Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Cupra Formentor VZ
Type-R
post Thu, 13 Feb 2025 - 10:49
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Jako że przypiliło mnie z kupnem dailycara, po odbyciu jazd testowych i przejrzeniu ofert wytypowałem 2 kandydatów: Audi S3 Sportback i tytułowa Cupra 310hp. Obydwa raczej przedlifty, z przebiegiem poniżej 20kkm, z polskiego salonu.
Jak już pisałem, odbyłem (niest. b. krótkie) przejażdżki obydwoma. Rozum mówi Audi, ale nie ukrywam że Cupra podoba mi się o wiele bardziej. Ma też przymiot samochodu podniesionego, a ja akurat w przeciwieństwie do 90% użytkowników forum nie mam fetyszu (w daily) szorowania tyłkiem po asfalcie - a wręcz przeciwnie.
Żeby skrócić ten przydługi wywód - wykończenie Cupry jest dramatyczne. Może nie tyle wykończenie, co materiały użyte do niego. Jest to w ogóle nie postarane, nie odróznia się niczym od zwykłego Seata, mam wrażenie że jest gorzej niż w VW. O ile nie jestem kompulsywnym macaczem plastików, i kiepski kokpit byłbym w stanie przełknąć, to kiepskiej jakości wykonania całości już nie, zwłaszcza wiążąc się leasingiem na parę lat. A tak właśnie zawsze kojarzył mi się Seat - z tandetą. Wiadomo, to wszystko klocki VW, ale owe klocki można poskładać lepiej lub gorzej, polakierować/zabezpieczyć lepiej lub gorzej itp.
Reasumując - czy ktoś z forumowiczów miał/ma do czynienia z tymi autami, pracuje w salonie/serwisie itp., i mógłby coś powiedzieć na ich temat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Feb 2025 - 10:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Honada
post Thu, 13 Feb 2025 - 16:54
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Cupry walą błędami, nie potrafią w ASO nad tym zapanować. Tyczy się to starych modeli jak i najnowszych poliftów. Właśnie testuję Leona VZ kombi 4x4, na razie błędami nie sypie (dwa poprzednie modele sypaly), ale przesiadłem się do niego z Hondy Civic eHEV i szczerze? Honda dużo lepiej prowadzi, ma o wiele lepszy układ kierowniczy, skuteczniej gasi nierówności a przy tym na testowej szykanie ... osiaga większe prędkosci. A... no i Honda lepiej hamuje, mimo ze mam Akebono 375 mm. Pewnie na torze Akebono się sprawdzi lepiej (póki nie stopią się gumeczki w zaciskach), ale Honda w głupiej hybrydzie okazuje się taka po prostu lepiej poskładana, dopieszczona. Tylko że jest droga i głośniejsza w kabinie powyżej 120 km/h. Strach pomyśleć, co potrafi CTR, ale tego się nie doczekamy na prasówkę. Formentora VZ miałem, mój egzemplarz był solidnie zmontowany, ale potem widziałem drugi i już skrzypiał, dziwnie pasowany we wnętrzu. największa zaleta? 4x4 i 2.0 TSI o ogromnym potencjale. Jutro jadę do Unitronica zobaczyć czy sterownik nadal nie do ruszenia (333 KM), ale raczej mody nieosiągalne. Za to 320 KM dobrze już ogarnięty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 13 Feb 2025 - 17:06
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Honada @ Thu, 13 Feb 2025 - 16:54) *
Cupry walą błędami, nie potrafią w ASO nad tym zapanować. Tyczy się to starych modeli jak i najnowszych poliftów. Właśnie testuję Leona VZ kombi 4x4, na razie błędami nie sypie (dwa poprzednie modele sypaly), ale przesiadłem się do niego z Hondy Civic eHEV i szczerze? Honda dużo lepiej prowadzi, ma o wiele lepszy układ kierowniczy, skuteczniej gasi nierówności a przy tym na testowej szykanie ... osiaga większe prędkosci. A... no i Honda lepiej hamuje, mimo ze mam Akebono 375 mm. Pewnie na torze Akebono się sprawdzi lepiej (póki nie stopią się gumeczki w zaciskach), ale Honda w głupiej hybrydzie okazuje się taka po prostu lepiej poskładana, dopieszczona. Tylko że jest droga i głośniejsza w kabinie powyżej 120 km/h. Strach pomyśleć, co potrafi CTR, ale tego się nie doczekamy na prasówkę. Formentora VZ miałem, mój egzemplarz był solidnie zmontowany, ale potem widziałem drugi i już skrzypiał, dziwnie pasowany we wnętrzu. największa zaleta? 4x4 i 2.0 TSI o ogromnym potencjale. Jutro jadę do Unitronica zobaczyć czy sterownik nadal nie do ruszenia (333 KM), ale raczej mody nieosiągalne. Za to 320 KM dobrze już ogarnięty.


