![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
Witam, od dłuższego czasu rozmyślam nad drugim samochodem weekendowym. Nowoczesna motoryzacja jakoś mnie nie jara, wolę coś starszego i powoli budować fajny projekt. Spodobał mi się mk2 z kilku powodów. Pierwszy to cena zakupu, drugi ,,niepozorność auta" a trzeci to dobre wspomnienia rodzinne (dzieciństwo rodzice mieli golfa 2
![]() Z grubsza myślałem teraz kupić golfa ze zdrową budą, przeglądając olx wyrwę coś do 4/5k bez różnicy z jakim silnikiem. Odnośnie auta zakres modyfikacji planowanych: lakierowanie całego auta, silnik myślę najszybciej o 1.8t + mody na granice 260km bądź r32. Wiadomo jakaś dobra zawiecha, kółko, wnętrze do obszycia czy pakiet np. GTI do niego. Malowanie czy swap silnika samemu sobie nie poradzę więc auto będzie oddawane do "fachowców". Podoba mi się również golf że mogę już sobie go teraz kupić, a wiadomo z czasem kupić a3 anglika z 1.8t, zbierać graty na modyfikację silnika albo może zdecyduje się na inne serducho. Zdaje sobie sprawę, ze taki projekt pochłonie sporo pieniędzy, wstępnie moje obliczenia wyszły ok. 40k. Wiem wiem, za te pieniądze można kupić inne auta, ale jakoś golf 2 z taką mocą mnie bardziej satysfakcjonuje i wiem że ta auto zostanie ze mną na lata. A budowa auta od podstaw niż kupno gotowca bardziej mi się podoba. Pytanie do was co myślicie o takim pomyślę? A może jakaś inna ciekawa opcja na baze? Myślałem również o e30 i swap na m52b30 bądź m62b44 ale cena zakupu jest o wiele wyższa i wydaje mi sie że taki golfik jest fajniejszą opcją. W obecnej sytuacji mam odłożone około 5 tysięcy na zakup i wiadomo miesiąc w miesiąc sobie będę odkładać z wypłaty. Za błędy przepraszam i pozdrawiam ; ) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Golf trochę oklepany mi się wydaje, ale z czasem może jeszcze trochę tego pognije i takie dobrze porobione powychodzą przed szereg. Ale mnie bardziej ciągnie do Opli lat < 90' więc moja opinia może być spaczona.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
A może jakaś inna ciekawa opcja na baze? Myślałem również o e30 i swap na m52b30 bądź m62b44 ale cena zakupu jest o wiele wyższa i wydaje mi sie że taki golfik jest fajniejszą opcją. ) dużo tego jest: - Civic / CRX / Prelude - Celica / Supra (stara supra też robi mega robotę) - Calibra (ostatnio widziałem oryginał zero agro tuningu - i naprawdę zacnie to wygląda) - z VW to może lepiej corrado? - za 40 koła można chyba już wyrwać miska GT3000? - z BMW to bardziej bym popatrzył na e34 niż e30 -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin ![]() |
mk2 to przatarta ścieżka i duży dostęp do gratów/technologii tuningu. W zasadzie tam już wsyztsko było. Wchodzisz na golf.pl czy inne cultstajle i ciężko będzie wymyślec coś nowego. 40k nierealne jak chcesz mieć fajny wóz, a nie tylko jakiś.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Bujam sie od niedawna mk2 1.8t chyba okolice 280km. Mam haldexa na włącznik i czasami jak jadę ośką to zachodzę w głowę jak jeżdżą 300+ skoro mi na 3 z rolki mieli. Weź to pod uwagę
40k starczy. -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
A co myślicie o vw polo 2 generacje po lifcie?
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
za 40k to się kupuje 10-letniego Golfa 6 GTI, albo kilkuletniego Focusa ST 225KM, a nie rzeźba w leciwym zgnilaku.
