![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Witam,
Krótkie pytanie: Co zamiast? X1e30 bo jest mocne (ciężkie - wiem), ma napęd na 4 koła co nie jest standardem w hybrydach. Jazda 30-50km dziennie - podmiejska, ładowanie w garażu. Rabat flotowy więc cena po rabacie bardzo atrakcyjna. Przeglądnąłem co jest na rynku i wg mnie nic lepszego nie ma. A gdyby komuś się chciało coś podpowiedzieć to prosiłbym jak w podstawówce- z 2 zdania uzasadnienia ![]() (dalekiego wschodu bym nie chciał - coś z naszego kontynentu) Dziękuję, pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Możesz ewentualnie rozważyć DS7 360 KM z Performance Line. Trochę inny styl prowadzenia, ale wiekszy, wygodniejszy i znacznie szybszy. No i ma fajne masaże w fotelach plus noktowizor, który wbrew pozorom się przydaje. Nie miałem jeszcze tego polifta, wiec nie wiem czy poprawili coś multimedia czy nie. 40-50 km przejedziesz realnie na baterii. Ja maksymalnie zrobiłem w trasie 56 km.
Tu masz test od nas wersji 300-konnej przedliftowej, ona jest pod kilkoma względami słabsza (np. bateria, osiągi) https://dailydriver.pl/test/test-ds-7-cross...-tense-300-4x4/ PS. Aaa, bym zapomniał. W DS7 masz 4 cylindry, w BMW o 1 zapomnieli. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Dzięki za ciekawa propozycję. O francuzach faktycznie nie pomyślałem.
X1 w nowej wersji też ma masaże ale bez wentylacji (ogólnie jak się je porówna to bmw takie 'biedne' się wydaje) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Patrząc pod katem tego ile można przejechać na baterii i jak wygląda spalanie jak już rozładujemy baterię, to chyba dalekowschodnie auta są górą - toyota/lex phev potrafi przejechać więcej na baterii niż deklaruje producent i to nawet dziennikarzom, którym zawsze wychodzi zawyżone spalanie w hybrydach.
Nie wiem jak zwykłe X1, ale siostra ma ix1 i oprócz tego, że szybkie, to nie prowadzi się za dobrze. Zawias buja i nie zachęca do dynamicznej jazdy. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Daleki wschód odpuszczam bo tam za cicho nie jest a to dla mnie ważne. Raz w roku robię taką rundkę po okolicy na 5-6kkm i lubię komfort.
No waga tego co z baterią jest w ogóle problemem - ten X1e30 waży prawie 2 tony a ma 4,5m długości. Wiem, że to w zakrętach nie pojedzie ale to chyba w tego typu autach standard. Ogólnie to skierowałem się na X1 bo 90% podobnych aut to ma takie restrykcje, że Vmax=180kmh (to mi nie przeszkadza) ale przyspieszenia na poziomie 9-10s już tak (wiem - spod świateł do 50 to jest ogień ale potrzebuję auta do jazdy podmiejskiej z prędkościami w zakresie 40-110) Jeszce myślałem o Lex LBX ale to toyota yaris cross za 200kPLN i jakoś tak mi to nie za bardzo się widzi. (dodam, że mam bardzo korzystny rabat w bmw stąd takie bicie się z myślami) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Volvo XC60 T8 AWD plug in w wesji Plus miesci sie w budzecie, ale probowalbym wyrwac specyfikacje Ultra. Wada : XC60 ma juz kilka lat. T8 jest szybkie dosc
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
X1 to żart, a nie samochód. Wnętrze poniżej krytyki, wolałbym już jakiegoś Opla Grandlanda, czy Forda Kuga. Mniej więcej to samo. Trzeba być mocno zaślepionym znaczkiem, żeby to wziąć - obowiązkowo z M-Pakietem i na pełnych LEDach, bo inaczej to wygląda zbyt tanio.
