![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 27 July 2011 ![]() |
Ktoś dotykał ten sprzęt? Poszukuję wszelkich opinii, w google jest niewiele.
-------------------- AR 159 2.0 JTDm 200@437
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja tak na krótko "dotykałem", niecałe popołudnie jedno. Przejechałem się trochę w zeszłym roku Q 50 z V6tką z hybrydą i Q60 z V6tką turbo (więc ten silnik co pytasz) , obie AWD, choć z pasażerem sprzedawcą obok więc bez głębokich testów. Q60 stylistycznie bardziej zadziorna, choć z kilkoma japońskimi przesadzeniami , jak to u japońców... ale i tak jak na nich, to nieźle
![]() Ale co do silników i jazdy - to drugie jeśli chodzi o wrażenia - wrażenia mocniejsze. I jak nie lubię turbo, to przyznam że przyjemne ![]() Generalnie nie ma się do czego przyczepić. Masa i izolacja od otoczenia, choć nie taka całkowita, jak to w drogowych autach. Później przeczytałem jak ciężkie są. Nie czułem. Kontrowersyjny układ kierowniczy by wire , w użytkowaniu drogowym baaardzo mi się spodobał, możliwości ustawień itd. , nieprawda że nie czuć drogi i kół, bardzo dobrze czuć. Silniki, no tu się co do charakteru można zawieść trochę, niby V6 ale jakieś takie bez owego charakteru. To znaczy, robią co trzeba , moc, moment, reakcja , wszystko ok, ale jeżdżąc dwoma Busso na co dzień od laaat jakoś czegoś brak czego by sięod V6tki oczekiwało. Skrzynia ok. I - rewelacja na nudne autostrady - autonomiczna jazda. Łał! to naprawdę działa! Nie było za wiele czasu, ale kilkadziesiąt km przejechałem bez dotykania kierownicy czy pedałów. Dziwne uczucie, sam się dziwię że mi się podoba ![]() Gdybym musiał autostradami jeździć dużo, czy w korkach stać - to w pierwszej kolejności Infiniti, bo chyba oni pierwsi nad tym pracę zaczęli więc najbardziej pewnie dopracowali. Z tego co rozmawiałem, salonów jest mało, ale przy zakupie dostaje się door to door usługę na przeglądy - więc laweta zastępcze przywozi i zabiera nasze autko skądkolwiek. Stylistyka , no japońska, jaka jest każdy widzi. We wnętrzu bynajmniej nie minilalistycznie delikatnie mówiąc ![]() A, i hamulce bardzo przyzwoite w czuciu, mowa wciąż o drogowym użytkowaniu, łapią szybko, czuć proporcjonalnie je dobrze. Jak na przegrzewanie reagują nie wiem. Zawias jędrny, pewny. Generalnie z sedanów tej klasy, dziwię się że tak mało popularny, chyba obawy przed tym drive by wire. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Wyjezdzilem sie w poszukiwaniu audi, bmw i mercedesow. W szczegolnosci poszukiwalem W212. Wiekszosc to podrobione szroty dla potencjalnych Januszy. Przypadkiem zobaczylem czerwone Q50, ktore nie bylo szykowane, zwyczajnie brudne i nie odkurzone w srodku. Od niemal od roku jestem szczesliwym posiadaczem.
Moje to salonowe 2.0t|(motor i skrzynia z mercedesa). Salonow masz 6 w Polsce i wszystkie sa w posiadaniu PGD. Drive by wire- Wedlug mnie zajebisty szczegolnie w ustawieniu sport. Niestety Jak sie zepsuje bedzie drogo. Dotyczy to wlasciwie tylko samochodow uszkodzonych przodem. Jezeli szukasz takiego to uewnij sie, ze uklad jest sprawny. Auto segmentu D ale dosc spore. Wieksze w srodku niz seria 3 czy audi a4B8. Bagaznik jest przecietny i napewno nie ma 500l. Mi osobiscie to nie przeszkadza. Wozek sie miesci a na wakacje i tak latamy samolotem. Zawieszenie swietne. Dosc sztywne ale super wybiera nierownosci nawet na 19' Do auta praktycznie nie ma zamiennikow. Klocki, tarcze, filtry tak. Jak przyjdzie kupic np: wachacz, to trzeba nabyc orginal (ok 950zl brutto) Polecam wersje Sport. Lepiej wyglada, fotele wygodniejsze. Q50 jest praktycznie wyposazona we wszystkie dodatki. Mozesz dokupic lakier, szyberdach czy tarcze bezpieczenstwa. O 3.0tt wiem najmniej. W salonie powiedzieli, ze sprzedaje sie w Pl bardzo slabo. Jest za wczesnie zeby stwierdzic jakies jego typowe wady. Wersja na EU jest tylko w opcji 405km. Na rynek USA jest sprzedawana wykastrowana 300km. Nie slyszalem, zeby ktos w PL dobral sie do sterownika. Dostepny jest tylko box. Amerykance lepiej sobie z tym poradzili. W sieci jest pelno filmow z kilowania grubych fur https://www.youtube.com/watch?v=8ujhgoxf3KI Silnik zbiera dobre opinie za dobre osiagi i stosunkowo niewielkie zuzycie paliwa Auto ma dla mnie 2 wady. Siedzenia mogly by miec opcje wentylacji i masazu |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 03 February 2008 ![]() |