A jak masz odłożone 5 tysięcy na auto, to kupuj truchło za 1000-1500 pln, co ma w miarę prostą karoserię i nie za dużo rdzy. Pojeźdź trochę, aż ci przejdzie fun na pseudoklasyki, sprzedaj na wagę i kup normalny samochód. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Mi "samochód weekendowy" kojarzy się z dużym coupe/sedanem do dostojnej jazdy i ni w oko ni w dupe nie mogę sobie wyobrazić (hot?)hatcha w tej roli, chyba że to ma być jakaś taczka/gokart na eventy, bo inaczej zrobi się takie 250KM i co dalej, butowanie na prostej? To się może szybko znudzić. Musisz dokładnie określić do czego dokładnie ma być ten projekt. Ja np swój projekt mam do zabawy, wszystko tam wkładam i testuję jak się zachowa, nawet niema to celu. Ale jak się ma w planie outsourcing wszystkiego to dobrze mieć jakiś.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
A co myślicie o vw polo 2 generacje po lifcie? ![]() Naoglądałeś się filmików na youtube... tylko tam nie mówią ile czasu, wiedzy i pieniędzy to kosztuje. Ja myślę że to nic nie warty złom w sam raz na szrot ![]() Fajne to może być np audi 80 cabrio quattro z V8 pod maską jeśli ma to być pojazd zbudowany od początku, tylko budżet x 2. Albo BMW serii 8 doprowadzić do stanu idealnego, a skoro nie masz umiejętności to kup gotowe auto jakie Ci leży i po prostu jeździj. Takich marzycieli którzy zaczęli i nic nie skończyli było już tu trochę... ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
tak apropos
Odnośnie auta zakres modyfikacji planowanych: lakierowanie całego auta, silnik myślę najszybciej o 1.8t + mody na granice 260km bądź r32. Wiadomo jakaś dobra zawiecha, kółko, wnętrze do obszycia czy pakiet np. GTI do niego. Malowanie czy swap silnika samemu sobie nie poradzę więc auto będzie oddawane do "fachowców". jak takiego parcha dasz do lakierowania, to zostawisz ze grube tysiące. Auto musisz rozebrać praktycznie do gołej blachy, bo jak jest już rozebrane, to żal nie zrobić całej karoserii na gotowo. Jak masz rozebrane, to się od razu wstawi łaty, nadwozie trzeba wypiaskować, polakierować. Jak jest już silnik na wierzchu, to trzeba go też zrobić - i koszty rosną. Elektryka, zawias. Studnia bez dna. Jak remontowałem swojego 'weekendowego, mega klasyka', to rozpoczęliśmy rozmowę od 11k za blacharkę... a jak się wszystko podliczyło, to zbliżyliśmy się do 20k - i to bez rozbierania do gołej blachy i kładzenia elektryki na nowo. A tragedii nie było z zewnątrz. Także naoglądałem się pracy blacharza ze starymi strupami w praktyce. Koszty olbrzymie. Lepiej (taniej) kupić coś świeżego, nawet z padniętym silnikiem. Inna sprawa, że to wszystko da się podciągnąć w koszty, więc jak masz firmę, to odejdzie vat i podatek. Sam bym się w to nie pakował nie mając potężnej górki na koncie. A potem co - wyjedziesz takim Golfem II 1,8 swap na miasto i zostaniesz na światłach zrobiony przy 330d z chipem ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Już tak nie "demonizuj" całej idei, bo trochę płyniesz.
Jak blacharz chciał 20k za zrobienie budy, to miałeś właśnie takiego starego strupa, który nadawał się na żyletki. Potrzeba czegoś, co jest sens ratować. Jak baza jest dobra to dycha starczy, zależy od regionu i cennika danego fachowca. A z tym łojeniem 330d po programie to - ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Nawet nie próbuj nic budować, popytaj kogokolwiek kto ma do czynienia z ,,projektami'' na bazie young car ile trwa zbudowanie takiego auta.
