![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
Witam. Panowie mam silnik CBAB 140km i wkładam do niego turbinę hybrydę, porządnie zrobioną na podzespołach melet. Moje pytanie brzmi czy wycinać DPF czy nie bo jedni mówią że spokojnie da radę w tym silniku wytrzymać przy mocy jaką mogę uzyskać a moc w jaką celuje to 230km 450nm i te turbo tyle niby wypluje a nawet więcej jeśli nie będzie filtra . Usłyszałem też że EGT usmaży mi silnik jeśli będzie DPF czy to prawda o przy tych mocach trzeba obowiązkowo go usunąć? Przecież w nowszych autach o podobnej mocy jakoś DPF tam działa chyba że został też wycięty. Pytam z ciekawości jak to. Dodam że tuner twierdzi że jeśli DPF zostanie to nie zrobi z tej turbiny więcej jak 210km czy faktycznie tak to aż zatyka silnik? Z góry
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Witam. Panowie mam silnik CBAB 140km i wkładam do niego turbinę hybrydę, porządnie zrobioną na podzespołach melet. Moje pytanie brzmi czy wycinać DPF czy nie bo jedni mówią że spokojnie da radę w tym silniku a moc w jaka celuje to 230km 450nm i te turbo tyle niby wypluje. Usłyszałem też że EGT usmaży mi silnik jeśli będzie DPF czy to prawda o przy tych mocach trzeba obowiązkowo go usunąć? Przecież w nowszych autach o podobnej mocy jakoś DPF tam działa chyba że został też wycięty. Pytam z ciekawości jak to. Dodam że tuner twierdzi że jeśli DPF zostanie to nie zrobi z tej turbiny więcej jak 210km czy faktycznie tak to aż zatyka silnik? Z góry tuner ma rację ![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
tuner ma rację ![]() To jak to jest w nowszych silnikach że mają tak duże moce zrobione i moment a DPF zostaje? Pytam bo chciałbym rozwiać swoje wątpliwościami czy będę zmuszony go wycinać żeby zrobić taką moc. A jeszcze jedno czy jeśli zostawię DPF powiedzmy na poziomie 210km mocy to czy moment można zostawić taki duży około 450nm czy też wtedy musi być mały? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
moment możesz zostawić na 450
mocniejsze silniki mają wydajniejsze układy katalityczne -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
dpf warto zostawić z powodów przepisów i kontroli, poza tym nie warto
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
dpf warto zostawić z powodów przepisów i kontroli, poza tym nie warto ![]() No właśnie na chwilę obecną przepisy zabraniają wycinać ale nie ma na razie sprzętu który może to sprawdzić jeśli zostawimy oryginalną puszkę i w środku rurkę bo wszystko wygląda jak oryginał więc chyba na razie niczym to nie grozi. Tylko czy warto go wywalać dla 20 km? Druga sprawa czy jak wytnę go to nie będzie tak że jak wcisnę gaz do końca ruszając to czy dymu nie będzie za mną full bo też o tym czytałem że tak może być dopóki turbina nie zacznie porządnie się kręcić. Możecie coś na ten temat powiedzieć? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Ja mam nadzieję, że się w końcu wezmą za te stare sraki w gnoju. Przecież nawet z dpfem te spaliny tak pierdolą, że nie da się obok auta wytrzymać... Naprawdę te 10-15 koni nie zrobi żadnej różnicy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
Ja mam nadzieję, że się w końcu wezmą za te stare sraki w gnoju. Przecież nawet z dpfem te spaliny tak pierdolą, że nie da się obok auta wytrzymać... Naprawdę te 10-15 koni nie zrobi żadnej różnicy Dlatego dopytuje tutaj jak to wygląda ile mocy mniej będzie i czy warto wycinać jeśli chce by wszystko fabryczne zostało prócz turbiny do zmiany więc nie masz co się tak denerwować bo to jest forum o tuningu a nie o tym żeby wylewać żale że niby diesle bardzo trują. Myślisz że benzyna nie truje? Ale nie będę teraz też swoich teorii wypisywał. Na pewno owy diesel z wyciętym DPF nie śmierdzi tak mocno jak stary diesel który kopci mocno, wiem bo mam stare 1.9 na pompie. Oczywiście pisze bez zaczepki do ciebie ale nie o tym było moje pytanie co napisałeś. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
z dpf unikniesz czarnych bąków, spowodowanych dawką do napędzenia turbo, moment będzie killer, 200KM+ będzie w sam raz do jazdy, a dpf przy podwyższonym egt będzie miał tendencje do samooczyszczania
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
z dpf unikniesz czarnych bąków, spowodowanych dawką do napędzenia turbo, moment będzie killer, 200KM+ będzie w sam raz do jazdy, a dpf przy podwyższonym egt będzie miał tendencje do samooczyszczania Czyli jesli dobrze rozumiem czym wyższa temperaura spalin bedzie spowodowana podniesieniem mocy tym częściej bedzie wypalał się dpf ? Co to znaczy moment killer i czego to tyczy ? Sory za te pytania ale wole wiedzieć ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Tuner powinien zacząć imho od większego intercoolera* i chłodnicy oleju jak na Holandię latasz.
