![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Witam!
Mam pytanko natury technicznej. Jakiś miech temu, zafundowałem sobie wydech z nierdzewki do mojego autka. Przelotowe 2 tłumiki i rurki 2 cale. Wydech miałbyć robiony pod wałki rozrządu, których w aucie jeszcze nie ma. Według właściciela firmy w której to robiłem, powinno mi to dodać jakieś 7KM. Przed modyfikacją zmierzyłem, auto na hamowni w Łodzi. Pojechałem do Wawy, zrobili mi wydech, wróciłem do Łodzi i znowu zmierzyłem na hamowni. Okazało się, że nic się nie polepszyło! Moment obrotowy spadł o 5 NM w całym zakresie obrotów, a konie są takie jak przed modyfikacją i po uzyskaniu masymalnej mocy spadają wcześniej niz przed modyfikacją.Mierzyłem 3 razy dla pewnosci. No i nie wiem co teraz zrobić. Samochód to Alfa 1.6, w tej chwili ma zmieniony program przez firmę V-tech, sportowe świece zapłonowe NGK i wkładkę filtra BMC. W najbliższym czasie planuje zakup świnki SMT6. Czy myślicie, że przez wydech szybciej opróżniane są cylindry i dlatego jest gorzej? Czy jak dołoży się świnką więcej paliwa to będzie lepiej? Czy może powinnienem dać wydech do poprawki? Co do wałków, to chciałem spytać czy ktoś robił je w jakieś Alfie? Jakie przyrosty, osiągi i jakiej firmy?Czy da się stym jeżdzić normalnie. W tej chwili wacham się, czy robić samochód na wolnossący(wałki, GT) czy załozyć jakieś małe turbo. Pozdrawiam i z góry dziki za odpowiedzi. -------------------- Mam 176KM z silnika 1.6
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Moim zdaniem problem może leżeć w układzie dolotowym. Masz sportowy filtr, ale to jest wkładka, a zasada mówi, że jak odetkany wydech to i odetkany dolot. Myśle, ze powinieneś pokombinować z otwartym dolotem i porządnym nawiewem. Mam na myśli stożek + mądre doprowadzenie powietrza.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
1. Faktycznie dolot powinien miec stozek i porządnie doprowadzony nawiew np flexem ze zderzaka
2. Jak na moje to ten wydech jest po prostu za duzy! 2 cale i wiecej sa dobre, ale dla turbo. W N/A wydech to bardzo ważna sprawa i nie jest to tak jak w turbo: im wieksza srednica tym lepiej...ja bym stawiał na układy renomowanych firm, jak np. Supersprint. wiem, ze są one bardzo drogie, ale mamy pewnosc, ze srednica jest dobrana dokładnie pod dany silnik.moze niech ktos bardziej kompetentny ode mnie sie wypowie -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Dwa cale to wcale nie tak dużo, kolektor wydechowy robiony czy seria, pozatym nawet najlepszy wydech da ci całe g... jak niezrobisz dolotu i przynajmniej głowicy, u mnie na 1.2 60km wyciągnołem 74km na takiej operdacji bez elektroniki.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Ja właśnie eksperymentowałem z układem wydechowym bardzo długo, ponieważ kupiłem auto po wypadku, które dostało w tłumik końcowy. Efekt był taki, że naprawiałem cały układ wydechowy oprócz kolektora. W tej chwili jest układ 55 mm (czyli tyle co fabryka, ale przelot) z przelotowym tłumikiem środkowym (dla rozprężenia) i końcowym Mg Motorsport. Efekt - 6 koni i 8 Nm więcej niż fabryka, ale przy otwartym dolocie z zimnym powietrzem. Na hamowni gdzie NIE było wentylatora przed autem (a więc gorący dolot) wyszło mi 10 koni i 8 Nm mniej niż fabryka ! Z wentylatorem wyszło już dobrze.
