Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wyciska uszczelniacz wału, Simmering na pompie oleju
Tomek89
post Fri, 18 Mar 2016 - 01:07
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Po wymianie rozrządu po raz któryś wypchało uszczelniacz wału w stronę napędu paska rozrządu.
Woz to japońska turbo benzyna, dokładniej s13 z ca18 na pokładzie.
Pierwszy raz było to spowodowane niewłaściwym montażem, wciśnięty za głęboko,
wciągnęło go za przylgnię montażową i obracał się na wale.
Kolejny raz był właściwie zamontowany, powierzchnie czyszczone, płukane, odtłuszczane, wargi lekko smarnięte.
Po jakimś czasie wypchało go do przodu , tarł po osłonie napędu paska, okolice rozrządu tłuste od oleju.
Jeszcze raz to samo, ale tym razem cienko nałożyłem na simmering od strony obudowy troszkę niebieskiego loctite (243).

Zaworki kierunkowe odmy sprawne, odmy drożne, kompresja ok, nie wiem jak się przedmuchy mają.

Nie ma reguły co do sposobu użytkowania, było tak że wóz zaliczył jakieś tam upalanie od incydentu do incydentu,
a czasem od-do normalna jazda + jakiś tam sprint .
Olej nigdy nie przekroczył 110 st C., woda nigdy nie przekroczyła 100 st C.
Poziom oleju to przeważnie max +200 ml nadstan, zalewane vr1 5w50.

Całość się powtórzyła się z 3~4 razy. Ostatnie 2 przypadki uszczelniacz na pewno założony na poprawnej głębokości na w/w loctite+ smar na wargi, za każdym razem czyszczone i odtłuszczane przed montażem.
Powierzchnia pompy gdzie ten uszczelniacz siedzi nie wygląda na uszkodzoną/wyrobioną.
Nadmierne ciśnienie z racji sprawnych odm można raczej wykluczyć, wibracje raczej też po koło pasowe seryjne z tłumikiem drgań.
Używałem na przemian corteco(w paczce zawsze NOK) i elringów, z tego co wiem OEM ładują NOK.
Wał raczej luzu wzdłużnego nie ma, muszę sprawdzić.

Czy jest jeszcze coś co mogło by mieć wpływ,a o tym nie wiem? Jak jeszcze raz to się stanie to wkleję uszczelniacz na kleju przemysłowym. albo na czerwony loctite. Jak to nie poskutkuje to wrzucę nową pompę oleju.


Miał ktoś takie coś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 18 Mar 2016 - 01:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Grzesi(E30)k
post Fri, 18 Mar 2016 - 01:24
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Panewki oporowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Fri, 18 Mar 2016 - 23:14
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





Corteco nie smaruje sie na warge podczas montazu,kukaj instrukcje.Moze kup ori,bo japan lubi w calach dzialac a te w katalngach elring itp daje przyblizone wymiary w mm.W mazdach jest ten sam problem i lepiej dolozyc troche kasy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Sat, 19 Mar 2016 - 09:42
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Wymiar bankowo w mm, 40x52x7. W kartonikach corteco są NOK a w aso niby takie same się sprzedaje. Zobaczę co jest na ori pompie.

Myślę że smar na wardze nie zaszkodzi, zagrzeję się i najwyżej wypłynie.
Co do panewek oporowych to wóz z nieotwieranym silnikiem, przystawię czujnik zegarowy i zobaczę, ale raczej luz będzie w okolicach książkowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Sat, 19 Mar 2016 - 09:56
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





A masz tam kierunkowy?Prawy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Sat, 19 Mar 2016 - 12:57
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Elring pisze że jest i ma strzałkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Corteco ma też takie skośne paski na wardze olejowej o innej długości i kącie, widzę że też ma strzałkę ruchu CW.

elring 151.510
corteco 19026764b
Oba maja średnicę zewnętrzną 52,28 mm, elring zdaje się być niecałe 10 setek wyższy, wydaje się że ma boki więcej z fazowane .

