Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Yaris 1.0 soft turbo - pytania
bugija
post Sun, 10 Jan 2016 - 16:26
Post #1


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Cześć,

Nie wiem czy tym razem trafiłem w dobry dział bo wywalono mój temat bez jakiegokolwiek powodu z działu o projektach.

Teraz do sedna:

1. Turbo od 1.2 TCE TD025M2-06TA - to ta sama co w 1.6 hdi do 2006r.
2. Kolektor z 1.2 tce z przejściówką na seryjną podkładkę.
3. Odprężenie silnika - kanapka 2x podkładka bo potrzeba ok 0,4cm.


Moje pytania:

1. Przejściówka do kolektora, czy średnica otworu przejściówki ewentualnie większa od otworów w silniku nie spowoduje zapychania i zmiany cyrkulacji spalin w tym punkcie ?
2. Czy podniosę ciśnienie przez seryjny ECU ? czy pozostaje tylko piggy lub MBC + Regulator Ciśnienia paliwa ?
3. Jak przenieść przepływomierz z przepustnicy w miejsce między turbo a stożkiem ?
4. Jak obniżyć ciśnienie doładowania bo 1.2 tce pompuje ok. 0,8 bar a ja potrzebuje 0,5

Pozdrawiam


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Jan 2016 - 16:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Sun, 10 Jan 2016 - 16:40
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(bugija @ Sun, 10 Jan 2016 - 16:26) *
Cześć,

Nie wiem czy tym razem trafiłem w dobry dział bo wywalono mój temat bez jakiegokolwiek powodu z działu o projektach.


Tak na przyszlosc, to warto czasem poczytac przyklejone tematy, taki tez wisi w dziale projekty:

...
Nie mile widziane są:

4) Absolutnie to forum nie służy pytaniom '"a ile mocy będę miał jak założę trubo i większe wtryski"
5) teorie na temat co będzie jeśli założę to czy to
6) opisywanie projektu który dopiero ma się zmaterializować (tu opisujemy faktycznie powstałe modyfikacje a nie te które planujemy)
...


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 10 Jan 2016 - 16:50
Post #3


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Rozumiem, czyli moje pytanie mogę sobie rozkminić w samotności smile.gif bo tu mogę tylko się pochwalić co zrobiłem nie mówić jak i broń Boże nikomu nie podpowiadać i służyć swoim doświadczeniem. Świetne Forum

Pozdrawiam


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 10 Jan 2016 - 16:50
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





zeswapuj sobie na 2nz fe.bedzie taniej i szybciej.
bo z tego co napisałeś, nie poradzisz sobie sam z uturbieniem.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 10 Jan 2016 - 17:03
Post #5


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Na swapa muszę ogarnąć 1.5 vvti z całym osprzętem, osiami itd. koszuje 2k zł + wsadzenie 1k zł. Co do turbo w 1.0 pozostaje regulacja i przepływomierz. Jestem ciekawy czy będzie działać sposób z MBC i FMC bez dodatkowe wtryskiwacza i piggy + strojenie, widziałem podobne projekty w internecie ale bez intercoolera, niestety użytkownicy bez kontaktu:(
Ja chciałem zamontować Tmic i wlocik na masce. Na przepływomierzu ograniczyć sygnał rezystorem żeby nie wywalało błędu i przenieść go przed turbo, a doładowanie obniżyć (wastage ? dump valve ?). Jeżeli pozostaje piggy to pewnie koszty wzrosną o 1,5k zł.


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sun, 10 Jan 2016 - 17:08
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Chyba żartujesz z tym strojeniem... Może załóż sobie MBC i regulator ciśnienia paliwa z regulacją i sobie pokręc... Bez jaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 10 Jan 2016 - 17:10
Post #7


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





MBC podniesie ciśnienie a ja chciałbym obniżyć bo pompuje 0,8 bar.


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 10 Jan 2016 - 17:14
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Ty zacznij od dogłębnego nauczenia się wszystkiego od zera, bo nie masz nawet pojęcia w jaki sposób działa regulacja doładowania... czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj, bo na tym forum znajdziesz odpowiedzi na wszystko czego nie wiesz - tylko trzeba poświęcić czas. i uwierz mi, więcej dowiesz się czytając forum, niż próbując samemu rzeźbić na pałę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 10 Jan 2016 - 17:31
Post #9


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Dobra dzięki za odpowiedzi, doładowanie podniesie cięgno wastage, regulator ciśnienia podniesie paliwo, a kanapka odpręży silnik. Dam znać co z tego wyszło

Pozdrawiam


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Sun, 10 Jan 2016 - 17:31
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





