Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> VR6 VAG - dywagacje o tym silniku
Szeli
post Tue, 29 Nov 2005 - 22:54
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 29 August 2004
Skąd: Zza Wielkiej Wody





Ponieważ się nie doczytałem to w mojej ocenie:

Najlepszy wolnossacy silnik VW: VR6 - montowany w Corrado, Golfach MkIII, Passacie, Vento, SEAT - Alhambra
nastepcy - R32 i 3.2 z Audi TT

z doladowanych to: 1.8T - za potencjał jaki w sobie kryja, łatwośc i dostepnosć oraz przystępną cenę


--------------------
www.StreetRacing.pl -> Sprzet z USA

Nie Jezdzij Szybciej Niż Lata Twoj Anioł Stróż...!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 29 Nov 2005 - 22:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ROTOR
post Tue, 29 Nov 2005 - 23:41
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 08 March 2005
Skąd: Lublin





CYTAT("Szeli":15u6hkeo)
Ponieważ się nie doczytałem to w mojej ocenie:

Najlepszy wolnossacy silnik VW: VR6 - montowany w Corrado, Golfach MkIII, Passacie, Vento, SEAT - Alhambra
nastepcy - R32 i 3.2 z Audi TT

z doladowanych to: 1.8T - za potencjał jaki w sobie kryja, łatwośc i dostepnosć oraz przystępną cenę


hmm, vr6? przeciez to pseudo v6,,a gdzie KR,KW,ABF?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szeli
post Wed, 30 Nov 2005 - 20:49
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 29 August 2004
Skąd: Zza Wielkiej Wody





CYTAT("grencan":1b2t3kub)
CYTAT("ROTOR":1b2t3kub)
CYTAT("Szeli":1b2t3kub)
Ponieważ się nie doczytałem to w mojej ocenie:

Najlepszy wolnossacy silnik VW: VR6 - montowany w Corrado, Golfach MkIII, Passacie, Vento, SEAT - Alhambra
nastepcy - R32 i 3.2 z Audi TT

z doladowanych to: 1.8T - za potencjał jaki w sobie kryja, łatwośc i dostepnosć oraz przystępną cenę


hmm, vr6? przeciez to pseudo v6,,a gdzie KR,KW,ABF?

nie no , każdy chwali to co ma!!
najlepszy to nissanowski SR20DE a turbo to SR20DE+T


Wcale nie każdy chwali to co ma. VR6 został uznany przez ludzi z TopGeare za najlepszy silnik wolnossacy jaki VW kiedykolwiek stworzył - wprawdzie dla niektórych to tylko program motoryzacyjny ale najlepszy w Europie i oni potrafią ocenić co jak i gdzie. Wracając do samego silnika - o tym, że jest najlepszy z VW świadczy jego charakterystyka, dzwiek w szczególnosci, moc oraz potencjał jaki w sobie kryje i ktory można uruchoić odpowiednimi środkami. Wkładany był od 91 roku w golfach, passatach, vento, corrado, sharanie, caravelle; pokusił sie o niego SEAT w Alhambrze, Ibizie do 2001. Następcą jest R32 oraz 3.2 w Audi TT ale te silniki nie ciesza się już taka popularnością jaka miał i nadal ma VR6. Ponadto na bazie tego silnika było konstrułowane VR5 w Borze oraz w pewnym stopniu W8 i W12.

A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności.


--------------------
www.StreetRacing.pl -> Sprzet z USA

Nie Jezdzij Szybciej Niż Lata Twoj Anioł Stróż...!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Wed, 30 Nov 2005 - 21:28
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Dźwięk... Charakterystyka... A może krótko: co ten silnik potrafi jako N/A? Co potrafi po doładowaniu? Za mniej więcej jakie pieniądze? Ile waży?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szeli
post Thu, 01 Dec 2005 - 00:05
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 29 August 2004
Skąd: Zza Wielkiej Wody





CYTAT("k11":2m7fommi)
Dźwięk... Charakterystyka... A może krótko: co ten silnik potrafi jako N/A? Co potrafi po doładowaniu? Za mniej więcej jakie pieniądze? Ile waży?

r.


