![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 November 2019 ![]() |
Witajcie,
Posiadam clio jak w temacie, którym startuje w amatorskich zawodach typu superoes, rallysprint. Startuje w klasie do 1400. Chcę w tej klasie pozostać więc prosze mi nie proponowac swapa na 2.0 ;-) Opiszę planowane mody co do silnika. Prośba o podpowiedzi co jeszcze można zrobić, ewentualnie czego nie robić. Planuję kupić drugi silnik i na spokojnie nad nim popracować aby w tym czasie auto mogło cały czas śmigać na zawody. A więc projekt wygląda następująco: - odchudzenie i wyważnie zamachu i wału korbowego, - montaż kolektora dolotowego z 2.0 + stożek - montaż przepustnicy z 2.0 - przygotowanie flanszy pod kolektor wydechowy o przekroju kanałów z 2.0, zroienie kolektora 4-2-1 + wydech większej średnicy - porting głowicy - poprawienie fabryki + dopasowanie kanałów do nowych kolektorów - wałki Świątka typu R - splanowanie głowicy, - no i na koniec oczywiście wystrojenie, Co sądzicie o takim setupie ? Porting głowicy chcę spróbować wykonać sam, gdyż oferty na taką usługę wynoszą ok. 5000 zł. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Plan bez sensu, zwłaszcza że gabarytowo żadne kolektory z 2.0 nie siądą...
Najepiej by było zrobić destrokera z k4m854, ewentualnie z k4m782... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 November 2019 ![]() |
Pomysł z kolektorami nie jest mojego autorstwa tylko podpatrzony u konkurencji więc da się.
Co to destroker ? A co do kolektorów http://marcinkolodziejczak.pl/?page_id=64 W opisie modyfikacji jest kolektor z 2.0 - flansza przerobiona pod 1.4. Opis nie jest aktualny i jak rozmawiałem z tym kolegą twierdził, że wrzucił dolot, i przepustnice z 2.0 Sporta. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
chcesz 120KM to włóż 1.6 16v i po sprawie - taniej i bez rzeżby
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Destroker w tym wypadku to wał z 1.4 z resztą z twingo rs(k4m854) i odpowiednią korbą...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 November 2019 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
masz lekkie auto silnik w serii już jest mocny, ja startuję słabszym w tej samej klasie i nie jest najgorzej ;-) najwięcej jak zwykle będzie miał do powiedzenia łącznik ale szybko się przekonasz że ważniejsze niż moc silnika jest:
- zawieszenie - masa - opony - krótka i w pełni sprawna skrzynia która zawsze wbija biegi. A przede wszystkim NIEZAWODNOŚĆ. W tamtym roku wygrałem Puchar Toru Modlin w swojej klasie 1.4 mając nienajlżejsze auto (mam serię z której w 15 minut wyjmuję kanapę i fotel pasażera, mam nawet głośniki szyberdach i pozostałą tapicerkę) a z pewnością najsłabsze z wszystkich (stary zajechany plujący olejem silnik co w serii ma 75KM a teraz nie sądzę jak kończę bieg to mam już ponad 100stopni wody bo się przegrzewa ;-) seryjne kolektor żeliwny i monopoint). A wygrałem ją bo wszystkim moim najmocniejszym konkurentom z autami 120+KM ze szperami cudami betonowym zawieszeniem bez przerwy psuły się auta. Rekordzista to chyba 4 imprezy pod rząd zwoził na lawecie a jak jego auto jeździ to fruwa. Silnik oczywiście warto porobić obowiązkowa pozycja której nie zauważyłem to odelżenie zamachu. Jak założysz kolektory z 2,0 to z dużą pewnością stracisz elastyczność totalnie bo w serii masz już 95KM to szczerze samą obróbką głowicy dobrze wykonanym kolektorze 4-2-1 po decacie, dobrze poprowadzonym dolocie i porządnym strojeniu powinieneś mieć tyle jak nie więcej ;-) Lekki akumulator jak najniżej i wszystko co się tylko da. Z uwagi na lekkość auta i małość mocy proponuję gorąco wejść w koła 13 cali sama ta zmiana da CI dostęp do tanich lekkich opon i felg. Ja przyjeżdżam na seria 15 z GTI i jak zmieniam koła już na te wyscigowe 13 to jakbym z miejsca dostał +20KM -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
