Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW E39 wybrzuszona chłodnica wody, już 3 chłodnica w ciągu 4 tys. km
Andrzej87
post Tue, 06 Sep 2016 - 18:31
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Witam

Mam problem z chłodnicą. Już druga chłodnica skończyła tak jak na zdjęciu poniżej. Wybrzuszyło ją, spuchły poziome lamelki. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Po wymianie pierwszej chłodnicy zmieniłem płyn, korek z 2.0 bar na 1.4, pompę wody jednak po 1 tys. km stało się to samo.
W jednej chłodnicy po 40 km pękł mi tez króciec po stronie gorącej. Teraz będę montował 3 chłodnicę w ciągu 3 miesięcy i 3 tys. km. Nie mam problemów z temperaturą silnika. Wymieniłem także wisko, odpowietrzone za każdym razem, brak wycieków, brak spalin w układzie chłodzenia(sprawdzone testerem). Gazu nie mam.




--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Sep 2016 - 18:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Tue, 06 Sep 2016 - 19:01
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Korek ma być 2.0bar w benzynowym E39.
Nowe te chłodnice?
Po dynamicznej jeździe jak stoi auto odpalone kilka minut w miejscu to węże twarde od chłodniczy czy kamień? Wisko wtedy huczy po przegazowaniu?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Tue, 06 Sep 2016 - 20:02
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Był 2.0 BAR, ale zmieniłem za namową zakładu od chłodnic.
Wszystkie chłodnice używane, oryginalne.
Wisko huczy po przegazowaniu.
Węży nie sprawdzałem. Sprawdzę.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Tue, 06 Sep 2016 - 20:48
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





Chłodnice maja juz dosc poprostu, nie ukrywajmy maja swoje lata
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Tue, 06 Sep 2016 - 20:56
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(Andrzej87 @ Tue, 06 Sep 2016 - 19:02) *
Wszystkie chłodnice używane, oryginalne.

Moim zdaniem, tu tkwi odpowiedź wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Tue, 06 Sep 2016 - 21:05
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Ale trzy czy cztery chłodnice pod rząd? Jak je kupowałem, to były OK. Pierwsza była już załatwiona jak kupowałem auto.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ap2
post Tue, 06 Sep 2016 - 21:09
Post #7


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





Ewentualnie maja 'za ciasno' i jak się mocno nagrzeją to je wygina. Ale to chyba mało realne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek84
post Tue, 06 Sep 2016 - 22:43
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 February 2013
Skąd: Namysłów





Widziałem już coś takiego,zasyfiona ,niedrożna chłodnica
kolega miał to samo w e46 ,chyba 2 razy z tego co pamiętam,
wymieniłem mu chłodnicę na nowy zamiennik nissens czy jakoś tak się to zwało i po problemie.


--------------------
Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Wed, 07 Sep 2016 - 00:20
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Ja skończyłem kupować używane oryginały, po tym właśnie jak odkamieniłem jedną taką, a na końcu po pierwszym ostrym przelocie jak pękł mi króciec po stronie gorącej. Teraz wolę brać nowego chińczyka co rok niż używkę nie wiele tańszą co miesiąc czy dwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 07 Sep 2016 - 07:12
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Miałem to samo w e46. Wybrzuszyło mi jedna, kupiłem używke - to samo po 3-4 tys km. Zmiana na nowego Nissensa i przez wiele lat zero problemów z chłodnicą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 07 Sep 2016 - 10:26
Post #11


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja miałem coś podobnego , ale z seryjnym intercoolerem i dużym doładowaniu.
Ogólnie w układzie chłodzenia nie powinno być dużego ciśnienia, jeśli wszystko jest sprawne. Albo Ci się przegrzewa samochód, albo tak jak ktoś już pisał, masz gdzieś zatkany wylot z chłodnicy i pompa ze względu na mały przepłym produkuje bardzo duże ciśnienie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 07 Sep 2016 - 10:30
Post #12


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Pompa wody nie pogubiła łopatek? Ciśnienie w ukł. chłodzenia 2 bary ? chyba za dużo...


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Wed, 07 Sep 2016 - 18:52
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Leo @ Wed, 07 Sep 2016 - 10:30) *
Pompa wody nie pogubiła łopatek? Ciśnienie w ukł. chłodzenia 2 bary ? chyba za dużo...



Panie kolego to jest BMW smile.gif to ma tak mieć ze względu na temperatury na jakich pracują benzyniaki BMW. Przykładowo moje V8 ma standardowo temperaturę pracy poziomie ~110 stopni i musi mieć korek 2 bary wiadomo dlaczego.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Linarr
post Wed, 07 Sep 2016 - 20:25
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





ile?? a ja myślałem że 100 stopni w fordzie to już i tak dużo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Wed, 07 Sep 2016 - 20:44
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Linarr @ Wed, 07 Sep 2016 - 20:25) *
ile?? a ja myślałem że 100 stopni w fordzie to już i tak dużo



Dobrze przeczytałeś smile.gif W czasie normalnej jazdy termostat utrzymuje koło 109 stopni w takim M62TUB44 w BMW, w momencie jak klepiesz w podłogę sterownik dopiero wymusza pracę układu chłodzenia na 85 stopniach elektrycznie zabudową w termostacie grzałką dogrzewając jego wkład termostatyczny, nie depczesz to masz ciepełko i EURO odpowiednie spełnione.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 07 Sep 2016 - 21:05
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia wody.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Wed, 07 Sep 2016 - 21:23
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





uszczelka pod głóowica


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 08 Sep 2016 - 02:42
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia wody.

Zwłaszcza że to rzadko kiedy woda tylko najczęściej płyn chłodniczy z dodatkami glikolu co sam z siebie przy normalnym ciśnieniu zaczyna wrzeć około 120 stopni (czysty glikol to chyba w 180 dopiero lub jeszcze wyżej) a przy ciśnieniach w układzie chłodzenia od 0,9 bar do 2 bar jeszcze wyżej.
Za to glikol szybko zamarza a rozcieńczony wodą nie:). I tu paradoks - dolewamy glikolu żeby nam wytrzymało jak najwięcej zanim zacznie się gotować i dolewamy wody żeby płynęło przy niższych temperaturach w zimie.



--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Fri, 09 Sep 2016 - 11:40
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Leo w większości pomp w BMW, pompy nie gubią łopatek tylko cały wirnik oddziela się od wałka. Pompa jest nowa dobrej firmy ma 5 tys. km, do tego strumień wody na przelewie jest OK.
Staszek uszczelka raczej nie z tego względu, że tester nic nie wykazał.

Mam ktoś pomysł jak zmierzyć na żywo ciśnienie w układzie chłodzenia w BMW E39?


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 09 Sep 2016 - 11:44
Post #20


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Normalnie, są wskaźniki nakręcane zamiast korka. Kupisz w IC


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:25