Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Mazda Mx-5 CA18DET
Qbatron
post Mon, 20 Jun 2016 - 22:59
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2016





Siema, przedstawiam wam moje auto. Fabrycznie byla to mazda mx-5 1,6 110KM, do ktorego w 2010r po obroceniu panewki zostal zeswapowany CA18DET w specyfikacji zblizonej do fabryczenej. Swapa zlecilem, bo kabelki to dla mnie czarna magia, ale od tamtej pory cala reszte robie sam - nie ma innego sposobu zeby projekt jezdzil niz znac go od podszewki smile.gif Generalnie jest to jedna moich dwoch mx5, jest totalnym sleeperem i sluzy mi jako daily oraz na tripy wiec poza moca nie ma modow typu wielki hebel lub twardy gwint, takie rzeczy siedza w drugiej ktora jest oklatkowana wydmuszka z seryjnym sercem na zawody. Zeby nie przedluzac, pomie kolejne kroki i przedstawie aktualny stan:

Silnik: CA18DET - 1,8 turbo z nissana 200sx s13
Dolot: turbo t28 na panewce, stozek BLITZ
Wydech: downpipe 3', dalej pełen przelot 2,5' na dwoch tlumikach,
Sterowanie: DET3 na mapsensorze
Naped: skrzynia nissan, dyfer mazdowy torsen
Moc: zhamowane 242KM/280Nm przy 1,05bar na chipie, aktualnie 1,15bar na det3 wiec pewnie ok 250-260KM
Inne: przyzwoite audio, LPG w trase (tak wiem, gaz to zuo, ale 15gr za km w 250KM aucie sprawia ze jestem odporny na hejty tongue.gif )

Fotki:
Upload with http://Wrzucajtu.pl
Upload with http://Wrzucajtu.pl
Upload with http://Wrzucajtu.pl
Upload with http://Wrzucajtu.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Jun 2016 - 22:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mlody1921
post Mon, 20 Jun 2016 - 23:44
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Szybciutka Mx-5 , a dlaczego nie BP+turbo tylko lubiący panewki CA18det?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 20 Jun 2016 - 23:52
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Dziwne wsadzać rozrzutnik panewek mając seryjnie solidną jednostkę.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 21 Jun 2016 - 00:31
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





W dupowozie ca18 sprawdza się świetnie, brakuje momentu na dole ale małej mx5 myślę że nie przeszkadza to aż tak jak w s13.

W sporcie nie są trwałe,(panewki, półki na tłokach) chociaż jest parę wyjątków.

Taki lajtowy setup w daily pojeździ i pojeździ, pod warunkiem że kierowca = serwisant/mechanik pojazdu .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qbatron
post Tue, 21 Jun 2016 - 00:48
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2016





Namowil mnie gosc ktory mi to swapowal. Bylem mlody i glupi a on sie po prostu chcial pozbyc bo mu zalegalo na polce. W polaczeniu z faktem ze kazda opcja doladowania byla juz u nas w klubie przerabiana i chcialem byc oryginalny, uleglem. Z ta oryginalnoscia udalo sie bo byl to pierwszy swap mx-5 w polsce (nie liczac oczywiscie 1.6->1.8). Pozniej jak gadalem z gosciem ktory srobil taki sam mod w USA, okazalo sie ze w stanach nikomu CA nie obracalo panewki, i po zglebieniu tematu wyszlo ze u nas ludzie po prostu oszczedzaja i np nie wymieniaja pompy oleju przy remoncie. Na wszelki wypadek u mnie jest wieksza miska olejowa, dolozona chlodnica oleju. to i rozsadne obchodzenie sie z pedalem gazu sprawilo ze poki co mam nominalne panewki. Oczywiscie teraz zamiast CA wybral bym SRa, ale to bardziej ze wzagledu na osiagi, bo kolega w 200sx s14 ma przy tej samej mocy 100niuta wiecej (tylko ze ja jestem lzejszy wiec i tak go objezdzam). Wisienka na torcie jest czytanie jak ludzom pekaja spawane kolektory wydechowe, podczas gdy u mnie jest fabryczne zeliwo.

