Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> uszczelnienie gwintu czujnika oleju - czym?, polaczenie gwintow BSPT i NPT
uxon
post Fri, 05 May 2017 - 15:27
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Problem jest taki, ze miejsce na czujnik ma gwint 1/8PT (BSPT - standard u Japonczykow) a kupiony przeze mnie czujnik 1/8NPT. Proby znalezienia adaptera na to polaczenie jak na razie sa bezskuteczne.
Z tego, co sie dowiedzialem, to gwinty te powinny ze soba pasowac (bez uszkodzenia mechanicznego - jesli nie, to dajcie znac), ale polaczenie nie bedzie szczelne, powinno sie je czyms uszczelnic (tak jak polaczenia np. rur w centralnym ogrzewaniu). Pytanie, czego mozna uzyc do uszczelnienia tego polaczenia, aby wytrzymalo olej i wysoka temperature? Wkrecic to na klej do gwintow?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 May 2017 - 15:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kamilp1908
post Fri, 05 May 2017 - 15:35
Post #2


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007
Skąd: Warszawa/Płock





Tasma teflonowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 05 May 2017 - 21:28
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





j.w. teflon, uszczelka miedziana, klej do grubych lub srednich gwintow-znajdz roznice w gwintach dobierz klej. najprosciej, teflon + miedz


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 05 May 2017 - 22:18
Post #4


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Tam jest stożek??? Jak tak to teflon do gazu nie do wody
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 08 May 2017 - 09:01
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Czuczu, nie rozumiem o co dokladnie pytasz? Czy gwinty maja ksztalt stozkowy?
Jesli chodzi o ten teflon, to moglibyscie podeslac jakiegos linka, o co dokladnie chodzi?
Ja sie na gwintach totalnie nie znam, opieram sie w sumie jedynie na tym dokumencie: https://www.cpcworldwide.com/Downloads/NPT.pdf
tam sa rysunki 6 i 7, na ktorych jest opisany przypadek jak u mnie, tj. Female BSPT i Male NPT. Wedlug tych rysunkow, jesli oba gwinty beda mialy ten sam "pitch" (jak to sie tlumaczy na polski?), to powinno byc OK, tylko trzeba je dodatkowo uszczelnic. Dobrze rozumiem, ze jesli oba moje gwinty sa 1/8, to znaczy ze maja ten sam pitch?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Mon, 08 May 2017 - 09:26
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Teflon faśma lub sznurek teflonowy na śrubunki hydrauliczne.
https://allegro.pl/listing?string=ta%C5%9Bm...ga-hou-1-5-0419
https://allegro.pl/listing?string=ni%C4%87%...ga-uni-1-5-0222
Dodatkowo można pomazać nietwardniejącą masą uszczelniającą typu curil/hylomar Testowałem warsztatowy zegar ciśnienia oleju z gwintem 1/8 w otworze m10x1,0 i sznurek + curil dawał radę.

Bsp i npt z teflonem i masą uszczelniającą dogadują sie ze sobą smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 08 May 2017 - 12:44
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





1. są takie adaptery (http://www.ebay.com/bhp/1-8-bspt lub od razu tutaj https://www.amazon.com/GlowShift-Female-Sen.../dp/B00NWZ3TUI)
2. istnieje niezerowa szansa na zerwanie gwintu w pewnym momencie, bo jest różna liczba zwojów na cal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 08 May 2017 - 13:04
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Problem w tym, ze adaptery sa dostepne w USA. Jak mi znajdziesz taki dostepny w Polsce w rozsadnej kasie, to chetnie kupie.

Rzeczywiscie, wedlug wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread https://en.wikipedia.org/wiki/British_Standard_Pipe
jest roznica w ilosci zwojow na cal dla 1/8. W NPT jest to 27 a w BSPT 28. Czy to duzy problem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 08 May 2017 - 13:55
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Poczytaj sobie tutaj, jakie są różnice w tych gwintach: https://www.swepro.com/index.php?language=p...gation1=threads
Takie coś będzie dostępne w PL. Sprawdź tubes international, www.parker.pl, o tutaj się pojawiło https://www.arapneumatik.pl/p-1357-adapter-...7-parker-legris , do tego hansa flex https://cat.hansa-flex.com/pl/Adaptery/Adap...%B0_-_NPT/GHBIN <- tego trzeba uszczelnić na wejściu do bloku, bo jest gwintem równoległym, a nie stożkowym)
Wystarczy pogrzebać trochę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 08 May 2017 - 14:34
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Grzebalem, grzebalem.
arapneumatik sprzedaja tylko po 10 sztuk - co mnie srednio urzadza
a ten drugi tez widzialem, ale mi wizualnie nie pasowal. Co oznacza, ze jest rownoloegly a nie stozkowy? To wszystkie NPT lub wszystkie BSPT nie powinny byc takie same?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 08 May 2017 - 15:32
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Ten jest BSP, bez T czyli nie tapered czyli niestożkowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 08 May 2017 - 22:07
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





jesli w tej chwili mozesz to skrecic do kupy bez oporu w gwincie to dajesz jakies uszczelniacz i po kłopocie. jesli zas, nie dokrecasz gwintu do konca tzn ze blokuje juz gwint-pewnie przez różnice w skoku(kilka nitek moze zlapac bez oporów). oba gwinty masz stozkowe. zobacz jak one sie skrecaja, na tej podstawie najlepiej podjac decyzje co do uszczelnienia.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 20:46