![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
Siemka, chciałbym dorobić uszczelkę miski olejowej do silnika smartowego; roadster, fortwo. Jaki materiał polecacie? Mi w oko wpadły te dwa:
https://allegro.pl/oferta/guma-sbr-zwykla-2...5mb-14510188685 https://allegro.pl/oferta/guma-plyta-gumowa...7cm-12680793420 Tak wygląda miska: ![]() W oryginale nie występuję uszczelka, tylko silikon. Nie raz nie dwa zdarzyło mi się ściągać miskę tak więc chciałbym zastosować uszczelkę. Jeśli to możliwe fajnie gdyby była z jednym strony samoprzylepna, aczkolwiek nie jest to warunek konieczny. Ułatwiłoby to montaż ponieważ silnik w samochodzie jest pod sporym kątem. A tak prezentują się uszczelki dorabiane już przez innych: https://www.smartmods.co.uk/shop/product/sump-gasket/ https://www.edsmartparts.nl/en/engine-parts...ump-gasket.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Uszczelka „gumowa” żeby Cię nie wkurwiala to musi mieć tulejki w otworach na śruby bo będziesz deformował sama miskę i przy okazji uszczelkę i to nigdy nie będzie szczelne
Wogole to dziwny pomysł, jak często zdejmujesz miskę? Jeśli blaszana jest słaba to możesz ze są jakieś Alu? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
Aktualnie raz na kilka miesięcy bo musiałem kilka akcji serwisowych zrobić, po prostu nienawidzę zdrapywać tego silikonu z silnika i miski. Taka uszczelka zaoszczędziła by sporo czasu i nerwów. Kupiłbym materiał wyciął na laserze i problem z głowy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Uszczelka „gumowa” żeby Cię nie wkurwiala to musi mieć tulejki w otworach na śruby bo będziesz deformował sama miskę i przy okazji uszczelkę i to nigdy nie będzie szczelne Wogole to dziwny pomysł, jak często zdejmujesz miskę? Jeśli blaszana jest słaba to możesz ze są jakieś Alu? Mam w kilku samochodach u siebie bez żadnych tulejek i nic nie gnie, nie cieknie, trzeba tylko dokręcić prawidłowo(zwykle to<10Nm), a nie do oporu. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ps: do usuwania silikonu sa preparatu w spreju, psikasz, czekasz chwile i samo zlazi
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
Cieszę się waszym szczęściem chopaki ale dalej nie wiem jaki materiał kupić.. Chyba będę musiał eksperymentować. Co do dokręcania, dynamometryk to nie problem
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Nie wróżę długiej trwałości takiej gumie. Obstawiam, że SBR szybko stwardnieje i zacznie puszczać. Może uszczelka z silikonu? Oczywiście nie tego w tubce
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
Jest to jakaś opcja, albo nawet wkleić ten 'spacer' na silikon w końcu tego bym nie ruszał przy jakiś pracach. Chociaż pomału idziemy w budowę miski, wtedy można by jakieś przegrody z klapkami zrobić nie wiadomo po co i czemu.. Dobra na razie interesuję mnie sam materiał, silikon warto sprawdzić. Znalazłem coś takiego:
https://www.maximat.pl/p559,techniczna-mata...zamowienie.html https://rubberpro.eu/store/pl/silikon-mvq-v...4726482742.html |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 27 September 2023 ![]() |
teflon jest bardzo odporny chemicznie. a może po prostu zwykły karton?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Ja bym poszedł w ten silikon. Myślę, że taka mata jak z powyższych linków ma szansę się sprawdzić.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Np: w hondowskich B,D,H seriach jak nie dokręcisz miski dynamometrem to masz 100 procent pewności że będzie ciekło. Ani u siebie w B16, ani w B18 kolegi nie dokrecaliśmy dynamometrem. A jeszcze u mnie ta straszliwa chińska miska co to na 100% też cieknie. Tyle że od dwóch lat ani kropli wycieku nie ma ![]() Co do materiału na custom uszczelkę - też bym poparł pomysł na silikon -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Guma SBR nie jest odporna na olej. Olejoodporna to NBR ale co roku będzie do wymiany ze względu na temp pracy. Jeśli już się upierasz na takie rozwiązanie to miska z alu z frezowanym rowkiem pod oring FKM albo uszczleka z FKM tylko koszty będą wysokie. Wszelkie inne rozwiązania będą działały chwilę i tak na dobrą sprawę będą do dupy.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
A co z proponowaną matą z silikonu?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Silikon przepuszcza olej. Nie nadaje się do tego zastosowania. NBR, H-NBR, PTFE, FKM. takie materiały nadają się na uszczelnienia olejowe z tym, że 2 pierwsze średnio znoszą temperaturę i szybko parcieją i twardnieją od niej.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Płyta uszczelkarska np. gambit
https://phuart.pl/ Zadzwoń, zapytaj, myślę że pomogą Ostatnio kupowałem gambit 0,5mm na uszczelkę karteru przekładni kątowej, dorobiłem i działa ![]() Może guma viton ? też mają w ofercie |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Viton to własnie FKM, jeśli mają w ofercie to się nada ale też jest dość sztywny. Wątpię, że ta miska będzie dobrze dolegała ale może się mylę. Chyba, że dać jakąś grubszą uszczelkę typu 3mm to wtedy pewnie będzie ok.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Spróbuj gambit - kupowałem kiedyś z linku poniżej, są różne grubości. Mam na tym zrobiony cały silnik w skuterze(potrzebna była specyficzna grubość żeby się wał wogóle obracał) i flansze skrzyni do korpusu w UN1 - jedna strona przyklejona na szarym elringu, zdejmowana z 3 razy i ani kropli zapocenia nie widać.
https://allegro.pl/oferta/material-na-uszcz...50cm-8979587542 -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:28 |