Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Saab 1.9 TID a TTID
jabcok20
post Mon, 02 May 2016 - 22:11
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Witam. rozglądam się za Saabem z silnikiem 180km na dwóch turbach. Z tego co widzę są głównie w wersjach kombi ( na portalach w Polsce ). Czy ktoś rzerabiał wersję 150konną na wersję TTID? Czym różnią się słupki silnika? Jakie sa różnie w osprzęcie. Jak z awaryjnością 150-180km.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 May 2016 - 22:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bolus1
post Tue, 03 May 2016 - 15:51
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





przecież to te same silniki co 1.9 jtd stare :> standard czyli egr, dpf, klapki smile.gif a tak to chyba nie ma co narzekać, o osprzęcie tzn. turbinach to nie wiem ale pamiętam że jedna jest VNT a druga na WG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lemur
post Tue, 03 May 2016 - 19:15
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2003
Skąd: Klucze





Nawet jakiś czas temu wystawiałem tutaj na sprzedaż. Kupiony w Polskim salonie , okolice 320 tyś ,oryginalne turbiny,oryginalne wtryski. Jedyne co było do zrobienia to dwumas przy bodajże 290 tyś. Zrobiony na 218 koni i jeździ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Wed, 04 May 2016 - 07:23
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(jabcok20 @ Mon, 02 May 2016 - 22:11) *
Witam. rozglądam się za Saabem z silnikiem 180km na dwóch turbach. Z tego co widzę są głównie w wersjach kombi ( na portalach w Polsce ). Czy ktoś rzerabiał wersję 150konną na wersję TTID? Czym różnią się słupki silnika? Jakie sa różnie w osprzęcie. Jak z awaryjnością 150-180km.


Ad różnic:
- pokrywa wałków, miska, blok (spływ oleju jak pamietam), wtryski, wiazka itd. Generalnie to nie jest ten sam motor co 150tka.
Dodatkowym problemem są klapy wirowe które się zrywają i wpadają do motoru w wersji 180.

Pozdrwaiam


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Wed, 11 May 2016 - 04:24
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Kupiłem i na razie mega pozytywnie smile.gif
Jedno mnie tylko zastanawia. Dziwny odgłos z kolektora dolotowego, cos jakby nieszczelna puszka filta pwietrza ale nie z puchy tylko z kolektora dolotowego( plastikowego ). słychac to gdy na postoju trzymam obroty przy 2000rpm.
To normalne w tych silnikach?ścisnę rure rure z icka do kolektora i ucicha jakby wygłusza się.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 11 May 2016 - 09:36
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





kupiles tid czy ttid? pewnie klapki ci klepia smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Wed, 11 May 2016 - 12:36
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Myslisz że co powpadały czy luźne są, sam mechanizm pracuje bo na postoju widać. Nie załamuj mnie tylko wpadniętymi klapkami sad.gif Żeby zdemontować koelktor dolotowy wygląda na to że do zdjcia pompa wysokiego ciśnienia sad.gif Tak kupiłem TTID.
Auto pracuje równiutko, mało pali, oleju w silniku jest ciut więcej niż maks (myślę dolewali).


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Wed, 11 May 2016 - 12:41
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





pompę ściągasz, ale nie to jest tam problemem gdyż kółko od pompy przykręcasz do "ścianki" na trzy śruby i pasek rozrządu zostaje nie ruszany a pompe won smile.gif btw świetny patent ze strony włochów smile.gif więcej pierdzielenia się jest z innymi rzeczami w sensie że trzeba mieć chińskie rączki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 11 May 2016 - 19:52
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Jak Saab to 2.0T tongue.gif
Prawdopodobnie klapki, ale rozbieraj puki chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Wed, 11 May 2016 - 20:50
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





CYTAT(bolus1 @ Wed, 11 May 2016 - 12:41) *
pompę ściągasz, ale nie to jest tam problemem gdyż kółko od pompy przykręcasz do "ścianki" na trzy śruby i pasek rozrządu zostaje nie ruszany a pompe won smile.gif btw świetny patent ze strony włochów smile.gif więcej pierdzielenia się jest z innymi rzeczami w sensie że trzeba mieć chińskie rączki



