Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Uno45-Projekt Super1000
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 13:40
Post #1


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Taki malutki projekcik.

Samochód: Fiat uno 45s, rocznik 94 przebieg: 59tyś. Zupełna seria wymieniane tylko rzeczy eksploatacyjne.

Seria:
Przyśpieszenie 0-100km/h - 17-18s (mierzone, sprawdzone)
Moc: 45KM
Po modyfikacji:
Przyśpieszenie 0-100km/h - 13,6s
Moc: około 55KM


Silnik:
Na pierwszy ogien poszła głowica.
-szlifowane kanały ssące
-szlifowane kanały wydechowe
-spasowane kolektory/uszczelki/głowica
-szlifowane kolektory
-wałek rozrządu fiat scs

Do tego układ wydechowy z przelotowym tłumikiem końcowym. Układ dolotowy ze stożkiem.

Zaieszenie:
Tutaj mała zmiana:
-spręzyny progresywne jamex, obniżenie 35mm
-felgi 5,5J

Hamulce:
-klocki ferodo
-tarcze brembo

Wnętrze:
-fotele kubełkowe
-pasy szelkowe
-sportowa kierownica
-obrotomierz


FOTKI:

Kanały dolotowe:


Kanały wydechowe:


Kolektory:




Głowica z nowym wałkiem:


Stożek:


Wydech:


Hamulce:


"Silnik":


Autko z zewnątrz i wnętrze:
[img]http://www.rsteam.republika.pl/Pusta%20strona%202_pliki/zaw_0002.jpg[/img]

[img]http://www.rsteam.republika.pl/Pusta%20strona%202_pliki/IMG_0009.jpg[/img]

[img]http://www.rsteam.republika.pl/Pusta%20strona%202_pliki/IMG_0012.jpg[/img]

No więc teraz efekty:

Jeśli chodzi o silnik to wiadomo rewelacji nie ma, ale jest dobrze. Zmierzozne przyśpieszenie(gtech) do 100km/h wynosi teraz 13.6s co daje 4 sekundy rożnicy do seri. Potwierdzeniem tego może być fakt (niestety nie mam fotek ani filmu) że samochód idzie teraz łeb w łeb ze sportingiem(wczoraj sie próbowałem).

Silnik wymaga jeszcze regulacji, głownie gaznik mieszanka jest wyraźnie za uboga, silnik ewidentnie dostaje za dużo powietrza co potwierdza fakt że 13.6 to miałem z odrobine wyciągniętym ssaniem(mniej powietrz więcej paliwa) bez tego przyśpiesznie zawierało się pomiędzy 14 a 15 sekund do 100km/h. Regulacji wymaga jeszcze zapłon bo narazie rozdzielacz przykręciłem "tak żeby był" (a poprzez jego odpowiednie przykręcenie ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu).

Co do innych przeróbek. Zaieszenie spisuje się bardzo dobrze(w planach jeszcze stabilizator od 1.4 i rozporka) nie buja tak jak wcześniej i można pokonywać zakręty z wyraźnie większymi prędkościami, co także jest zasługą kubła i szelek.


Koszta:
Tylko przeróbki silnika(tak plus minus):
-uszczelki(pod głowice,pokrywe,kolektory) : 80zł
-śruby głowicy: 30zł
-rozrząd(pasek i napinacz) : 60zł
-wałek : 35 zł
-stożek plus materiały na dolot : 130zł
-tłumik(125p): 35zł
-papier ścirny, kamienie : 30zł
Razem: 400zł (tyle co jakiś firmowy dedykowany tłumik [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] )

Robocizna: Nie licząc czekania na części tak około 4dni roboty.


Podziękowania dla warsztatu "63" z Opola z pożyczenie narzędzi szczegłonie klucza dynamometrycznego bo bez tego ani rusz.


Tak troche OT na koniec:
Nadal autko jest wolne i nie nadaje się do ścigania, no ale czymś się trzeba nauczyć jezdzić np. wczoraj wychodziłem z łuku z prędkoscią 80km/h kawałek prostej 120km/h i kolejny zakręt na dodatek 90stopni, tak tylko to mówie bo jak np. widze tematy jakie "auto na początek za 50-70tyś"to mi się słabo robi, bo jak takiego niedoświadczonego poniesie to katastrofa murowana, więc na początek radze zrobić tak jak ja, pobawić się lekkim autkiem z mocą około 60KM(oczywiście nie mówie tu o jezdzie po prostej).

