![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam w rodzinie Clio III ph2 1,2 TCE na krótszej skrzyni JH3-184 (2800 obr/min przy licznikowym 100 km/h na V) i chcę ją zmienić na długą JH3-342 z wersji 103 KM z normą Euro 5 (2330 obr/min przy licznikowym 100 km/h na V). Trafiłem taką jakiś czas z przebiegiem 28 kkm i leży ponad rok w piwnicy. Czy ktoś może podzielić się wrażeniami z porównania tych obu skrzyń? Przy okazji zmiany skrzyni chcę zawirusować gada by mu nieco podnieść moment i elastyczność. Jak sprawuje się seryjny motor przy tej skrzyni - wiem, że oczywiście elastyczność spadnie, ale od jakiej prędkości da się płynnie jeździć na V w tak długiej skrzyni?
Dotychczas używana JH3-184 trafi do szwagra Clio III ph1 1,2 16V 75 KM zamiast tragicznej JH3-128 (3200 obr/min przy 100 km/h na V) by nieco zmniejszyć hałas i zużycie paliwa. Elastyczność spadnie ale komfort w trasie znacząco zapewne wzrośnie. Będę wdzięczny za wszelkie merytoryczne uwagi o tych pomysłach. P.S. W ramach ciekawostki skrzynia JH3-342 ma na czwórce całkowite przełożenie 3,45 czyli już jest szybsza niż skrzynia JH3-128 od 1,2 16V na piątce - bo ta ma całkowite przełożenie 3,575. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
W ramach przygotowań do planowanych zmian zauważyłem, że w Clio IV z silnikami D4F 75 KM i skrzynią JH3 zastosowano mocniejsze sprzęgło - 200 mm - tak jak w Clio III 1,2 TCE. Tak więc wiem, że przy okazji modów od razu wzmocnię sprzęgło w szwagra wolnossaku.
-------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
1.2 tce nie ciesza się dobrą opinią, żebyś zaraz nie szukał silnika, to raz.
Dwa - po co Ci wzmacniać sprzęgło w seryjnym wolnossaku? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 23 September 2009 ![]() |
Co ty za pierdoły piszesz? Przecież to stary 1.2 16V z dodaną turbiną. Całkiem niezły silnik.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
1.2 tce nie ciesza się dobrą opinią, żebyś zaraz nie szukał silnika, to raz. Dwa - po co Ci wzmacniać sprzęgło w seryjnym wolnossaku? Co do lekkich farmazonów to już odpowiedziano Ci - ja posiadam silnik D4F784 - czyli starą i naprawdę udaną jednostkę na pasku, a nie H5F. Świadomie szukałem tego auta dla żony, a nie nowszego Clio IV. Co do zmiany sprzęgła na mocniejsze to zawsze przyda się ono przy ruszaniu pod górę, ciągnięciu przyczepki lub rozpędzaniu załadowanego po dach auta ![]() A teraz ciekawostka dla Kolegi: ![]() To jest właśnie zestaw sprzęgła od Renault Clio IV z silnikiem 1,2 16V, skrzynią JH3 o średnicy właśnie 200 mm. Przy okazji Clio IV jest lżejsze od III. Więc może jednak wskazane jest nieco mocniejsze sprzęgło? ![]() Ten zestaw ze zdjęcia, moim zadaniem mający max. 5 kkm, kupiłem za niecałe 200 zł - więc warto zainwestować tyle przy okazji konieczności zmiany dotychczasowego sprzęgła, bo kosztowało mniej więcej połowę tego co zestaw tarcza + docisk 180 mm. Przy okazji mamy nowe koło zamachowe, a nie wiem czy stare nie wymagało by przetoczenia, a to kolejne koszty... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
W ramach przygotowań do planowanych zmian zauważyłem, że w Clio IV z silnikami D4F 75 KM i skrzynią JH3 zastosowano mocniejsze sprzęgło - 200 mm - tak jak w Clio III 1,2 TCE. Tak więc wiem, że przy okazji modów od razu wzmocnię sprzęgło w szwagra wolnossaku. W 1,2 TCe to po programie to już jadą na limicie. W dieslach i 1,6 133KM były 215mm. W Twingo 1,2 TCe jest sprzęgło w serii 200mm. Przy okazji - orientujecie się czy do Twingo 1,2 TCe można włożyć sprzęgło 215mm (z kołem zamachowym oczywiście)? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Jeżeli to D4FT to się zgadzam żę jest ok, miałem na myśłi ten nowszy.