I tak nie wyciagniesz kolektora bo się opiera nie o pompę tylko o podstawę pompy. A to wydrzeć to mnóstwo roboty. Partyzanci wykręcają szpilki z głowicy i wysuwają kolektor.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Wed, 11 May 2016 - 22:20
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Pamieta ktos ile to dmucha w serii. Launch pokazywał mi 1,7 bara. Jaki kabel najlepszy do logowania saaba i opla? Op-com sprzedaje Adako ale cena raczej na dzień dzisiajszy dla mnie za wysoka.
Mogę mieć soft na 220/480 za dobra kase o gościa co wiele marek ogarnia międzynardowo na szanującym sie forum.
To prawda ze ttid ma kute korby?
Piszą że biturbo w serii jedzie na 2.0 barach?

DTH to DTR differnence....

DTR is 16.5:1 down from 17.5:1
Different engine block (stronger, better cooling)
Different con rods (forged not cast)
Reinforced Gudeon pins (30mm as opposed to 26mm)
Big ends are "Split end caps" from one forging
Different pistons (larger gudgeon pin holes and longer, better cooling and oil management)
Different head (post sizes changed)
Different camshaft housing
Different inlet valves (5mm stems down from 6mm)
Different exhaust valves (5mm stems down from 6mm, and smaller valves)
Different valve springs
Different oil sump (including extra baffling)
Different oil pump
Different Turbo's (obviously, and a wastegate)
Different inlet (revised for better swirl)
Different EGR (for better cooling)
Different Swirl flaps
Different oil filter and housing
Different oil cooler (more efficient)
Different alternator pulley (free wheel)
Different oil trap
Different glow plugs
Different Injectors
Different thermostat/housing (you can change just the thermostat)
A broadband oxygen sensor
Different radiator/fan system
Different several other bits too.

Bi-Turbo runs 2.0 bar boost as standard.

A lot of the Z19DTR bits are on the 2.0 derv insignia though.

Fiat Power Trains did a LOT of work making the TTid over just slapping on a smaller 'pre' turbo.

Auto jest dla mnie idealne pod każdym względem aż nie chce mi się dłubać jedynki z gtb3576:)


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Thu, 12 May 2016 - 19:54
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





CYTAT(Hipo @ Wed, 11 May 2016 - 20:50) *
I tak nie wyciagniesz kolektora bo się opiera nie o pompę tylko o podstawę pompy. A to wydrzeć to mnóstwo roboty. Partyzanci wykręcają szpilki z głowicy i wysuwają kolektor.


Teraz widzę że Jabcok niżej dał czym się różnią te silniki od tych 150 konnych, i w tych 150 konnych włazi bez problemy jedyne co po zdjęciu pompy przeszkadzają szpilki(od pompy) które bez problemu się wykręca..
może w tych TTID jest inaczej -> nie wiem

_______________

Jabcok piękne auto ale rób kurde jedynkę..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Thu, 12 May 2016 - 20:48
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(jabcok20 @ Wed, 11 May 2016 - 22:20) *
Pamieta ktos ile to dmucha w serii. Launch pokazywał mi 1,7 bara. Jaki kabel najlepszy do logowania saaba i opla? Op-com sprzedaje Adako ale cena raczej na dzień dzisiajszy dla mnie za wysoka.
Mogę mieć soft na 220/480 za dobra kase o gościa co wiele marek ogarnia międzynardowo na szanującym sie forum.
To prawda ze ttid ma kute korby?
Piszą że biturbo w serii jedzie na 2.0 barach?


