![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 May 2012 ![]() |
Auto FWD 260 KM, 300 Nm (Toyota Celica)
Rozkład mas 64% przód, 36% tył Brak elektronicznych systemów kontroli trakcji i ABSu Przeznaczenie tory krótkie, kręte, np. Jastrząb Pytanie czy można zastosować z przodu opony o większej średnicy, tzn. 215/50/R15 (596mm), a z tyłu zostawić 205/50/R15 (586mm)? Jest między nimi tylko 10mm różnicy w wysokości, czyli 1,7%. ABSu nie ma, więc nie będzie wariował przy hamowaniu. Układ hamulcowy relatywnie więcej siły przykłada do tyłu, bo kiedyś były tam bębny (teraz wymienione na tarczobębny). Skoro 205/50/R15 będzie się szybciej obracać przy tej samej prędkości co 215/50/R15, to może i lepiej, że jest więcej siły hamowania? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
można
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
A nawet czasem trzeba. Jak obejrzysz rozne Best Motoringi to zobaczysz, ze czesto do FWD przy time attack montuja sporo rozne opony typu nawet 245 przod i 205-215 tyl. Wiadomo, ze staraja sie w miare trzymac srednice ale z szerokosciami jada na grubo.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Marcin, ja często jeżdżę na szerszej 16-stce z przodu i węższej 15-stce z tyłu.
Akurat w moim przypadku chodzi o mniejszą dostępność szerszych opon w 15-stu calach, więc posiłkuję się 16-stkami. Jednak przy takim rozdziale mas i nadmiarze mocy, uważam że jeśli chodzi o trakcję, zarówno przodu jak i tyłu to jest to niegłupie rozwiązanie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 14:32 |