Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [A6 c5] 2.7 BiTurbo - tuning na 400-450km - koszta
glaudis
post Mon, 29 Feb 2016 - 20:29
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 29 February 2016





Planuję zakup audi a6 c5 2.7 - osprzęt silnika może być w średniej kondycji - i tak planuję podnieść moc(ważne żeby nie było bite ani po dachowaniu). Chciałbym się zorientować jak wykonać pewne rzeczy.
Potrzebuję schematów jak wykonać pewne podzespoły - część rzeczy mogę zrobić samodzielnie w pracy i to całkowicie za darmo. Mam dostęp do lasera, tokarek, frezarek, giętarek itp. więc praktycznie wszytko co potrzeba.

Korzystając z pewnego forum przeglądam co będzie potrzebne:
1) zmiana programu - wiadomo.
2) głowice od silnika 2,8 30V - jaki koszt głowic w dobrym stanie? Czy wałki itp są współzamienne od 2.7 oraz 2.8?
3) większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury - kupię turbo, reszta we własnym zakresie
4) zmiana trójnika gumowego przepustnicy - gdzie go kupić?
5) zmiana wydechu - macie jakiś schemat jak poprawnie wykonać przelotowy tłumik? 2.5 cala czy 3cale? bez sensu jest kupować skoro mogę samemu za darmo zrobić wink.gif
6) wkład K&N - do kupienia
7) Intercooler z RS4 lub duży centralny - mam w 100% sprawny od Iveco Daily 2.8 - nada się?
8) wtryski 6 x 440cc - kupię
9) zmiana pompy paliwa na wiekszą - zakupię
10) map sensor - w jakim celu?
11) rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4) - Czy jest sens samemu wykonać, czy mija się z celem?
12) ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra) - no właśnie... czy można część rzeczy samemu wykonać?
13) podkładki dystansujące pod kolektor ssący - ????
14) sprzęgło od RS4 - ile wytrzyma?
15) wskaznik doładowania turbo + EGT - wiadomo, trzeba kupić
16) zmiana DV Bypass na inne lepsze - czyli co to dokładnie jest?
17) chłodnica oleju - wiadomo
18) ewent. większe kolektory wydechowe - samemu dorobię
19) zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! ! - dokupię(np. od S8), mocowanie itp na dorobię laserze alee: one mają elektroniczny tłoczek z tego co widziałem - coś trzeba będzie zmieniać?

Teraz pytania dodatkowe:
- Czy w 20.000 się zmieszczę przy takim założeniu, że sporo rzeczy mam za darmo i samodzielnie wykonam?
- Jeśli zmieniłbym korbowody na kute to jakie moce mógłbym uzyskać?
- z tego co mi wiadomo oryginalne tłoki wytrzymują 600km - prawda?


Auto ma być do jeżdżenia po pracy - do pracy będę miał skromniutkie autko. Zależy mi na tym żeby samochód nie wyróżniał się z tłumu, był w miarę wygodny. Głównie na wyjazdy w weekendy czy dłuższe trasy itp.

Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Feb 2016 - 20:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
prnit
post Mon, 29 Feb 2016 - 20:51
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





1) zmiana programu - wiadomo.
2) głowice od silnika 2,8 30V - jaki koszt głowic w dobrym stanie? Czy wałki itp są współzamienne od 2.7 oraz 2.8?
Ja płaciłem ok 1500 za głowice i ich przygotowanie

3) większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury - kupię turbo, reszta we własnym zakresie
Jak chcesz 400-450 to nie idz w turba od RS6 bo tam trzeba trochę pokombinować, turbiny od RS4 pasują P&P

4) zmiana trójnika gumowego przepustnicy - gdzie go kupić?
Ja kupiłem silikonowy na ebay.com, przyszedł w dwa tyg. z Chin i kosztował grosze

5) zmiana wydechu - macie jakiś schemat jak poprawnie wykonać przelotowy tłumik? 2.5 cala czy 3cale? bez sensu jest kupować skoro mogę samemu za darmo zrobić wink.gif
Lepiej 3 cale ale nie wiem jak tam jest w A6

6) wkład K&N - do kupienia
Nie ma problemu są dostępne np. w intercars, allegro

7) Intercooler z RS4 lub duży centralny - mam w 100% sprawny od Iveco Daily 2.8 - nada się?
Bierz centralny koniecznie, te boczne nie są za najlepsze i trochę zabierają mocy, chyba ze zdecydujesz się na wagnery ale to droga zabawa, także chinczyk FMIC

8) wtryski 6 x 440cc - kupię
Kup większe trochę jak chcesz pod 450, bo może trochę brakować, lepiej 525 lub więcej

9) zmiana pompy paliwa na wiekszą - zakupię
Boscha zakupisz tak jak i większosć części na sid motorsport, wszystko przychodzi jak trzeba i szybko, dużo tam już gratów zamawiałem i wszsytko przyszło zgodnie z opisem i ceną, do tego można się kilka rzeczy dowiedzieć przez telefon, ogólnie POLECAM

10) map sensor - w jakim celu?

11) rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4) - Czy jest sens samemu wykonać, czy mija się z celem?
Według mnie do tych mocy nie ma sensu

12) ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra) - no właśnie... czy można część rzeczy samemu wykonać?
Można się bawić ale dużo to nie da..raczej takie zabawy przy mocach 500.

