Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> dymienie w aucie turbo przy hamowaniu silnikiem
koziol1
post Wed, 29 Jun 2005 - 07:39
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





no wlasnie mam taki problem ... auto przy normalnej jezdzie zachowuje sie ok nie dymi. podczas przyspieszania tez jest wszystko ok. natomiast przy ostrym gonieniu i w momencie puszczenia gazu i hamownaiu silnikiem z rury wydobywaja sie bąki (olejowe) .
co ciekawe jesli po ostrym "gonieniu" wyrzuce na luz i nie hamuje silnikiem zjawisko nie wystepuje...

sprawdzilem juz przepustowosc przewodu doprow. olej do turbo oraz spust oleju... przy czym nie jestem przxekonany ze problem lezy po stronie sprezarki....
mam koncepcje ze jest to moze zwiazene z nieprawidlowym odpowietrzeniem miski olejowej(odma)

Moze ktos ma jakies sugestie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 29 Jun 2005 - 07:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TwinTurbo
post Wed, 29 Jun 2005 - 08:55
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Uszczelniacze zaworowe


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 29 Jun 2005 - 09:33
Post #3


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("TwinTurbo":wjm7jc35)
Uszczelniacze zaworowe


Albo/i zatkana odma olejowa.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Wed, 29 Jun 2005 - 10:04
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





teoria z uczelniaczami mogla by miec swoje uzasadnienie... jest to jakis trop
ciekawe ze dymienie pojawia sie tylko kiedy "korzystam z doladowania"
czyli jesli krece do wysokich obr. ale nie uchylam przepustnicy za duzo i doladowanie nie przekracza np. 0,5 bar zjawisko nie wystepuje

Added after 10 minutes:

a czy moze to byc wina pierscieni?


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 29 Jun 2005 - 11:48
Post #5


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





nie- piesienie dymią pod obciążeniem i podczas zmaiany obciążenia...np podczas zmiany biegów...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Wed, 29 Jun 2005 - 12:28
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





podczas hamowania silnikiem w kolektorze ssacym jest duze podcisnienie (wieksze niz podczas pracy na wolnych obrotach) co powoduje wessanie oleju do kolektora przez uszczelniacze znajdujace sie na zaworach ssacych.

Pierwsze sprawdz odme czy jest drożna gdyz moze ona powodowac zwiekszenie cisnienia w komorze korbowo tlokowej. Zwiekszone spalanie oleju bedzie podczas max obciazenia a w mniejszym stopniu na podcisnieniu.

Pozdrawiam


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Wed, 29 Jun 2005 - 12:34
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





(wieksze niz podczas pracy na wolnych obrotach)
przy przyspieszaniu przy pelnym cisnieniu (1,2 overboost) zjawisko nie wystepuje , dopiero przy hamowaniu silnikiem - czy jesli bylaby to wina uszczelniaczy to nie powinien kopcic rowniez przy przyspieszaniu (doladowaniu)?

Added after 2 minutes:

"podczas hamowania silnikiem w kolektorze ssacym jest duze podcisnienie "
racja z tym ze podcisnienie jest takie samo przy hamowaniu silnikiem niezaleznie czy chwile wczesniej jechalem na pelnym obciazeniu , czy tez nie korzystalem z pelnej mocy( male dowadowanie)
zjawisko wystepuje tylko bezposrednio po pelnym wykorzystaniu mocy silnika ( np. wcisnieniciu gazu w podloge na 3 biegu do 6 tys. obrr i puszeniu )


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Wed, 29 Jun 2005 - 12:52
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





To moze byc wina odmy ktora utrzymuje cisnienie w skrzyni korbowej(po ostrym palowaniu jest wiecej oparow w skrzyni korbowej)

Jesli "pod tlokami" jest cisnienie (czyli odma zapchana) powoduje to gorszy splyw oleju z turbiny oraz takze moze olej przedostawac sie przez uszczelniacze czy minimalnie przez gładzie cylindrowe(wspomaga to jeszcze podcisnienie w kolektorze i cylindrze)


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Thu, 30 Jun 2005 - 08:21
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





sprawdze w sobote - wielkie dzieki za pomoc. na poczatk zrobie wolne odpowietrzenie skrzyni korbowej i sie przejade...


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:28