![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2016 ![]() |
Siema, przedstawiam wam moje auto. Fabrycznie byla to mazda mx-5 1,6 110KM, do ktorego w 2010r po obroceniu panewki zostal zeswapowany CA18DET w specyfikacji zblizonej do fabryczenej. Swapa zlecilem, bo kabelki to dla mnie czarna magia, ale od tamtej pory cala reszte robie sam - nie ma innego sposobu zeby projekt jezdzil niz znac go od podszewki
![]() Silnik: CA18DET - 1,8 turbo z nissana 200sx s13 Dolot: turbo t28 na panewce, stozek BLITZ Wydech: downpipe 3', dalej pełen przelot 2,5' na dwoch tlumikach, Sterowanie: DET3 na mapsensorze Naped: skrzynia nissan, dyfer mazdowy torsen Moc: zhamowane 242KM/280Nm przy 1,05bar na chipie, aktualnie 1,15bar na det3 wiec pewnie ok 250-260KM Inne: przyzwoite audio, LPG w trase (tak wiem, gaz to zuo, ale 15gr za km w 250KM aucie sprawia ze jestem odporny na hejty ![]() Fotki: ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Szybciutka Mx-5 , a dlaczego nie BP+turbo tylko lubiący panewki CA18det?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Dziwne wsadzać rozrzutnik panewek mając seryjnie solidną jednostkę.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
W dupowozie ca18 sprawdza się świetnie, brakuje momentu na dole ale małej mx5 myślę że nie przeszkadza to aż tak jak w s13.
W sporcie nie są trwałe,(panewki, półki na tłokach) chociaż jest parę wyjątków. Taki lajtowy setup w daily pojeździ i pojeździ, pod warunkiem że kierowca = serwisant/mechanik pojazdu . |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2016 ![]() |
Namowil mnie gosc ktory mi to swapowal. Bylem mlody i glupi a on sie po prostu chcial pozbyc bo mu zalegalo na polce. W polaczeniu z faktem ze kazda opcja doladowania byla juz u nas w klubie przerabiana i chcialem byc oryginalny, uleglem. Z ta oryginalnoscia udalo sie bo byl to pierwszy swap mx-5 w polsce (nie liczac oczywiscie 1.6->1.8). Pozniej jak gadalem z gosciem ktory srobil taki sam mod w USA, okazalo sie ze w stanach nikomu CA nie obracalo panewki, i po zglebieniu tematu wyszlo ze u nas ludzie po prostu oszczedzaja i np nie wymieniaja pompy oleju przy remoncie. Na wszelki wypadek u mnie jest wieksza miska olejowa, dolozona chlodnica oleju. to i rozsadne obchodzenie sie z pedalem gazu sprawilo ze poki co mam nominalne panewki. Oczywiscie teraz zamiast CA wybral bym SRa, ale to bardziej ze wzagledu na osiagi, bo kolega w 200sx s14 ma przy tej samej mocy 100niuta wiecej (tylko ze ja jestem lzejszy wiec i tak go objezdzam). Wisienka na torcie jest czytanie jak ludzom pekaja spawane kolektory wydechowe, podczas gdy u mnie jest fabryczne zeliwo.
W dupowozie ca18 sprawdza się świetnie, (...) Taki lajtowy setup w daily pojeździ i pojeździ, pod warunkiem że kierowca = serwisant/mechanik pojazdu . Dokladnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Zawsze można włożyć Sr20det choć kupić w dobrym stanie nie ma lekko, ale potencjał jest silnikami można sie bawić od r4 do r6 i dużooo części od wałków przez tłoki korby, Mx-5 ponadczasowe autka
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2016 ![]() |
Od zawsze chodzilo mi po glowie v8. W stanach wkladaja LS ktore dzieki malym glowicom sa idelane do tego moda, ale w naszych realiach trzeba dysponowac za duzym budzetem. Takze jesli dojdzie do skutku to pewnie jakies 4litrowe audi albo bmw, ewentualnie uz1fe z lexusa. No i nie w tej budzie. razej sprzedac to w calosci i rzezbic od nowa, bo porpsotu szkoda rozkladac to co sie sprawdza.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Tylko że v8 to dodatkowe kilogramy na przodzie jak sie będzie auto prowadzić wtedy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Widuje w lublinie- śliczna miatka! zawsze chciałem takowa mieć z jakimś sensownym piecem.
Miejsca pod maską jest dostatek więc można nawet 2jzeta pchać ![]() Jaka waga auta? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2016 ![]() |
No wlasnie o ile LS jest caly aluminiowy wiec wazy prawie tyle samo co zeliwne R4, to po wsadzeniu europejskiego V8 moze byc roznie. Z drugiej strony CA i caly jego osprzet tez mocno dociazyly przod, ale to auto ma wyjsciwo taki fajny balans ze nawet lekkie jego zachwianie nie stanowi duzego problemu. Przy CA auto z neutralnego zrobilo sie minimalnie podsterowne - spokojnie do odwrocenia odpowiednim doborem stabow i sprezyn. Auto nie bylo wazone, ale wg tego co tams iedzi, powinno wazyc ok 1100kg
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
1uz waży +/- tyle samo co ca18
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Pewnie i macie racje ale jakoś mi to tego bączka bardziej pasuje Sr20VVL Turbo
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2016 ![]() |
Ja teraz wolalbym wolnossaka, bo charakterysytyka turbo mi nie pasuje. Oczywiscie bazuje swoje zdanie na podstawie CA napedzajacego t28 na panewce (czyt. lag jak stad do albanii), wiec mam troche skrzywione wrazenie
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja teraz wolalbym wolnossaka, bo charakterysytyka turbo mi nie pasuje. Oczywiscie bazuje swoje zdanie na podstawie CA napedzajacego t28 na panewce (czyt. lag jak stad do albanii), wiec mam troche skrzywione wrazenie ![]() Kompresor i problem z głowy ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 10 April 2013 ![]() |
dbaj o wymiany oleju a CA na pewno ci za to podziękuje znam ca do ktorego było ladowane 2 bary nie kute i jezdzio silnik sie rozsypał po tym jak został pokręcony pare razy po za obrotomierz cos koło 11k po czym tylko stukało coś w silniku i w końcu wyszła korba
![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:17 |