*Większy/wydajniejszy intercooler obniża temp* -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
Tuner powinien zacząć imho od większego intercoolera* i chłodnicy oleju jak na Holandię latasz. *Większy/wydajniejszy intercooler obniża temp* Chodzi o to że nie chce robić kosztów i wymieniam tylko turbinę na wydajniejsza a podobno oryginalne graty czyli intercooler i cała reszta starczy spokojnie na około 240 km po usunięciu dpf i automatycznie egt spadnie mocno w dół gdy go nie ma w środku bo on działa jak korek który siedzi w butelce. Jeśli zostawię DPF to zrobi mi też mapę ale nie będę miał więcej jak 205 km i egt i tak trochę będzie mniejsze bo jest lepsze turbo które trochę zbije temperaturę. Tak mi powiedział. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Dlatego dopytuje tutaj jak to wygląda ile mocy mniej będzie i czy warto wycinać jeśli chce by wszystko fabryczne zostało prócz turbiny do zmiany więc nie masz co się tak denerwować bo to jest forum o tuningu a nie o tym żeby wylewać żale że niby diesle bardzo trują. Myślisz że benzyna nie truje? Ale nie będę teraz też swoich teorii wypisywał. Na pewno owy diesel z wyciętym DPF nie śmierdzi tak mocno jak stary diesel który kopci mocno, wiem bo mam stare 1.9 na pompie. Oczywiście pisze bez zaczepki do ciebie ale nie o tym było moje pytanie co napisałeś. Trują - te bez dpfa na pewno. Piszę to jako właściciel 2 i oby dwa po remapie. Dla mnie dpf to źródło innych problemów, w 1.9 twin turbo przy wypalaniu kopcił jak lokomotywa. Zostawiłem go i z takiej małej pojemność wypluł 450nm, mocy było kolo 220 kucy chyba i genialny (jak ma 4 cylidrową srakę) przebieg momentu. Te 10 koni ugranych przy wywaleniu go imo gra nie warta świeczki. Zakładam, że nie będziesz chciał zostawić sobie 2.0tdi jako auta do pieszczenia i trzymania - przy sprzedaży to może być problem. Dwa - zdarza sie, ze smród o ktorym pisalem wdzierał sie do kabiny. Jak chcesz dla auta jak najlepiej i zależy ci, żeby był flow spalin do może daj go do czyszczenia - o ile nie jestem fanem takich zabiegów, to przy sporym przebiegu na pewno coś to wniesie. Bedziesz miał spokojniejsza głowę ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
Trują - te bez dpfa na pewno. Piszę to jako właściciel 2 i oby dwa po remapie. Dla mnie dpf to źródło innych problemów, w 1.9 twin turbo przy wypalaniu kopcił jak lokomotywa. Zostawiłem go i z takiej małej pojemność wypluł 450nm, mocy było kolo 220 kucy chyba i genialny (jak ma 4 cylidrową srakę) przebieg momentu. Te 10 koni ugranych przy wywaleniu go imo gra nie warta świeczki. Zakładam, że nie będziesz chciał zostawić sobie 2.0tdi jako auta do pieszczenia i trzymania - przy sprzedaży to może być problem. Dwa - zdarza sie, ze smród o ktorym pisalem wdzierał sie do kabiny. Jak chcesz dla auta jak najlepiej i zależy ci, żeby był flow spalin do może daj go do czyszczenia - o ile nie jestem fanem takich zabiegów, to przy sporym przebiegu na pewno coś to wniesie. Bedziesz miał spokojniejsza głowę ![]() Był czyszczony około 5 miesięcy temu tak profilaktycznie i faktycznie auto teome mocy odzyskało. Przemyśle sprawę tego dpf bo wiem że wiele osób o tak czy siak wywala a auta nie będę trzymał wieczność a druga sprawa że przy sprzedaży wywalenie to działa na plus niż na minus bo wszyscy się tego filtra boją. Muszę to przemyślec |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Rybnik ![]() |
