![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Trochę już dłubie w projekcie, było sporo upadków, parę razy miałem to już rzucić w cholere... Ostatnie 2~3 lata mocno udało się wskoczyć na właściwe tory i dość szybko się rozwija
![]() MODEL: Ford Mustang 1994 Modyfikacje Silnik: - Windsor 302 (5.0L). Prawie seria, lekki porting głowic, lżejsze popychacze, dźwigienki roller rocker, aluminium. - brak osprzętu włącznie z pompą wody. Na pasku tylko alternator z Volvo S40 Docelowo stroker 408CI na bloku 351W. W trakcie budowy Układ dolotowy: Seria. Prowizorka Docelowo Victor Jr EFI + Ram Air Układ wydechowy: - Kolektory BBK "Barany" - środkowy przelot X-Pipe 2.5" - końcowe seria W trakcie budowa całego catback, Układ wtryskowy: - seria wtryski 19lbs i listwy - cały układ od baku do listwy teflon AN6 Docelowo: pompa, prawdopodobnie też sportowy bak i/lub swirl pot, wtryski i listwy pod budowany silnik Elektronika: - EcuMaster Emu "Silver" - Sterownik Davies Craig do sterowania pompą i wentylatorami Układ chłodzenia: - chłodnica z grubszym rdzeniem, no-name - Pompa elektryczna Układ napędowy: - Skrzynia T5 - koło zamachowe 10.5" seria - sprzęgło Exedy ze sporym zapasem 500 lb.ft./680 Nm - short shifter steeda - Szpera LSD fabryczna (nowe tarczki) W trakcie dyfer tył 3.73 od ford racing Docelowo plan na wzmocnienie skrzyni (teoretycznie jest w stanie przyjąć ledwo 70% co sprzęgło), lekkie koło zamachowe, wał alu (lub carbon) Zawieszenie: - przód coilover na sprężynach viking 250lbs/in i amortyzatorach KONI yellow - tył QA1 DD401, sprężyny no-name. Prawdopodobnie 550lb/in, twarde jak cholera. Musze zmierzyć rozkład masy na koła i dobrać poprawnie sprężyny na przód i tył - Przód tubular K-member od UPR razem z wahaczami - Tył wahacze dolne rurowe od UPR, górne regulowane też UPR. - Wszędzie twardy poliuretan - Zawieszenie silnika i skrzyni: sztywne - Wzmocnienie budy wspawane - Staby stock W trakcie magiel bez wspomagania od forda pinto W planach ogarnąć stabilizatory i dobrać po bożemu sprężyny Hamulce: - brembo 17z - tarcza 2 częściowa 380mm - zaciski tył z touarega - tarcza 350mm. Siadła PnP z 300c SRT. Minus, że to tarczobęben - ABS jest ale dead, ułamało czujnik z tyłu Wnętrze: - wydłubane wszystko co się dało - Kubły ze szrotu. Lżejsze i lepsze od serii ale wciaż ciężkie - Harness bar - pasy 3 pkt - kolumna EPAS z opla agila Nadwozie: - seria W trakcie lekki dach. W planach klapa bagażnika z włókna i na niskim prio drzwi Koła: 18x9.5J, lekkie ~8.5kg niestety + dystanse 20mm. Opony federal RS-RR 275/35 Mustanga mam co prawda już ponad 8 lat. Na początku plany bardzo często się zmieniały. Docelowo miałabyć to tania zabawka z V8. Kupiłem to niemal w cenie złomu, zaraz po zakupie silnik się zagotował i młody głupi zamiast się zatrzymać od razu stwierdziłem, że zjadę z obwodnicy. A że do zjazdu były 2km to tłoki pokłuciły się z zaworami ![]() Po remoncie silnika, skrzynia automat, raz że kapryśna dwa leniwa mocno irytowała. Jak już zacząłem robić jedno to "przy okazji" zabierałem się za drugie i tak skończyło się na tym, że do 2020r samochód praktycznie stał i gnił. Boomer mode:ON Ponieważ mądrość przychodzi z wiekiem ustaliłem cele projektu i odkąd się ich trzymam pracę zapierniczają do przodu. Boomer mode: OFF Plan jest prosty i na tą chwilę główny cel to wydumka na tor ~1200kg, ~700Nm i ~600KM. Drugi cel to dobre prowadzenie w zakrętach. Jak osiągnę 1szy "etap" to zacznę szukać kompromisów. Skąd takie cele? W dużym skrócie "z dupy". Powiedzmy, że nie chciałbym się z nich tłumaczyć bo bardziej rozgadani mnie zjedzą ![]() Tak więc praktycznie zimą 2021 rozebrałem go do 0, przeszedł gruntowną blacharkę, malowanie i zająłem się składaniem. Do obecnego stanu. Cała elektryka (25kg kabli) poszło na złom, zostało tylko sterowanie silnikiem i elektryka szyb ![]() Jak widać dużo rzeczy już czeka w kolejce do wsadzenia, inne dopiero się krystalizują. Dużo błędów zostało popełnionych ![]() ![]() Foty poniżej. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku uda się objechać conajmniej Poznań ![]() Pierwsze foty po zakupie: ![]() ![]() ![]() ![]() Stan prawie aktualny: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bonus: ![]() Niedługo po złożeniu i wybrałem się na przejażdżkę. Wjechałem na McDonald i zostałem zawinięty przez 2 radiowozy ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Docelowo stroker 408CI na bloku 351W. W trakcie budowy Najlepszy Mustang do upalania:-) Nie lepiej iść w Godzillę ( https://performanceparts.ford.com/part/M-6007-73)? Kasa wyjdzie podobna, a strokery mają stosunkowo krótki żywot, nawet jak poczarujesz z fikuśnymi tulejami:-) ![]() ![]() Zaś jeśli nie jesteś purystą fordowskim, to najlepiej swapnąć seryjnego Vorteca 496CI, do wyrwania za stosunkowo małą kasę. I masz drogę w dowolnych konfiguracjach nawet na 1006CI :-D |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Zostaje przy swoich planach. Zdaje sobie sprawę z ograniczeń i słabych punktów ale zostaje przy windsorze
![]() Purystą nie jestem bo w samochodzie siedzą graty z różnych wozów: vw, Volvo, citroen, opel. Nawet amortyzatory z tyłu jeszcze jakiś czas temu były z E36 compact ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie ![]() |
Cześć
Fajna fura! Mam pytanie k-member jak zamawiałeś wysyłka te sprawy ? -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Przez pośrednika. Z LMR do magazynu w USA i potem do PL.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:10 |