Natomaist nadal nie widzę sensu zmiany tego sprzęgła, ale kto komu zabroni rzeźbić w gównie. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jeżeli to D4FT to się zgadzam żę jest ok, miałem na myśłi ten nowszy. Natomaist nadal nie widzę sensu zmiany tego sprzęgła, ale kto komu zabroni rzeźbić w gównie. ludziska lubią włożyć większe i cięższe sprzęgło z zamachem szczególnie w tym mulastym 1.2 75KM to już kompletnie dobije osiągi ;-) A co do TCE i sprzęgła 200mm - obijasz kewlarem i nie ślizga się nawet po programie (zresztą seria też się nie ślizga) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
ludziska lubią włożyć większe i cięższe sprzęgło z zamachem szczególnie w tym mulastym 1.2 75KM to już kompletnie dobije osiągi ;-) A co do TCE i sprzęgła 200mm - obijasz kewlarem i nie ślizga się nawet po programie (zresztą seria też się nie ślizga) Sam zamach jest dokładnie tej samej średnicy dla obu wersji sprzęgła - 180 i 200 mm. Sprzęgła różnią się dociskiem i średnicą tarczy, oraz większym podebraniem pod sprężyny w zamachu do 200 mm - przez co cały większy komplet może być nawet lżejszy. Nie wiem jaki będzie ich osiowy moment bezwładności bo to jest krytyczne a nie masa. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
ludziska lubią włożyć większe i cięższe sprzęgło z zamachem szczególnie w tym mulastym 1.2 75KM to już kompletnie dobije osiągi ;-) A co do TCE i sprzęgła 200mm - obijasz kewlarem i nie ślizga się nawet po programie (zresztą seria też się nie ślizga) To do ilu Nm znoszą seryjne sprzęgła 200mm w 1,2 TCe? Ktoś napisał że żółty kevlar nie nadaje się do daily - ktoś wie dlaczego? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nie mam teraz wykresów ale robiiśmy standardowy program +25-30% mocy i momentu i nie było problemów ze ślizganiem o ile sprzęgło było zdrowe bo jak na wykończeniu to potrafio się uśliznąć ale po wymianie na nową serię cisza i spokój.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
nie mam teraz wykresów ale robiiśmy standardowy program +25-30% mocy i momentu i nie było problemów ze ślizganiem o ile sprzęgło było zdrowe bo jak na wykończeniu to potrafio się uśliznąć ale po wymianie na nową serię cisza i spokój. U kogoś w Wawie robiliście 1,2 TCE D4FT? -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Też robiłem kilka 1.2tce d4ft i w żadnym nie było problemów ze sprzęgłem nawet na 1,1bar peak doładowania (seria 0,65bar peak).
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Też robiłem kilka 1.2tce d4ft i w żadnym nie było problemów ze sprzęgłem nawet na 1,1bar peak doładowania (seria 0,65bar peak). Ile wyszło na 1,1 bara? Tylko program czy wydech + IC (takie kombo po zmianie wtrysków daje ok. 145KM)? Seryjny IC słabo sobie radzi w Twingo (w Clio chyba taki sam IC) - latem łatwo przebija 60 stopni. Seria ma 0,5 bar i overboost chyba od trzeciego biegu 0,65 bar. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:19 |