![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Pany i Panewki, poszukuję gałki z loadcell'em lub microswitch'em wbudowanym żeby zrobić shift cut. Może jest coś takiego w polszy dostępne? Najtańsza i chyba najlepsza opcja którą udało mi się znaleźć to firmy Fueltech i trzeba ciągnąć z USA.
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Pany i Panewki, poszukuję gałki z loadcell'em lub microswitch'em wbudowanym żeby zrobić shift cut. Może jest coś takiego w polszy dostępne? Najtańsza i chyba najlepsza opcja którą udało mi się znaleźć to firmy Fueltech i trzeba ciągnąć z USA. a musi byc gałka ? Może magnesik plus czujnik halla albo inny patent bezpośrednio przy patyku ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Nie wiem gdzie to kupić, ale w razie co dałbym radę zaprojektować i zbudować za połowę ceny jaką mają hamburgery, jak byłby popyt na takie coś.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
a musi byc gałka ? Może magnesik plus czujnik halla albo inny patent bezpośrednio przy patyku ? Nie musi ale to jest na ten moment najprostsze rozwiązanie które mi wpadło do głowy. U mnie jest shifter podobny do bmw, czyli u dołu jest sztywny pręt idący do skrzyni i tyle, ciężki temat żeby coś tam zrobić, przy skrzyni też łatwo by nie było. Oczywiście wszystko się da ale nadal najprostsza wydaje mi się gałka. Nie wiem gdzie to kupić, ale w razie co dałbym radę zaprojektować i zbudować za połowę ceny jaką mają hamburgery, jak byłby popyt na takie coś. Wiesz, no myślę, że jak nie w polsce to na pewno za gramanicę byś sprzedał, takie coś można spokojnie użyć przy sekwie a te rzeczy do sekwy potrafią kosztować... Np takie coś, jakby kosztowało 500 to bym wziął odrazu, ale 900 euro ? https://www.4turbo.pl/gear-shift-load-cell-...0,3,50043,27071 Gałki są i po 4000zł... Do 8hp podejrzewam, że też niejeden by wziął... -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Zerknij na aliexpress, tego typu są po ~250pln https://pl.aliexpress.com/item/100500749335...1960000385521_1
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Zerknij na aliexpress, tego typu są po ~250pln o, i to już by może zadziałało, może spróbuje aczkolwiek on działa na rozciąganie i ściskanie to nie wiem czy zatrybi. No chyba, że kolega wyżej coś wyczaruje ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Nie wiem czy jest sens iść w tensometry jak potrzebna jest tylko informacja czy ktoś porusza dźwignią a nie z dokładnie jaką siłą. Belkę można kupić na allegro za 10zł, ale do niej potrzeba też sterownik, procek który będzie pytał sterownik o zmierzone wartości i DAC żeby przerabiał je na analogowe wyjście. Nie ma wielkiej filozofii ani kosmicznych kosztów ale to niepotrzebne kompilacje jak tak samo dobrze będzie działać po prostu switch z odpowiednim mechanizmem. Tak przynajmniej mi się wydaje, może informacja o sile jest przydatna, ale o tym nie wiem.
Wczoraj pomyślałem, porysowałem w cad i drukarka wypluła proof of concept mojego pomysłu, który wygląda na to, że działa. Teraz kończy się drukować poprawiony prototyp. Zrobione na jednym switchu, wykrywa nacisk w dwóch osiach, mocowanie na gwint wewn. M12, wymiarowo nawet udało się w miarę zmieścić: ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Nie musi być tensometr, tzn wydaje mi się że bycmoze lepiej mogłoby to działać kiedy mamy układ H, ja taki mam bo mam skrzynie kłową ale jeśli będzie w środku microswitch który kliknie jak ruszę dźwignią czy to w przód czy w tył to więcej nie trzeba. Pytanie tylko czy będzie działać 2way? Czyli jak będę wrzucał 1ke pchnąc lewar i potem 2ke ciągnąc ku siebie?
Gwint m12 ideał, ja taki mam, możemy testować ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Działa we wszystkie kierunki, lewo, prawo, przód ,tył, po ukosie, pod dowolnym kątem. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu miałbym pierwszą sztukę na testy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Działa we wszystkie kierunki, lewo, prawo, przód ,tył, po ukosie, pod dowolnym kątem. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu miałbym pierwszą sztukę na testy Rewelacja, napisze priv -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Bazując na doświadczeniu z rallycrossu mogę podpowiedzieć, że pomiar nacisku tensometrem wcale nie jest taki bezużyteczny
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
W jaki sposób to jest wykrywane? Może da się zrobić to samo mechanicznie, np. ustawiając odpowiednio próg siły zadziałania? W tej chwili mogę to regulować długością sprężynki, ale mogę też dorobić regulację tej sprężynki śrubką labo wkręcanym talerzykiem.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Prędkość zmiany sygnału w czasie. Regulacja sprężyny jak najbardziej jest pożyteczna, różne mechanizmy wybierania biegów(przełożenie dźwigni, wałek wybierający skrzyni, itd.) potrzebują różnych sił wyzwolenia. Przy tensometrze określa się po prostu zakres napięcia zadziałania(oprócz samego tensometru na starcie) , przy switchach trzeba to doregulować mechanicznie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 13:50 |