![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Robiłem blacharkę no i ze względu na prawie 30 lat w wozie przewody paliwowe zwyczajnie się posypały, nawet nie były ściągane do piaskowania bo rozlatywały sie w rękach
![]() Wóz to wydumka więc ma być trwale i dobrze, ekonomicznie na 2gi plan. Potrzebuje pociągnąć przewody aż od listw wtryskowych (spring lock 1/2 i 3/4") aż do baku. Jakie przewody zastosować? Elastyczne + miedź, całkiem elastyczne? Oplot czy bez? Jakie złączki? Są jakieś korzyści ze złączek AN? Są jakieś "wytyczne" co do prowadzenia przewodów? Lewa/prawa strona albo koniecznie pod autem? Potrzebuje dołożyć czujnik ciśnienia paliwa (do EMU), z czego dobrać i jak zamontować? Robić samemu czy pomierzyć i zlecić komuś? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Przewody dajesz miedziane. Muszą być na zewnątrz, czyli pod samochodem. Im dalej od wydechu, tym lepiej. Do listwy/baku/filtra elastyczne gumowe bez oplotu (oczywiście benzynoodporne). Oplot zbyteczny. Połączenia, na zasilaniu, najlepiej zaciskaj czymś takim:
![]() Na powrocie starczą zwykłe opaski ślimakowe. Gumowe przewody kup jak najlepsze. Wziąłem Fagumit, po roku ma takię pęknięcia, jakby chciał strzelić. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Czyli zarabiać miedź jak hamulcowe? Te same co złączki tylko przekroje większe? Co z zarabianiem tych złączek na springlock? Znalazłem w necie tylko 1 instrukcję jak to jest zarobione i sprzęt kosztuje prawie tyle co gotowe przewody
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Ja nic nie zarabiam. Przy takim ciśnieniu, to sztuka dla sztuki. Tu jest tylko kilka barów. Nasuwam wężyk i daję opaskę. Czyli tak, jak jest w oryginale, tyle że jest miedź zamiast stali. Jak się boisz, możesz nasunąć głębiej wężyk i dać dwie opaski - sam diabeł tego nie ruszy.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
od fagumit-u jako przewody na paliwo auta się palą, strzelają wtedy gdy nie trzeba.
sprawdzony jest przewód teflonowy PTFE AN3 ale cena też jest spora. Z drugiej strony przy cenie spalonego auta i tak nie wychodzi źle ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tutaj można kupić na wymiar ze zrobionym zgrubieniem na końcu miedziane z miękkiej miedzi, choć lepsze są chyba ze stopu miedzi z niklem, może ktoś porówna wady i zalety ? z miękkiej miedzi na pewno łatwo kształtować.
https://przewody-hamulcowe.pl/pl/ Inny sposób na zgrubienie to taka baryłka zaciśnięta, z później rozciętymi nakrętkami https://redlinelandcruisers.com/wp-content/..._Cruisers_4.jpg (przykłądowe zdj ) tą nakrętkę można ostrożnie odciąć , albo zostawić, albo zaciskać z już przeciętą i później rodzielić (tego sposobu nie próbowałem). Co do gumowych przewodów to Gates Barricade wyglądają na najlepsze (chwalą się że nie paruje paliwo przez nie, znoszą benzynę z dodatkiem etanolu itd, w Polsce nie znalazłem, ale b szybko i sprawnie od odwiecznego wroga z ebay.de można kupić. Albo z UK ale zamieszanie brexitowo-celno-podatkowe że się odechciewa stamtąd już cokolwiek zamawiać. Oplot to nie wiem po co się stosuje, chyba żeby nie widzieć co się z gumą dzieje pod nim ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Andrzej - Przewody hamulcowe z pierwszego linku są grubości 4,8mm - do paliwa ni hu hu.
Drugi link - ta baryłka na końcu rurki się przesuwa. Ta nakrętka ją zagniata w momencie dokręcania. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Stałem niedawno przed takim samym dylematem. Z czego zrobić przewody... Początkowo myślałem teflon od a do z, ale później mówię chcę trochę fabryki. Wymyśliłem że kupię nierdzew 10mm i z tego ugne i ułożę rurki pod autem. Jakieś złącza z nierdzewu się kupi i węże albo teflon na połączenia albo coś bardziej przemysłowego.
Sama miedź dość szybko zrobi się zielona. Miedź z niklem podobno jest bardziej odporna na korozję. Dla mnie po przygodach z przewodami hamulcowymi i tak jej nie chce w aucie. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
A jak z połączeniem sztywnego przewodu i elastycznego? Oryginalnie jest zarobione szybkozlacze z dodatkowymi zgrubieniem jakieś 5mm od końca przewodu. Jak to wykonać?
