![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Testował ktoś to na Hamce i na codzien? Znośne świece?
https://www.youtube.com/watch?v=oVkxlpifORA To ma regulacje szczeliny? Jak przy wysokich ciśnieniach doładowania? Zdmuchuje czy nie? Wypadają zapłony? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
sporo złych opinii
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Aha ok. Padają czy coś się dzieje?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
co jakiś czas pojawiają sie "super świece" , ale fizyki oszukać sie nie da , iskra zawsze pojawia sie tylko jedna i w małym punkcie , z założenia świeca taka dzięki swojej konstrukcji pozwala na przeskok iskry w najlepszym punkcie , ale w praktyce niema to żadnego znaczenia bo jakim sposobem w komorze spalania o powierzchni 25cm2 mieszanka jest tak zróżnicowana żeby zachodziło zjawisko w którym iskra nie jest w stanie przeskoczyć , ale już 3mm obok jest ;]
co prawda nie widziałem żadnego materiału reklamowego , ale widzę już jak na tej świecy jest jeden "pierścień ognia" , w zwolnionym tempie była by to nadal pojedyncza iskra jak w klasycznej świecy , nic tu sie nie zmienia skąd też pomysł żeby wzieły sie z tego jakieś konie mechaniczne ? , przecież dużo bardziej zaawansowane jest twin spark alfy , mamy dwie iskry w dwóch punktach komory spalania , i co to zmienia w tych silnikach w porównaniu do reszty ? w normach emisji niewiele , w osiągach nic , zmienia najwięcej przy wymianie świec ;] a na koniec dodam jeszcze że nie raz strojąc jakieś starsze vw był poroblem z wypadającymi zapłonami , po zmianie świec z 4 na jedno elektrodowe problem znikł , dlaczego ? ponieważ sąsiednie elektrody mimo ze w danej chwili nie przeskakuje na nich iskra to działają trochę jak kondensator , powodując minimalny upływ ładunku z srodkowej elektrody , a idealne warunki dla przeskoku ładunku to dwie naostrzone elektrody zwrócone ostrzami do siebie, to zwykła fizyka z podstawówki wiec choć różnice są żadne , dla przeskoku iskry najlepsza budowę ma zwykła świeca irydowa |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To chyba nie jest tak do końca że iskra to iskra i koniec.
Łatwo zobaczyć co w nowym Maserati mc20 dało kontrolowanie zapłonu czy zapalanie mieszanki dokładniejsze i w kilku punktach. Mówi się że do 30% wzrostu mocy. https://www.youtube.com/watch?v=BI6hWOmtWOw Wkleiłem film na którym testowane są świece i ta Evo ma dużo dłuższą iskrę. Oczywiście na zwykłej świecy też można zrobić większą szczelinę np zamiast 0,6mm 1,1mm i już iskra jest dłuższa ale kosztem jej jakości czyli przy dużych doladowaniach iskra nie przeskakuje i zapłony wypadają. Stąd właśnie moje pytania o ciepłotę takiej świecy czy na torze się nie przegrzewa czy zapłony są stabilne przy dużych doladowaniach 1,5 bara itd. i nie mówię że traktuje to w formie ciekawostki bo pojawiło się na YT parę przychylnych opinie no ale takich trochę ludzi rzeklbym bez jakichś doświadczeń torowych. https://www.youtube.com/watch?v=Y1n4UQAkkDQ https://www.youtube.com/watch?v=cnXVNBdXNZ0 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Przerwa elektrod na świecy ma niewielkie znaczenie w kwestii maksymalnej mocy/momentu. Ważne, aby cewka mogła wygenerować iskrę o potrzebnej energii przy warunkach panujących w komorze spalania - świeca ma tylko tę iskrę prawidłowo przekazać do cylindra, bez uszkodzeń typu pękająca porcelanka czy elektroda(zadanie niby proste, ale jednak trudne w mocno wysilonych jednostkach:)). Jak nie masz możliwości ingerencji w czas ładowania cewki, to lepiej pozostać przy tradycyjnych świecach.
W sprawach czystości spalin i kultury pracy w niskich oraz średnich zakresach obciążeń, "duża"(a niekoniecznie mocna) iskra jest dość przydatna. A Brisków nie polecałbym tylko ze względu na kiepskie porcelanki: ![]() Po lewej dwie(pierwsza nieczyszczona, druga czyszczona, aby oglądnąć stan porcelanki) świece NGK PFR7Q po trzech dniach torowych, a wcześniej jeszcze strojenie. Po prawej dwie(pierwsza czyszczona, aby oglądnąć stan porcelanki, bo zaczął budzić wątpliwości na granicy z elektrodą wewnętrzną, czy to nagary z niedogrzania czy już ubytki-niestety ubytki!!, druga nieczyszczona) świece BRISK DOR10IR(czyli irydowe, sygnowane jako Iridium Racing, teoretycznie o stopień zimniejsze od NGK, które w końcu zaczęły puszczać na zewnątrz) zaledwie po jednym!! dniu torowym(silnik ten sam oczywiście, paliwo także, świece po 4 takie same jednocześnie w silniku rzecz jasna;) ). ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Z tymi iskrami to jest patentów, BMW i Ford kombinowali nawet z multi sparkiem 6-8 wyładowań przy 1.5k RPM. Ale chyba wszystko na końcu COP'y zunifikowały z jedną duża iskrą. Przy wysokich obrotach ponoć są tak dużę zawirowania że iskra nie ma aż tak dużego znaczenia.
Takie cudowne świece z "wieńcem elektrodowym" widział bym przy takim wynalazku ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
a dla mnie każda, nowa świeca jest najlepsza, jeśli trzyma się kupy i nie zabije cylindra
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
jeździłem na tym w 2.7bit lpg, w sumie bez szału, po prostu działały. Chociaż jedna mi się stopiła (kończąc żywot silnika
![]() ![]() Natomiast ludzie na roznych grupach pisali, że potrafiła porcelanka wpaść do cylindra i elo... Drugi raz chyba nie założe. W klasycznej świecy jest szansa, że kawałek porcelanki zostanie jednak oparty o elektrodę, a tutaj niestety wpada w motor :/ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Coś w tym jest
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Z doświadczenia, gdzie nie włożyłbym jednoelektrodowej, najlepiej irydowej, to jest tak samo dobrze albo lepiej niż na tych wszystkich wynalazkach. Denso robi bardzo dobre irydówki z bardzo cienkimi elektrodami.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
dokładnie tego nie oszukasz , pomijając nawet fakt że brisk to jedna z bardziej kiepskich świec , to pojedyncza cienka elektroda da najlepszą iskrę tak jak to własnie jest w irydowych , a poza specialnymi konstrukcjami gdzie świece rozmieszczone są w różnych częściach komory spalania to niema nawet mowy o jakimkolwiek wzroście mocy
przytoczyłeś też silnik Maserati mc20 , powiem szczerze że pierwsze słyszę o tym silniku , ale kontekst 30% większej mocy to może odnosić sie do całości nowej generacji silnika , bo wzrostu mocy z zastosowania kilku świec nie widzę żadnej , dopiero w F1 specjalna konstrukcja świec poprawia osiągi i kontrolę zapłonu na wysokich obrotach , ale nadal jest to jedna elektroda |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:06 |