Wniosek: kombinuj wciąż z wydechem i dolotem, ale pamiętaj, że w N/A nie moze być pełnego przelotu, bo to tylko pogorszy... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
W madrych ksiazkach, madrzy ludzie pisza iz na przyrost mocy sklada sie w 80% strona dolotowa silnika, pozostale 20% jak nie trudno sie domyslic to strona.....wylotowa, a jakze. 2" rurki powinny byc ok ale po zmianie walkow i wiekszej fazie przedmuchu.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 December 2003 Skąd: WAWKA ![]() |
supersprinta uklad ma 53mm do mojej maryski 1,6 ja teraz mam 2.25 calka ale bede niedlugo dmuchal dlatego jest deko wiecej
-------------------- FIAT MARYSIA WEEKEND
Fiat Abarth 850TC 1970r. RteaM Powered by PowerTronic |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Jak wydech był robiony pod wałki to chyba jasne ze bez nich bedzie gozej.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("LuiG":1k4u52q2) Jak wydech był robiony pod wałki to chyba jasne ze bez nich bedzie gozej.
A dlaczego to takie jasne??? -------------------- Mam 176KM z silnika 1.6
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
dość ciekawa sprawa, że wydech był robiony pod wałki których nie ma - brzmi to jak ściema.
A że nic nie polepszyło sie od takiego wydechu - cieszyć sie trzeba, że się nie pogorszyło. Ciekawe, co będzie z wałkami - bo może fachowiec jest jasnowidzem - ale sama sytuacja (brak przyrostu) nie jest jakaś szczególnie dziwna i nietypowa. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
A tak dla jasności mam pytanie: w jaki sposób robi sie wydech "pod wałki"? Czy jest jakaś zależność przekładąca stopnie wałka (wznios?) na milimetry srednicy wydechu?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Jak bedzie zakładany inny wałek, oczywiste ze o wiekszych katach otwarcia, wiecej mieszanki naleci do cylindrow, z tego wynika ze bedzie wiecej spalin a do tego potrzeba odpowiednio wiekszy wydech by te spaliny pomiescił. Przy lekkich modyfikacjach silnika, jakies doloty, GT srednicy wydechu nie powinno sie zwiekszac bo skutkuje to spadkiem Nm a moc przenosi sie w wyzsze obroty, czyli korzysc zadna. 2 cale to dla nieruszanego silnika 1.6 to troszeczke za duzo. Po zalozeniu wałkow najlepiej by udac sie na hamownie z wydechem jakim masz teraz a potem z przelotowym wydechem o seryjnej srednicy, wtedy by sie zobaczyło jak bedzie lepiej, z tym wiekszym powinno byc lepiej, czyba ze jest niewyrabia kolektor albo głowica. Specjalistą nie jestem wic jak zle sie myle to pisac.
Pare razy widziałem/słyszałem ze ludzie robili wydech pod turbo, wiec czemu nie robic wydechow pod wałki? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Sprostowanie.
-Wydech pod wałki-prosiłem, żeby przy obliczaniu wydechu, wzięto pod uwagę, że w przyszłości będą tu wałki Catcamsa. Ponoć jest różnica w średnicy tłumików. Wydech miał mimo wszystko dać polepszenie parametrów, ale nie tak duże jak wydech robiony na auto bez wałków. Wysłany Nie Lis 14, 2004 23:30 pm: CYTAT("Marlon":2s7td5fl) A że nic nie polepszyło sie od takiego wydechu - cieszyć sie trzeba, że się nie pogorszyło. Ciekawe, co będzie z wałkami - bo może fachowiec jest jasnowidzem - ale sama sytuacja (brak przyrostu) nie jest jakaś szczególnie dziwna i nietypowa.
Jak dla mnie jest dziwna, bo po to robi się jakieś mody, żeby było lepiej, a nie gorzej. Może piszcie co zrobić, żeby było lepiej. Np. Co z paliwem, powietrzem, zapłonem? Czy może lepiej zrobić nowy wydech, nie pod wałki o mniejszej średnicy. Zaznaczam, że to dopiero początek przeróbek i w planach jest turbo, dlatego nie wiem czy jest sens zmieniać te 2 cale? Dzięki, za wszystkie sensowne podpowiedzi i czekam na więcej! -------------------- Mam 176KM z silnika 1.6
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("dunker11":2t6qtqp1) Jak dla mnie jest dziwna, bo po to robi się jakieś mody, żeby było lepiej, a nie gorzej.
