Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW E46 Tuning Mechaniczny/Wizualny [Pytanie/Szukanie pomocy]
SaidRex
post Sat, 30 Apr 2016 - 15:24
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 30 April 2016





Siemanko od dłuższego czasu pragnę być posiadaczem E46. Chcę go mocno podrasować, wizualnie (Drift/JDM style) i do około 400-500 kucy.

Teraz pytania
-Na co zwracać uwagę przy kupnie auta? Domyślam się, że aby zwiększyć moc będzie potrzebny SWAP, więc na silnik nie będę patrzył.
- Jakiś dobry warsztat tuningowy w okolicach Rzeszowa?
- Ile +/- to będzie kosztować?
- Jak wygląda rejestracja auta po tuningu? Chcę aby było dopuszczone do ruchu.
- Jakieś rady, rzeczy o których nie wiem a powinienem?
- Jak z bezpieczeństwem takiego auta? Chciałbym zamontować klatkę ale czy to automatycznie eliminuje miejsca siedzące z tyłu?
- Utrzymanie?


Jestem laik'iem w tych sprawach i chcę się dokształcić w tym wszystkim. Staram się myśleć trzeźwo, bo jak już wspomniałem nie mam zielonego pojęcia jak to wygląda i z czym to się je.

Malowanie auta na taki wygląd złamało by prawa autorskie lub coś w ten deseń? Malowanie może być inne głównie chodzi mi o bodykit itd.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Apr 2016 - 15:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
peerbe111
post Sat, 30 Apr 2016 - 15:43
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Bmw "jdm style" ? mellow.gif Serio byś się nie wstydził wyjechać czymś takim jak na tym obrazku na ulice? E46 na dobrej feldze wygląda wystarczająco dobrze, nie trzeba mu malunków i bodykitów rodem z NFS'a. Idź w moc i tyle.
Tak czy inaczej temat ma potencjał - czuje, ze będą tu ciekawe odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 30 Apr 2016 - 16:30
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





O fuck...wakacje się jeszcze nie zaczeły. Autor tematu nie musi odrabiać zadania czy coś?
Peerbe ja bym się nie wstydził. W most wantedzie wzbudzało szacun;)


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sat, 30 Apr 2016 - 16:47
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





A co było z JDM w M3 GTR? biggrin.gif
Na co zwracać uwagę przy zakupie? Na to, żeby proste i nie miało korozji.
Silnik? Swapu nie potrzebujesz. Jeśli kupisz 330i, to po odpowiednich modyfikacjach silnika, z dołożoną turbosprężarką, osiągniesz zakładaną moc.
Zarejestruj a później tuninguj, proste. A jak chcesz, żeby przechodziło przegląd... No to musi być zrobione tak, żeby przeszło przegląd.
W toku prac wyjdzie pierdyliard problemów.
Klatka=brak miejsc z tyłu. Chyba że chcesz taki rollbar dla picu.
Koszt? W choooo...lerę duży biggrin.gif Silnik, strzelam ok. 30 tys., zawias 5 tys., malowanie 5 tys., duperele - parę kolejnych tys.
Powodzenia biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Sat, 30 Apr 2016 - 17:04
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Zrobienie samochodu na gotowo i kompleksowo przez osoby trzecie - 100 - 120tyś pln.

25k pln e46 330ci (taki pewniak LHD)
30k pln silnik + przeniesienie napędu
10 - 20k pln prace blacharskie (body kit i lakierowanie usunięcie korozji itd)
4 - 8k pln koła (w zależności jakie koła i jakie opony)
4 - 5k zawieszenie (poliuretany i gwint ze średniej półki)
2 -3 k pln klatka
2 - 5k heble

i 10k pln na pierdoły i poprawki.

Plus 10 - 20% funduszu zapasowego w razie co. (na przykład jeśli chce się fakturę smile.gif Bo 99% wycen jest podawanych w cenie NETTO)

To taka wycena realna.

