![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Czesc
Grzebie w necie i nie widze.. Renault ma srube do jarzma m12x1. Niestety po wykonaniu adaptera pod BBK fabryczna sruba jest za krótka. Potrzebuje sruby m12x1 w klasie 10.9 przynajmniej 50mm Ew drugie pyt czy moge przegwintowac otwor na 1.25 lub 1.5 bez utraty jego wytrzymałosci? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Nie możesz tego przegwintować innym skokiem gwintu, bo żaden zwój się nie pokryje. Czyli po gwintowaniu będziesz miał po prostu dziurę, trochę pokiereszowaną.
Kup twarde śruby m14 i oddaj je tokarzowi. Powinien Ci bez problemu przerobić je na takie jak potrzebujesz. Fakt, gwint toczony nie jest tak wytrzymały jak walcowany, ale powinno to bez najmniejszego problemu zdać egzamin ![]() ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czesc Grzebie w necie i nie widze.. Renault ma srube do jarzma m12x1. Niestety po wykonaniu adaptera pod BBK fabryczna sruba jest za krótka. Potrzebuje sruby m12x1 w klasie 10.9 przynajmniej 50mm Ew drugie pyt czy moge przegwintowac otwor na 1.25 lub 1.5 bez utraty jego wytrzymałosci? Jesli w zwrotnicy jest duzo materialu, to kup zestaw do naprawy gwintow helicoil 12x1.25 i sobie pod to juz kupisz odpowiednie sruby. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Cynkowanie śrub w klasie 10,9/12,9 to kiepski pomysł z uwagi na kruchość wodorową.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Znaczy się że co?
Dobra, doczytałem ![]() Podobno można ocynkować ogniowo. Ocynk płatkowy jest całkowicie bezpieczny dla śrub i detali o podwyższonej wytrzymałości, a dodatkowo można sobie różne kolory wybrać ![]() Cynkowanie mechaniczne jest również bezpieczne. No i jeszcze fosforowanie, ale tam są jakieś ograniczenia. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Cynkowanie śrub w klasie 10,9/12,9 to kiepski pomysł z uwagi na kruchość wodorową. A seryjnie stosowane w samochodach śruby czym są pokryte? Taka zółtawo zielonkawa warstwa, która też potrafi zejść i wyłazi rdza. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
Znaczy się że co? Powoduje degradacje materialu, oslabia go. Wieksza szansa ze peknie -------------------- スープラ - for life !
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Uciekło mi słowo - elektrolitycznie, tylko wtedy występuje wnikanie wodoru w strukturę metalu. Śruba w tej klasie może zostać na tyle osłabiona, że przy normalnym obciążeniu lub ewentualnie przy dokręcaniu pęknie.
Zamiennie stosuje się ocynk ogniowy lub płatkowy (tzw. lamelarny, lepszy od ogniowego), dzięki czemu nie ma w/w problemu. Przy zakupie śrub można zauważyć, że 5.8/8.8 są cynkowane elektrolitycznie, a 10.9 i wyżej raczej oksydowane (czernione). Pozdr |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Już doczytałem wszystko
![]() Wcześniej jakoś nie słyszałem o kruchości wodorowej i jej wpływu na twardą stal. A szkoda bo już ocynkowałem galwanicznie wiele twardych śrub. Ale po dziś dzień żadna nie pękła, ani nic się z nimi nie dzieje. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Za to mi się urwały dwie śruby M12. Kwestia widocznie jeszcze składu kąpieli galwanicznej.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
A cynkowanie ogniowe ?
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Na allegro "śrubex" , sprzedają ładne śruby kołnierzowe "cynk opłatkowy"
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
A cynkowanie ogniowe ? Różnie czytałem w necie. Na niektórych stronach było napisane, że może się to zjawisko pojawiać, a znowu na niektórych było, że jest bezpieczne. Trudno powiedzieć jak to w 100% jest. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
Temat ogarnalem helicolem
![]() Dzieki |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
śruby żółtozielone mogą być kadmowane.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
nie wiem skąd przyszło wam do głowy by montować hamulce na spiralkach, ale życzę powodzenia
sam naprawiałem dużo gwintów na tych wynalazkach i mam o nich dość sceptyczne zdanie, przy testach jakie przeprowadziliśmy na różnych materiałach i rozmiarach gwintów zauważyłem że nośność gwintu po spiralkowaniu jest około 30% mniejsza co więcej zmęczenie występuje trochę szybciej jeśli chodzi o kruchość wodorową to uważam że naczytali się chłopaki i błyszczą ![]() ale nie ma to za dużo wspólnego z praktyką wartości o których wspominają opracowania na temat degradacji materiału przy cynkowaniu galwanicznym porównywane są do elementów o idealnych powierzchniach więc jeśli dana śruba zajdzie korozją to jej wytrzymałość spadnie dużo poniżej kruchości wodorowej wywołanej galwanizacją. badania na ten temat zostały podjęte głównie w kierunku ruchu lotniczego i kosmicznego gdzie każdy gram ma znaczenie, a awaria często kończy się ogromną tragedią. wracając na ziemię to czasami cynkuję galwanicznie nawet półosie i nic złego się nie dzieje. jeżeli tak bardzo zależy wam na wytrzymałości to proponuję każdy element wypolerować, w szkole uczą że idealnie gładka powierzchnia podnosi około 5% wytrzymałość ze względu na eliminację karbów.. -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
nie wiem skąd przyszło wam do głowy by montować hamulce na spiralkach, ale życzę powodzenia sam naprawiałem dużo gwintów na tych wynalazkach i mam o nich dość sceptyczne zdanie, przy testach jakie przeprowadziliśmy na różnych materiałach i rozmiarach gwintów zauważyłem że nośność gwintu po spiralkowaniu jest około 30% mniejsza co więcej zmęczenie występuje trochę szybciej Nowe zaciski AP Racing motocyklowe/z zastosowaniem w FS mają wkrętki. Rzeczywiście trochę inna bajka, więc na ulicę bym się zastanowił, ale jednak mają. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tylko o jakich obciazeniach my tu mowimy przy hamowaniu. Ile jest w stanie przeniesc opona, 2000Nm? Gwint m8 z ta sprezynka wytrzymuje wiecej niz sruba m8 8.8 (sprawdzalem to sam w starym aluminiowym kolektorze), wiec taka m12 w stali wytrzyma ze 200Nm. Tyle sie normalnie nie dokreca.
