![]() ![]() |
Fri, 18 Aug 2017 - 16:28
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
Pacjent: Mustang SN95 GT.
Standardowo ze sztywnym mostem. Po swapie z AT na manual przełożenie zostało 2.7. Powoli przymierzam się do robienia tylnego zawieszenia + mostu. Rozmawiałem na ten temat z Ali23 i twierdzi, że byłby w stanie zrobić mi sztywny most wg schematu, z wybranym przełożeniem który wytrzyma ponad 1000NM. Brzmi obiecująco ale to wciąż sztywny most. Samochód robie sobie na tor i to bardziej do szybkich zakrętów (ot skręcający amerykaniec Pierwsza sprawa: jakie są wady i zalety przejścia ze sztynego mostu na IRS? Z tego co udało mi się znaleźć + lepsza przyczepność w zakrętach - większa masa - wheel hop Druga: jak już miałbym modzić to myślę o moście od e36/46. - Jak z ich wytrzymałością? - Montaż do karoserii: czy dużo zabawy i jakie potrzebne części poza kompletnym mostem? Zadek od dawcy? - Orientacyjne koszta: Powiedzmy kupuje komplet z jakiegoś olxa za 1000zł, wymieniam gumy na poli. Co jeszcze wypadałoby wymienić? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Fri, 18 Aug 2017 - 16:28
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Sat, 19 Aug 2017 - 11:44
Post
#2
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 |
E36 i e46 maja 6 pkt mocowan zawieszenia przez wahacze wleczone. Jak chcesz to mam cala e46 330i automat na czesci - pw.
Rzuc okiem na zawias z e39 sedana (kombi mialy nivo i sa inne zwrotnice). Caly zawias alu plus mocowanie 4pk do nadwozia. Jedyny problem to szpera seryjna tylko w m5. Ps; mam e36 328i e46 330i i e39 530i pod domem moge podpowiedziec, pomierzyc. -------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
|
Sat, 19 Aug 2017 - 11:54
Post
#3
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
Szukaj starej serii 5/7 - znajdzie się duża glowa z LSD. W e46 nie znajdziesz tego, w E39 też nie.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
|
Sun, 20 Aug 2017 - 08:08
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
Jeśli chodzi o lsd to takie coś jest coś warte?
http://allegro.pl/szpera-25-75-lsd-bmw-5-e...6927118621.html |
|
|
|
Sun, 20 Aug 2017 - 10:24
Post
#5
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
Jeśli chodzi o lsd to takie coś jest coś warte? http://allegro.pl/szpera-25-75-lsd-bmw-5-e...6927118621.html To klasyczna szpera płytkowa od lat stosowana w BMW, zawsze działało to jak należy. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
|
Sun, 20 Aug 2017 - 10:32
Post
#6
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
zacznijmy od tego, że dyfry z e46 w stosunku do starszych są wykonane z plasteliny. Najlepiej do takiego momentu szukać dyfrów 210 (m3 e36 3.2 evo) lub ze starszych 7er v12, czasami z e34 były też (m5 i niektóre v8). Stosunkowo nie duży wybór przełożeń ale dyfry tanie i pancerne. E46 m3 też miało dyfer 210.
|
|
|
|
Mon, 21 Aug 2017 - 10:05
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
Sam dyfer swoją drogą. Na obecną chwilę zastanawia mnie sama modyfikacja sztywny most -> IRS. Rozumiem, że nikt nie ma obiekcji i jest to "gra wara świeczki"? Z tego co widzę po opiniach burgerów to narzekają na wheel hop, koszta i masę tego rozwiązania. No ale wiadomo, że tam się jeździ po prostej. Ma ktoś jakiś przykład przeszczepu tylnego zawieszenia z np e36 do samochodu ze sztywnym mostem? Jestem wzrokowcem i dobrze by było zobaczyć jak taka procedura wygląda. Z tego co pamiętam to Mad Mods Garage wrzucało sanki z BMW do Taunusa?
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Mon, 21 Aug 2017 - 12:45
Post
#8
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
Na tym forum w działach projekty był/jest rodzimy Fiat 125 z wszczepionym tylnym zawieszniem BMW nawet chyba z E39 M5.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
|
Mon, 21 Aug 2017 - 15:20
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
No jest trochę tego ale zdjęć brak
Są jakieś opcje na zwrotnice 5x114 do tych mostów? Czy tylko dystanse? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Mon, 21 Aug 2017 - 16:43
Post
#10
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
No jest trochę tego ale zdjęć brak Są jakieś opcje na zwrotnice 5x114 do tych mostów? Czy tylko dystanse? Znaczy się zdjęcia wygasły, bo było dużo dokładnie pokazujących robotę po kolei przy budzie i wszczepeniu zawiaszenia. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
|
Mon, 28 Aug 2017 - 23:25
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Amerykanie narzekają na wheel hop przy zawiasie z cobry (irs). Szukaj zawiasu z e39 ten z e46 będzie za wąski, lub zawieszenia z nissana 350z (zostanie wtedy z tyłu 5x114,3, mocowania i półosie można przerobić pod dyfer bmw, przy okazji 350z więcej regulowanych wahaczy niż do e39)
Szerokość mustanga http://www.allfordmustangs.com/forums/atta...ensions-dim.jpg szerokość e46 http://www.the-blueprints.com/blueprints-d...n_e46-00067.jpg szerokość e39 http://f80.bimmerpost.com/forums/attachmen...mp;d=1393344142 szerokość 350z http://www.the-blueprints.com/modules/vect...n_350z_2003.jpg -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
|
Tue, 29 Aug 2017 - 01:21
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
Opcja z 350z spoko. Jakie tam są przełożenia? LSD w opcji czy standard? No i najważniejsze ile taki dyfer wytrzyma?
