![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Postanowilem zabrac sie za lekkie poprawienie osiagow mojego drugiego malenstwa ktore przez okres wiosna-jesien dzielnie sluzylo mi jako auto zastepcze podczas przerabiania mojej CRX Del Sol.
troche o obecnym projekcie - swap z silnika 1,1HB na gazniku skrzynia 4<50KM> na 1,8 8v GX na pelnym mechanicznym wtrysku K-JET skrzynia 5<90KM> - przekladka kompletnego zawieszenia z golfa 2 z hamulcami <docelowo przednie wentylowane, tyl zwykle tarcze z GTI> - obspawanie calej budy, czy bedzie klatka...najpierw chyba 16v:) - przekladka deski plus renowacja srodka plus blacharka - ale to nie te forum wiec pomijam opis Plany: - ponowny swap ale juz na 1,8 16v lub 2,0 16v pewnie padna pytanie czemu odrazu nie robie wiec wyjasniam. Znalezienie silnika PL, KR, czy ABF nie jest az tak kosmicznym problemem, ale w moim wypadku ja potrzebowalem praktycznie calego Golfa do przerobki, gdyz nie chcialem wkladac dwukrotnie lub docelowo 3-4 krotnie mocniejszego motoru do samochodu w ktorym zawieszenie jest na poledynczym wachaczu i stabilizatorze grubosci kciuka. Udalo mi sie znalezc kompletnego golfa za cene polowy golego 16v, wiec wybor byl oczywisty - drugim planem jest uturbienie obecnego GX turbina T2 z GTD plus IC. Wiem ze to mala turbina, ale chce to zrobic w drodze eksperymentu, wiec bylbym wdzieczy za porady osob ktore wkladaly T do K/KE-Jeta, szczegolnie na mechanicznym wtrysku innym dziekuje. Stan obecny: Ofiara transformacji ![]() kosiareczka ![]() nowe zabawki ![]() nowe zawieszenie ![]() Dzien 1 - pozbycie sie silnika od kosiaki, zawieszenia, ukladu kierowniczego i wszystkich niepotrzebnych smieci - wstepna przymiarka nowego zawieszenia, i ustalenie co trzeba bedzie wyciac ![]() Dzien 2 - wycinanki komora wstepnie ogolocona pod przyjecie nowego zawieszenia ![]() - pierwsze przymiarki zawiechy ![]() ![]() ![]() wiec z miejscem nie jest zle, mozna by sie o VRa pokusic w srodku :hmm: Dzien 3 podluznice przerobione ![]() ![]() i zawieszenie przykrecone i kolejny otworek <!-- s:grin: --><!-- s:grin: --> wstawiony uklad kierowniczy narazie tylko wylapany, bo trzeba bedzie scianke przerobic tak zeby uszczelnienie wstawic ![]() Projekt jest w trakcie realizacji wiec sukcesywnie bede dokladal zdjecia i opisy w 1szym topicu --------------------------------------------------------------- Calosc realizowana u kolegow warsztacie blacharka, przekladka by GrzeHoo & Andrzej pozostale by martii |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Mysle, ze lepiej zlozyc Digifanta 1 niz grzebac na K-jecie.