Żeby ta kierunkowość wyciągała go do przodu jak gwint? Bieżna gładka, nieuszkodzona.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Sat, 19 Mar 2016 - 13:46
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





kurcze dziwne.A przepaluj go troche ,wyciagnij bagnet oleju i kuknij co sie dzieje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Sat, 19 Mar 2016 - 16:21
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Ogólnie sprawdź czy przy dodawniu gazu nie masz nadmiernych przedmuchów z bagnetu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Sun, 03 Apr 2016 - 21:43
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Przedmuchów nadmiernych nie ma, bagnet by wyskoczył wcześniej.

Znalazłem stare OEM uszczelniacze, zobaczę czy są jakoś większe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bravokrzychu
post Mon, 04 Apr 2016 - 20:47
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013





Miałem taki przypadek z tym że we fiacie 1.2 16v , byłą zdjęta pompa oleju a przy montażu z braku uszczelki (między pompę a blok) została przykręcona tylko na "silikon" i pompa zbliżyła się o 1mm bliżej bloku. Uszczelniacz wypychało bo między pompą a pierwszą podporą wału korbowego nie było przerwy którą ucieka olej z pierwszej panewki do misy olejowej, jak silnik wkręcił się na wyższe obroty to ciśnienie oleju wypychało uszczelniacz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Mon, 04 Apr 2016 - 21:03
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





To może być to. Była zdejmowana i założona na silikonie, fabrycznie była uszczelka.
Teraz nie pamiętam czy dałem sam silikon czy dołożyłem do starej uszczelki.
Na pewno nie będzie różnica całego milimetra, i stało by się to wcześniej, bo między zrzuceniem pompy i wymianą uszczelniacza było sporo czasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 28 Jun 2016 - 00:02
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Nowy trop. Nic się nie dzieje co prawda, wóz przepałowany, pojedzone troszkę i na razie sucho.
Bawiłem się z przerabianą miska na bloku po wystrzale. Była do tego pompa podpory+wał. Zbliżenie pompy względem wału raczej nie będzie miało wpływu.
Myślę że winna może być sama pompa. Może być że jest nieszczelna i wywala ciśnienie.

Ma kanał odpływowy i ciśnienie oleju w normie.






Ta część wchodzi do środka.


Była sprawdzana parę latek temu i była ok. Wartości dokładnych nie mam. Zobaczę jak będę wkładał miskę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 28 Jun 2016 - 02:24
Post #13


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Ja sie obawiam ze to jednak przedmuchy. Miałem 1JZ z drożna odma, gdzie dodatkowo połączenie blok-głowica jest duzo drozniejsze niz w CA z uwagi na kilka spływów a nie jeden wąski spływ. Kompresja książkowa. Bagnetu nie wywalało. A simering jak najbardziej, po pierwszym tunerze nawet wywalalo olej miedzy miska a blokiem tak dobrze skleił smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Mon, 07 Nov 2016 - 23:36
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





CYTAT(bravokrzychu @ Mon, 04 Apr 2016 - 20:47) *
Miałem taki przypadek z tym że we fiacie 1.2 16v , byłą zdjęta pompa oleju a przy montażu z braku uszczelki (między pompę a blok) została przykręcona tylko na "silikon" i pompa zbliżyła się o 1mm bliżej bloku. Uszczelniacz wypychało bo między pompą a pierwszą podporą wału korbowego nie było przerwy którą ucieka olej z pierwszej panewki do misy olejowej, jak silnik wkręcił się na wyższe obroty to ciśnienie oleju wypychało uszczelniacz.


Okazuje się że ma być uszczelka, ale jak zdejmowałem z 6 lat temu poszło na masie uszczelniającej.

Zmierzyłem luz wzdłużny, nominał ma 0,05~0,18 limit 0,3 u mnie wyszło 0,09 mm także spoko.

Pompa jeszcze zostanie pomierzona, jest chwilowo spokój z wyskakiwaniem simmera ale pompa wskazuje oznaki zużycia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Tue, 08 Nov 2016 - 21:49
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





miałem już2 razy taki przypadek że wywaliło mi nowy uszczelniacz ( różnych firm) ale po wsadzeniu corteco problem nie wraca więc może kiepskie uszczelniacze tylko masz .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 08 Nov 2016 - 23:57
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Corteco też wywaliło. Sprawca prawdopodobnie znaleziony, wyrobiona pompa oleju i może jeszcze montaż na silikonie zamiast na uszczelce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 11:42