Z e36/46 miałem nadzieję że będzie łatwiej z montażem bo wiem że amortyzatory pasują, a nawet komplet z tyłu mam. Z 350z napewno trzeba będzie przerabiać. Pytanie czy lepiej będzie przerobić most i zostać przy obecnych czy budę i zmienić zawieszenie na to od 350z? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Tue, 29 Aug 2017 - 20:12
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Podstawa przy SRA to prostowód Watta i 3 drogi: 3link, 4link, torque arm. Wada we wszystkich tych rozwiązaniach to spora masa nieresorowana.
Dyfer z 350z przyjmuje sporo na klatę, ale nie wiem jak z przełożeniami, bo wyboru wielkiego nie ma, niektóre miały wiskotyczne lsd, reszta to otwarte dyfry. Niby jest oznaczony jako R200 ale nie wiem, czy przełożenia od Skyline'a podejdą do korpusu z 350z. -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
|
Tue, 29 Aug 2017 - 21:50
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
No watts + obecny 4 link to spora masa więc w takim wypadku irs nie ma wad... Ważne żeby dyfer z 350z miał więcej niż 3.4:1, przyjął lsd i ogarnął z 700Nm, jak nie w oryginale to chociaż w modach. Do kogo mogę uderzyć w sprawie dorobienia mocowań pod most? Dobrze i tanio, nie spieszy mi się
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Tue, 29 Aug 2017 - 23:38
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Do kogo mogę uderzyć w sprawie dorobienia mocowań pod most? Dobrze i tanio, nie spieszy mi się Redux Motorsport, Funo (FAT), Swagier, Top-Car Garage Ważne żeby dyfer z 350z miał więcej niż 3.4:1, przyjął lsd i ogarnął z 700Nm, jak nie w oryginale to chociaż w modach. 700Nm zniesie spokojnie, wyżej wyposażone modele miały szperę wiskotyczną. 350z 5b auto 3.357 370z 6b manual 3.538 370z 6b manual 3.692 https://www.z1motorsports.com/transmission-...ial-p-9075.html -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
|
Wed, 30 Aug 2017 - 12:02
Post
#16
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
hej,
Właśnie kończę swap belki z e92 do e36 compota. daj znać na priv, podeślę Ci zdjęcia -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 11:31
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
Wracam do tematu
Kwestia jeszcze ustalenia jak rozwiązać montaż: W mustangu mocowania wahaczy sztywnego mostu mają rozstawy: 75cm przód (L) 106cm tył (K) Do tego amortyzatory 86cm (G) http://www-personal.umich.edu/~lovelljc/Ho...underbody_1.jpg Dla e39 mocowania sanek wyglądają tak: https://workshop-manuals.com/bmw/5_Series_E...page-805006.png Zastanawiam się nad 2 możliwymi rozwiązaniami: 1. Przerobić/wyspawać sanki pasujące pod mocowania w moim mustangu na wzór tych z terminatora. Mocowania mostu są umieszczone na 2 "rurach" wygiętych w banan. Widziałbym to tak: wycinam rury. Wyginam nowe, pasuące pod mocowania i spawam ze sobą sanki. Kwestia dobrania amortyzatorów i/lub przerobienia kielichów 2. Wyciąć podłogę z podłużnicami i zrobić nową. dostosowaną do mostu. PS. Jeśli ktoś kojarzy jaki mniej więcej byłby koszt takiej przeróbki (w pro/semipro warsztacie -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 14:11
Post
#18
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Nie patrz na dyfer przez pryzmat momentu z silnika - dyfer dostaje moment przemnożony przez skrzynię. Jak silnik wypluwa 400Nm i masz 4:1 na 1-ce to masz 1600Nm na dyfrze.
Jeśli dyfer na 1-ce na dobrej oponie znieśie 400Nm z silnika, to na 2-ce zniesie ~800 itd Jeśli Ali mówił o 1000Nm wejściowych na wałek dyfra, to żaden szał. Rx8 na 1-ce daje 350Nm * 3.7 ~1300Nm i na zgrzanej oponie nie mieli - czyli dyfer wszystko przyjmuje. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 14:15
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
Dyfer to już inna bajka
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 14:25
Post
#20
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Dyfer to już inna bajka Popatrz na cały wózek z RX8. Tam jest seryjnie pseudo płytka, która jakiś czas podziała Najlepiej chyba wyciąc z tyłu podłużnice i zrobić mocowanie pod docelowy wózek. To raptem 6 śrub w RX8. W przypadku RX8 masz tę zaletę, że możesz wyciąc tylne podłużnice przykręcone do wózka i spawać w ten sposób do swojego auta -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 11:46 |