To niedrogi ten swap vti jak 3k z wsadzeniem.Chociaz watpie zeby tylko tyle wyszlo.Przy turbo( jesli chcesz zeby niezawodnie dzialalo. I znasz sie na mechanice Posiadasz cale zaplecze.To moze w 6-7k sie zmiescisz.Jak bedzie robila firma to 9-10 moze styknie.I nie operuje tu wygorowanymi sumami.Z reszta potwierdzi Ci to kazdy kto cos robil z tego forum.Ale jesli posiadasz takie fundusze to zaczynaj.Chociaz po pytaniach ktore zadales, odrazu wszyscy wiedza ze to nie bedzie dzialac prawidlowo I bezawaryjnie.I nie pisze tego zgryzliwie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barejka
post Sun, 10 Jan 2016 - 19:25
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2014
Skąd: Siedlce





CYTAT(bugija @ Sun, 10 Jan 2016 - 17:31) *
Dobra dzięki za odpowiedzi, doładowanie podniesie cięgno wastage, regulator ciśnienia podniesie paliwo, a kanapka odpręży silnik. Dam znać co z tego wyszło

Pozdrawiam

a zaplon jak ustawisz? zamontoujesz linke do kopulki i sie bedzie krecila razem z rpzepustnica>? laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Sun, 10 Jan 2016 - 19:42
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





Masz zerowe pojęcie o uturbianiu aut... tyle tylko dobrego, że chcesz się uczyć na swoim aucie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Tue, 12 Jan 2016 - 23:44
Post #13


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Owszem nie jestem tunerem, ani nie mam też przygotowania teoretycznego od strony elektronicznej itd. Jestem miłośnikiem modyfikacji dość upartym, zapytałem fachowca, ogarnie elektronikę na śwince det3 z wbudowanym map sensorem, strojenie paliwo i zapłon na hamowni. Po wszystkim przepływomierz będzie można odłączyć, a ja zajmę się częściami i adapterami, montaż zlecę w warsztacie znającym się na rzeczy. Myślę, że za jakiś czas będę mógł napisać konkrety odnośnie kosztów ze wstępnych obliczeń wyjdzie podobnie jak swap a wolę zatrzymać 1.0 i parę kilo mniej i mam nadzieję że wszystko wypali.

Pozdrawiam

Ps. A tak poza tym świetnie się wyśmiewać, trzymam kciuki za komentujących którzy znają się najlepiej, ale myślę również, że lepsze byłoby podzielenie się lub udzielenie kilku wskazówek smile.gif zawsze można się czegoś nauczyć i kogoś nauczyć...


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Wed, 13 Jan 2016 - 01:40
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Cóż, na pewno będzie to unikalny yaris, jednak czy widzisz w tym aucie coś poza tym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Wed, 13 Jan 2016 - 06:25
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Takich projektów było już miliony. Budżetowe turbo, kompresor. Niestety większość takich zapaleńców nie dociąga nawet do połowy projektu i porzuca. Tłumaczy się potem że pieniądze były potrzebne albo że nie ma czasu. Jeżeli zrobisz to będę zdziwiony bo naprawdę mało tego jeździ.


Odnośnie pytań:
Bez piggyback nie próbuj nawet. Ja bym robił na det3 fit.
Do zmniejszenia doładowania zdecydowanie wastgate.
Czy do soft turbo musisz robić kanapkę? Jaki masz stopień teraz? (myślę że obejdzie się bez odprężenia)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Thu, 14 Jan 2016 - 01:18
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Dawaj buduj i nie patrz na opłacalność bo w takich projektach nigdy jej nie będzie. Niedaleko mojej miejscowości lata Matiz z turbo to dopiero statek biggrin.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrzann
post Thu, 14 Jan 2016 - 09:55
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 October 2012
Skąd: Częstochowa





CYTAT(Bogdan9999 @ Thu, 14 Jan 2016 - 01:18) *
Dawaj buduj i nie patrz na opłacalność bo w takich projektach nigdy jej nie będzie. Niedaleko mojej miejscowości lata Matiz z turbo to dopiero statek biggrin.gif



I nie tylko koło twojej :-)


--------------------
Matiz Turbo 1.2bar EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Thu, 14 Jan 2016 - 11:34
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





To jest silnik 4 czy 3 cyl. Jak ten drugi to słabo to widzę.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Thu, 14 Jan 2016 - 11:37
Post #19


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





4


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 31 Jul 2016 - 22:18
Post #20


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Siema,

Przy wymianie opon okazało się że podłużnice są skorodowane, nie opłacało się nawet naprawiać a co mówić o modzie. Toyota sprzedane, doinwestowałem drugi projekt, Citroen - zapraszam

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=131099&hl=


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:05