CYTAT(Tomek89 @ Tue, 21 Jun 2016 - 00:31) *
W dupowozie ca18 sprawdza się świetnie, (...)
Taki lajtowy setup w daily pojeździ i pojeździ, pod warunkiem że kierowca = serwisant/mechanik pojazdu .


Dokladnie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 21 Jun 2016 - 09:43
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Zawsze można włożyć Sr20det choć kupić w dobrym stanie nie ma lekko, ale potencjał jest silnikami można sie bawić od r4 do r6 i dużooo części od wałków przez tłoki korby, Mx-5 ponadczasowe autka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qbatron
post Tue, 21 Jun 2016 - 14:37
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2016





Od zawsze chodzilo mi po glowie v8. W stanach wkladaja LS ktore dzieki malym glowicom sa idelane do tego moda, ale w naszych realiach trzeba dysponowac za duzym budzetem. Takze jesli dojdzie do skutku to pewnie jakies 4litrowe audi albo bmw, ewentualnie uz1fe z lexusa. No i nie w tej budzie. razej sprzedac to w calosci i rzezbic od nowa, bo porpsotu szkoda rozkladac to co sie sprawdza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 21 Jun 2016 - 14:51
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Tylko że v8 to dodatkowe kilogramy na przodzie jak sie będzie auto prowadzić wtedy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Tue, 21 Jun 2016 - 19:03
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





Widuje w lublinie- śliczna miatka! zawsze chciałem takowa mieć z jakimś sensownym piecem.
Miejsca pod maską jest dostatek więc można nawet 2jzeta pchaćsmile.gif
Jaka waga auta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qbatron
post Tue, 21 Jun 2016 - 21:03
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2016





No wlasnie o ile LS jest caly aluminiowy wiec wazy prawie tyle samo co zeliwne R4, to po wsadzeniu europejskiego V8 moze byc roznie. Z drugiej strony CA i caly jego osprzet tez mocno dociazyly przod, ale to auto ma wyjsciwo taki fajny balans ze nawet lekkie jego zachwianie nie stanowi duzego problemu. Przy CA auto z neutralnego zrobilo sie minimalnie podsterowne - spokojnie do odwrocenia odpowiednim doborem stabow i sprezyn. Auto nie bylo wazone, ale wg tego co tams iedzi, powinno wazyc ok 1100kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 22 Jun 2016 - 22:50
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





1uz waży +/- tyle samo co ca18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qbatron
post Thu, 23 Jun 2016 - 00:10
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2016





CYTAT(Tomek89 @ Wed, 22 Jun 2016 - 22:50) *
1uz waży +/- tyle samo co ca18


To tylko potrwierdza slusznosc idei, bo skoro z CA auto skreca to i z v8 bedzie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 23 Jun 2016 - 10:18
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Pewnie i macie racje ale jakoś mi to tego bączka bardziej pasuje Sr20VVL Turbo smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qbatron
post Thu, 23 Jun 2016 - 19:35
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2016





Ja teraz wolalbym wolnossaka, bo charakterysytyka turbo mi nie pasuje. Oczywiscie bazuje swoje zdanie na podstawie CA napedzajacego t28 na panewce (czyt. lag jak stad do albanii), wiec mam troche skrzywione wrazenie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 23 Jun 2016 - 19:40
Post #15


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Qbatron @ Thu, 23 Jun 2016 - 19:35) *
Ja teraz wolalbym wolnossaka, bo charakterysytyka turbo mi nie pasuje. Oczywiscie bazuje swoje zdanie na podstawie CA napedzajacego t28 na panewce (czyt. lag jak stad do albanii), wiec mam troche skrzywione wrazenie smile.gif


Kompresor i problem z głowy biggrin.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karl904
post Thu, 23 Jun 2016 - 20:51
Post #16


User
Dołączył: Wed, 10 April 2013





dbaj o wymiany oleju a CA na pewno ci za to podziękuje znam ca do ktorego było ladowane 2 bary nie kute i jezdzio silnik sie rozsypał po tym jak został pokręcony pare razy po za obrotomierz cos koło 11k po czym tylko stukało coś w silniku i w końcu wyszła korba laugh.gif super fajne auto smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:17