GTO ma duze doswiadczenie i wiedze na temat softu do tego kompa, co moze zaowocowac duzo lepiej dzialajacym silnikiem niz na k-j. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Wg, mnie szkoda kasy i roboty pchać digi do auta które i tak dostanie nowe serce, K-jetem też da się sporo ździałać tylko trzeba wiedzieć gdzie kręcić
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 September 2005 ![]() |
Jestem pod wrażeniem projektu jako właściciel kolejnego już Derby. Podejrzewam, że musisz skrócić półosie, ale faktycznie z miejscem jest tam nieźle. Widziałem w Niemczech Derby 1.8 16V zrobione profi w takim setupie jak Ty chcesz i wszystko się mieściło idealnie. Gdybyś chciał sprzedać jakąś drobnicę z niego, to pisz - ja zawsze
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 17 January 2005 Skąd: Miasto świętej wierzy :) ![]() |
fajnie sie zapowiada, wrzucaj foty i opisy na bierzaco
-------------------- ale to niewazne:)
..::www.centomania.pl::.. powered by Szary Garaż |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Umyj komore silnika (i pomaluj) zanim wlozysz tam silnik.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Kubek juz bez przesady jeszcze nie skonczone wycinanie
a tak na powaznie, najpierw idzie spasowanie zawiechy, wzmocnienie i przerobienie dolnej czesci podluznic, dorobienie mocowan do podluznic z zastrzalami i spasowanie ukladu kierowniczego z golfa, pozniej wpakowanie silnika, spasowanie przednich sanek i ich nowych mocowan Wszystko ma byc zrobione tak zeby mozna bylo wymieniac poszczegulne elementy dostepne do golfa jak juz wszystko bedzie technicznie gralo, obspawanie i wzmocnienie wszystkiego, oczyszczenie do golej blachy zabezpieczenie i lakier -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 15 September 2005 Skąd: WE ![]() |
fajne fajne powodzenia w modach czekam na dalsze foty
-------------------- ep3 227
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Mam takie głupkowate pytanie poco zmieniałeś zawieszenie ??????? Bo jest to dlamnie całkowicie niezrozumiałe
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
hmmm po co?
1. zawiecha w derbiaku to wachacz grubosci kciuka i drazek reakcyjny - GII ma juz w miare mocne wachacze 2. mcperson jest zespolony ze zwrotnica - w GII to osobne elementy 4. hamulce w derbiaku sa moze i dobre ale dla seryjnego silnika - GII daje mozwliwosc zamontowania z GTI 5. mocowanie silnika oczywiscie mozna bylo go powiesic na podluznicach ale to znaczaco by je obciazylo, ten samochod ma 28lat, druga sprawa nie chcialbym zeby w pewnym momencie odjechala mi przednia zawiecha z silnikiem, wmontowanie zawiechy od GII dodatkowo spina dol kabiny pod sciana grodziowa co zapewni jej owiele wieksza sztywnosc niz blaski jakie byly w oryginale 6. w tym rozwiazaniu moge dodatkowo dolozyc stabilizator z GTI 7. znalezienie czesci do derbiaka to juz dlugie szukanie tu znalezienie w razie W od GII nie jest zadnym problemem 8. MOC poczatkowy swap wiaze sie z 2x mocnejszym i nieco ciezszym motorem, ma dodatkowo dostac T co tez dodatkowo powinno podniesc moc do 3x, w planach jest tez ponowny swap ale juz na 1,8T gdzie moce sa juz o wiele wieksze, wiec rozwiazanie z kompletna zawiecha od GII uwazam za jak najbardziej przyszlosciowe pozniej porobie fotki i pokaze na nich jaka byla zawiecha i wzmocnienie dolu przed i po -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
OK ogladnełem dokładnie zdjęcia przy innych metodach ta buda by nieprzeżyła życze wytrwałosci bo to jest najważniejsze
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 16 June 2004 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
witam,
myślę że wiele informacji z tego forum się przyda do Twojego projektu... niestety po holendersku http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/iko ... ct=SF;f=12 Added after 59 minutes: CYTAT("martii":1z81r6dr) hmmm po co?