Można zrobić za 50k pln, z angola, wieczorami przez 5 lat w swoim zakresie, w swoim garażu pod domem, jak robi wiele osób. Ale chyba nie o to chodzi autorowi tematu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SaidRex
post Sun, 01 May 2016 - 17:24
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 30 April 2016





CYTAT(SAS Parts @ Sat, 30 Apr 2016 - 17:04) *
Zrobienie samochodu na gotowo i kompleksowo przez osoby trzecie - 100 - 120tyś pln.

25k pln e46 330ci (taki pewniak LHD)
30k pln silnik + przeniesienie napędu
10 - 20k pln prace blacharskie (body kit i lakierowanie usunięcie korozji itd)
4 - 8k pln koła (w zależności jakie koła i jakie opony)
4 - 5k zawieszenie (poliuretany i gwint ze średniej półki)
2 -3 k pln klatka
2 - 5k heble

i 10k pln na pierdoły i poprawki.

Plus 10 - 20% funduszu zapasowego w razie co. (na przykład jeśli chce się fakturę smile.gif Bo 99% wycen jest podawanych w cenie NETTO)

To taka wycena realna.

Można zrobić za 50k pln, z angola, wieczorami przez 5 lat w swoim zakresie, w swoim garażu pod domem, jak robi wiele osób. Ale chyba nie o to chodzi autorowi tematu.


Bardzo ładnie wszystko rozpisałeś i trafiłeś, że wolę aby auto było zrobione przez kogoś kto zrobił już nie jedno auto. Dzięki za przedstawienie tego ile to będzie kosztować. biggrin.gif

Wcześniejsze komentarze:
Jednak wolę bardziej szalony/agresywny design. Co do swap'a wydaje mi się, że podkręcenie słabszego silnika będzie go nadwyrężać, więc wydaje mi się, że lepszą opcją będzie jednak wymiana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Mon, 02 May 2016 - 10:01
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





PW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 04 May 2016 - 09:56
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Kup zdrowe M3, te 343KM w nim wystarczają na prawdę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mireczek89
post Fri, 13 May 2016 - 15:30
Post #9


User
Dołączył: Mon, 26 January 2015





Wydaje mi się że takie teoretyczne tematy o dupie maryny powinny być usuwane.

To są pytania ściśle życzeniowe a'la gimnazjalny trolling
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SaidRex
post Fri, 13 May 2016 - 19:38
Post #10


Rookie
Dołączył: Sat, 30 April 2016





mireczek89 nie każdy musi lubić skromny tuning wizualny, a auto ze zdjęcia to głównie chodziło o bodykit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Fri, 13 May 2016 - 19:57
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(SaidRex @ Fri, 13 May 2016 - 19:38) *
mireczek89 nie każdy musi lubić skromny tuning wizualny, a auto ze zdjęcia to głównie chodziło o bodykit.


Skromny tuning wizualny, a kompletna przebudowa auta jak na zdjęciu, to delikatna różnica.

Oczywiście tylko dla porządku spytam - opanowanie 400-500 konnego auta RWD mam nadzieję nie sprawi Tobie problemu? I nie piszemy tutaj o NFS'ie...


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sun, 15 May 2016 - 23:28
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Kup s4 bedzie prosciej i taniej i bedziesz mial trakcje


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SaidRex
post Mon, 16 May 2016 - 16:17
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 30 April 2016





Trochę wyobraźni mam, więc jazda po ulicy będzie spokojna czyli żaden problem, jeżdziłem już RWD ~300km. Chcę tyle mocy ponieważ chciałbym też na torze pojeździć rekreacyjnie.

Widzę, że wielu osobom nie podoba się pomysł i wszędzie widzą komplikacje, wiem na co się przygotowuję i mam tego świadomość ile to jest mocy i ile trzeba włożyć pieniędzy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 16 May 2016 - 17:43
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(SaidRex @ Mon, 16 May 2016 - 16:17) *
Trochę wyobraźni mam, więc jazda po ulicy będzie spokojna czyli żaden problem, jeżdziłem już RWD ~300km. Chcę tyle mocy ponieważ chciałbym też na torze pojeździć rekreacyjnie.