13) podkładki dystansujące pod kolektor ssący - ????

14) sprzęgło od RS4 - ile wytrzyma?
400-450wytrzyma spokojnie, możesz też kupić używkę i obić kevlarem za nieduże pieniądze, docisk z rs4 jest mocny.

15) wskaznik doładowania turbo + EGT - wiadomo, trzeba kupić

16) zmiana DV Bypass na inne lepsze - czyli co to dokładnie jest?
na sidmotorsport kupisz mocniejsze DV, koszt koło 400 chyba za dwa płaciłem

17) chłodnica oleju - wiadomo
do kupienia na fmic, kup około 20 rzędową

18) ewent. większe kolektory wydechowe - samemu dorobię
Tutaj mozna najwiecej ugrać bo seryjne w s4 są słabe, jak zrobisz je sam to mozna tutaj ugrać i 30-50KM, według sid motorsport kolektory Wagnera dają i 50KM!

19) zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! ! - dokupię(np. od S8), mocowanie itp na dorobię laserze alee: one mają elektroniczny tłoczek z tego co widziałem - coś trzeba będzie zmieniać?
Kupić 6 tłoczkowe, zaciski mozesz kupic na allegro i pasują , trzeba tylko adaptery kupic (pewnie też z sid motosport) i będzie dobrze hamować pod tarcze ok 350 (nie wiem jak jest dokładnie w A6 ja mówię na podstawie S4B5)

Teraz pytania dodatkowe:
- Czy w 20.000 się zmieszczę przy takim założeniu, że sporo rzeczy mam za darmo i samodzielnie wykonam?
Zmieścisz się, jak będziesz sam robić to i pewnie 15 starczy.

- Jeśli zmieniłbym korbowody na kute to jakie moce mógłbym uzyskać?
Nie ma co jesli chcesz mieć 450, kucizne warto robić powyżej 520-550 a niektórzy piszą że nawet seria do 600 starcza.

- z tego co mi wiadomo oryginalne tłoki wytrzymują 600km - prawda?
Wyżej napisane.

pzdr
prnit


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 29 Feb 2016 - 21:48
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Czapek, kolektora ssącego, map sensora nie ruszaj na te moce.

Ostatnio stroiłem takie A6 C5 230KM na poniższym setupie:
- hybrydy fabrycznych K03;
- wydech przelot 3 cale;
- FMIC podwójny;
- wtryski 525ccm/min;
- wydajniejsza pompa paliwa;
- wkładka K&N;
- świece RS4;
- sprzęgło RS4.
Wyszło tak:


Moim zdaniem do tego zestawu wystarczy zamienić hybrydy K03 na K04ki z RS4 i już byłyby oczekiwane przez Ciebie moce.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
glaudis
post Mon, 29 Feb 2016 - 22:04
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 29 February 2016





Z tą mocą to chciałbym tak przygotować auto żeby było ..rozwojowe'' - czyli wolę kupić m.in mocniejsze turbiny aby miały zapas mocy i ewentualnie w przyszłości ominąć już ten wydatek.

2) Wiadomo - po zakupie od razu wymieniam napinacze oraz łancuszek zmiennych faz rozrządu - chyba że będą w idealnym stanie to wtedy odpuszczam.
3) Co trzeba pokombinować? Od RS6 nie są mocniejsze niż od RS4?
5) No dobrze - 3 cale, ale trzeba robić dokładne obliczenia? Czy na podstawie starego zbudować nowy tylko szerszy? Oczywiście katalizator itd wyrzucam, tylko tłumik końcowy zamontować ale domyślam się, że to też trzeba obliczyć?
7) Lepiej 2 osobne intercoolery czy jeden dedykowany pod biturbo?
8) Wybór prawdopodobnie padnie na BOSCH 630CCM
9) Bosch 044
10) W jakim celu map sensor?
11) Obecnie odrzucamy - zbędny koszt. W przyszłości być może jak zachce mi się więcej mocy to wtedy o nim pomyślę
12) j/w
14) To wtedy nie lepiej oryginalne obić kevlarem?
16) A jakie DV dokładnie kupić? Jakiś przykładowy link poproszę smile.gif
18) Jak dokładnie wyliczyć jaki mają mieć kształt? Czy wzorować się na produktach innej firmy i na tej podstawie zrobić swoje?
19) Przy okazji zmiany hamulców koniecznie trzeba wymienić przewody(nawet jeśli stare będą w dobrym stanie)? Jeśli ktoś byłby taki uprzejmy i przedstawił przykładowy zestaw hamulców? Skompletować to jakoś żeby miało ręce i nogi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 29 Feb 2016 - 22:12
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Seryjne DVki nowe wyrobią do 1,5b.
Trójnika mocniejszego nie zaszkodzi dorzucić.
RS4 sprzęgło ma mocniejszy docisk, do niego jak już możesz tarczę obić kewlarem, będziesz jeszcze lepiej.
IC najlepiej i najłatwiej jeden dedykowany do biturbo (jedno turbo pompuje do górnej części, drugie do dolnej).
Zadbaj też o układ odm - zaworki zwrotne mają być sprawne, a rurki/wężyki szczelne, sporo 2.7bit ma tam nieszczelności.
Po co przerabiać na turbosprężąrki od RS6 jak na tych od RS4 można zrobić nawet 500KM?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 01:16