1. zawiecha w derbiaku to wachacz grubosci kciuka i drazek reakcyjny - GII ma juz w miare mocne wachacze 2. mcperson jest zespolony ze zwrotnica - w GII to osobne elementy 4. hamulce w derbiaku sa moze i dobre ale dla seryjnego silnika - GII daje mozwliwosc zamontowania z GTI 5. mocowanie silnika oczywiscie mozna bylo go powiesic na podluznicach ale to znaczaco by je obciazylo, ten samochod ma 28lat, druga sprawa nie chcialbym zeby w pewnym momencie odjechala mi przednia zawiecha z silnikiem, wmontowanie zawiechy od GII dodatkowo spina dol kabiny pod sciana grodziowa co zapewni jej owiele wieksza sztywnosc niz blaski jakie byly w oryginale 6. w tym rozwiazaniu moge dodatkowo dolozyc stabilizator z GTI 7. znalezienie czesci do derbiaka to juz dlugie szukanie tu znalezienie w razie W od GII nie jest zadnym problemem 8. MOC poczatkowy swap wiaze sie z 2x mocnejszym i nieco ciezszym motorem, ma dodatkowo dostac T co tez dodatkowo powinno podniesc moc do 3x, w planach jest tez ponowny swap ale juz na 1,8T gdzie moce sa juz o wiele wieksze, wiec rozwiazanie z kompletna zawiecha od GII uwazam za jak najbardziej przyszlosciowe pozniej porobie fotki i pokaze na nich jaka byla zawiecha i wzmocnienie dolu przed i po 1, 5, 6, 8 . zawiecha moze i wygląda na słabą ale po wymianie stabilizatora który jest jednoczesnie drązkiem reakcyjnym na ramę np. firmy salzmann wytrzymuje całkiem pokaźnie moce... ![]() ![]() tu jest opis polówki mk 3 co prawda z silnikiem 1.8T ale mają takie same zawieszenia http://www.polo20v-turbo.de/index2/index2.htm lub taką ramę: [url=http://img398.imageshack.us/my.php?image=cupsubframe8xi.jpg:1z81r6dr] ![]() ![]() ![]() ![]() sparwa korozji w twoim aucie i wiek to fakt, ale mozna chyba było obspawac podłuznice ?? 2. to chyba nie problem? 3. no.. trafic na uzywany sprawny gwint do polo jest ciezko, ale nówka Supersporta to wydatek chyba ok 1700 zł 4. do standardowych zwrotnic golfa 2 nie załozysz tarcz i cacisków od GTI, jażmo zacisku jest elementem zwrotnicy- trzeba zmienic zwrotnice od GTi (+zacisk oczywiście) a w polo/derby jest mozliwość montazu do seryjnych zwrotnic praktycznie kazdych tarcz i zacisków, pod warunkiem że będziesz miec do tego jażmo..(do tarcz wentylowanych 239 mm z polo g40 lub golfa GT mozna dopasowac jazmo od passata b2 lub golfa 1 gti i polo g40) na foto jazma dostosowyjące orginalną zwrotnicę do tarcz 280 mm ![]() 7. zalezy jakie czesci ?? zawieszenia?? mechaniczne ?? to nie jest problem - zawieszenia w praktycznie niezmienionej formie było produkowane w polo do 94 roku.... jedyny problem to czesci blacharskie |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Dzieki za pomoc ale moje prace juz sa bardziej zblizone pod GII, obecnie siedzi juz na gwincie HR z przodu
a zdecydowalem sie na czesci od GII, dlatego ze nabylem calego z silnikiem zawieszeniem itp, bez budy za tzw grosze obecnie kupilem gwinta HR na przod i Eibach+Koni tyl Projekt idzie powoli ze wzgledu na brak czasu zarowno moj jak i Grzeska i Andrzeja u ktorych to robie ale wole powoli a dokladnie, teraz czeka mnie wymiana podlog i wzmocnien na zejsciu podluznic bo oryginalne po 28 latach powiedzialy papa a zanim na stale wloze silnik chce mniec zrobiona cala podloge, komore silnika, bagaznik z obspawaniem i porzadna konserwacja, tak zeby zapomniec o niej na dlugi czas -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
troche czasu minelo od ostatniej aktualizacji, ale z braku czasu derbiak spokojnie sobie odpoczywal, czekajac na wskrzeszenie