Proponuje każdemu jak ma mało pieniędzy, ma dostęp do jakiś narzędzi, i ma jakieś pojęcie o tym co ma robić zabrać się samemu za własne auto, to nie jest trudne, sam jestem po ogólniaku,cztery lata temu nie wiedziałem czym się rózni silnik 1.6 od 2.0 [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img]. Poczytałem trochę ksiązek, internet. I efekty są, a satysfakcja jaka [img]{SMILIES_PATH}/icon_biggrin.gif[/img]. We wszystkim pomagał mi jedynie moj młodszy brat.


Właśnie nazwę Projekt Super1000 już dawno wymyśliłem więc nie zgapiałem nic od Projektu Super1600 który w tym dziale jest [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img]


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 Mar 2005 - 13:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Wed, 30 Mar 2005 - 13:44
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Fjany projekt, mało kasy a efekty sa
Tylko po co założyłeś 2 topiki?

pozdro
pinin


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 13:46
Post #3


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Czasem tak bywa jak coś się net wiesz drugi już usunięty.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 30 Mar 2005 - 14:22
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Urwać 4 sekundy do setki to nie byle co - zwłaszcza przy takim koszcie.

Myślałeś może o 2 lub 4 gaźnikach? Miałem kiedyś uno 70 1,3 (w kwadracie jeszcze) na dwóch gaźnikach dwugardzielowych (nie wiem kto to zrobił, taki już przyjechał z niemiec) i jeździł naprawdę ładnie A nie palił specjalnie dużo.

PS: zdjęcia mi nie banglają


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 14:28
Post #5


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Gazniki cały czas chodzą mi po głowie zwłaszcza że znam kogoś kto może załatwić i to całkiem niedrogo, jak będą pieniążki to będą i gazniki, narazie bede próbował z jakimś innym gaznikiem pojedyńczym.

No a ze zdjęciami to niestety czasem lipa jest u niektórych niewiem czemu. Trzeba czasami dlugo czekać, na pewno jak sie otworzy link w nowym oknie to powinny być.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koyack
post Wed, 30 Mar 2005 - 15:15
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 20 April 2003
Skąd: Radom





a sprezyny gdzie i za ile zakupiles?
co na to przedni zderzak ?


--------------------
No car no fun :(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 16:02
Post #7


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Sprężynki na allegro zapłaciłem 322zł bo dostalem 10%rabatu bo się przesyłka spóźniła. Normalnie kosztują 340 plus wysyłka. Nie mam żadnych problemów w związku z obniżeniem. Samochód i tak stoi dość wysoko.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Wed, 30 Mar 2005 - 16:05
Post #8


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





Ze stroną jest lipa bo:
"Przykro nam, strona chwilowo nie działa z powodu przekroczenia godzinnego limitu transferu."

Fajny projekt gratuluję pomysłu i wykonania bardzo mi się podoba.
Jedno pytanie - na zdjęciach wygląda to jakbyś kanały polerował tylko do pewnej głębokości??


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Wed, 30 Mar 2005 - 16:13
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Ten stozek sie nie dusi w takim pudeleczku?
Maly silnik, duzo miejsca wiec piekla tam nie ma chyba.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 30 Mar 2005 - 16:56
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT("dzik":2lwdtixh)
Ten stozek sie nie dusi w takim pudeleczku?
Maly silnik, duzo miejsca wiec piekla tam nie ma chyba.


własnie tez mi sie to w oczy rzuciło. Lepiej chyba by było zlikwidowac te puszke i doprowadzic do niego powietrze jaką rurą o duzej srednicy (np. flexem), bo z tej rurki co idzie z grila to raczej za bardzo nie wieje


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 17:16
Post #11


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT("Fawor":26flna2d)
CYTAT("dzik":26flna2d)
Ten stozek sie nie dusi w takim pudeleczku?
Maly silnik, duzo miejsca wiec piekla tam nie ma chyba.


własnie tez mi sie to w oczy rzuciło. Lepiej chyba by było zlikwidowac te puszke i doprowadzic do niego powietrze jaką rurą o duzej srednicy (np. flexem), bo z tej rurki co idzie z grila to raczej za bardzo nie wieje