chcesz 120KM to włóż 1.6 16v i po sprawie - taniej i bez rzeżby i wchodzi w klasę ze 160 KM Hondami ze świetnym zawiasem i leży i kwiczy ;-) Chyba że jest np. Janem Śpiewakiem który koncertowo swoim niewiele odbiegającym od serii P106 1.6 16V wbija się czasy 200KM+ Hond ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
A jaką masz skrzynię?? Jakie główne itp
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 November 2019 ![]() |
A jaką masz skrzynię?? Jakie główne itp Teraz seria ale kupiłem Z clio Sporta z nowym najkrótszym przełożeniem głównym z Renault Sport. Czeka na przekładkę ale chce zrobić zaraz hurtem więcej modów. Na sam początek muszę jednak pojechać na hamownie bo uważam że silnik nie dysponuje swoją seryjną mocą 98 KM. Powinien mieć trochę ponad 10s do setki, vmax ok. 190 km/h, a w praktyce 0-100 między 12 a 13, a po osiągnięciu 160 km/h za bardzo nie ma siły rozwijać dalej prędkości. Jedno co sprawdziłem to kompresje i jest ok. Ktoś tu pisał o zawieszeniu - też już czeka na przekładkę - Przód AVO gwintowane, tył bilstein B8. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 November 2019 ![]() |
masz lekkie auto silnik w serii już jest mocny, ja startuję słabszym w tej samej klasie i nie jest najgorzej ;-) najwięcej jak zwykle będzie miał do powiedzenia łącznik ale szybko się przekonasz że ważniejsze niż moc silnika jest: - zawieszenie - masa - opony - krótka i w pełni sprawna skrzynia która zawsze wbija biegi. A przede wszystkim NIEZAWODNOŚĆ. W tamtym roku wygrałem Puchar Toru Modlin w swojej klasie 1.4 mając nienajlżejsze auto (mam serię z której w 15 minut wyjmuję kanapę i fotel pasażera, mam nawet głośniki szyberdach i pozostałą tapicerkę) a z pewnością najsłabsze z wszystkich (stary zajechany plujący olejem silnik co w serii ma 75KM a teraz nie sądzę jak kończę bieg to mam już ponad 100stopni wody bo się przegrzewa ;-) seryjne kolektor żeliwny i monopoint). A wygrałem ją bo wszystkim moim najmocniejszym konkurentom z autami 120+KM ze szperami cudami betonowym zawieszeniem bez przerwy psuły się auta. Rekordzista to chyba 4 imprezy pod rząd zwoził na lawecie a jak jego auto jeździ to fruwa. Silnik oczywiście warto porobić obowiązkowa pozycja której nie zauważyłem to odelżenie zamachu. Jak założysz kolektory z 2,0 to z dużą pewnością stracisz elastyczność totalnie bo w serii masz już 95KM to szczerze samą obróbką głowicy dobrze wykonanym kolektorze 4-2-1 po decacie, dobrze poprowadzonym dolocie i porządnym strojeniu powinieneś mieć tyle jak nie więcej ;-) Lekki akumulator jak najniżej i wszystko co się tylko da. Z uwagi na lekkość auta i małość mocy proponuję gorąco wejść w koła 13 cali sama ta zmiana da CI dostęp do tanich lekkich opon i felg. Ja przyjeżdżam na seria 15 z GTI i jak zmieniam koła już na te wyscigowe 13 to jakbym z miejsca dostał +20KM Kolego - masz trochę racji. Kierowca ma ogromne znaczenie. Jednak nie wszystko da się nadrobić umiejętnościami gdy druga strona nimi też dysponuje a do tego większym zapasem mocy. Gratuluje wyniku jednak pisząc na jakim setupie to osiągnąłeś oznacza że na tych zawodach nie ma mocnej konkurencji. Na SuperOesie w Poznaniu nie zrobiłbyś pierwszej piątki w klasie. Też byłem na zawodach które swoim seryjnym Clio wygrywałem w klasie, ale wynikało to z poziomu konkurencji. W Poznaniu max co dałem radę zrobić w klasie na seryjnym zawiasie i seryjnej oponie to 8 miejsce na 13 startujących. Są tak bardzo zgrzebane auta i jakoś nie zauważyłem żeby zbyt często ulegały awariom. Ale w tej kwestii po za modami też dużo zależy od techniki jazdy. Tak czy tak nie o tym ten temat. Liczyłem na techniczne porady. Na razie Dziku zaczął ciekawy temat tylko za mało się znam żeby go dokładnie zrozumieć :-) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Najkrótsze seryjne, czy najkrótsze jakie robią. Główne 4.9 lub 5.25 sporo by ci pomogło.