Obecnie prace znowu ruszyly i mam nadzieje ze na wakacje uda mi sie nim troche polatac a wiec co nowego Nalezalo poprawic mocowanie przedniego zawieszenia, zeby schowac je na rowno z podloga bo przeswit byl ok 8cm, dodatkowo przerobic, i po czesci dorobic nowe podluznice ![]() doszla nowa podloga bo stara byla delikatnie mowiac w stanie rozkladu:) ![]() ![]() dodatkowe podluznice pod podloga zwiazane z przednia zawiecha ![]() ![]() wspawane belki pod fotele z crx vtec i pierwsze zabezpieczenie antykornikowe naszym supertajnym wynalazkiem ![]() dodatkowo wszystkie mozliwe laczenia konstrukcyjne sa obspawane kielich i przerobiona podluznica coby motorownia sie zmiescila ![]() slupki ![]() w miedzyczasie trwaly walki z wsadzeniem nowego malenstwa pod maske ![]() i w koncu wszedl za 5tym razem:) ![]() a w miedzyczasie zabralem sie za reanimacje zabawek tak zeby pod maska bylo blink blink ala pimp my ride:) na poczatek magiel i zawiecha przednia ktora troche draznila wygladem jak i dzialaniem [img]http://img408.imageshack.us/img408/2292/zawiechaplusmagielstarelt4.jpg[/img] magiel rozebrany do zera wypolerowany i zlozony na nowo [img]http://img408.imageshack.us/img408/6373/magielmr3.jpg[/img] podobnie zawieszenie [img]http://img405.imageshack.us/img405/8048/zawiechapb3.jpg[/img] i efekt koncowy [img]http://img136.imageshack.us/img136/9857/zawieszenieplusmgieldf9.jpg[/img] do zawieszenia kupilem ladniejszy stuff [img]http://img402.imageshack.us/img402/955/hrzt9.jpg[/img] troche sztywny mam nadzieje ze zebow nie pogubie:) podobny los spotkal rozrusznik i alternator bo byly juz troche nieteges:) [img]http://img521.imageshack.us/img521/9898/rozrusznikta3.jpg[/img] [img]http://img136.imageshack.us/img136/5568/alternatorrx1.jpg[/img] po malej transformacji doprowadzony do wzglednego stanu [img]http://img521.imageshack.us/img521/6066/rozrusznikialternatoryu0.jpg[/img] podobnie przepustnica i kolektor [img]http://img402.imageshack.us/img402/2883/przepustnicapl9.jpg[/img] [img]http://img201.imageshack.us/img201/8734/kolektordolotod4.jpg[/img] po dniu zabawy doczyszczony zostaje jeszcze spasowabnnie kanalow z glowica [img]http://img483.imageshack.us/img483/5923/przepustnicapopd7.jpg[/img] [img]http://img483.imageshack.us/img483/6208/kolektorplusprzepustnicsv8.jpg[/img] zabawa powoli trwa zostalo jeszcze troche rzeczy do podczyszczenia i moze uda sie odpalic na probe w przyszlym tygodniu -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: częstochowa ![]() |
ciekawy projekt kiedy nowe fotki
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 September 2005 ![]() |
Będzie poszerzony? Bo może być trochę cienko ze skręcaniem w takim setupie na seryjnych błotnikach.
-------------------- Starlet KP60 - jeżdżę na co dzień
Fiat 126p - sam naprawiam |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
A co myślisz nad silnikiem PG ? Popieram także pomysł założenia digifanta I w miejsce mechanika, ja w swoim 9A tak zrobiłem i bardzo nakłaniam wszystkich do tego. Zapowiada się naprawdę fajny wozik.
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
CYTAT Będzie poszerzony? Bo może być trochę cienko ze skręcaniem w takim setupie na seryjnych błotnikach. niestety tak, wolalbym zostac przy wygladzie ori ale przy dolnym zawieszeniu od GII moglbym jedynie ganiac na 5,5j13, ktore i tak nie wejda ze wzgledu na nowe heble 256mm, wiec dojdzie poszerzka o ok 4cm, (reperaturki od GI) mam nadzieje ze uda sie zachowac ksztalt oryginalu CYTAT A co myślisz nad silnikiem PG ? Popieram także pomysł założenia digifanta I w miejsce mechanika, ja w swoim 9A tak zrobiłem i bardzo nakłaniam wszystkich do tego. Zapowiada się naprawdę fajny wozik.
