![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Dzień Dobry wszystkim. Po wielu latach pasywnie spędzonego czasu na forum, mogę w końcu i ja opisać początek swojej racingowej przygody.
Model: Renault Megane Sport 225, 5d, 2005 rok (Ph1) - przebieg aktualny 265 tys km. Silnik: Totalna seria. Choć mam wykres na ~240km z roku 2019 to po logach wychodzi jak seria, doładowanie 0.9 do 0.7b. ![]() Zawieszenie: Praktycznie seria - przednie amortyzatory CUP + 4x sprężyny eibach (nie mam pojęcia co to dokładnie, montowane przez poprzedników) Hamulce: Tarcze gładkie, Klocki Przód: Ferodo DSUNO, Klocki Tył: HAWK HPS 5.0 Opony: Przód: Nankang AR-1, Tył: Nankang NS-2R (po poprzednim właścicielu) Po weryfikacjach różnych opcji (tańszych jak i droższych) padło na ten o to okaz żelazka. Samochód trafił się blisko, więc mocno nie wybrzydzałem - choć tak na prawdę nie było w czym - mega uczciwy sprzedający, jak i stan auta. Megana wydaje się być bezwypadkowa, wszystko proste, spód auta cały w oryginale. Jedyne szkody jakie zdążyłem narobić w trzeci dzień posiadania auta, było zgubienie na autostradzie (testowanie wozu, 180kmh+) dolnej osłony zderzaka i silnika - a, jest to kurde rarytas. Nie wiedziałem, że jakikolwiek samochód potrafi się tak genialnie prowadzić - po przesiadce z Clio IV i Xceeda to jakiś obłęd. No może po założeniu amorków CUP, zrobiło się ciut bardziej niekomfortowo - ale wciąż genialnie. Początkowo wleciała wiadomo obsługa jak rozrządy, oleje, poduchy silnika. Dodatkowo nie mając doświadczenia w jeździe około sztywniejszym wozem, wytłukłem amorki - dzwon podstawą tuningu, wleciały z wersji CUP. Kolejno był praktycznie kapitalny remont hamulców, wraz z przewodami w oplocie. Na samym już końcu - crème de la crème - czyli mogłem się cieszyć z zakupu pierwszych w życiu nowych semi-slicków (Nankang AR-1). Głównym celem na modyfikacje tego wozu jest nabicie jak największej ilości kilometrów track-dayowych. Jedyny mankament i trochę niepokój wzbudzają lekko nierówne wolne obroty, ale znowu połowa świata mówi "olej temat, ten typ tak ma"; a za to druga krzyczy "wymieniaj wtryski, bo tu układ bez filtra i już syf pewno" - więc bardzo możliwe jest, że pokuszę się na wtryski z Megane 3 RS. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pierwszy wyjazd na track-day - klasyka gatunku - Classicauto CUP Tor Kielce: Najlepszy czas jaki udało mi się wykręcić w ostatnim przejeździe to 2:29.25, startowałem od 2:38. Liczba przejechanych kilometrów dojazdowych 700, liczba przejechanych kilometrów na treningu + zawodach = 70 ![]() Kolejny wypad, to już Tor Poznań - dni otwarte sportdrive.pl Najlepszy czas to 2:01.090 - wg. aplikacji TrackAddict i GPS wbudowanego w iphone (1hz), więc trzeba brać dystans. Ale byłem w stanie robić powtarzalne 2:01-2:03, o ile ruch na torze na to pozwalał. Trochę wóz mówiąc krótko dostał po dupie, zrobiłem 170km w boju - aż zacząłem mieć małe wyrzuty sumienia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Mialem takie megane .... dobre 6+ lat temu, moze wiecej. Trzeba bylo to trzymac bo ceny teraz tych aut to 2x, mowa o Trophy. Zero awarii, tylko jezdzilo.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