mogę się wypowiedzieć z punktu widzenia użytkownika. Od roku posiadam Q50 3.0TT, zakupiony w polskim salonie w Warszawie. Wersja poliftowa, z akcesoryjnym układem wydechowym. Samochód na hamowni wykazał 445KM i 555Nm więc znacznie lepiej niż papierowe 405KM. Osiągi 100-200 zmierzone racelogiciem to 10,6s, dwukrotnie identyczny wynik. Ogólnie samochód za te pieniądze bardzo fajny, ma swoje wady jak brak szpery czy archaiczny system infotainmentu - mam nadzieję, że w końcu go zmienią. Nie jest to samochód sportowy czy nadający się na tor, bardziej taki autostradowy killer - taka cicha woda co brzegi rwie, choć przy otwartych klapach wydechu z cichym wiele wspólnego nie ma. Automat klasyczny, 7-biegowy, nie jest demonem szybkości, szczególnie w trybie manualnym wrzucenie wyższego biegu daje wyczuwalne opóźnienie - ogólnie tryb manualny nie porywa. Spalanie nie jest niskie, ale mój styl jazdy też emerycki nie jest więc nie wiem czy moje dane będą w jakikolwiek sposób miarodajne. W mieście ostatnio miałem średnie 21l/100km, ale styl jazdy mocno 0-1. Na trasie w normalny dzień przy 140 ok. 10l/100km. Ogólnie przy spokojnej jeździ pali jak normalny samochód (wieczorem w Warszawie w trybie eco osiągałem poniżej 10l/100km), ale przy wykorzystywaniu pełni możliwości trzeba mieć świadomość, że nie jest to 1.4tsi w kompakcie tylko 3 litry generujące prawie 450KM w ciężkiej limuzynie. Jeśli masz jakieś pytania to daj znać to odpowiem.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
jak się sprawuje skrzynia w codziennej eksploatacji? jak spalanie i awaryjność? Teraz Infiniti ma mega przeceny na nówki salonowe. Ciekawy konkurent w cenie 3 cylindrowego BMW serii 3. Jak wspomnialem juz wczesniej, skrzynia to 7G tronic z merca. Dsg to nie jest ale za to jest trwala. W ustawieniu sport calkiem niezle sobie radzi. Przy 200km/h jest nie cale 4000obr/m Silnik calkiem zwawy za sprawa momentu obrotowego. Na wiosne bede "czipowal" wiec moze bedzie 250km i 400Nm. Na wiecej potrzeba wieksze turbo i intercooler. Moje Q50 ma 57tys km i mialo jedna akcje serwisowa na gwarancji. Bylo cos grzebane przy wariatorach albo walkach(ponoc jednostkowy przypadek). Spalanie: trasa 90- 100km/h rowno 6litrow trasa 140 7.5l trasa 160-200km/h 9.8l miasto 120tys mieszkancow ok 11.5l Ja przejechalem nim ok 10tys km. Awaryjnosci 0. Zrobilem tylko klocki tyl 90zl, przod 160zl, filtry i olej ok 300zl(sam material) Jeden z pracownikow infiniti powiedzial mi, ze od nowego roku maja wycofac 2.0 ze wzgledu na normy emisji spalin. Jezeli tak bedzi to spiesz sie. Bmw i Audi nie ma teraz dobrych silnikow benzynowych. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 27 July 2011 ![]() |
Dzięki za wszystkie informacje. To nie będzie sprzęt na tor, ale na autostrady. Czy prowadzi się sensownie - nie płuży przodem? Ile waży to auto?
Znane są jakieś bolączki tego motoru? -------------------- AR 159 2.0 JTDm 200@437
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To o ile wiem, pochodna silnika występującego w Nissanach 350/370z, więc bez bolączek raczej.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Rozwazalem Infiniti 3.0.
Ale ponad 400 KM Rwd to w naszym klimacie średnio. Wcześniej jeździłem 457KM RWD, dlatego szukałem 4x4. Moze jako autostradowy połykacz kilometrów to np Mercedes C400 lub C43. Z 9 biegowym automatem ma niskie obroty: Przy 140km/h 2000 obr Przy 200 km/h 2800 obr Infiniti q50 3.0 ma odpowiednio 2800 i 3900 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 27 July 2011 ![]() |
Merc niet - nie podoba mi się retro stylistyka w niemieckim wydaniu. Wygląda jak świeca, która za długo stała przy kaloryferze.
Dzięki za wszystkie informacje, umówię się na jazdę u dilera. -------------------- AR 159 2.0 JTDm 200@437
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 02 April 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Merc niet - nie podoba mi się retro stylistyka w niemieckim wydaniu. Wygląda jak świeca, która za długo stała przy kaloryferze. Dzięki za wszystkie informacje, umówię się na jazdę u dilera. Miałbym prośbę o podzielenie się uwagami z jazdy itp ... pozdrawiam -------------------- <<Civic Type R 200+>> - 2007 - 2017 (było)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Przejechanie się samemu to chyba podstawa, tym bardziej że w Infiniti to sama przyjemność się na takie jazdy umawiać (przynajmniej oddział Kraków - przy okazji wizyt na jakichś targach w Rzeszowie przypominali się nienachalnie za każdym razem, że są i że może chciałbym skorzystać, bo kiedyś o coś pytałem).
Zwłaszcza dziwi mnie tak zróżnicowany odbiór układu kierowniczego przez kierowców. Ja uważam że świetny jest, do charakteru auta super dopasowany (w dodatku szeroko konfigurowalny) , a są i opinie że kierowca bał się jechać ![]() Wiem też, że co jakiś czas Infiniti organizuje trackadye na Jastrzębiu, warto o to też zapytać. Choć to nie są wozy na tor i to tak kręty i krótki przeznaczone. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Obecnie chyba zaden z oddziałow nie ma dostepnego 3.0 w Q50
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:20 |