Wieczne przeciąganie terminów u blacharzy, lakierników, mechaników, elektryków i z pojazdu który miał być gotowy w rok zrobi się kilka lat, a potem jeszcze przez dwa lata będziesz poprawiał niedoróbki. Jak koniecznie chcesz Mk2 i masz na to gotówkę to pytaj na forach kto chciałby sprzedać swój projekt, jeździj i oglądaj, jak nie znajdziesz w kraju to szukaj za granicą. Naprawdę można czasem upolować samochód na którym właściciel zjadł zęby i sprzedaje je za ułamek poniesionych kosztów. Wierz mi ,nie chcesz przez to przechodzić kiedy zostawiasz grubą kasę u blacharza, wieziesz wóz do profi lakierni która za 8-10k pomaluje ci go w twoim wymarzonym lakierze perłowym, i po odbiorze widzisz super położony lakier i tylko kilka miejsc do spolerowania. Ale co z tego skoro auto wygląda jak z dupy bo jak popatrzysz pod kątem to widzisz same fale dunaju, i tłumaczenie lakierni że to blacharz spie@#$%ił. ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 May 2020 ![]() |
Cóż, dzięki chłopaki za wszystkie komentarze. Właśnie myślę nie robiąc tego samemu, lepiej chyba kupić gotowca. Cóż, odkładam gotówkę i kupię jakiś projekt dokończony a póki co zostaje mi się bujać moim klekotem
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Kolego nie zniechęcaj się ,jeśli masz fazę na MK2 i jest to jakimś marzeniem to nie odpuszczaj
musisz też brać poprawkę na 70% postów na tym forum,od kilku lat nic tu się nie opłaca ,nie ma sensu ... Jeśli ktoś 20k na starcie wydaje na blacharza to ma śmiecia do utylizacji Bierz MK2 ,jeśli nie masz ciśnienia na jakieś wersję GTi itp. to za 2-5tys.mozna kupić zwykle 3d w zajebistym stanie,z blachą lepsza od obecnych przezajekurwabistych 5latkow Motor R32, 2.824v,stara VRa lub 16v i turbo lub kompressor,1.8t jakoś moim zdaniem nie w klimacie starych cwai ale jedne z tańszych i najbardziej rozpykanych Masz przykład wyżej kolegi z MK2 syncro 1.8t Za 40k można już spokojnie powalczyć ,10 więcej i 3lata temu miałbyś moje MK2 r32 4m,zrobione od podstaw,na Rallye froncie który sam jest warty z6k,digifiz,pakiet g60 ,brembo 6pot 345 przód,tył 330 4pot itd.itp i inne wodotryski https://youtu.be/FPpezdAmYno https://youtu.be/T4lqLthCBXY Za 40k przyprowadz prosta , zdrowa MK2 ,a wyjedziesz na gotowo z erka pod maską i polakieruje cała w dowolny kolor ,na solidnym brejku Ja swoje MK2 sprzedałem trzy lata temu,i tak mnie jebalo brak takiego kukruznika że je dwa miesiące temu odkupiłem. Było tu na forum ogłoszone ,trochę zdekompletowane ale z erka ,haldexem za 2x tys.,więc albo gotowiec ,albo jak chcesz pod siebie to robić i cieszyć się z opierdalania nowych śmieci ![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Jeśli będziesz bazował na zlecaniu napraw/przeróbek a nie będziesz robił sam - daj sobie spokój bo szybko zniechęcisz się do wielu wielu podwykonawców. Pomijam sprawę budżetu
Mówię Ci to jako osoba na co dzień restaurująca zabytki i klasyki. Kup coś gotowego i dobrze zrobionego. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
za 40k to się kupuje 10-letniego Golfa 6 GTI, albo kilkuletniego Focusa ST 225KM, a nie rzeźba w leciwym zgnilaku. A jak masz odłożone 5 tysięcy na auto, to kupuj truchło za 1000-1500 pln, co ma w miarę prostą karoserię i nie za dużo rdzy. Pojeźdź trochę, aż ci przejdzie fun na pseudoklasyki, sprzedaj na wagę i kup normalny samochód. Really? Zeby to facebook byl to bym uwierzyl, ze czytam takie komentarze, ale tu? -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no bo to prawda. samochod jest do upalania a nie grzebania przy nim. po co sie wkurwiac i marnowac czas.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
nie mierz wszystkich swoją miarą
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Wszystko zależy od budżetu i samozaparcia. Wielu nie chce przyznać, że się przeliczyło (w taki czy inny sposób ) i reagują na zasadzie:
![]() Łatwiej i taniej jest kupić gotowca, niż babrać się w g...nie. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 16:46 |