Poza tym, sama koncepcja plug-inu to jest kuriozum. Auto posiada największe wady elektryka i benzyny w jednym. No i to losowe włączanie silnika. To już lepiej kupić pełnego elektryka. Jak auto i tak jeździ 50km dziennie, jest gdzie ładować, to takie i4 powinno dać frajdę, jeśli oczywiście musi być BMW, chociaż w kategorii "elektryk" inni producenci oferują znacznie lepsze samochody (choćby KIA, czy Hyundai). A jak raz w roku robisz wyjazd kilka tysięcy km, to można wypożyczyć jakiegoś spaliniaka, albo jakoś sobie sensownie zaplanować jazdę elektrykiem. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Poza tym, sama koncepcja plug-inu to jest kuriozum. Auto posiada największe wady elektryka i benzyny w jednym. No i to losowe włączanie silnika. To już lepiej kupić pełnego elektryka. Jak auto i tak jeździ 50km dziennie, jest gdzie ładować, to takie i4 powinno dać frajdę, jeśli oczywiście musi być BMW, chociaż w kategorii "elektryk" inni producenci oferują znacznie lepsze samochody (choćby KIA, czy Hyundai). A jak raz w roku robisz wyjazd kilka tysięcy km, to można wypożyczyć jakiegoś spaliniaka, albo jakoś sobie sensownie zaplanować jazdę elektrykiem. Nie kuriozum tylko zgniły kompromis. Jest to samochód który umożliwia wykorzystanie na wiele sposobów a to czesto jest kluczowe w wyborze samochodu. I nie rozumiem w czym jest problem z tym uruchamianiem silnika? Przecież to nie w pływa na przebieg i charakter jazdy poza dodatkowym dźwiękiem spod maski. Jakieś dwa dni temu znajomy który ma Teslę Y i nowego Prusa, na daleki wyjazd do Holandii jednak wybrał tego drugiego. Raz że szybciej, dwa bez stresu i obawy związanej z częstą koniecznością ładowania na trasie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
X1 to żart, a nie samochód. Wnętrze poniżej krytyki, wolałbym już jakiegoś Opla Grandlanda, czy Forda Kuga. Mniej więcej to samo. Trzeba być mocno zaślepionym znaczkiem, żeby to wziąć - obowiązkowo z M-Pakietem i na pełnych LEDach, bo inaczej to wygląda zbyt tanio. Poza tym, sama koncepcja plug-inu to jest kuriozum. Auto posiada największe wady elektryka i benzyny w jednym. No i to losowe włączanie silnika. To już lepiej kupić pełnego elektryka. Jak auto i tak jeździ 50km dziennie, jest gdzie ładować, to takie i4 powinno dać frajdę, jeśli oczywiście musi być BMW, chociaż w kategorii "elektryk" inni producenci oferują znacznie lepsze samochody (choćby KIA, czy Hyundai). A jak raz w roku robisz wyjazd kilka tysięcy km, to można wypożyczyć jakiegoś spaliniaka, albo jakoś sobie sensownie zaplanować jazdę elektrykiem. Dla jednych X1, dla innych X7. Takie czasy. Może BMW to już żadne lux-premium czy co tam jeszcze ale jednak stawiam go wyżej od Opla i Forda. Dla mnie kuriozum to jest proponowanie i4 które w ogóle nie wiadomo co ma sobą reprezentować - wiem, bo miałem na niego ochotę ale nawet dealer mi to odradził... Korea i Japonia zakłada, że jeździsz 50 na godzinę i w aucie jest cicho. Super. Jeździłem kilkoma różnymi i nie jest cicho jak się jedzie więcej niż to 50. Odnośnie wypożyczenia - to taka myśl mnie kiedyś naszła - auta full autonomiczne. Nie posiadasz, zamawiasz, podjeżdża w miejsce w którym stoisz/mieszkasz, zawozi. Super. Ale wyobrażam sobie że to jest w poniedziałek o 7 rano. Co w tym aucie się działo w weekend? Kto i jak to posprzątał? No jakoś wolę swoje. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 ![]() |
Daleki wschód odpuszczam bo tam za cicho nie jest a to dla mnie ważne. Raz w roku robię taką rundkę po okolicy na 5-6kkm i lubię komfort. No waga tego co z baterią jest w ogóle problemem - ten X1e30 waży prawie 2 tony a ma 4,5m długości. Wiem, że to w zakrętach nie pojedzie ale to chyba w tego typu autach standard. Ogólnie to skierowałem się na X1 bo 90% podobnych aut to ma takie restrykcje, że Vmax=180kmh (to mi nie przeszkadza) ale przyspieszenia na poziomie 9-10s już tak (wiem - spod świateł do 50 to jest ogień ale potrzebuję auta do jazdy podmiejskiej z prędkościami w zakresie 40-110) Jeszce myślałem o Lex LBX ale to toyota yaris cross za 200kPLN i jakoś tak mi to nie za bardzo się widzi. (dodam, że mam bardzo korzystny rabat w bmw stąd takie bicie się z myślami) Nie jeździłem NXem, ale wydaje czy lex nie będzie w miarę ok wyciszony? No i w kontekście przyspieszenia nei jest źle, bo tam coś kolo 5,5-6s jest. Szkoda tylko, że tego napędu nie wkładają do nie-suva. A jak BMW to czemu nie 330e w kombi? Albo MB? Poza tym, sama koncepcja plug-inu to jest kuriozum. Auto posiada największe wady elektryka i benzyny w jednym. No i to losowe włączanie silnika. To już lepiej kupić pełnego elektryka. Jak auto i tak jeździ 50km dziennie, jest gdzie ładować, to takie i4 powinno dać frajdę, jeśli oczywiście musi być BMW, chociaż w kategorii "elektryk" inni producenci oferują znacznie lepsze samochody (choćby KIA, czy Hyundai). To raczej kwestia średniego wykonania przez europejskich producentów. Toyota phev jak rozładuje baterię to pali tyle co zwykła hybryda, w euro phev to bardzo różnie wychodzi. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Nie jeździłem NXem, ale wydaje czy lex nie będzie w miarę ok wyciszony? No i w kontekście przyspieszenia nei jest źle, bo tam coś kolo 5,5-6s jest. Szkoda tylko, że tego napędu nie wkładają do nie-suva. A jak BMW to czemu nie 330e w kombi? Albo MB? 540d jako daily Własnie chce zmienić z MB To raczej kwestia średniego wykonania przez europejskich producentów. Toyota phev jak rozładuje baterię to pali tyle co zwykła hybryda, w euro phev to bardzo różnie wychodzi. Z rzeczywistych danych jakie mi udostępniono to 60km na samym elektryku w X1e30 jest osiągalne bez problemu. No ale na żywo nie widziałem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:28 |