![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Witam
Mam problem z chłodnicą. Już druga chłodnica skończyła tak jak na zdjęciu poniżej. Wybrzuszyło ją, spuchły poziome lamelki. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Po wymianie pierwszej chłodnicy zmieniłem płyn, korek z 2.0 bar na 1.4, pompę wody jednak po 1 tys. km stało się to samo. W jednej chłodnicy po 40 km pękł mi tez króciec po stronie gorącej. Teraz będę montował 3 chłodnicę w ciągu 3 miesięcy i 3 tys. km. Nie mam problemów z temperaturą silnika. Wymieniłem także wisko, odpowietrzone za każdym razem, brak wycieków, brak spalin w układzie chłodzenia(sprawdzone testerem). Gazu nie mam. ![]() -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Korek ma być 2.0bar w benzynowym E39.
Nowe te chłodnice? Po dynamicznej jeździe jak stoi auto odpalone kilka minut w miejscu to węże twarde od chłodniczy czy kamień? Wisko wtedy huczy po przegazowaniu? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Był 2.0 BAR, ale zmieniłem za namową zakładu od chłodnic.
Wszystkie chłodnice używane, oryginalne. Wisko huczy po przegazowaniu. Węży nie sprawdzałem. Sprawdzę. -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
Chłodnice maja juz dosc poprostu, nie ukrywajmy maja swoje lata
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Ale trzy czy cztery chłodnice pod rząd? Jak je kupowałem, to były OK. Pierwsza była już załatwiona jak kupowałem auto.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Ewentualnie maja 'za ciasno' i jak się mocno nagrzeją to je wygina. Ale to chyba mało realne...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 February 2013 Skąd: Namysłów ![]() |
Widziałem już coś takiego,zasyfiona ,niedrożna chłodnica
kolega miał to samo w e46 ,chyba 2 razy z tego co pamiętam, wymieniłem mu chłodnicę na nowy zamiennik nissens czy jakoś tak się to zwało i po problemie. -------------------- Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Ja skończyłem kupować używane oryginały, po tym właśnie jak odkamieniłem jedną taką, a na końcu po pierwszym ostrym przelocie jak pękł mi króciec po stronie gorącej. Teraz wolę brać nowego chińczyka co rok niż używkę nie wiele tańszą co miesiąc czy dwa.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Miałem to samo w e46. Wybrzuszyło mi jedna, kupiłem używke - to samo po 3-4 tys km. Zmiana na nowego Nissensa i przez wiele lat zero problemów z chłodnicą.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja miałem coś podobnego , ale z seryjnym intercoolerem i dużym doładowaniu.
Ogólnie w układzie chłodzenia nie powinno być dużego ciśnienia, jeśli wszystko jest sprawne. Albo Ci się przegrzewa samochód, albo tak jak ktoś już pisał, masz gdzieś zatkany wylot z chłodnicy i pompa ze względu na mały przepłym produkuje bardzo duże ciśnienie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Pompa wody nie pogubiła łopatek? Ciśnienie w ukł. chłodzenia 2 bary ? chyba za dużo...
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Pompa wody nie pogubiła łopatek? Ciśnienie w ukł. chłodzenia 2 bary ? chyba za dużo... Panie kolego to jest BMW ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
ile?? a ja myślałem że 100 stopni w fordzie to już i tak dużo
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
ile?? a ja myślałem że 100 stopni w fordzie to już i tak dużo Dobrze przeczytałeś ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia wody.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
uszczelka pod głóowica
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia wody. Zwłaszcza że to rzadko kiedy woda tylko najczęściej płyn chłodniczy z dodatkami glikolu co sam z siebie przy normalnym ciśnieniu zaczyna wrzeć około 120 stopni (czysty glikol to chyba w 180 dopiero lub jeszcze wyżej) a przy ciśnieniach w układzie chłodzenia od 0,9 bar do 2 bar jeszcze wyżej. Za to glikol szybko zamarza a rozcieńczony wodą nie:). I tu paradoks - dolewamy glikolu żeby nam wytrzymało jak najwięcej zanim zacznie się gotować i dolewamy wody żeby płynęło przy niższych temperaturach w zimie. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Leo w większości pomp w BMW, pompy nie gubią łopatek tylko cały wirnik oddziela się od wałka. Pompa jest nowa dobrej firmy ma 5 tys. km, do tego strumień wody na przelewie jest OK.
Staszek uszczelka raczej nie z tego względu, że tester nic nie wykazał. Mam ktoś pomysł jak zmierzyć na żywo ciśnienie w układzie chłodzenia w BMW E39? -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Normalnie, są wskaźniki nakręcane zamiast korka. Kupisz w IC
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:25 |