Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Remont EA888 a grubość uszczelki głowicy.
roguwawa
post Wed, 06 Aug 2025 - 16:49
Post #1


User
Dołączył: Thu, 28 August 2008





Witajcie, mam Q5 z 2.0 tfsi 211km. robię remont. z bloku zdjęte -0,15mm z głowicy -0,12mm seryjna uszczelka wychodzi w jednej grubości 0,9mm szukam uszczelki cometic C4977-045 ale jest problem z dostępnością w PL. silnik kiedyś był remontowany i nie wiem czy już wczesniej nie była planowana głowica. Co polecacie robić? dajecie grubsze uszczelki czy seria ? pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Aug 2025 - 16:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Thu, 07 Aug 2025 - 22:43
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(roguwawa @ Wed, 06 Aug 2025 - 17:49) *
Witajcie, mam Q5 z 2.0 tfsi 211km. robię remont. z bloku zdjęte -0,15mm z głowicy -0,12mm seryjna uszczelka wychodzi w jednej grubości 0,9mm szukam uszczelki cometic C4977-045 ale jest problem z dostępnością w PL. silnik kiedyś był remontowany i nie wiem czy już wczesniej nie była planowana głowica. Co polecacie robić? dajecie grubsze uszczelki czy seria ? pozdro


Ta uszczelka będzie słabsza niż seryjna, z Cometica ma sens jedynie C14009-036, niestety występuje tylko w grubości 036, czyli ~0.92. Zresztą z uszczelek dostępnych, lepiej zastosować Reinza niż Elringa, a najlepiej Febi 172021(jeśli to gen 3) - ma podwójny gas stopper(Reinz ma pojedyńczy, zaś Elring oraz oem vag mają perforację zamiast gas stopperów; a patrząc na ori rozbierane silniki, jest wizualnie widoczne, że te perforowane mają mikronieszczelności).
Jeśli nie będzie dużo więcej koksowane z tych 211km, to -0.27mm nic znaczącego nie wnosi, a lepszy dół będzie:-) Przy tej średnicy cylindra, ubytek o 0.27mm, podniesie stopień sprężania o około 0.2, więc pomijalnie. Lać zawsze Pb98.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 09:21