No multimedia to dramat, zwłaszcza w przedlifcie, wiem o tym (w tych nowych, w nowym Passacie czy Superbie też jest walka, ale przynajmniej są łatwiejsze w obsłudze. Jak działają :-) Choć chyba coś poprawili w międzyczasie aktualizacjami, bo w tym którym jeździłem nie było to aż tak odczuwalne, ale nie miałem czasu się bawić. Hamulec mały i w Cuprze, i w S3 (340 mm), trudno. To ma być dupowóz z opcją trochę agresywniejszej jazdy. I dlatego np. zarzuty stawiane przedliftowemu S3 (że nudne) w moim przypadku moga być wręcz zaletą.
Auta z obowiązującą jeszcze parę lat gwarancją (co w przypadku współczesnych wozów jest imho dużą zaletą) więc raczej box wchodzi w grę, ale to i tak daje jakieś 370 km.

Aha, wiem że b. dużo zależy od dotychczasowej eksploatacji, ale czy wg. Was ca. 20kkm zrobione na jednym/pierwszym oleju to automatyczna dyskwalifikacja? Większość dostepnych świeżych używek obecnie to poleasingówki od pracowników VW z przebiegami 6-20-parę tys.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Thu, 13 Feb 2025 - 18:47
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





Mam od roku Formentora w roli szybszego koszyka na zakupy, z wad stukające dccd - to dotyczy praktycznie każdego egzemplarza w jednym stuka mniej w drugim bardziej, w polifcie podobno też stuka, więc tematu nie rozwiązali. Słabe podstawowe audio, plastiki gorsze niż VW (tutaj odnoszę się do Golfa VII), mój egzemplarz trafił się z grubsza bez typowych problemów, multimedia chodzą bez żadnych zawiasów, dccd stuka powiedzmy, że akceptowalnie. Generalnie w moim przypadku samochód spełnia w 100% oczekiwania. Kolega pracuje w serwisie Cupry i wg. Jego opinii te auta nie są jakoś specjalnie problematyczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 13 Feb 2025 - 19:50
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Maciu$ @ Thu, 13 Feb 2025 - 18:47) *
Mam od roku Formentora w roli szybszego koszyka na zakupy, z wad stukające dccd - to dotyczy praktycznie każdego egzemplarza w jednym stuka mniej w drugim bardziej, w polifcie podobno też stuka, więc tematu nie rozwiązali. Słabe podstawowe audio, plastiki gorsze niż VW (tutaj odnoszę się do Golfa VII), mój egzemplarz trafił się z grubsza bez typowych problemów, multimedia chodzą bez żadnych zawiasów, dccd stuka powiedzmy, że akceptowalnie. Generalnie w moim przypadku samochód spełnia w 100% oczekiwania. Kolega pracuje w serwisie Cupry i wg. Jego opinii te auta nie są jakoś specjalnie problematyczne.


Masz VZ-a?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Fri, 14 Feb 2025 - 08:49
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





Tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 18:14