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Kris, co ci się działo z miedzianym hamulcowym? pękł? masz ABS? Ja mam miedziane paliwowe i hamulcowe bez ABS. Trzymają się już 10 lat.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Andrzej - Przewody hamulcowe z pierwszego linku są grubości 4,8mm - do paliwa ni hu hu. Drugi link - ta baryłka na końcu rurki się przesuwa. Ta nakrętka ją zagniata w momencie dokręcania. No leżą u mnie 8mm stamtąd więc huhu ![]() Edit - proszę, dla leniwych : https://allegro.pl/oferta/przewod-paliwowy-...miar-7797590867 No wiem przecież, przecież tak robiłem, zaciska ją nakrętka a pózniej ją rozkręcamy i baryłka jest już nieprzesuwalna, a nakrętkę można perzesunąć gdzie nie przeszkadza lub ostrożnie odciąć. ![]() Ale może nie trzeba zgrubieina faktycznie, na powrocie paliwa w westfieldzie nie mam. Tu zdj z zasilania MNRa z Hondą CBR1000rr więc pompą wysokociśnieniową, tak było "fabrycznie" - bez zgrubienia, ale jakoś nie mogłem na to patrzeć spokojnie, może i bezzasadznie . Co do materiałów, to miedziane (miękkie) faktycznie kitcarowcy stosują dość powszechnie, jak pytałem to od laaaat jeżdżone. Choć z tego co wyczytałem to miedziane wymagają gęstszego mocowania bo zginająca się miedź twardnieje i może pęknąć . Z niklem mają być bardziej na to odporne , choć trudniejsze w kształtowaniu. Westfield "fabrycznie" daje stalowe (i hamulcowe i paliwowe), MK Indy - miedź z niklem, MNR - miedź . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Spoko, myślałem, że może dopiero przecierasz szlaki
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Podepnę się-fabrycznie przewody idące pod samochodem zwykle są plastikowe, termoformowane, co to za materiał? Tekalan?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 June 2007 ![]() |
Tekalan zwykle z grubsza ścianką formowany termicznie
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Z ciekawości - miedź nie ma problemu na kontakt z paliwem? Kiedyś gdzieś czytałem, że takie zwykłe przewody jak od hamulców to się do paliwa nie nadają, że lepiej faro od gazu nawet założyć. Na allegro jakiś gość kiedyś sprzedawał właśnie chyba miedź z niklem w/w i pisał, że to wersja którą można stosować do paliwa.
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
ja mam gazowe miedziane. Fabrycznie była stal. Przez te 4-5 lat bardzo sporadycznego używania auta, nic się z nimi nie stało. Ale fakt, ze filtr paliwa mam zamontowany tuż przed listwą paliwową.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Mowa jest właśnie o przewodach do LPG. One mają właściwe średnice (6 i 8, a podobno można dostać też 10). Ponadto, są w otulinie plastikowej, co załatwia problem śniedzenia, jeżeli kogoś to razi. Hamulcowe mają za małą średnicę, nadają się co najwyżej do Seja.
Od wielu lat mam miedziane hamulcowe i z zewnątrz nie zrobiły się zielone. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Kris, co ci się działo z miedzianym hamulcowym? pękł? masz ABS? Ja mam miedziane paliwowe i hamulcowe bez ABS. Trzymają się już 10 lat. Jak trzeba rozkręcić to w zakrętkach są tak zaśniedziałe że nie da się tego ruszyć i trzeba końcówki robić od nowa. Tylko tyle. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Podkusiło mnie i kupilem PTFE + złączki AN6... Niby wszystko byłoby ok gdyby nie zarabianie tego cholerstwa. Próbowałem obcinać różnymi narzędzami, obcinaczami do przewodów itp, owijałem przewód taśmą izolacyjną. Za każdym razem końcówka rozszerza się tak, że ciężko przełożyć nakrętkę od przewodu. W ogóle na tą chwilę po kilku godzinach zarobiłem 3 końcówki i najlepiej ciąć kątówką bez taśmy izolacyjnej. Jakoś idzie to potem przecisnąć. Palce mam już tak pokłute, że nie mam czucia
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie powiem Ci co robisz źle, ale ja prawie spłonąłem w Peugeocie 406 1.8 po tym, jak mechanik dorobił przewody w komorze (elastyczne). W trakcie jazdy, mimo zapinek, odczepiły się (po ok. 3 tygodniach). Nie zapalił się, choć benzyna weszła ostro nawet w wygłuszenie maski. Zaczepiłem znowu na nowe sprzączki i to samo. Potem skręcane założyłem i były jeszcze gorsze, więc próbowałem z zaciskowymi znowu i nic. Złaziły wszystkie pod ciśnieniem. W końcu kupiłem oryginalne przewody (nowe
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 02:31 |