![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Witam
Mam problem od już dłuższego czasu z wypadaniem zapłonu w mojej E36 2.8. Silnik jest trochę dłubnięty: -kolektor m50 -dolot odgrodzony -wałek ssący m54b30 -wałek wydechowy m50b25nv -wtryskiwacze 320cc (0280155831) -Speeduino standalone ECU (chodzi na MAP nie na MAF) Z góry uprzedzam, że wypadały jej zapłony już przed wymianą wałków i zmianie komputera na Speeduino (to zostało zorobione całkiem niedawno). Podpinałem również oryginalnego MS41 i nie pokazuje żadnych błędów. Wymieniłem w piątek świece i nic nie pomogło (BKR6EK), fajki również wymienione. Gdzie szukać dalej, czy może to być wina wtryskiwaczy ? Poniżej zamieszczam link do filmiku z dźwiękiem z wydechu. https://youtu.be/3t-TON8uMRw Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Cewki podmienić, kompresję zmierzyć, sprawdzić bardzo dokładnie szczelność kolektora ssącego.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Szczelność kolektora będzie miała takie znaczenie jak jest MAP a nie przeplywka ?
Druga sprawa to kompresja mierzona po 14-14,5 na gar. Cewek innych nie mam wiec będę musiał pokombinować. Rozumiem, że wtryskiwacze odpadają ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
wtryskiwacze moga byc przyczyna, ja mialem np kiedys tak ze jeden wtrysk nie mial zatrzasku na wtyczce, wtyczka sie zsuwala z wtrysku i wtrysk raz dzialal raz nie dzialal, tyle ze wtedy objaw jest niepracujacego gara a nie wypadajacych zaplonow
cewki dosc czesto siadaja z tego co obserwuje, wszyscy jezdza na uzywkach |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Czy na stole pojedynczo cewki jakoś sprawdzę (mogę zbudować na szybko generator do sterowania), czy pozostaje tylko podmianka z innego sprawnego auta ?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ten sterownik nie wykrywa wypadania zapłonu czyli MS41.0, więc tylko podmianka cewek.
No ma znaczenie, bo nieszczelność kolektora może być bliżej lub dalej danych cylindrów, a dawkowanie paliwa idzie takie samo na każdy z nich... -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Sprawdż ciśnienie paliwa. Wymiana fajek na cewka bez sensu lepiej odrazu całe cewki.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Oks posprawdzam, szczelność kolektora, ciśnienie i ogarnę jakieś cewki na podmiankę.
Zdam relację co i jak ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Ustawienie rozrządu ??
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Wałek m54 na blokady, wałek m50nv na miernik zegarowy 1mm od pozycji zamkniętej.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Rób rzeczy, o których pisałem, a nie tracisz czas na pomiary ciśnienia paliwa na jałowych, regulatory nie padają praktycznie, a jak jest problem to na bucie z ciśnieniem...
Jak jesteś pewny rozrządu to wepnij ms41 i pokaż jaki jest kąt wałka rozrządu na jałowych w parametrach diagnostycznych, powinien nie przekraczać 2 stopni od zera (użyj delphi/wurth/launch/autocom). -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Wpinalem MS41 ale mierzyłem inpa i pokazywało 20 na wolnych. Druga sprawa, że tak sprawdzę tylko ssący a wydech i tak zostaje pod znakiem zapytania.
Który wałek źle ustawiony może bardziej na to wpływać ? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Witam
Dorwałem dzisiaj DS150 i podmieniłem na ori ms41 i czujnik walka tez ori (na speeduino używam halla z m52tu). Nie wiem o co chodzi z tymi odczytami wałka, na speeduino mam bliżej nie znaną wartość ale stabilną która się zmienia o 25 stopni podczas jazdy (czyli tyle ile powinien zmieniać się single vanos?). 3 odczyt od góry to wałek: https://youtube.com/shorts/A2Fe36owe9k?feature=share |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ta wartość nie ma prawa skakać więcej, niż 4-5 stopni.
Single vanos 25 stopni przestawia dokładnie. Ten czujnik wałka to masz ori Siemens VDO czy zamiennik jakiś (na nich tak skacze odczyt albo nie działają całkowicie)? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Czujnik ori.
Speeduino pokazuje 238.5deg i tak się zastanawiam skąd może się brać ten wynik bo z czegoś jest liczony. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
MS41 pokazuje na podstawie synchronizacji z czujnikiem wału dokładnie czyli ma być okolice zero jałowe i 25 jak vanos się uruchomi, Speeduino na podstawie odniesienia do stosunku wilgotności/położenia kątowego równika na Zanzibar.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Myślę, że jednak to nie będzie kąt równika skoro zmienia się równe 25 stopni. Jest to zapewne jakaś zależność stopni między kołem zamachowym a wałkiem.
Najprościej będzie podmienić czujnik ori od ms41 na inny ale nie uśmiecha mi się kupować VDO do jednego testu skoro i tak go nie używam ... :/ |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
No tak zgadza się, po prostu Speeduino nie wylicza tego z punktu gmp wału korbowego tak dla ludzkiej logiki i łatwości korelacji wał/wałek.
Jak czujnik wałka Ci nie daje błędy na MS41 to jego wymiana nie ma sensu, sygnał oscyluje z jakiegoś powodu, ale na wypadanie zapłonu raczej w tym przypadku nie ma to wpływu. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Witam
Odkopię temat gdyż minęło trochę czasu a ja nadal borykam się z problemem. Co zostało zrobione przez mnie od samego początku: -sprawdzenie lewego powietrza i wymiana uszczelek w kolektorze na nowe - brak uwag -sprawdzenie wszystkich cewek na stole w domu sterując nimi z kompa - brak uwag, ani jedna iskra nie wypadła -ciśnienie paliwa - w normie 3b na wolnych 3.5 na bucie -sprawdzenie klinów na wale, zasugerowano mi, że może to być ścięty klin na wale - wszystko na swoim miejscu -ustawienie rozrządu na wszelakie sposoby, łącznie z 5 ustawień i sprawdzeń - zero rezultatu w każdym ustawieniu wałków nadal wypada losowo zapłon -sprawdzone na nowych świecach - brak poprawy -wymieniłem fajki cewek - brak poprawy -sprawdziłem alternator czy nie sieje zakłóceń - wszystko ok -bawiłem się ustawieniami speeduino na wszystkie możliwe sposoby, zero poprawy (na seryjnym ecu chodzi tak samo) -podmieniałem wtryskiwacze na ori - brak poprawy -sprawdzałem czujniki wału i wałka podczas pracy na oscyloskopie - sygnał jak najbardziej poprawny -sprawdzałem oscyloskopem sygnał idący na cewki i wtryski czy nie występują przerwy - wszystko ok Gdzie mogę szukać dalej bo już totalnie nie mam pojęcia co może być nie tak .... Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 12:59 |