![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może ktoś poradzi na pytanie jak w temacie - nie rozpuści tego węża płyn hamulcowy?
Kawałka chcę użyć do zaślepienia jednego wyjścia ze zbiorniczka płynu hamulcowego, mam taki pod ręką - 'FAGUMIT' jak w tytule. Tylko się zastanawiam czy się nie zacznie rozpuszczać się w tym płynie i jakiś syf pływać w nim będzie za jakiś czas (RBF 600, nie 660) ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
To inny materiał, te węże nie mogą być stosowane zamiennie w żadną stronę.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 12 June 2015 Skąd: Częstochowa ![]() |
Rozpuści i narobi kłopotu. Załóż metalową zaślepkę, najlepiej redukcja wew/zew gwint i śruba z klejem, powinno dać radę.
Jeżeli nie ma tam gwintu to spróbuj tekalan. Tylko nie mam pojecia czy jest odporny na plyn, zamocz kawałek na dobę i zobaczysz czy rozpuści czy nie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Częstochowa ![]() |
węże z gumy EPDM są odporne na płyn hamulcowy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To nie będę z tym do paliw ryzykował , faktycznie. Jakoś nie widzę czy to EPDM czy nie.
Ze śrubą wkręcaną / nakręcaną w plastikowy , wiekowy już trochę zbiorniczek się obawiam czy nie popęka itd. Namierzyłem ze szrotu zbiorniczek z odciętymi wężami, to taki kawałek oryginalnego najbezpieczniej będzie chyba wykorzystać - na króciec ze zbiorniczka jak fabrycznie na opasce, a z drugiej strony śruba do środka i opaską zaciśnięta i powinno zaślepić. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Paliwowy to NBR.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ten paliwowy to taki opis znalazłem :
• elastyczny wąż stosowany w instalacjach samochodowych do przepływu paliw ropopochodnych o zawartości węglowodorów aromatycznych do 50%, w tym również bioetanolu (związki tlenowe do max 15%) oraz biodiesla (80% oleju napędowego i 20% biokomponentów - estrów) • temp. pracy: od -30°C do +100°C, okresowo +125°C • warstwa wew.: gumowa, NBR, czarna, gładka • wzmocnienie: tekstylne • warstwa zew.: gumowa, NBR/PCV, czarna, odporna na czynniki atmosferyczne i wysoką temperaturę Czyli NBR, czyli nie nada się. Choć przy zastosowaniach piszą o hydraulice, no ale o hamulcowym płynie faktcznie przy gumie (kauczuku) określanej EPDM, może się komuś przyda bo przy okazji znalazłem takie coś : http://ssr.wroc.pl/files/tabelapol.htm i jeszcze takie : http://www.guma.superstrona.org/rodzaje-gum.php Tu wprost piszą że guma NBR ma niską odporność na płyny hamulcowe. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
sama firma "fagumit" mnie drazni na przewodzie napisane 1Mpa a zapewne to maksymalne cisnienie, a nie rozrywajace. Sam waz poddaje sie po kilku godzinach pracy z paliwem pod cisnieniem 5b porazka, was sie nadaje chyba do wueski
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:23 |