PG, podobnie jak KR, PL czy ABF byly rozwazane na samym poczatku, ale jak powiedzialem kupilem calego Golfa w cenie polowy golego silnika co do DIGI, jak gdzies uda mi sie wyrwac za rozsadne $$$ to zrobie przekladke, a narazie pobawie sie K-Jetem jezeli dojdzie do nastepnego swapu to najbardziej prawdopodobnym bedzie juz TDI PD 130, wole myslec troche ekonomicznie bo jednak troche km robie w roku nastepne fotki po weekendzie, narazie mala walka z customowa przednia belka, dokonczeniem podluznic i paroma gadzetami -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
maly update zabawek
prace ciagna sie troche ale wszystko ma byc dokladnie zrobione i przemyslane czekajac na kolejne nowe zabawki zabralem sie za odnowienie tych co w trakcie zakupilem HAMULCE stare wygladale troche mizernie ![]() po dlugim poszukiwaniu kupilem komplecik na swapa 256mm z G60 plus nowe lozyska, i odnowienie, do lakierowania wybralem czarny.... moze nie beda wygladac na szybkie czerwone ale ladnie beda wygladac za czarbymi felami:) ![]() ![]() co prawda kupilem komplet z tarczami i klockami, ale to zo z nich zostalo nadawalo sie tylko jako zyletki do golenia wiec w bonusie zafundowalem sobie nowe tarcze i klocki ![]() po obsadzeniu pedalow... nie mylic z teletubisiami:), dojda calkowicie nowe przewody hamulcowe i odnowiona pompa w miedzyczasie pobawilem sie troche fajnymi maszynkami i odnowilem 2 felgi, zeby ladnie komponowaly sie z zaciskami wczesniej jezdzily na BMW, i chyba wlasciciel dosc uparcie uwielbial krawezniki to juz po czesciowym czyszczeniu bo niedosc ze byly cale zasniedziale to na calym rancie obdrapane ![]() fele oczywiscie przed zabawa trafily na kontrolne prostowanie przed mala reanimacja po paru godzinach zabaw z papierami udalo mi sie uzyskac taki efekt ![]() zlikwidowalem podwojny ran ale uniknelem napawania, calej obreczy ![]() odrobina podkladu ![]() i wprawna reka GrzeHo i pare setek lakieru zmienila je w takie cudo ![]() ![]() lakier to czarmy metalic plus kombinacja ziarna by RM i na koniec zabawki zwiazane z przeniecieniem napedu rozebrane na czesci sprzeglo, oczysczone i pomalowane [img]http://img403.imageshack.us/img403/4575/sprzeglody2.jpg[/img] i digifajs do wachlowania biegami po zakupie wygladal dosc dziwnie... jak wyciagniety ze stawu, zarosniety paru milimetrowa warstwa smarow, oleju i wszech obecnego syfu, dodatkowo uwalony smarem z polosi [img]http://img403.imageshack.us/img403/6943/skrzyniasyfoy1.jpg[/img] po 2 popoludniach skrobania i mycia udalo sie ja doprowadzic do w miare znosnego wygladu [img]http://img159.imageshack.us/img159/3443/skrzynia1bj7.jpg[/img] w sreodku poczatkowo zastanawialem sie jak zmiescilo sie kolo zamachowe bo bylo z cm olejosmarosyfu z okladzin, az dziwne ze dawca poruszal sie golfem z calym sprzeglem zatopionym w szlamie [img]http://img393.imageshack.us/img393/8627/skrzynia2kp0.jpg[/img] to na dzis tyle prace moze sie troche ciagna ale wole powoli i dokladnie |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 22 May 2007 Skąd: z nikąd... ![]() |
Piękna robota mam VW Golf MkI z tego samego roku przez ostatnie 3mce tez go renimowałem warto było pozdro dla kolegi
-------------------- "Zbyt szybki by żyć, zbyt młody by umrzeć"
"Śmierć jeździ szybko więc..... trzeba być szybszym od niej" ----------------------------------------------------- VW Golf MkI 1.5D "G-style" BMW E36 Coupe M50 B25 "Black Beauty " |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 12:50 |