Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wiatr w oczy przy tuningu Mazdy MX-3
mmx01
post Fri, 30 Jul 2004 - 09:06
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Wuwua





Chcialem napisac tego posta by upewnic sie ze to wszystko ma sens i dobrze wszystko rozumiem.
Problem: Zamiana zalosnej MX-3 w malego potwora.
Problem2: Silnik V6 nie doladowany
Optymalne rozwiazanie: po wizycie w kilku firmach tuningowych w tym w tomsonie, zmiana silnika. Zrobili mu wizje lokalna i okazuje sie ze tu sie poci, tam cos trzeba zrobic i generalnie nie ma to chyba sensu aby to uturbiac.

I teraz:
To jak bym chcial by bylo zrobione:

Swap K8 157Nm 138KM na KJ2.3 308Nm 230KM z obiegiem millera.

Komputer + wiazki

Zawieszenie: waga silnika rozni sie w granicach 20kg wiec mozna pominac, pasuje na fabryczne mocowania od starego K8, amorki dopiero co kupione "gazowe" tokico, podobnie jak laczniki,drazki etc.

Polosie: martwie sie ze sie poukrecaja, pewnie wymiana na mocniejsze. To wniosek po ostatnim zapoznaniu sie z tematem dyfrow.

Skrzynia: obecna to ten sam model ktory byl montowany w fordach probe 2.5V6 tyle ze tam moment to 220Nm i inne zestopniowanie na 5tym biegu, nie ma opcji wymiany bo wszystkie skrzynie do KJ to automaty nie bylo modeli z manualem

Usztywnienie: Autko mialo seryjnie powstawiane rozporki itd. takie male stare coupe mazdy.

Hamulce: Zmiana zaciskow na przynajmniej 2 tloczkowe, nowe tarcze nawiercane etc. jak juz sie rozpedze zebym sie mogl zatrzymac

Dyfer: wymiana na jakis nie seryjny, na jaki zalezne od wora pieniedzy ktory na niego bedzie trzeba wylozyc.

Piasty: czy sruby w piastach dadza rade przy 2x wiekszym momencie ?


No i mniej przyjemna czesc, to na co mnie stac:

Swap K8 157Nm 138KM na KJ2.3 308Nm 230KM z obiegiem millera.

Komputer + wiazki

Hamulce


Z czym musze sie liczyc przy niemal 2krotnym zwiekszeniu momentu i KM ? Autko jest lekkie, wazy chyba cos kolo 1100kg wiec efekt powinien byc zaj.... )))
Co mozecie mi doradzic z doswiadczenia abym nie stal ciagle w warsztatach tylko cieszyl sie z jazdy ? No i co z ta skrzynka biegow... skoro nie mozna dostac manuala to czy mozna podniesc jakos wytrzymalosc obecnej ?


Mario
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 30 Jul 2004 - 09:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Fri, 30 Jul 2004 - 13:28
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Daruj sobie ten miller-cycle. Wstaw BPT albo BPZ z 323 GTX/R razem z półosiami od takowych i będziesz miał turbo FWD - zabawa dla maniaków, dewiantów lub twardzieli, niepotrzebne skreślić. Sam jeździłem moją GTR przez pół roku na przednim napędzie, zanim nie poskładał się porządny środkowy dyfer i wiem, że to nie jest rozrywka dla mnie. Ale gumy paliła jak porąbana przy byle okazji, nie wspominając o tym, że pokonanie dowolnego zakrętu wymagało pracy lewą nogą, bo inaczej wyjeżdżała przodem.

Hample też przypasujesz z GTX/R, więc to nie kłopot. Albo poszukaj na przód czterotłoczka z RX-7 FD, pasuje.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zemin
post Sun, 01 Aug 2004 - 19:30
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: Wrocław





złożony problem....Hwojtek jak zwykle nie wymięka respect


--------------------
_________________
Tekst ze zderzaka Mercedesa E klasse
...bez blond gwiazdy nie ma jazdy ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mmx01
post Mon, 02 Aug 2004 - 13:15
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Wuwua





Ale BPT i BPZ to rzedowki a ja mam u siebie teraz K8 V6, prosciej chyba bedzie jednak wsadzic ten KJ millera, no chyba ze sie myle. Co do hamulcy to swietna wiadomosc, poszukam na przod od RX7 FWD.

