Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Lpg 5 generacja wtrysk pośredni benzyny.
Zbidziu
post Wed, 02 Feb 2022 - 07:44
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 07 July 2019
Skąd: Szczecin





Mam nadzieję, że nie wsadzam kija w mrowisko i nie zostanę zlinczowany hehe. wink.gif Co myślicie pod względem technicznym o instalacjach gazowych 5 generacji do silników z pośrednim wtryskiem paliwa. Moim zdaniem na papierze o w teorii fajnie to wygląda. Gaz obniża temperaturę mieszanki co powoduje lepsze napełnienie cylindra i schłodzenie zaworów. Jak udało mi się doczytać to oryginalny komputer auta steruje wszystkim, ale na jakiej zasadzie to działa to nie wiem nie znam się na tym. Podobno moce są takie same jak na benzynie a może i większe? Ktoś ma taką instalacje I się podzieli doświadczeniami lub je montuje. Co o tym myslicie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Feb 2022 - 07:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pszczelaszkov
post Wed, 02 Feb 2022 - 09:53
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Ja planowałem ale zatrzymałem się na tym że pompa może szybko lecieć bo nigdy nie wiadomo jaki syf z tym LPG wlatuje na randomowych stacjach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Wed, 02 Feb 2022 - 11:13
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(pszczelaszkov @ Wed, 02 Feb 2022 - 09:53) *
Ja planowałem ale zatrzymałem się na tym że pompa może szybko lecieć bo nigdy nie wiadomo jaki syf z tym LPG wlatuje na randomowych stacjach.

Z benzyną jest tak samo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 02 Feb 2022 - 11:32
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Dziwnym trasem pompy paliwa wytrzymują po 300tys km i więcej nawet ori, a te w zbiorniku lpg 5gen padają jak muchy.
Pomijam fakt, że przy dynamicznej jeździe pompa w baku zasysa sobie z kosza nawet z dna, a w butli lpg nie bardzo. tongue.gif
Nie założyłbym 5 generacji do własnego auta, sporo przemyśleń i obserwacji i doświadczeń, albo 4gen albo czysta benzyna.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zbidziu
post Wed, 02 Feb 2022 - 11:49
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 07 July 2019
Skąd: Szczecin





CYTAT(Mis @ Wed, 02 Feb 2022 - 11:32) *
Dziwnym trasem pompy paliwa wytrzymują po 300tys km i więcej nawet ori, a te w zbiorniku lpg 5gen padają jak muchy.
Pomijam fakt, że przy dynamicznej jeździe pompa w baku zasysa sobie z kosza nawet z dna, a w butli lpg nie bardzo. tongue.gif
Nie założyłbym 5 generacji do własnego auta, sporo przemyśleń i obserwacji i doświadczeń, albo 4gen albo czysta benzyna.


Teraz też już tak myślę popytałem trochę gazowników co oni sądzą o tym i wszyscy mówią że bardzo awaryjna Instalacja ma swoje plusy ale wiecej minusów i lepiej zamontować 4 generację na dobrych częściach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Wed, 02 Feb 2022 - 12:07
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Zastanawiam się tylko dlaczego nie ma filtrów na wejściu do butli. Jakie są przeciwwskazania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Feb 2022 - 14:07
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(pszczelaszkov @ Wed, 02 Feb 2022 - 12:07) *
Zastanawiam się tylko dlaczego nie ma filtrów na wejściu do butli. Jakie są przeciwwskazania.

są właśnie takie rozwiązania tylko kurde ciężko dostępne. Co mnie dziwi.
Tak teoretycznie tylko się zastanawiam jakie ciśnienie jest w butli LPG że ta pompa wogóle jest potrzebna ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 02 Feb 2022 - 15:14
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





cisnienie jest takie ze przy tej temperaturze jakbys otworzyl zbiornik, to troche by syknelo i na dnie zbiornika mialbys plynny LPG, kiedys grzebalem przy vialle, i jak musialem oproznic zbiornik to zrobilem to po prostu czerpaczkiem zajumanym zonie z kuchni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Feb 2022 - 15:24
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(flapjck1 @ Wed, 02 Feb 2022 - 15:14) *
cisnienie jest takie ze przy tej temperaturze jakbys otworzyl zbiornik, to troche by syknelo i na dnie zbiornika mialbys plynny LPG, kiedys grzebalem przy vialle, i jak musialem oproznic zbiornik to zrobilem to po prostu czerpaczkiem zajumanym zonie z kuchni

Bardzo cenne info - dzięki.
Ale jednak jak zbiornik jest zamknięty to panuje tam ciśnienie które wypycha gaz do reduktora i instalacji w 4 genie nawet wtedy gdy jest turbo. A jak reduktor zamarźnie z jakiegoś powodu to ciekły gaz idzie na całą instalację.
Czy w 4 genie do reduktora gaz dopływa w postaci ciekłej i potem po rozprężeniu dopiero jest płynny ? Czy już do reduktora idzie w postaci gazowej ? Chyba nie patrząc na grubość przewodów od zbiornika do reduktora i potem od reduktora dalej.
Dalej idąc zastanawiam się czy nie da sie dodać jakiegoś smarowidła coś jak w 2T żeby tą pompę w zbiorniku smarować. Bo zalety 5 gena bardzo mnie przekonują a do takiego JTD ta pompa która jest tak naprawdę zwykłą benzynową pompą kosztującą 200 zeta z groszami a potrafi wytrzymać 50-70 a nawet 100 tyś km - byłbym w stanie to przeboleć.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gtfan
post Wed, 02 Feb 2022 - 15:37
Post #10


User
Dołączył: Sun, 17 August 2008





Tu masz opisaną zasadę działania ciekłego wtrysku LPG i na jakich ciśnieniach ten układ działa - http://www.zssplus.pl/prasa/29.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Wed, 02 Feb 2022 - 16:14
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(kontrolm @ Wed, 02 Feb 2022 - 14:07) *
są właśnie takie rozwiązania tylko kurde ciężko dostępne. Co mnie dziwi.
Tak teoretycznie tylko się zastanawiam jakie ciśnienie jest w butli LPG że ta pompa wogóle jest potrzebna ?