N/A
2.8 - 174KM 235Nm
2.9 - 190KM 245Nm
2.8 na 24 wentylach - 204KM i (już nie pamiętam ile Nm ale troche ich tam jest)
z doładowaniem, w Polsce są tylko 2 VR6 jeżdzące z kompresorami i już ich temat był omawiany na forum.
z tego silnika w Niemczech wyciągają po 450KM i więcej za duze pieniądze bo to nie tania zabawa - zobacz sobie uturbione VRy na mobile.de

A przy okazji nie każdy silnik trzeba od razu modyfikować, liczy się także niezawodność, wytrzymałość i funkcjonalność dla normalnego użytkownika dlatego właśnie VR6 był wkładany przez tyle lat do tylu pojazdów.


--------------------
www.StreetRacing.pl -> Sprzet z USA

Nie Jezdzij Szybciej Niż Lata Twoj Anioł Stróż...!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Thu, 01 Dec 2005 - 00:14
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Szeli":1i59zr4r)
z tego silnika w Niemczech wyciągają po 450KM i więcej za duze pieniądze bo to nie tania zabawa - zobacz sobie uturbione VRy na mobile.de


450KM z blisko trzech litrów z kupę kasy... hmmm... czyli ogólnie kibel...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Thu, 01 Dec 2005 - 00:16
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Szeli, chyba nie zrozumiales idei tego tematu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROTOR
post Thu, 01 Dec 2005 - 00:25
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 08 March 2005
Skąd: Lublin





CYTAT("Szeli":2i5sgv09)
A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności.


hahah, chyba sam najpierw poczytaj o konstrukcji tego silnika

uwazasz ze

-rozchylenie cylindrow o 15 st.
-jedna glowica
-jeden kolektor dolotowy i wydechowy


to jest opis silnika v6 ?????

przy konstruowaniu vr6 kierowano sie max. kompaktowoscia tego silnika gdyz mial on miec 6 cylindrow i miescic sie w malym nadwoziu

jest to konstrukcja wysoce osobliwa poniewaz w gruncie zeczy jest to silnik rzedowy o "naprzemianleglych" cylindrach, ze akurat sa w odchyleniu od siebie spowodowalo tylko to ze w rzedzie by sie nie zmiescily a prawdziwa V bylaby za szeroka

[url=http://imageshack.us:2i5sgv09][/url:2i5sgv09]

tutaj masz rysunek pogladowy,,

ogolnie silnik trodny w modyfikacjach, w serii dosyc awaryjny i paliwozerny

wpakowano ten silnik nawet do polo (taki byl kompaktowy) ale i tak juz mizerny rozklad mas w GIII vr6 w polo byl juz makabryczny

kompaktowosc i male wymiary to glowne zalety tego silnika, a tutaj chyba watek nie byl o kompaktowych i malych silnikach?


gdy wszedl pierwszy Vr6(bodajze AAA) obnizono moc ABF na ok.140km dlaczego?

poniewaz vr6 mial 174 km i 2,8 l a ABF 2.0 i 170km ,,wladzom sie to nie podobalo poniewaz ich nowe dziecko okupione tyloma godzinami pracy inzynierow wydawalo sie malo sensowne w zakupie


Vw mial Kw,Kr ktore podobno sa obcietymi o jeden gar 3b i wspomniany ABF -- to sa silniki Vw na ktore trzeba zwrocic uwage, z nowszych to 1.8T i TDi

natomiast opinie panow z Top gear mnie zabardzo nieinteresuja,moze ich program jest ciekawy i jest to niezaprzeczalnie dobre "show" jednak np. porownanie banki mleka i silnika w evo nie jest do konca tafione ,,oni skupiaja sie na jezdzie tych samochodow a nie ich konstrukcji i mozliwosciach

Added after 7 minutes:

Vr6 i niezawodnosc niepowinny byc w jednym zdaniu , moduly zaplonowe i rozrzad szczegulnie w 24v to juz legenda
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Faceman
post Thu, 01 Dec 2005 - 00:29
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 27 December 2002
Skąd: Józefów/ Wawa





Proponuję wydzielić dywagacje dotyczące konstrukcji VR6 do osobnego tematu a ten wątek skierować na właściwe tory.