PS. Wogole to chcialbym miec RWD ale to inna bajka

Pozdro,
Mario.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomo_HC3D
post Mon, 02 Aug 2004 - 13:21
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





żeźba w gównie... nic tylko problemy

poszukaj jakies fajne auto z seryjnym dobrym silnikiem

juz nie jeden teraz żałuje takiego wyboru bo zawsze wychodzi drożej i ciągle są problemy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 02 Aug 2004 - 15:38
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





I nie jeden jest zadowolony, że kupił dobrą baze


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mmx01
post Wed, 04 Aug 2004 - 13:17
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Wuwua





Nie wiedziec czemu uparlem sie ze to dobra baza, ale tak sie stalo i juz:)
To autko jest lekkie,w zasadzie ma nowe zawieszenie robilem 4 miesiace temu wszystko, nie czesto spotykane, a w dodatku jako swap z KJ bylo by pierwszym tego rodzaju swapem, to bynajmniej opinia ludzi z forum MX-3.com jest tu wiec tez i element ambicjonalny mam nadzieje tylko ze firma MHT z Poznania wywiaze sie z obietnic zalatwienia silnika i jego zamiany.

Wysłany Czw Sie 05, 2004 15:42 pm:

Czekanie czekanie i jeszcze raz czekanie... do 15 sierpnia musze czekac na moj silniczek i szczegoly dotyczace kiedy i dokladnie za ile, ma byc sciagniety w pierwszej kolejnosci... polosie tez beda nowe(od innego auta) wiec odpada mi chociaz ten problem, pzostaje natomiast sprzeglo, wszyscy sugeruja zeby zajezdzic obecne i dopiero wymienic na cos mocniejszego... moze ktos zna szacunkowy czas zycia sprzegla ( tarczy i docisku ) ktore fabrycznie siedzi w 133KM i 157Nm a ma sie przesiasc na 308Nm i 230HP ? dodam ze skrzynia na 95% ma dac rade. Nie mam drugiego auta... moze kupie malucha albo poldka... bo czuje juz ze moj nowy pojazd bedzie czesto "garazowany"

PS. Znam juz cene za uturbienie autka... ok 14.000zl na biturbo z remontem glowicy ale bez zmiany sprzegla i polosi. Wiec swap silnika zostal przyklepany raczej.

Pozdro,
Mario
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Fri, 06 Aug 2004 - 00:16
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Jeszcze raz przeczytaj to co napisal hwojtek. Chce podkreslic ze jednak bym raczej patrzal sie na te rzedowki. Napewno mozesz wtedy z nich uzyskac wiecej mocy (aczkolwiek przy FWD imho to nie fajne) , a z V6 raczej tanio to ty nic nie zrobisz - jak sam zalwazyles samo utrbianie to gigantyczny koszt , co najmniej dwa razy wiekszy niz przy R4.

Jezeli juz sie uparles ze mx-3 to dobra baza to mocno sie jeszcze zastanow nad tymi R4 , i wez tez pod uwage ze (jesli dobrze kopmbinuje) to autko z tym silnikiem bedzie lzejsze.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mmx01
post Fri, 06 Aug 2004 - 13:31
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Wuwua





Czyli myslimy jeszcze bardziej w przyszlosc ? Bo sam swap to juz gigantyczny przyrost mocy i momentu (x2) a teraz rozumiem ze mowimy o nowym silniku jako o bazie pod nastepne modyfikacje ?
To co bedzie mozliwe do zrobienia z KJ to: Zmiana fabrycznych IC, zmiana kompresora, itd. Oczywiscie wiem ze w rzedowce wszystko bedzie tansze bo 1 glowica, 1 kolektor wydechowy, jedna uszczelka i cena nowego wydajniejszego turbo o niebo nizsza niz kompresora dodatkowo 4 tloki zamiast 6ciu do wymiany.
Tylko, czy ktos jest mi to w stanie zrobic porzadnie ? Latwiej przelozyc K8 V6 na KJV6 bo nawet poduchy pod silnik pasuja w fabrycznych miejscach i nie trzeba do tego super dobrego fachowca, a przy zmianie na rzedowke mysle ze tak. Dodatkowo potrzebna bedzie nowa skrzynia etc.