TTID vel twinturbo w delcie w serii dmucha 1,7-1,8b górą.
Zanim będziesz ogarniał soft, pomijam że mailowo, sprawdź po pierwsze klapy (jak wóz ma ~200kkm to na kolektor może być początkiem tylko...). Sterując to auto często trzeba popracować nad "przełączaniem turbin" a to wymaga kilku korekt softu. Dodatkowo przy większym przebiegu miska olejowa w dół i wymieniać uszczelkę przy pompie olejowej - ttid/twinturbo jest bardzo zbliżone konstrukcyjnie do 2.0 czyli występuje problem ciśnienia oleju.
Co z tego że korby są pancerne jeśli przez problem, o którym pisze wyżej, lecą tulejki w główce korby powstaje luz na sworzniu a w konsekwencji tego (szczególnie przy wyższym cisnieniu nad tłokiem) dochodzi do pęknięcia tłoka.
Warto wyczyścić też elementy natrysku oleju na denko. Ad demontażu kolektora mimo że da się zrobić to bez ruszania rozrządu - ja jednak sugeruję zrzucenie rozrządu i oglądnięcie elementów napędu pompy CR.

Pozdrawiam


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Thu, 12 May 2016 - 22:11
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Stoji u mnie na podnośniku insignia z luzem na wale i to konkrentym. Mam nadzieje że cos z tego silnika jeszcze będzie. Remontu się nie boję bo auto jest niepowtarzalne ale koszty oby nie szły w tysiące.
Da się zastąpić kolektor palstikowy jakąs wersją aluminiową?


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Thu, 12 May 2016 - 22:52
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(jabcok20 @ Thu, 12 May 2016 - 22:11) *
Stoji u mnie na podnośniku insignia z luzem na wale i to konkrentym. Mam nadzieje że cos z tego silnika jeszcze będzie. Remontu się nie boję bo auto jest niepowtarzalne ale koszty oby nie szły w tysiące.
Da się zastąpić kolektor palstikowy jakąs wersją aluminiową?


Koszty remontu takiego 2.0/1.9ttid mogą łatwo przekroczyć 10k.
Niestety nie zastąpisz kolektora żadnym alu z powodu podpięcia wody przez kolektor. Klapy i ośki trzeba usunąć a otwory zaślepić.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Fri, 13 May 2016 - 06:36
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Kolektor od 147/156 czy stilo nie siądzie?


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lemur
post Fri, 13 May 2016 - 12:09
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2003
Skąd: Klucze





Nie ma co panikować. Jak pisałem wyżej czasami taki jeżdżę , ma już z 330 tyś i tylko dwumas był wymieniany. Zrobiony jest na bodajże 218 km.

P.S sedan chyba ładniejszy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Sat, 14 May 2016 - 13:38
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(Hipo @ Fri, 13 May 2016 - 06:36) *
Kolektor od 147/156 czy stilo nie siądzie?


Nie siądzie - przy zwykłych alu lub przy plastik/alu ze 150konnego masz wyjście wody do góry przy drugiej śrubie z blokady wałków, TTID i 2.0 oraz 1.6 mają wyjście na króćcu plastikowym szybkozłączką w stronę ściany grodziowej.
Można ewentualnie założyć kolektor seryjnie bez klap z silników CF5 ale różnica jest w kanałach dolotowych (mniejsze).


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Sat, 14 May 2016 - 19:17
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Zdjałem głowice i hmm nie jest źle, tłoki podziobane ale poza tym cylindry bez skaz smile.gif
Wyczyście się kolektor , kanały dolotowe i będzie lux.
Pierścienie do tego nie ma problemu dostać bo w intercarsie nie widzę dostępności. Słabsze wersje mają te same?


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Sat, 14 May 2016 - 21:52
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(jabcok20 @ Sat, 14 May 2016 - 19:17) *
Zdjałem głowice i hmm nie jest źle, tłoki podziobane ale poza tym cylindry bez skaz smile.gif
Wyczyście się kolektor , kanały dolotowe i będzie lux.
Pierścienie do tego nie ma problemu dostać bo w intercarsie nie widzę dostępności. Słabsze wersje mają te same?


To na ilu cylindrach zjadł niezrywalne klapy? smile.gif
Sprawdź panewki i główki korby. Osobiście tłoki bym wymienił.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 14:00