Pozdrawiam


--------------------
Pontiac Firebird Formula 5,7 LS1 V8 - 500 kM
Chevrolet Nubira 2,0 Turbo - 207 kM
Ford Mondeo Mk III TDCI - 115 kM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Thu, 01 Dec 2005 - 12:33
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("Szeli":18mblud5)
Wracając do samego silnika - o tym, że jest najlepszy z VW świadczy jego charakterystyka, dzwiek w szczególnosci, moc oraz potencjał jaki w sobie kryje i ktory można uruchoić odpowiednimi środkami.


Dzwiek ok, ale osiagi? Moc ponizej wielu seryjnych 2.0.
Potencjal, 450KM uturbione z 2.9 to dobry wynik?
Nawet jesli na seryjnych gratach to i tak marnie.

Added after 3 minutes:

CYTAT("Smoq":18mblud5)
Większość dzisiejszych jednostek tej pojemności ma ogromny problem w przekroczeniu granicy 200KM NA.
O dojrzałości konstrukcji świadczy to, że bloki tego silnika były wykorzystywane w udanym Peugeocie 206WRC. Zaturbiony silnik XU9J4 wytrzymuje na seryjnym bloku i pompie wody 850KM bez najmniejszego problemu, przy zachowaniu pojemności około 1990ccm
Co ciekawe seryjny XU9J4 nie jest to typowa wiertarka rodem z Hondy. 90% z 180Nm mamy już powyżej 3000rpm, a moc maksymalną przy 6400rpm.
Niestety współczesne konstrukcje są tworzone przez księgowych, zaś samą


Bez przesady, sa silniki 2.0 ktore spokojnie przekraczaja 200KM N/A.
Nie wspomne o vtecach bo to oczywiste, ale silniki z mojego clio po "naprawie" kolektora ssacego maja okolice 200KM, a oczywiscie bawiac sie dalej bedzie wiecej. Moment, moje ulubione pojecie, niech bedzie, w 2.0 w clio mam 222Nm, moc 184KM przy 6200.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szeli
post Thu, 01 Dec 2005 - 12:40
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 29 August 2004
Skąd: Zza Wielkiej Wody





CYTAT("ROTOR":1dt1cosl)
CYTAT("Szeli":1dt1cosl)
A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności.


hahah, chyba sam najpierw poczytaj o konstrukcji tego silnika

uwazasz ze

-rozchylenie cylindrow o 15 st.
-jedna glowica
-jeden kolektor dolotowy i wydechowy


to jest opis silnika v6 ?????

ogolnie silnik trodny w modyfikacjach, w serii dosyc awaryjny i paliwozerny

Vr6 i niezawodnosc niepowinny byc w jednym zdaniu , moduly zaplonowe i rozrzad szczegulnie w 24v to juz legenda


Chodziło mi o to, że nie mozna porównywać VR6 z V6 ze względów konstrukcyjnych jakie przedstawiłeś. Co do modyfikacji to wszystko można zrobić za odpowiednia kase. Awaryjność - nie wiem o czym mówisz gdyz w tych silnikach praktycznie sie nic nie psuje; rozrzad w VR6 (łancuchy) są przewidziane przez producenta jako dożywotnie - należy tylko wymieniać napinacze najlepiej co ok 100 tyś. km. Jeszcz sie nie spotkałem zeby komuś strzelił rozrząd w VR6 no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem.
A co do spalania to silnik VR6 o pojemności 2.9 litra 6 garach pali średnio bez oszczędzania: miasto 12,3 litra/ trasa 8 litrów to chyba nie jest duzo; niejeden polonez 1.6 łyknie wiecej .
A skoro KR i ABF jest taki dobry i bezawaryjny według ciebie to dlaczego nie wkładano ich przez te wszystkie lata do tych wszystkich modeli aut w takich ilosciach jakie wkładali VR6 - pomyśl o tym.


