![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 11 April 2014 ![]() |
Witam,
Mam problem z turbiną z evo X po regeneracji. Od początku po regeneracji turbina się poci na łączeniu strony zimnej z gorącą. Na opasce skręcającej obie części ciągle wisi kropla oleju. Turbo było na ponownym sprawdzeniu, ale nie ustalono żadnej wady i nie rozwiązano problemu. Dostałem tylko informację, że jak silnik jest zakuty występuje większe ciśnienie w skrzyni korbowej i to normalne, że turbo się poci w tym miejscu. Czy to prawda? Silnik jest zakuty, złożony od nowa, turbo po regeneracji do teraz zrobiło max 5 tyś i nigdy nie dawało większego ciśnienia niż 0.8b. Prepraszam jeśli podobny temat występuje, ale nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
Wymówka interesująca
![]() Jesteś pewny że to z łączenia a nie np spływu? Olej czasami potrafi zmylić -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 11 April 2014 ![]() |
Tak, na pierscieniu łączącym jest olej. A czy takie coś może się np dziać przez zły spływ oleju do miski?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Tak, na pierscieniu łączącym jest olej. A czy takie coś może się np dziać przez zły spływ oleju do miski? Poprzednikowi chyba chodziło o spływ oleju z turbo, konkretnie o spływ oleju z obudowy łożyskowań, czasami się zdarza, że będzie źle dokręcony lub powierzchnie styku spływu i obudowy łożysk będą nierówne, uszczelka metalowa będzie pogięta, to może powodować wyciek. -------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 11 April 2014 ![]() |
Poprzednikowi chyba chodziło o spływ oleju z turbo, konkretnie o spływ oleju z obudowy łożyskowań, czasami się zdarza, że będzie źle dokręcony lub powierzchnie styku spływu i obudowy łożysk będą nierówne, uszczelka metalowa będzie pogięta, to może powodować wyciek. Nie wiem czy sie dobrze rozumiemy, ale nie chodzi mi o pocenie się spod flanszy spływu oleju przy turbo. Olej jest na pierścieniu łączącym dwie strony. Pytanie czy mogłoby sie pocić w tym miejscu gdyby np spływ miał za małą średnice, za słaby spływ lub coś podobnego? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja mam podobnie z moim turbo po przerobce. Zmienialem juz uszczelke splywu oleju ze 3x, tez na pierscieniu w turbo zawsze wisi mi kropla oleju. Czy to oznacza, ze turbo zostalo zle zlozone? Moze byc, ze pierscien jest luzny i przez to leci ?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Nie widze opcji, chociaż zawsze moge się mylić, żeby od strony gorącej leciał olej i tamtędy się wydostawał. Mam przed sobą taką właśnie td05h, sprawdź, czy spływ oleju (o ile masz dostęp) nie opiera się o obejme, która łączy chra z obudową turbiny. Inne opcje nie przychodzą mi do głowy.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Mój GT2860RS też się lekko poci w tym samym miejscu, gadałem z tunerem i prawdopodobnie instalacja oil-catch-tanka pod zawór PCV oraz pod odpowietrzenie pokrywy zaworów (do jednego catch-tanka) powinna załatwić sprawę przez zmniejszenie ciśnienia i wyłapanie oleju.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 04 August 2005 Skąd: wafqa ![]() |
Nic sie nie powinno pocic, w zadnym miejscu.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
+1. Może nie spływ a zaopatrzenie w olej Ci puszcza? Jak masz to skręcone?
Natomiast teoria z przedmuchami jest nie poważna... Możesz sobie sprawdzić czy masz duzę przedmuchy wyjmując bagnet i dodając gazu patrzeć czy nic z niego nie dmucha. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
ciekaw jestem co ma odma do pocącego się turbo...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
ciekaw jestem co ma odma do pocącego się turbo... Niesprawna odma powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej, co nie pomaga spływowi w swobodnym powrocie oleju. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 June 2015 ![]() |
witam. dokładnie jak kolega wyzej napisal brak dobrego odpowietrzenia powoduje wysadzanie oleju, gdyz nie moze wrocic ale tez zmniejszone swiatło kanalu sciekowego(zagiecia, załamania) i czy masz bezposrednio w dół spływ max odchyłka 15-20stopni. ale najczesciej jest tak jak wyzej zauważono ze z zasilania delikatnie sie poci i zacieka w doł.proponuje umyc dokładnie uruchomic samochod i obserwowac do pojawienia sie kropli
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Podbijam temat, ponieważ mam podobny problem w prawie identycznej sprężarce.
Czy autor tematu rozwiązał problem lub znalazł jego źródło? -------------------- Forum BMW ///M
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 16:51 |