![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Witam,
Z racji, że zamykam jeden projekt związany z t4, to chciałem zapytać jaka jest możliwość uruchomienia skrzyni DSG w innej budzie. Pacjent to t5 z silnikiem vr6 r32 i skrzynią automatyczną Aisin 6biegów hydrauliczną, FWD, (w innym wątku pytałem o hamulce do tego i nabyłem już 8pot Audi RS3, czekają na montaż) Teraz myślę nad tym aby to przekonwertować na DSG AWD Stąd kilka pytań - Czy jest opcja zadziałania jakiegoś dsg dq500 w takim aucie w rozsądnym budżecie? (czy potrzebny dodatkowy sterownik?) - Ile Nm znosi takie dq500 w serii (czy coś więcej niż 500? )? - Czy macie gdzieś dane odnośnie przełożeń tych skrzyń, aby nabyć odpowiednią do potrzeb? -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
odpowiedz jest dosc krotka.. w rozsadnym budzecie nie.. chociazby ze wzgledów mechanicznych, czyli przerobki skrzyni, aby pasowala do vr6
![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Krótko i na temat: tak, i to bez technologii z NASA. VR6 z Dq500, DSG we Fiacie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
Krótko i na temat: tak, i to bez technologii z NASA. VR6 z Dq500, DSG we Fiacie. I obydwa te tematy Twoim zdamiem sa budzetowe? -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Pojęcie budżetowy jest względne. Autor wszczepił drogie fanty, R32 i heble z RS3, do busa - pojazdu, który nigdy nie będzie szybki. Sam oceni, jak bardzo zależy mu na DSG.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ładujesz ECU od fury z DSG i tyle, a z tego co pamiętam to każde R32 występowało z DSG, więc może nawet wystarczy kodowanie zmienić... Poszukaj, ale raczej da się to ogarnąć bez problemów. Większym problemem chyba będzie wszczepienie napędu do budy z fwd...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jakie jest przeznaczenie docelowe auta?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
do busa - pojazdu, który nigdy nie będzie szybki... Na torze nie, ale 500KM w T5 będzie szybsze niż 90% aut na drodze, czyli nawet bardzo szybkie. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Panowie, więc tak, mechanicznie to nie mam kłopotu żeby to posklejać, AWD też nie będzie problemem, jakiś miesiąc temu włożyłem PD do t4 na gtd2060 z IC sprintera i kliną w krótkim przodzie i uwierzcie mi że to nie jest to samo co wsadzić tam 1Z.
Mam za sobą budowę trajki i lotusa 7 (ten ostatni został zatrzymany przez przepisy, więc mam 2 ramy na pamiątkę co czekają na lepsze czasy), i jeszze kilka wynalazków, więc o mechanikę się nie boję. Auto jak kolega sołtyk napisał, to to auto nigdy nie będzie szybkie, bo ten sam napęd w choćby golfie mk2 zrobi trochę inną robotę. Ja po prostu lubię takie busy, ten jest fajny multivan, ładnie gada, i jest dość nietuzinkowy. (poza tym trochę szybszy taki bus jest rzadko spotykany i to mnie cieszy) Przeznaczenie auta to takie na codzień, co czasem szybciej ruszy spod świateł, czy wyprzedzi coś na autostradzie. U mnie projekty trwają długo, więc zbieram wiedzę i zaskórniaki żeby sobie co jakiś czas coś zbudować, bo jak nic nie robię to jestem chory. Podsumowując to mechaniki sie nie boję, za to elektronika to nie jest mój konik i stąd moje pytanie co tutaj mnie zaskoczy. Czy kupuję skrzynię dsg z mechatroniką, wybierak, ECU z jakiegoś vr6 z dsg,składam, podpinam, jadę na lawecie do elektronika i zagra? czy to tylo tak w marzeniach? -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Nie jestem całkowicie pewien tego co tu napiszę.
W transporterze silnik jest chyba pochylony pod innym kątem niż normalnie. To wymagało by customowego adaptera silnik/skrzynia. Zwłaszcza przy AWD. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Tak, jest pochylony inaczej niż w tych z platformie pq34 (a4), trzeba wykonać adapter, zmieniający kąt silnika względem skrzyni.
Ja posiadam oryginalnego multivana t5 z 2005r z silnikiem r32 o mocy 235KM i automatyczną skrzynią AISIN, występował jeszcze taki model wtedy z napędem na 4koła oraz z manualem. Jakieś legendy głoszą że była wersja z automatem dsg ale nic mi o tym nie wiadomo, poza tym że nowsze mają dsg, ale nie z vr6. Tak jak piszę mechanikę ogarnę, prosiłbym o podpowiedzi co do elektroniki. -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
W multivanie były 3.2 z dsg - http://www.racingforum.pl/Swap-VR6-do-T5-t153374.html
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Chętnie zobaczę takiego, bo ja też słyszałem że były...
ale jakieś potwierdzenie tej tezy? Jak kupowałem swojego to w europie było 6 sztuk t54 do sprzedania z silnikiem vr6 . To mega rzadkie auto, w dsg nigdy nie widziałem. -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No to bierz skrzynie i kompy z a3 czy golfa i ten temat masz załatwiony ;p Plus tego taki, że chodzi to wszystko potem jak seria, pełna diagnostyka itd itp... O ile ktoś mądry to odpali.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: POMORZE ![]() |
i szły dq500 w transporterze, wszystko się da kwestia chęci i monet
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
chęci są, monety też jakieś są, potrzebna konkretna wiedza
zaangażuje się na ile mi czas na to pozwoli, bo grzebanie w autach to hobby dla mnie. Jak znajdę wiedzę to się tutaj podzielę i może się komuś przyda. -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
T5 3.2 z DSG to jakaś legenda, nie występowało coś takiego.
I jak już to bierz DQ500, przynajmniej jest zaprojektowana do takiej masy. Był jeszcze manual, ale to też ze świecą szukać. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Dzięki za odpowiedź, ja mam ten samochód od prawie dwóch lat z wszelkimi dokumentami i instrukcjami (auto jest z polskiej dystrybucji) i nie ma tam żadnego t5 vr6 z dsg,
dsg szły dopiero od 2009r w transporterze Panowie konkretne pytanie. Czy jesteście w stanie podać mi informacje gdzie znajdę przełożenia skrzyń dsg i ich oznaczenia? -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 23 March 2007 Skąd: Ostrowiec ![]() |
Dzięki za odpowiedź, ja mam ten samochód od prawie dwóch lat z wszelkimi dokumentami i instrukcjami (auto jest z polskiej dystrybucji) i nie ma tam żadnego t5 vr6 z dsg, dsg szły dopiero od 2009r w transporterze Panowie konkretne pytanie. Czy jesteście w stanie podać mi informacje gdzie znajdę przełożenia skrzyń dsg i ich oznaczenia? https://www.automobile-catalog.com/ |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
W linku powyżej nie bardzo da się znaleźć cokolwiek o multivanie t5, może dla innych aut...choć widzę że pokazują że seicenta miały do 1250ccm i 69Hp, no to chyba że uwzględnili jakieś swapy na dziwne wersje fire 1250.
jak ktoś doda coś konstruktywnego i użytecznego to będę wdzięczny -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 16:56 |