--------------------
www.StreetRacing.pl -> Sprzet z USA

Nie Jezdzij Szybciej Niż Lata Twoj Anioł Stróż...!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 01 Dec 2005 - 15:56
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("Szeli":56tw4132)
Chodziło mi o to, że nie mozna porównywać VR6 z V6 ze względów konstrukcyjnych jakie przedstawiłeś. Co do modyfikacji to wszystko można zrobić za odpowiednia kase.


To znaczy jaką? Żeby się nie okazało, że taniej można np. ściągnąć LS1?

CYTAT
Awaryjność - nie wiem o czym mówisz gdyz w tych silnikach praktycznie sie nic nie psuje;


Ktoś już Ci tu podał przykład diesla z W123...

CYTAT
no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem.


A co jest takiego w dźwięku VR6?

CYTAT
A co do spalania to silnik VR6 o pojemności 2.9 litra 6 garach pali średnio bez oszczędzania: miasto 12,3 litra/ trasa 8 litrów to chyba nie jest duzo; niejeden polonez 1.6 łyknie wiecej :lol: .


Auta z LS1 w cruisingu ponoć są w stanie przejechać 30 mil na galonie. A to oznacza spalanie w okolicy 8 litrów, przy silniku, który ma dobre 350KM i 5.7 litra pojemności (swoją szosą chciałbym to zobaczyć). To chyba znów nie udało Ci się zaimponować.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m@ciek
post Thu, 01 Dec 2005 - 16:37
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: drifters.pl





Wydaje mi się, że dyskusja stała się nieco jałowa.
Ktoś z moderatorow mogl by wydzielić częśc o VR6, żeby nie psuć tematu. VR6 jest niewątpliwie dobrym silnikim do jazdy na codzień i można ge też tuningować jeżeli ktoś ma taką wizję.
Nikt jednak nie ma wątpliwośći - włącznie z właścicielami VR6 - że nie jest to jednak jednostka, którą można pod jakimkolwiek względem porownać do np. 2JZGTE .

Silnik BMW m20b25 też w Szwecji robią na 800KM. I co z tego, skoro z serią to ma on wspólny chyba tylko blok.
I pomimo, że sam taki mam i tuninguje go uturbiając , nie zaliczył bym go do grona "najlepszych silników". Podobnie jak VR6.

W tej kwestii temat się już chyba wyczerpał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROTOR
post Thu, 01 Dec 2005 - 16:43
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 08 March 2005
Skąd: Lublin





CYTAT("Szeli":2ex9zx04)
CYTAT("ROTOR":2ex9zx04)
CYTAT("Szeli":2ex9zx04)
A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności.


hahah, chyba sam najpierw poczytaj o konstrukcji tego silnika

uwazasz ze

-rozchylenie cylindrow o 15 st.
-jedna glowica
-jeden kolektor dolotowy i wydechowy


to jest opis silnika v6 ?????

ogolnie silnik trodny w modyfikacjach, w serii dosyc awaryjny i paliwozerny

Vr6 i niezawodnosc niepowinny byc w jednym zdaniu , moduly zaplonowe i rozrzad szczegulnie w 24v to juz legenda