Chodzi o to że nie chce robić kosztów i wymieniam tylko turbinę na wydajniejsza a podobno oryginalne graty czyli intercooler i cała reszta starczy spokojnie na około 240 km po usunięciu dpf i automatycznie egt spadnie mocno w dół gdy go nie ma w środku bo on działa jak korek który siedzi w butelce. Jeśli zostawię DPF to zrobi mi też mapę ale nie będę miał więcej jak 205 km i egt i tak trochę będzie mniejsze bo jest lepsze turbo które trochę zbije temperaturę. Tak mi powiedział. Duży IC to nie koszta, to błogosławieństwo - seryjny rzadko starcza dla serii. Lato, but, i szybko z tych 205KM będziesz miał 170-180 bo dolot będzie sie gotował. IC ma być największy jaki wlezie bez przesadnych modyfikacji przodu. DPF możesz pomyśleć o wersji w większych silników, żeby mniej dławił. + to większe turbo i masz stałą moc lato/zima bez dymków - bo niemce lubią takich z PL łapać co bączki dają a niby seryjnie DPF był ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2021 Skąd: FSW ![]() |
Duży IC to nie koszta, to błogosławieństwo - seryjny rzadko starcza dla serii. Lato, but, i szybko z tych 205KM będziesz miał 170-180 bo dolot będzie sie gotował. IC ma być największy jaki wlezie bez przesadnych modyfikacji przodu. DPF możesz pomyśleć o wersji w większych silników, żeby mniej dławił. + to większe turbo i masz stałą moc lato/zima bez dymków - bo niemce lubią takich z PL łapać co bączki dają a niby seryjnie DPF był ![]() Więc twoim zdaniem czy zostawię DPF czy nie zostawię to i tak jak będę jechał powyżej 200km lub mniej latem to będzie się gotowało i wywalenie go nie ma sensu bo egt i tak będzie duże bez względu na większe turbo? Kurde to już sam nie wiem bo w tej chwili też przy dużych prędkościach egt mi limituje ale bez DPF może będzie to już nie odczuwalne? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Dlaczego nie warto wyciac dpfa? Znam 5 bmw w ktorych wycieto dpf i we wszystkich smierdzi spalinami w kabinie, a niby wszytko szczelne. I to dryfi fest mocno. Nie wiem jak w vaginach. W zony 1.9tdi tez się zdazy ze czuc spaliny podczas postoju. Ale to czasem i w sumie w korkach i nie wiem czy to nasze czy obce spaliny.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Dlaczego nie warto wyciac dpfa? Znam 5 bmw w ktorych wycieto dpf i we wszystkich smierdzi spalinami w kabinie, a niby wszytko szczelne. I to dryfi fest mocno. Nie wiem jak w vaginach. W zony 1.9tdi tez się zdazy ze czuc spaliny podczas postoju. Ale to czasem i w sumie w korkach i nie wiem czy to nasze czy obce spaliny. Musi być nieszczelnie jak czuć spaliny w środku, innego wyjścia nie ma ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak wycinasz w BMW dpf z katem to śmierdzi, jak kata zostawiasz i jest sprawny nie śmierdzi, proste, do tego jeszcze egr włączony pomaga w mniejszym smrodzie i szybszym nagrzewaniu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:09 |