... Jedyny mankament i trochę niepokój wzbudzają lekko nierówne wolne obroty, ale znowu połowa świata mówi "olej temat, ten typ tak ma"; a za to druga krzyczy "wymieniaj wtryski, bo tu układ bez filtra i już syf pewno" - więc bardzo możliwe jest, że pokuszę się na wtryski z Megane 3 RS. ... Co do wtrysków to możesz sprawdzić, ja testowałem w Block Motorsport ostatnio, kiedyś w Dziak. Generalnie potrafi narobić bigosu taki przytkany. A swoją drogą jak to bez filtra ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Co do wtrysków to możesz sprawdzić, ja testowałem w Block Motorsport ostatnio, kiedyś w Dziak. Generalnie potrafi narobić bigosu taki przytkany. A swoją drogą jak to bez filtra ? No tak właśnie zwyczajnie, po prostu nie ma - ot renault tak lubi. W clio 4 1.2 również nie było filtra paliwa oO. Podobno na jakieś wyszczególnione rynki jednak ten filter montowali, jak coś będę robił z tymi wtryskami to dołożeniem filtra się zainteresuje. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
W baku pod pompa jest.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
katalogi mowia ze jest gdzies po drodze w linii filterek na szybkozlaczkach - pewnie pod jakas oslona schowany np Mann Filter WK6002
ps: nawet nie, przed tylnym lewym kolem, wzdluz progu, przy zbiorniku pochlaniacza par |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
nie ma, jest tylko sitko w baku, wiem bo kiedys sam szukalem. Z baku przewody szly tylko do silnika.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie chcę mi się wierzyć że jakeś auto fabryczne z wtryskiwaczami nie ma gdzieś filtra na linii wysokiego ciśnienia paliwa, długo by nie pojeździło przecież. Toż to b łatwo się przytyka, za uboga mieszanka, i jak w moim przypadku przyczynek do kaput silnik.
Też się dziwiłem początkowo oglądając auto swoje że ukł paliwowy który mam w MNR z Hondy CBR1000rr niby nie ma filtra, ale oczywiście ma - w obudowie pompy. O, na Ebayu jest do Meganek : https://www.ebay.co.uk/itm/321126873453 -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
W Peugeot też nie mam i jakoś jeździ, także nic dziwnego w tym.Tak jak pisałem, wstępny filtr jest w baku. Koniec
P.s do peugeot też sprzedają filtry tylko co mi po nim. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Wszyscy macie rację. Generalnie tego typu filtr wystepowal, ale tylko na niektóre rynki. W moim egzemplarzu podobno nie ma, tak mi mówił mechanik który wóz obsługuje, a wie, że ja nie z tych oszczędzających. Aż się kolejnym razem na podnośniku pofatyguje i zerknę jak te węże idą. Dołożyć takie ustrojstwo nie wygląda na skomplikowane, ot przeciąć wąż i jakoś to opaskami zategowac - tak było w megane 1.
Jak już się tutaj dyskusja wywiązała i są chętni rozmawiać. Co myślicie o profilaktycznej wymianie panewek korbowodowych i śrub korb? Bez rozbiórki silnika oczywiście - od dołu robota. Ma taki zabieg sens i realnie jest w stanie przedłużyć życie silnika przy chłoście, albo chociaż po części wykluczyć temat dziury w bloku, bądź zatartej panewki? -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Mozna, ale te silniki jak dbane to lataja i szkoda kasy, bo pewnie wygladaja jak nowe.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Mozna, ale te silniki jak dbane to lataja i szkoda kasy, bo pewnie wygladaja jak nowe. Znaczy wiesz. Jak już zlecę mechanikowi zerknięcie do nich to cena w robociźnie dokładając położenie nowych będzie nieznaczna. Same części kosztują w sumie grosze, panewki ~250pln, śruby 18-20pln/szt. Stanu śrub raczej nie sprawdzę, a skręcać na te stare to hmmm, jakoś kurde nie ufałbym chyba - już lepiej nie ruszać i się modlić aby nie jebły. Na ten moment nie planuję żadnego podnoszenia mocy w silniku, ale co przyniesie przyszły rok - kto wie. Fuckup lub upgrade. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Hej! Auto znane z instagrama, fajnie zobaczyć jakąś Megankę w dziale "projekty". Powodzenia w modyfikacjach i upalaniu!
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Bonjour. Mały update.