Miałem wcześniej grubą rurę i to działa lepiej, musze sprawić sobie własnego gtecha i bede kombinował.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 30 Mar 2005 - 17:34
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Ale chodzi Ci o grubą rure ze zderzaka do filtra, czy od filtra do przepustnicy? Moim zdaniem rura o duzej srednicy doprowadzająca powietrze do filtra (nawiew) nie ma prawa odebrac osiągów i mocy Im wiecej doprowadzisz swiezego luftu do filtra tym lepiej


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 17:44
Post #13


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Gruba rura konkretnie z grila do filtra. Wtedy długość dolotu była krotsza, miał on chyba wtedy mniejsze ciśnienie. Tak czy tak cały dolot bedzie nowy, ten byl robiony przed wszystkimi innymi modyfikacjami i teraz jest chyba za mało skuteczny.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tschoob
post Wed, 30 Mar 2005 - 18:15
Post #14


User
Dołączył: Fri, 26 December 2003
Skąd: WaWa-Mokotow





gratuluje wykonania,udowodniles ze niskim nakladem finansowym mozna naprawde wiele zdzialac Ja jak zdobede doswiadczenie mam zamiar zrobic rowniez troche magi ze swoim unolotem
GL przy dalszych pracach


--------------------
uno 100HP edition :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artur Szyk
post Wed, 30 Mar 2005 - 18:38
Post #15


Rookie
Dołączył: Fri, 09 April 2004
Skąd: miasto ze snów





fajniutki bardzo fajniutki,
brawo za podejście do tuningu...


--------------------
SAXO 1.6T 145KM/232NM
powered by: VTG Sulejówek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Wed, 30 Mar 2005 - 18:47
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





hehe spoko Wybebesz go to jesze z 1-moze 2s urwiesz do setki


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nocoty
post Wed, 30 Mar 2005 - 20:28
Post #17


User
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





Z ceny walka wnioskuję że nie mialeś do wyboru nic innego.
A jak już mialeś zdjętą glowicę to nie warto bylo dolożyć 50pln i ją splanować choć trochę? Wtedy dopiero pojawilyby się efekty.
W sprawie gaźnika to najtaniej można spróbować zalożyć od 126p. Zwężka jest w nim większa chyba o 2mm ( podkreślam chyba 2mm, ale na pewno większa). Poza tym można go jeszcze rozwiercić o kolejne 2mm. No i kolektora nie trzebaby robić. Tyle tylko,że nie ma w nim pompki zrywu i to może być problem przy gwaltownym dodaniu gazu.
A wlaściwie to możnaby też spróbować zalożyć cztery gaźniki od 126p. Mialbyś ITB za grosze.

p.s. Wlaśnie sobie przypomnialem. Gaźnik od Daci. Zwężka chyba 27mm, jednogardzielowy, opadowy i pompkę zrywu posiada. Fajny, prosty gaźniczek. Nie jestem pewien ale to chyba licencja webera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 30 Mar 2005 - 20:31
Post #18


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT("Hubeeert":5yl098u3)
Ze stroną jest lipa bo:
"Przykro nam, strona chwilowo nie działa z powodu przekroczenia godzinnego limitu transferu."

Fajny projekt gratuluję pomysłu i wykonania bardzo mi się podoba.
Jedno pytanie - na zdjęciach wygląda to jakbyś kanały polerował tylko do pewnej głębokości??


Kanały głównie wygładziłem, na początku(tak do 3/4 długości) wzdłuż kanałów były takie jakby zgrzewy, a w jednym jeszcze takie wystające "bobki" , głównie to chciałem usunąć, a to że się wypolerowały to raczej efekt uboczny bo jak sie wiertarką pare razy dobrze obróci to szybko leci.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dwaku
post Wed, 30 Mar 2005 - 22:09
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 25 January 2003
Skąd: Muranów





Ale rozlansowałem pojęcie super.... Najpierw moje super 1400, potem du super 1600 a teraz uno super 1000... niedługo ktoś nam tu zaprezentuje super 650


--------------------
V2 heartbeat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tschoob
post Wed, 30 Mar 2005 - 22:25
Post #20


User
Dołączył: Fri, 26 December 2003
Skąd: WaWa-Mokotow





2Q to chyba dobrze ze ktos experymentuje,nie ?? :> wkoncu niektorzy moga isc za przykladem i dolozyc cos od siebie jak juz poznaja "mechanizmy dzialania i wogole "(mysle rowniez o sobie)
Nic tylko chwalic


--------------------
uno 100HP edition :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 September 2025 - 12:32