Z kilkudziesięciu przykładów wiadomo, że bardzo łatwo jest kompletnie spier*lić wydech w atmosferycznym silniku. Na szczęście można to naprawić - zwykle ograniczając przelot. Nie dość że będzie mocniej, to i ciszej. "Jakieś" mody nie znaczy "skuteczne". -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("Marlon":b8rnuotc) CYTAT("dunker11":b8rnuotc) Jak dla mnie jest dziwna, bo po to robi się jakieś mody, żeby było lepiej, a nie gorzej. Z kilkudziesięciu przykładów wiadomo, że bardzo łatwo jest kompletnie spier*lić wydech w atmosferycznym silniku. Na szczęście można to naprawić - zwykle ograniczając przelot. Nie dość że będzie mocniej, to i ciszej. "Jakieś" mody nie znaczy "skuteczne". Nie zrozumieliśmy się! Dziwne jest to dla mnie, bo miało być ok, a nie jest. Wiem, że łatwo coś spierdolic. Ograniczony przelot to ja miałem w serii. Może jakieś konkrety? A nie pisanie popraw wydech. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 28 October 2002 ![]() |
CYTAT Dziwne jest to dla mnie, bo miało być ok, a nie jest. No przeta sam napisałes że wydech pod wałki jest, no to załóż wałki i będzie ok CYTAT Ograniczony przelot to ja miałem w serii. EDIT: (zaponiałe więc docytowałem) Może jakieś konkrety? Nio może chodzi o mniejszą średnice CYTAT A nie pisanie popraw wydech.
A co ma ci napisać, nie masz wałków a płaczesz, to albo załóż wałki i dalej walcz albo rób wydech pod serie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("WASyL":2cw5ue38) CYTAT Dziwne jest to dla mnie, bo miało być ok, a nie jest. No przeta sam napisałes że wydech pod wałki jest, no to załóż wałki i będzie ok CYTAT Ograniczony przelot to ja miałem w serii. Nio może chodzi o mniejszą średnice CYTAT A nie pisanie popraw wydech. A co ma ci napisać, nie masz wałków a płaczesz, to albo załóż wałki i dalej walcz albo rób wydech pod serie Proszę nie piszcie jak nie wiecie co zrobić, albo jaki co da efekt, bo to tylko wydłuża niepotrzebnie temat. WASyL:evil: |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 28 October 2002 ![]() |
eee ale o so chozi, pyatasz, ludzie ci odpowiadają a ty sie dąsasz chyba fora pomyliłeś
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("WASyL":wsvm0r29) eee ale o so chozi, pyatasz, ludzie ci odpowiadają a ty sie dąsasz chyba fora pomyliłeś
Chodzi o to, że twoja wypowiedz nic mi nie pomogła i była głupia i jeszcze prześmiewcza, a ja chciałbym się czegoś dowiedzieć, a nie czytać głupie posty. Bez obrazy.Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 28 October 2002 ![]() |
CYTAT("dunker11":34cd8fl3) CYTAT("WASyL":34cd8fl3) eee ale o so chozi, pyatasz, ludzie ci odpowiadają a ty sie dąsasz chyba fora pomyliłeś Chodzi o to, że twoja wypowiedz nic mi nie pomogła i była głupia i jeszcze prześmiewcza, a ja chciałbym się czegoś dowiedzieć, a nie czytać głupie posty. Bez obrazy.Pozdro. Czemu była głupia Fakt prześmiewcza była Chciałeś sie dowiedzieć to sie dowiedziałeś, może przypomne: [list] [*] napisałeś że wydech pod wałki -> załóż te wałki żeby sie poprawiło bo beznich na logike (nie chce poruszać tu tematu słuszności "wydechu pod wałki") nie będzie działać ok -> odp. konkretna[/*:m:34cd8fl3] [*] zapytałeś o ograniczenie dolotu to napisałem odp. -> np. zmniejszyć średnice, czy ta opd. nie jest konktetna[/*:m:34cd8fl3][list] pzdr pees. Ja sie nie obrażam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:57 |