Nastąpiła wymiana oleju na Millers EE PERFORMANCE 5w40 (+ jakiś dodatek z LM do uszczelniaczy ![]() ![]() ![]() ![]() Zacząłem się trochę uczyć francuskiego i nawet udało się skasować kalibrację paliwowe w sterowniku ![]() ![]() Jadąc wczoraj ekspresówką udało się zrobić logi (temp zewnętrzna 25-26 wg. czujnika z deski rozdzielczej) wyglada na to, że czas rozglądać się za coolerem + ogólne przejrzenie chłodnic i przepływu powietrza. Choć jak widać, temperatura wody zachowuje się przy jednorazowym strzale całkiem dobrze. ![]() -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Dała coś ta zmiana wtrysków? U mnie w Megane 3 obroty też falują, a mam auto od 19k przebiegu. Zawsze falowały, a zmieniłem po drodze wszystko i nic to nie dawało
![]() Naprawia się to zawsze, jak włączam tryb SPORT i obroty idą lekko do góry. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Dała coś ta zmiana wtrysków? U mnie w Megane 3 obroty też falują, a mam auto od 19k przebiegu. Zawsze falowały, a zmieniłem po drodze wszystko i nic to nie dawało ![]() Naprawia się to zawsze, jak włączam tryb SPORT i obroty idą lekko do góry. Przepaliłem prawie cały bak i mogę powiedzieć, że tak - zmiana wtrysków na plus. Pod pełnym piecem ciężko określić czy lepiej, bo brak szerokopasmowej sondy. Tak na codzień jest zdecydowanie lepiej, na wolnych wóz ma dużo mniej odczuwalne wahania obrotów (wg. obd jakieś 50-70rpm, nie wiem ile było wcześniej), mniej popierduje z wydechu na jałowych, jazda z obrotami 1500-3000 jest zdedcydowanie płynniejsza i lepiej reaguje na gaz. Wybieram się na HH Cup na Silesii, więc zobaczymy czy po srogim upalaniu nadal wystąpi problem z benzyną w oleju. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
trochę odkop ale odrazu mówię - i w tojkach i w peugeotach i tutaj w megance filtr paliwa jest bo bez niego to żadne auto długo by nie pojezdziło a jeżdżą i to bardzo długo. Swoją drogą maniacy wymiany filtrów co wymianę oleju szybko przyklasneli że filtra nie ma i się tym nie przejmują choć ja zakładałbym taki filtr odrazu bo w paliwie to niezły syf potrafi być.
Filtr jest w obudowie pompy paliwa tym białym plastiku i wymienia się cały ten plastik. Ostatnio wymieniałem w jakimś śmiesznym Daihatsu - cena 500 zł i znalazłem tylko dwie sztuki na świecie bo wiadomo - jak filtra nie ma to nikt nie wymienia więc nikt nie kupuje więc nikt tego nie trzyma na stanie ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
trochę odkop ale odrazu mówię - i w tojkach i w peugeotach i tutaj w megance filtr paliwa jest bo bez niego to żadne auto długo by nie pojezdziło a jeżdżą i to bardzo długo. Swoją drogą maniacy wymiany filtrów co wymianę oleju szybko przyklasneli że filtra nie ma i się tym nie przejmują choć ja zakładałbym taki filtr odrazu bo w paliwie to niezły syf potrafi być. Filtr jest w obudowie pompy paliwa tym białym plastiku i wymienia się cały ten plastik. Ostatnio wymieniałem w jakimś śmiesznym Daihatsu - cena 500 zł i znalazłem tylko dwie sztuki na świecie bo wiadomo - jak filtra nie ma to nikt nie wymienia więc nikt nie kupuje więc nikt tego nie trzyma na stanie ![]() Jest dokładnie tak jak Ty i poprzednicy wspominali. Faktycznie jako takiego filtra na linii paliwowej nie ma, ale po konsultacji z innym mechanikiem potwierdził, że jest ten pod pompą paliwa. Jakoś na dniach będę się za to zabierał. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jest dokładnie tak jak Ty i poprzednicy wspominali. Faktycznie jako takiego filtra na linii paliwowej nie ma, ale po konsultacji z innym mechanikiem potwierdził, że jest ten pod pompą paliwa. Jakoś na dniach będę się za to zabierał. Mylisz to -nie ta poduszeczka-sitko ssawne pod pompą paliwa tylko ten plastik pompy paliwa. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 23:30 |