![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
czy po odelżeniu koła zamachowego wystarczy wyważenie samego koła , czy lepiej jest je wyważyć z wałem
i czy znowu straszną zbrodnią dla silnika jest samo wyważenie koła bez wału ( odcinka ustawiona na 7100 rpm ) koło ma być odelżone o jakieś 20 % -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 17 May 2005 Skąd: WARSZAWA ![]() |
Wywazac z walem, dociskiem i kolkiem pasowym....
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Jeżeli nie miałeś wyważanego wału wraz kołem wcześniej to nie będzie źle, ponieważ fabrycznie są one wyważane niezależnie. Jednak dynamiczne wyważenie ich w komplecie daje lepsze efekty w postaci rownej pracy silnika i bez zbędnych drgań.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
nie widze sensu odelzac o 20 % ... szkoda hajsu
-------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
mam pytanko, moze troche glupie.. ale czy zeby to wywazyc trzeba miec rozebrany silnik??
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Jeżeli chcesz wyważyć wał korbowy z kołem, dociskiem i kołem pasowym to tak(a przynajmniej wyjęty sam wał), samo koło zamachowe nie wymaga rozbiorki.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
podepne sie pod temat,
ja odelzylem kolo o jakies 30%, Czy po takim modzie trzeba stroic kompa, auto wczesniej bylo wystrojone pod konkretne mody (wałki, glowica, dolot, wydech) bo osiagi mi spadły o jakies 0,5 - 1s, biorac pod uwage ze zalozylem w tym samym czasie sport kolektor wydechowy na bazie Supersprina to cos jest nie tak |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk ![]() |
chyba sobei sam odpowiedziales na pyatnei dlaczego osiagi spadly, cyt: "sport kolektor wydechowy na bazie supersprinta"
albo supersprint albo podruba, podobnie jak z butami, oryginal OK, podroba do d.py |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("cichy78":uomefd58) chyba sobei sam odpowiedziales na pyatnei dlaczego osiagi spadly, cyt: "sport kolektor wydechowy na bazie supersprinta"
albo supersprint albo podruba, podobnie jak z butami, oryginal OK, podroba do d.py co do kolektora to jest OK, jak mniewam zauwazyles pytałem sie o kolo zamachowe , co zreszto wynika z tematu |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk ![]() |
zalisz sie ze osiagi ci spadly po montazu dwoch rzeczy: kolektora i lzejszego kola zamachowego, jest malo realne zeby byla to wina kola wiec pozostaje zle zrobionydobrany kolektor, dlaczego twierdzisz ze ten kolektor jest OK??
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Kolega zalozyl taki sam do Vra, na gtechu wyszlo mu 0,25 lepiej do setki
wiec wykluczam kolektor wydechowy, ktory jest czesto zakladany przez niemców, z tamtad go mam i maja o nim dobre zdanie, sprawdzilem opinie kupujacych na ebayu. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Najprościej założyć seryjny kolektor i sprawdzić niż gdybać.
Nie wiem czemu miało by być szkoda hajsu jak odelżenie koło z wyważeniem do koszt ok 120zł , za tą cene chyba za dużo się nie zrobi z silnikem. Ale konkretnie kto odchudzał koło i jakie to daje wymierne efekty ile s do 100km/h mniej (chodzi mi o lekkie małe samochody)? -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("LuiG":degomct7) Najprościej założyć seryjny kolektor i sprawdzić niż gdybać.
Nie wiem czemu miało by być szkoda hajsu jak odelżenie koło z wyważeniem do koszt ok 120zł , za tą cene chyba za dużo się nie zrobi z silnikem. Ale konkretnie kto odchudzał koło i jakie to daje wymierne efekty ile s do 100km/h mniej (chodzi mi o lekkie małe samochody)? kolo zamachowe robilem przy okazji robienia sprzegła spieku (i tak wysyłałem sprzegło, docisk, kolo zamachowego) u pana Marka Radzikowskiego z Wawy Co do osiagów to narazie nie widze poprawy dlatego szukam przyczyny, prawdopodobie trzeba to stroic i wybieram sie do Project X w Kraku. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("LuiG":1pl1ccvt) Ale konkretnie kto odchudzał koło i jakie to daje wymierne efekty ile s do 100km/h mniej (chodzi mi o lekkie małe samochody)?
Ja odchudzalem w suzuki swifcie gti : 1 okolo 20% samochodzik zwawiej sie wkreca , ale nie "dokreca" (tzn na wyzszych biegach nie ma "sily" dokrecic do odcinki) 2 okolo 30% totalna porazka , moze i lepiej reaguje na gaz (dodanie gazu) ale slabo sie wkreca i nie "dokreca". Po zmianie na oryginal auto znow zaczelo przyspieszac i pojawila sie "gora". Wydaje mi sie ze brakowalo momentu - mniejsza masa mniejszy moment obrotowy. Jesli jezdzilbys w niskim zakresie predkosci obrotowych powiedzmy do 4k~5k to w porzadku ale powyzej nie kreci sie. Oczywiscie podaje przyklad mojego auta i moich obserwacji , z tego co wiem chlopaki w rallycrosie tez nie dlubali dolu silnika w tych autach a w maluchach dociazali kolka. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
CYTAT("majlo":1xmk6bx6) a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??
samo koło pewnie jest wyważone, ewentualnie z wałem trzeba by wyważyć. Hmm ciekawe to co mówi Krynek, kolega(205gti) mówił że jest zupełnie odwortnie, lepiej się dokręcał na wyższyc biegach.... Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z odchudzaniem koła? -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("majlo":xehnpz3w) a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??
Nie trzeba. -------------------- ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05 ET 13:21 Stalowa '06 http://www.hondatech.pl http://www.LKT.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("danielCRV":1sjuaoll) CYTAT("majlo":1sjuaoll) a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze?? Nie trzeba. ale warto, jak zdejmiesz rev limiter to na pewno warto. Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: W-wa ![]() |
> "Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem"
dokladnie tak jak w moim przypadku. Jesli juz cos odchudzac to uklad korbowo tlokowy. Da wieksze efekty niz kolo zamachowe. Roznica 3~5 gram na tlokach i silnik od razu inaczej jezdzi. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Marlon":15vifibu) CYTAT("danielCRV":15vifibu) CYTAT("majlo":15vifibu) a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze?? Nie trzeba. ale warto, jak zdejmiesz rev limiter to na pewno warto. Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem. Po wymianie koła zamachowego na lekkie ACT, w ITR silnik wkręcał się zdecydowanie lepiej, odcinkę ma teraz na 9.500 i nie ma najmniejszych problemów z wkręcaniem się. -------------------- ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05 ET 13:21 Stalowa '06 http://www.hondatech.pl http://www.LKT.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:39 |