Chodziło mi o to, że nie mozna porównywać VR6 z V6 ze względów konstrukcyjnych jakie przedstawiłeś. Co do modyfikacji to wszystko można zrobić za odpowiednia kase. Awaryjność - nie wiem o czym mówisz gdyz w tych silnikach praktycznie sie nic nie psuje; rozrzad w VR6 (łancuchy) są przewidziane przez producenta jako dożywotnie - należy tylko wymieniać napinacze najlepiej co ok 100 tyś. km. Jeszcz sie nie spotkałem zeby komuś strzelił rozrząd w VR6 no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem.
A co do spalania to silnik VR6 o pojemności 2.9 litra 6 garach pali średnio bez oszczędzania: miasto 12,3 litra/ trasa 8 litrów to chyba nie jest duzo; niejeden polonez 1.6 łyknie wiecej .
A skoro KR i ABF jest taki dobry i bezawaryjny według ciebie to dlaczego nie wkładano ich przez te wszystkie lata do tych wszystkich modeli aut w takich ilosciach jakie wkładali VR6 - pomyśl o tym.



a) "napinacze" scieraja w vr6 notorycznie

cool.gif modul zaplonowy jest b. wrazliwy i kosztuje b. duzo

w rodzinie mielismy vr6 i nie mow mi ile to pali bo to co mowisz jest wrecz niewiarygodne nie pamietam ile ale nawet w katalogu jest duzo wiecej

to ze go tak dlugo tlukli i wsadzali prawie do wszystkiego to nic nie znaczy,, zobacz ile czasu produkowali silnik poloneza/125p

silniki AR - v6 i boxery maja ladniejszy dzwiek- inna liga pod tym wzgledem

ogolnie koniec OT i no offence Szeli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Thu, 01 Dec 2005 - 18:01
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Szeli":2a4zj1aw)
no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem.

Audi R5


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Thu, 01 Dec 2005 - 18:03
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





M20B25 do 800 koni??? To chyba tylko buda z tej bmw została, bo ten silnik tego nie wytrzyma. Czytałem kiedyś o M20 który żyłowali do 600 koni i niestety cały czas pękała głowica. Było też coś z blokiem, ale już nie pamiętem co.


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 01 Dec 2005 - 19:01
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Zgadza się i dodałbym bym jeszcze R6 np. z BMW i wszelkie japońskie wiertarki..


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 01 Dec 2005 - 19:18
Post #18


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Heh wolnossących silników które mają lepszy dźwięk od VR6 są setki, heheh... Posłuchaj sobie jakiegokolwiek Ferrari V8, V12, Porsche carrera GT V10, Viper V10, Chevrolet LS1/LS2, TVR dowolny model, Audi S4 , RS4 (nowe), Bmw M3, M5 (wszystkie generacje), Porsche 911 (dowolny model bez turbo), Alfa romeo V6, Subaru boxer wolnossące legacy H6, w zasadzie dowolne R6 z Bmw i starszych mercedesów, każda co lepiej wyżyłowana honda (już nie wspomne o dźwięku NSXa)... bla bla bla możnaby tak wymieniać w nieskończoność. I zanim powiesz, że się nie znam to powiem ci że ok 10 lat temu moja mama miała golfa VR6 i pamiętam to auto dość dobrze.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Mon, 05 Dec 2005 - 13:42
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





czyli krotko mowiac VR6 duzo pali, slabo jezdzie, wazy tone albo dwie, a jedynym argumentem na jego "fajnosc" jest dzwiek silnika. Wiec moim zdaniem ten silnik zbyt udanym nie jest, dla mnie jego plusem jest elastycznosc, ale raczej nie o to tu chodzi.
To juz lepiej 2.0 16v GTI, porownywalnie jezdzi a pali duuuzo mniej a i eksplatacja tansza.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Tue, 06 Dec 2005 - 14:18
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("Szeli":3800x7hj)
pokusił sie o niego SEAT w ..... Ibizie do 2001.


hmm..albo Cie nie zrozumiałem albo mi coś umkneło albo sie troszku zagalopowałeś ..najmocniejszy silnik wolnossący jaki wystepował seryjnie w Ibizie to był ABF


--------------------
1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:16