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 November 2019 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Teraz seria ale kupiłem Z clio Sporta z nowym najkrótszym przełożeniem głównym z Renault Sport. Czeka na przekładkę ale chce zrobić zaraz hurtem więcej modów. Na sam początek muszę jednak pojechać na hamownie bo uważam że silnik nie dysponuje swoją seryjną mocą 98 KM. Powinien mieć trochę ponad 10s do setki, vmax ok. 190 km/h, a w praktyce 0-100 między 12 a 13, a po osiągnięciu 160 km/h za bardzo nie ma siły rozwijać dalej prędkości. Jedno co sprawdziłem to kompresje i jest ok. Ktoś tu pisał o zawieszeniu - też już czeka na przekładkę - Przód AVO gwintowane, tył bilstein B8. Myślę że warto sprawdzić czy trzyma serię bo takie a może nawet ciut lepsze osiągi jak piszesz to miało clio 1.2 w wersji 55 koni ktorym kiedyś czasem jeździłem. https://youtu.be/Ucy83_zsuIc Mocy oczywiście nigdy za wiele. Bo co z tego że masz umiejętności i zakręt przejedziesz 5km/h szybciej niż inni jak na prostej po zakręcie masz 10 czy 20 km/h mniej i suma sumarrum i tak jesteś w plecy. ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Kolego - masz trochę racji. Kierowca ma ogromne znaczenie. Jednak nie wszystko da się nadrobić umiejętnościami gdy druga strona nimi też dysponuje a do tego większym zapasem mocy. Gratuluje wyniku jednak pisząc na jakim setupie to osiągnąłeś oznacza że na tych zawodach nie ma mocnej konkurencji. Na SuperOesie w Poznaniu nie zrobiłbyś pierwszej piątki w klasie. Też byłem na zawodach które swoim seryjnym Clio wygrywałem w klasie, ale wynikało to z poziomu konkurencji. W Poznaniu max co dałem radę zrobić w klasie na seryjnym zawiasie i seryjnej oponie to 8 miejsce na 13 startujących. Są tak bardzo zgrzebane auta i jakoś nie zauważyłem żeby zbyt często ulegały awariom. Ale w tej kwestii po za modami też dużo zależy od techniki jazdy. Tak czy tak nie o tym ten temat. Liczyłem na techniczne porady. Na razie Dziku zaczął ciekawy temat tylko za mało się znam żeby go dokładnie zrozumieć :-) Długie tory premiują mocne auta a krótkie bardziej setup zawieszeniowy i umiejętności kierowcy. W mojej klasie jest 140KM zeszperowany Swift, 130 KM Sej również zeszperowany i ponad 100KM Hondy (raczej bliżej im do 120-130KM)/ Krókie przełożenia i często kłowe skrzynie są na porządku dziennym. Nie psują się tylko Hondy no i mój ;-) Myślałem że takie Clio ze 100KM silnikiem lepiej się zbiera bo moja 205 75KM fabrycznie ma ciutkę ponad 10s do setki i leci licznikowe 190. Ile waży Twoje autko ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Na krótkim ciasnym torze oczywiście łatwiej powalczyć słabym autem, ale nawet na tych krętych moc robi robotę. Niedawno przejechałem się po Jastrzębiu moim 100 konnym bmw i nawet tam przeszkadzało, że nie ma czym odjechać po ciasnym zakręcie a prosta mimo że krótka i tak ciągnęła się za długo.
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
W renault ten 1.4 16v jest lekko mówiąc dychawiczny, 1.6 16v która ma 107km robi w budzie clio <10s do paki.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:59 |