Widzę, że wielu osobom nie podoba się pomysł i wszędzie widzą komplikacje, wiem na co się przygotowuję i mam tego świadomość ile to jest mocy i ile trzeba włożyć pieniędzy.


To czekaj, masz świadomość ile to jest kasy i mocy, czy jesteś laikiem jak w pierwszym poście?
Chwila jazdy w 300 konnym RWD to nie jest to samo co posiadanie na co dzień doładowanego RWD.

Ech... widać, że wakacje idą...


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SaidRex
post Mon, 16 May 2016 - 23:04
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 30 April 2016





Laikiem jestem co do tuningu, o jazdę się nie martw bo o to nie pytam. Pytałem o konkrety na, które SAS Parts mi odpowiedział. Gdybym chciał jakiejś szkółki na temat jazdy to bym o nią pytał. Także dziękuję za Twoją troskę.

Edit: Znalazłem coś innego, jak wspominałem nie skupiam się na malowaniu głównie chodzi mi o jakiś fajny bodykit. Coś ja na zdjęciu tylko poszerzony rozstaw osi jak na zdj z pierwszego postu.

Tutaj w sedanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Tue, 17 May 2016 - 11:19
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Na co dzień + tor okazjonalnie szukaj M3 plus kilka "pierdół". Mocny hebel, dobra opona na dobrej (lekkiej feldze) Duuuużo zabawy z zawieszeniem i geometrią i masz mega dobrą zapierdalakę na tor, która będzie jeździć jak seria w ruchu ulicznym.

500+ z doładowanego na torze - żeby to wykorzystać, na prawdę trzeba mieć jaja żeby opanować w RWD i kręcić dobre czasy. Nie mówiąc już o oponach wyczynowych i na prawdę dobrym zawieszeniu, itd itp. Na nasze polskie warunki to jak walenie z armaty do muchy.

Ale żeby mieć, na jakiś sparing spod świateł, czy bardziej na pokaranie jakiegoś m5 m5 słabszego porsche na ekspresówce czemu nie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 17 May 2016 - 23:54
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





ta biała E46 z zderzakiem od E92 progami z laminatu i lusterkami z odpustu.
Wygląda jak ryba wyrzucona na brzeg - konająca z braku wody .
Z takim podejściem do tunintu kolego - daj se spokój.

Kup sobie auto które fabrycznie w miare jedzie, i odpuść tuningi rodem z need4speed bo to było " spoko " ale 10 - 15 lat temu.

Jak masz hajs to kup sobie M3 jak niemasz to itak nic nie zrobisz w świecie tuningu, zwłaszcza w BMW.

a z tym BMW Razora z pierwszego obrazka to rozjebałes konstrukcje, to nie to forum biggrin.gif tu nie NFS...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KonradGT
post Wed, 18 May 2016 - 09:53
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 29 September 2010
Skąd: Warszawa





E46 400+ streetowe w PL to można policzyć na palcach jednej ręki rolleyes.gif

Jak już robić takie auto to zdecydowanie M3 (chociażby ze względu na szperę, hamulce i większe nadkola) + dobry zawias, a potem ewentualnie kompresor. Ale to zaraz robi się pułap E92 M3 laugh.gif


--------------------
E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 18 May 2016 - 12:11
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





e92 m3 vs e46 m3, wydaje mi sie, że podłubane e46 w budżecie zdrowego e92 to zrobi z niego wiatrak. Wystarczy zobaczyć różnicę między seryjnym e46 m3 a csl. Na pętli północnej to 32 sekundy na okrążeniu! No i jakieś 15 sekund szybciej niż e92.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SaidRex
post Wed, 18 May 2016 - 12:16
Post #20


Rookie
Dołączył: Sat, 30 April 2016





Dzięki za każdą odpowiedź tongue.gif fabryka odpada jak już pisałem, więc możecie skończyć temat wyglądu. W końcu przekonaliście mnie do tej M3 (solidne argumenty robią swoje biggrin.gif).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 23:06