Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> PRZEŁOŻENIA TYLNIEGO MOSTU
porscheee
post Sun, 29 Aug 2004 - 16:39
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 15 June 2004
Skąd: Gdynia





WITAM
CZY KTOS MOZE MI WYTŁUMACZYC NA CZYM POLEGA ROZNICA W PRZELOZENIACH ?
CZY TAKIE SAMO AUTO Z INNYM MOSTEM POWIEDZMY 3.15 A DRUGIE 3.25 BEDZIE LEPIEJ PRZYSZPIESZAC CZY NA ODWROT,CZY ODBIJA SIE TO NA PREDKOSC MAKSYMALNA?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Aug 2004 - 16:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
keyser
post Sun, 29 Aug 2004 - 16:59
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





przełożenie w moście 3.15 oznacza iż na każde 3.15 obrotu wału przypada 1 obrót kołami

czyli zmieniając na dyfer z przełożeniem 3.25
będziesz musiał szybciej kręcić wałem aby jechać z tą samą prędkością

czyli:
przy przełożeniu 3.25 w porównaniu do 3.15 będziesz miał "KRÓTSZE" BIEGI (lepiej będzie przyspieszał), ale MNIEJSZĄ PRĘDKOŚĆ MAX

mam nadzieję, że w miare zrozumiale napisałem


PS: mowa o wale napędowym, nie korbowym , choć w większości BMW, na piątym biegu można by to odnieść do wału korbowego hehe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Sun, 29 Aug 2004 - 19:38
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





Keyser nie zapominaj że w sumie mało kto ma skrzynię 6cio biegową. W 6tce przełożenie bezpośrednie czyli 1:1 jest na piątce. w skrzyni 5cio biegowej jest na czwórce.

Ogólnie to temat już był.

w skrócie:
Im wyższy numerek na dyfrze tym krótsze będziesz miał biegi. Jeśli natomiast na ostatnim biegu silnik nie odciął ci paliwa, to może się zdarzyć, że po zmianie dyfra na nieco krótszy nie dość że wóz będzie lepiej przyspieszał to jeszcze osiągnie wyższą prędkość maksymalną.

Pamiętaj o przebiegu krzywej momentu obrotowego i jego wartości. Może się tak zdarzyć że wóz będzie lepiej przyspieszał na ciut krótszym moście niz na bardzo ktrótkim ... no ... może przesadzam


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
atur
post Sun, 29 Aug 2004 - 19:45
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: Warszawa





Chiba nie... wydaje mi się, że w nowszych modelach, (powiedzmy od E36 i E34 z silnikami 24V) piątki miały przełożenie 1. Tak jest w mojej skrzyni, tak samo było też np w 325 tds. Natomiast moja oryginalna skrzynia E30 318 musiała mieć piątkę "dłuższą"niź 1 (tzn i<1)


--------------------
Pozdro, Alek

Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porscheee
post Sun, 29 Aug 2004 - 19:50
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 15 June 2004
Skąd: Gdynia





krotszy znaczy ze cyfra mniejsza czyli np2.79 jak alpina b6 czy 3.73 jak alpina b3?
moze inaczej chce miec lepsze przyspieszenie v-max mnie nie interesuje?jaki polecasz most do e30?
a jaki to najkrotszy aby nie przesadzic jak napisales?
moze w tym tkwi tajemnica przyspieszania nizej wymienionych aut:
e36 m3 3.0 3.15
e36 m3 3.2 3.23
e46 m3 3.2 3.62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
atur
post Sun, 29 Aug 2004 - 19:55
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: Warszawa





Im wyższa cyfra, tym krótsze przełożenie. A optymalny most zależy od tego jaką masz skrzynie i jak mocny silnik.


--------------------
Pozdro, Alek

Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porscheee
post Sun, 29 Aug 2004 - 19:57
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 15 June 2004
Skąd: Gdynia





silnik i skrzynia od e36 m3 3.0 i zastanawiam sie jaki most mam wsadzic?
to wszystko w e30 jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Sun, 29 Aug 2004 - 20:29
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





Tam seryjnie jest 3.15. Wsadx taki sam. E30 to lekka buda. Przyspieszac będzie supr a most jest przystosowany do charakterystyki silnika. Ewentualnie któryś z tych krótszych jak nie znajdziesz tego 3,15 (czyli np. 3,23 czy 3,62)

Atur ... piątka w piątkach (normalnych) jest 0,81. Tak na prawdę nie wiem jak jest w 6tkach (brałem to na chłopski rozum )


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porscheee
post Sun, 29 Aug 2004 - 20:43
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 15 June 2004
Skąd: Gdynia





moze pojsc na calosc i wsadzic od m5 e34 przelozenie 3.91
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Sun, 29 Aug 2004 - 20:47
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





jak lubisz utylizowac opony w kazdych warunkach to prosze bardzo, ale to będzie przypominało jazde e30 v12 i się szybko zmęczysz w codziennym uzytkowaniu, chyba że to będzie autko tylko do szaleństw. Jeśli chcesz osiągnąć optymalne przyspieszenia to nie polecam tego 3,91 bo skończysz jak TT


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porscheee
post Sun, 29 Aug 2004 - 20:56
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 15 June 2004
Skąd: Gdynia





to ma byc auto tylko na 1/4 mila!!!!!!!!
tt chodzi o twin turbo czy co?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Sun, 29 Aug 2004 - 21:04
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





tak chodzi o pana od Supry Kameleon (no grip)


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m-powerek
post Mon, 30 Aug 2004 - 11:12
Post #13


User
Dołączył: Mon, 15 March 2004





Trochę nie na temat ale...

Może ktoś mógłby mi podać jakie prędkości na poszczególnych biegach osiągało m3 e30, najlepiej wersja 195/200KM

dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Mon, 30 Aug 2004 - 12:14
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT("m-powerek":3dpk3z1x)
Trochę nie na temat ale...

Może ktoś mógłby mi podać jakie prędkości na poszczególnych biegach osiągało m3 e30, najlepiej wersja 195/200KM

dzięki


M3 E30 - 200KM (prz. mostu 3,25) :

67/104/141/198/241

M3 E30 Evo - 220KM (prz. mostu 3,15) :

69/107/146/205/238 (oraz 248 SPORT EVO - 238KM)


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
atur
post Mon, 30 Aug 2004 - 12:28
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: Warszawa





Przy jakich obrotach to auto miało odcinkę?


--------------------
Pozdro, Alek

Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Mon, 30 Aug 2004 - 16:17
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT("atur":3olgqg08)
Przy jakich obrotach to auto miało odcinkę?


7300


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arczi
post Mon, 30 Aug 2004 - 19:39
Post #17


User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: Płock





a jaki most polecacie do 1,8i m10 zakładając ze chodzi o lepsze przyspieszenie??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Mon, 30 Aug 2004 - 20:43
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





4,45


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 31 Aug 2004 - 00:26
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("porscheee":lwcz4ma2)
moze w tym tkwi tajemnica przyspieszania nizej wymienionych aut:
e36 m3 3.0 3.15
e36 m3 3.2 3.23
e46 m3 3.2 3.62


Pamietaj tez, ze M3 E46 kręci wyżej (obroty silnika) niż E36 także potrzebuje "krótszego" przełożenia, żeby biegi kończyły się przy podobnych prędkościach


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 03 October 2025 - 00:00