Ffc założyć między wlew a butlę żaden problem, tylko tankowanie by trwało pewnie dłużej i więcej by uciekało w atmosferę przy odpinaniu pistoletu
CYTAT(flapjck1 @ Wed, 02 Feb 2022 - 15:14) *
cisnienie jest takie ze przy tej temperaturze jakbys otworzyl zbiornik, to troche by syknelo i na dnie zbiornika mialbys plynny LPG, kiedys grzebalem przy vialle, i jak musialem oproznic zbiornik to zrobilem to po prostu czerpaczkiem zajumanym zonie z kuchni


To miałeś tam już sam butan i był mróz. W warunkach normalnych ok 6 bar utrzymuje skroplony lpg. Żeby lpg przestał wrzeć przy ciśnieniu 1bar to musiałby zamrozić butlę i całe otoczenie poniżej -50 stopni.
CYTAT(Mis @ Wed, 02 Feb 2022 - 11:32) *
Pomijam fakt, że przy dynamicznej jeździe pompa w baku zasysa sobie z kosza nawet z dna, a w butli lpg nie bardzo. tongue.gif

LPG tez czerpie z dna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Feb 2022 - 16:22
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Nanab @ Wed, 02 Feb 2022 - 16:14) *
To miałeś tam już sam butan i był mróz. W warunkach normalnych ok 6 bar utrzymuje skroplony lpg. Żeby lpg przestał wrzeć przy ciśnieniu 1bar to musiałby zamrozić butlę i całe otoczenie poniżej -50 stopni.


To skoro jest 6 bar to w takim razie po co ta pompa ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 02 Feb 2022 - 18:39
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(kontrolm @ Wed, 02 Feb 2022 - 15:24) *
A jak reduktor zamarźnie z jakiegoś powodu to ciekły gaz idzie na całą instalację.

Nic nie idzie. Reduktor, to inaczej parownik. Zmienia fazę ciekłą w lotną. Może pełnić funkcję samego reduktora - doprowadzasz fazę gazową, a on obniży ciśnienie. Ale w drugą stronę to nie zadziała. Jak zamarznie, nic już nie przepuści.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Feb 2022 - 18:50
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



idzie idzie i to tak że w lodzie miałem wszystko łącznie z kolektorem ssącym.
Co prawda 2/3-gen na mieszalniku ale jednak.
chyba że to jednak gaz tak ochładzał przy kolejnych stopniach rozprężenia.
Działo się tak wtedy gdy z jakiegoś powodu nie było w reduktorze płynu który go ogrzewał.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 02 Feb 2022 - 19:31
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





gaz schladza przy rozprezaniu, dlatego parownik musi byc podlaczony do obiegu cieczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Feb 2022 - 19:39
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(flapjck1 @ Wed, 02 Feb 2022 - 19:31) *
gaz schladza przy rozprezaniu, dlatego parownik musi byc podlaczony do obiegu cieczy

to akurat wiem


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 02 Feb 2022 - 19:42
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(kontrolm @ Wed, 02 Feb 2022 - 18:50) *
idzie idzie i to tak że w lodzie miałem wszystko łącznie z kolektorem ssącym.

Nieźle. U mnie, bez płynu, parownik pokrywał się lodem i przestawał podawać. Nie spotkałem takiego przypadku jak twój. Miałeś jakiś szatański parownik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Wed, 02 Feb 2022 - 22:38
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(kontrolm @ Wed, 02 Feb 2022 - 16:22) *
To skoro jest 6 bar to w takim razie po co ta pompa ?

6bar jest przy ok 20 stopniach, zbiornik ma za małą moc żeby je utrzymać przy poborze jakie generuje silnik. Stąd potrzeba reduktora z wymiennikiem wodnym w instalacjach zasilanych z fazy lotnej.
CYTAT(soltyk @ Wed, 02 Feb 2022 - 18:39) *
Nic nie idzie. Reduktor, to inaczej parownik. Zmienia fazę ciekłą w lotną. Może pełnić funkcję samego reduktora - doprowadzasz fazę gazową, a on obniży ciśnienie. Ale w drugą stronę to nie zadziała. Jak zamarznie, nic już nie przepuści.

Reduktor kontroluje tylko ciśnienie, jak temp spadnie poniżej temp wrzenia dla danego ciśnienia to puści ciekły lpg, nie wolno mu łamać praw fizyki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 03 Feb 2022 - 09:38
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Bez jaj, każda sekwencja 4gen przełącza na benzynę jak temp płynu chłodniczego lub gazu spada do niebezpiecznej wartości.
2 i 3gen to ludwik 16sty, więc szkoda o tym tu gadać. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 03 Feb 2022 - 09:45
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Mis @ Thu, 03 Feb 2022 - 09:38) *
Bez jaj, każda sekwencja 4gen przełącza na benzynę jak temp płynu chłodniczego lub gazu spada do niebezpiecznej wartości.
2 i 3gen to ludwik 16sty, więc szkoda o tym tu gadać. smile.gif

2 gen na BLOSie śmiga aż miło tam gdzie 4 gen nie daje rady laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 00:46