASYKATO":150839c4) Valvoline 10W60 jest synthetic blend
no to wlasnie znaczy pol syntetyk -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Częstochowa/Piaseczno ![]() |
Jets też dostępny (od niedawna) Valvoline 10W60 z napisem FullSynthetic - jest w czarnej butelce. Ten "synthetic blend" jest dla odróżnienia w szarej.
Castrol - osobiście jeździłem zarówno na niemieckim (10 tys. km) jak i na polskim (ok. 30 tys. km). Różnica jest zdecydowana (obserwując zachowanie oleju i wnętrze silnika). Obecnie jeżdżę na Valvoline - na razie mogę powiedzieć jedno - nie zostawia syfu w silniku, ciśnienie oleju takie samo jak na Castrolu. pzdr |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
A ja wczoraj na "lato" zalalem 10W60 z Castrola..
Widze ze za dobrze nie zrobilem... -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
Największy problem z castrolem miałem z powodu totalnie spoconego silnika - pocił się wszędzie przy każdej uszczelce i śrubce. jest to o tyle dziwne że na zimę często zalewałem 0w30 lub 0w40 i zawsze było wsio ok. po kilkuset km na castrolu zalałem valvoline 10w60 "full syntetic", wymyłem silnik i od tego czasu spokój nic sie nie poci, a ciśnienie wzrosło o 0,5bara...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:28 |