Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [E30] -323i a 325i - różnice?
Wala
post Thu, 02 Jun 2005 - 13:36
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





Witam, jakie są różnice konstrukcyjne w budowie silników M20 2.3(150KM) i 2.5 litra(170KM)? Zawory? Tłoki? Głowica? Blok?
W związku z pewnym planem Przydadzą się wszelkie wiadomosci.
Który z tych silników jest trwalszą i lepsza bazą do modyfikacji?
Dlaczego BMW w póxniejszym okresie produkcji E30 zrezygnowało z silnika 2.3?
Pozdrawiam


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 02 Jun 2005 - 13:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Smasher E30
post Thu, 02 Jun 2005 - 21:52
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





W E30:

m20b23:
pojemność - 2316cm3
śr tłoka - 80mm
skok tłoka - 76,8mm
st. sprężania - 9,8:1
moc - 139km@5300obr (1) 150km@6000obr (2)
moment - 205Nm@4000obr (1 i 2)
wtrysk - L (1) lub LE jetronic (2)
(1) - 9/'82-8/'83 (2) - 9/'83-8/'85
kolejność zapłonu dla wszystkich m20 to: 1-5-3-6-2-4

m20b25:
pojemność - 2494cm3
śr tłoka - 84mm
skok tłoka - 75mm
st. sprężania - 9,7 (1) lub 8,8 (2)
moc - 171km@5800obr (1) lub 170km@5800obr (2)
moment - 226Nm@4000obr (1) lub 222Nm@4300obr (2)
oba na motronikach przy czym (1) na MLach i 1,0 basic a (2) już na 1,1 i 1,3 (katal i sonda)
(1) - 9/'85-... (2) - 12/"86-...

głowica 2,0 i 2,3 z tych samych lat jest prawdopodobnie identyczna ... mowa o głowicy bodajże z numerem 200 wynika to z tej samej śr tłoka - 80mm. W e21 m20b23 był na K-jetronic'u.


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
loko
post Tue, 14 Jun 2005 - 09:11
Post #3


User
Dołączył: Wed, 25 June 2003
Skąd: mokotów





co samo za siebie mówi dlaczego już się nie produkuje 2,3... 2.5 są po prostu o wiele nowocześniejsze... a który będzie leszy to zależy do co dokładnie chcesz robić... bo do jednego będzie lepszy jeden silnik i podzespoły z innego a do innego rodzaju przeróbki trzeba zbierać inne graty...


--------------------
jedyna, dwója i dymu od ch..ja

BimmerBrigade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmercholic
post Fri, 17 Jun 2005 - 20:49
Post #4


User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: .....wawa/hamburg





mialem ostatnio okazje jeżdzic 323 150ps.....i nie wiem co to było ale chodziła jak wsciekła.....pewnie dlatego że znależć nie zabite 2.5 graniczy z cudem...


--------------------
classic 1984 mtech-1 e30 & m5e34

kupie e28 525/535/528 nie eksplatowane w polsce-priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wala
post Fri, 17 Jun 2005 - 21:41
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





Pytanie moje dotyczyło pośrednio silników BMW E30 HARTGE H23, H26 i H26s, pierwszy był robiony podobno na osprzęcie od 323, a drugi na osprzęcie od 325.
H23 robiony z 323 - 170 KM -głowica, blok od 323.
H26 - 190 KM - głowica, blok od 325
H26s - 195 KM - głowica , blok od 325.
Przyrosty około 20 KM i około 20 Nm były osiągane ostrzejszym wałkiem (np. H26 - 278 stopni), baranami i innym nastawem komputera.

A według mnie M20b23 jest na tyle fajnym silnikiem, że szkoda, że dłużej produkowali mulaste M20b20 zamiast niego. 150 KM w E30 było optymalnie - 2.0 - muł, 2.3 - całkiem, całkiem, 2.5 - już szybka fura


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Tue, 18 Mar 2008 - 15:29
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Odkopie troche temat, bawimy sie w tej chwili m20b25 ktore zostalo wlozone do e30 w ktorym kiedys bylo m20b23

Generalnie sprawa wyglada tak ze wydaje mi sie ze to m20b25 chodzi na gratach od 323i komputer/przeplywka/wiazka

Czy ma prawo to poprawnie dzialac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Tue, 18 Mar 2008 - 16:55
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





jak masz osprzet od 323i to jezdzic bedzie ale mocy tej co ma 325i na seryjnym osprzecie pewnie sie nie osiagnie

podaj nr kompa jak masz 080 albo 081 to masz kompa od 323i


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Tue, 18 Mar 2008 - 17:26
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Czyli wystarczy samo ecu podmienic i to wystarczy ? generalnie takie plug and play ?
Bo rozumiem ze sama wiazka silnika sie niczym nie rozni ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Tue, 18 Mar 2008 - 23:50
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





nie podlaczysz kompa od 323i pod wtyczke 325i bo sa inne.sama wiazka tez jest inna.

wogule to nie da sie raczej bez kombinacji podlaczyc wiazki od 325i do 323i bo w 323i jest takie stare gniazdo którym łaczy sie wiazke z reszta instalacji


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Wed, 19 Mar 2008 - 08:25
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Sprawdze dzisiaj oznaczenia kompa tego co jest wpiety w tej chwili i bede wiedzial co to za ECU dokladnie jest... na pewno motronic bosha i tak szczerze powiedziawszy wtyczka wyglada raczej na uniwersalna bo i w oplu jest identyczna ;-)

Wieczorem napisze co i jak, usiade z przyzadem bo mam juz schematy wiazki 323i i 325i smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 19 Mar 2008 - 09:43
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(kamil.k @ Tue, 18 Mar 2008 - 16:55) *
podaj nr kompa jak masz 080 albo 081 to masz kompa od 323i

Na pewno? 081 to właśnie jest 325i wg. różnych źródeł, a 323i powinno mieć zdaje się końcówkę 301.




--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Wed, 19 Mar 2008 - 13:57
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Hmm, a w 323i nie bylo czasem Jtronica tylko ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Wed, 19 Mar 2008 - 16:55
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(Marlon @ Wed, 19 Mar 2008 - 09:43) *
Na pewno? 081 to właśnie jest 325i wg. różnych źródeł, a 323i powinno mieć zdaje się końcówkę 301.



moze i faktycznie zamotałem .pamietałem ze jedynka albo zero miały byc na koncu . byla jakas stronka gdzie bylo wypisane jaki komp gdzie siedział ale nei moge znalesc

grifter zgadza sie w 323i byl tylko jetronic


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Thu, 20 Mar 2008 - 11:42
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





no to sprawa jest wyjasniona ;-)

u nas siedzi motronic bosha i po numerach doszlismy ze to komp z 325i wiec jeden problem z glowy... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:44