Tak na szybko sruba m12 10.9 ma sile zrywajaca ok 9 ton. wspolczynnik tarcia stal stal 0.15 wiec mamy 1.35 tony , sruby sa 2 wiec 2.7 tony moznaby postawic na takim zacisku zanim zetnie dokrecona srube. niech gwint helicoil ma 50% wytrzymalosci, to nadal duzo zapasu. kiedys mi sie odkrecil zacisk i stukal, pare razy mocno hamowalem i sruby nie scielo , wiec nie wyobrqzam sobie, co by musialo sie dziac zeby takie polaczenie m12 puscilo. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Uciekło mi słowo - elektrolitycznie, tylko wtedy występuje wnikanie wodoru w strukturę metalu. Śruba w tej klasie może zostać na tyle osłabiona, że przy normalnym obciążeniu lub ewentualnie przy dokręcaniu pęknie. Zamiennie stosuje się ocynk ogniowy lub płatkowy (tzw. lamelarny, lepszy od ogniowego), dzięki czemu nie ma w/w problemu. Przy zakupie śrub można zauważyć, że 5.8/8.8 są cynkowane elektrolitycznie, a 10.9 i wyżej raczej oksydowane (czernione). Pozdr cynkowaniu (lub np kadmowaniu) elektrolitycznym można zrobić odwodorowanie. Niweluje to efekt kruchości wodorowej, tylko trzeba to zrobić odpowiednio szybko po procesie w ktorym występuje wodór. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
Nowe zaciski AP Racing motocyklowe/z zastosowaniem w FS mają wkrętki. Rzeczywiście trochę inna bajka, więc na ulicę bym się zastanowił, ale jednak mają. gwinty w aluminium to troszkę inna sprawa, spiralkowane są nie po to by było mocniej tylko po to by wielokrotne wkręcanie śruby nie wytarło gwintu.. kiedys mi sie odkrecil zacisk i stukal, pare razy mocno hamowalem i sruby nie scielo, wiec nie wyobrqzam sobie, co by musialo sie dziac zeby takie polaczenie m12 puscilo. nie twierdzę że spiralkowane połączenie jest kompletnie do bani. miałem problem z bębnem nożowym class'a jaguar'a do którego wpadł jakiś duży kamień i urwał dwa noże, a wraz z nimi wyciągnęło gwinty M14X1,5 po naprawie na spiralkach noże trzymają jak kiedyś. generalnie M12X1,5 w żeliwnym bloku na długości 25mm trzmał przy 175Nm, a puścił przy około 180Nm następnie nacięcie gwintu m14x1,5 do tego spirala naprawcza gwintu M12x1,5, a w zasadzie dwie, jedna za drugą, precyzyjnie wkręcona by zapewnić 30mm gwintu i nie dało się uzyskać 140Nm od czego miałem zamiar zacząć. gwinty w głowicach aluminiowych również testowałem i można to postawić co najwyżej koło gwintu naciętego gwintownikiem, ale do gwintu zagniatanego nawet porównywać nie można, mimo że spiralka teoretycznie powiększa powierzchnię trzymania tzn. takie M12 ma pole jak M14 po za tym zakładać spiralki, bo nie umiem znaleźć mocnych śrub nie jest chyba docelowym działaniem.. pzdr. ALi PS.: ile może przenieść opona to zależy od wagi auta, a ile przenosi (popraw mnie jeśli się mylę) silnik~500Nm X skrzynia biegów 1:1 X przekładnia główna 4:1 =~2000Nm/na oś (nie licząc strat) a to mamy okolice czwartego biegu przy hamowaniu na rozgrzanej oponie po dobrym asfalcie obawiam się że ta wartość może się nieco podnieść -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 18:25 |