Pozdrawiam,
Mario.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 06 Aug 2004 - 13:55
Post #10


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("mmx01":kcix4kai)
To co bedzie mozliwe do zrobienia z KJ to: Zmiana fabrycznych IC, zmiana kompresora, itd.


Zacznijmy od początku - wiesz czym się różni silnik z obiegiem Millera od zwykłego czterosuwu?
Jeśli wydaje Ci się, że ten kompresor jest tam dokładnie w tym samym celu co w silniku czterosuwowym - to jesteś w błędzie. Żeby podkręcić silnik z obiegiem Millera (tak, żeby ten silnik nadal miał obieg Millera), będziesz musiał wykonać rzeźbę jak stąd do Kansas. Żeby go podkręcić inaczej, czyli przerobić na czterosuw, to IMO na wałkach rozrządu się nie skończy, a jeszcze musiałbyś mieć nadzieję na to, że ktoś potrafi zrobić dwa identyczne wałki dolotowe, po jednym na każdą głowicę Bo podnoszenie ciśnienia na przykład, wcale mu nie pomoże. Nie wspominając o tym, że dobranie nowego kompresora to wyższa nauka. Ja rozumiem, że to taki dziki swap i w ogóle fajny i V6 - ale BPT/Z to są naprawdę lepsze silniki do kręcenia...

CYTAT("mmx01":kcix4kai)
Latwiej przelozyc K8 V6 na KJV6 bo nawet poduchy pod silnik pasuja w fabrycznych miejscach i nie trzeba do tego super dobrego fachowca, a przy zmianie na rzedowke mysle ze tak.


W MX-3 były silniki 1.8 L4, więc przy obecnym stanie techniki byłbym poważnie zdziwiony, gdyby wsadzenie takiego motoru z innej Mazdy stanowiło istotny problem...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mmx01
post Fri, 06 Aug 2004 - 14:25
Post #11


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Wuwua





Czytalem o tym obiegu millera i wiem ze nie jest to takie proste jak zmiana kompresora w zwyklym silniku "czterosuwie", myslalem jednak ze jego wymiana cos da "jak w zwyklym", ale jak nie to rzeczywiscie malo przyszlosciowe rozwiazanie skoro "nic" sie nie da grzebac. Troche to zrujnowalo mi plany ale lepiej zmienic je na poczatku niz na koncu, poszukam jakis ofert z BPT i BPZ oraz jakie byly by koszty ich upgradu (turbina).

BPTURBO
»PRICE: 1100.00 USD$
SPECIFICATIONS

»Engine Code: BPTURBO
»Year: 91+
»Valve train: DOHC,16 Valve
»Transmission: Hydraulic
»Displacement: 1.8L V6
»Horsepower: 190 HP
»Torque:
»Compression:
YOUR SWAP INCLUDES

»Motor
»Transmission awd »Engine Wiring Harness
»All required Cables
»ECU
»Distributor
»Complete Intake Manifold
»Alternator
»A/C Power Steering Pump
»All Brackets and Sensors

To chyba dobra cena ?, zastanawiam sie jeszcze nad tym co ze skrzynia... AWD da sie zastosowac w FWD ?

Pozdro,
Mario.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 06 Aug 2004 - 15:02
Post #12


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Da radę, ale pewnie i Twoja przypasuje...
Bardzo dobra cena za ten silnik, skrzynię AWD sprzedasz u nas za 300 dolcow w pięć minut.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mmx01
post Fri, 06 Aug 2004 - 15:48
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Wuwua





Fajnie by bylo przerobic go na AWD , ale to juz taka luzna mysl, zauwazylem ze na liscie nie ma turbo, bede musial napisac czy jest czy nie ma, moze dlatego cena jest tak atrakcyjna.

Wysłany Wto Sie 10, 2004 10:45 am:

A tak z zupelnie innej beczki, czy do silnika z obiegiem millera mozna zastosowac wtrysk podtlenku azotu ? tak sobie licze ze z dyszami 75KM bylo by idealnie 320KM

Wysłany Wto Sie 10, 2004 11:18 am:

A ten czterotloczek od RX-7 to taki np.
http://i23.ebayimg.com/01/i/02/3e/5c/65_1.JPG
powinien pasowac ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:05