![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Cześć,
Nie wiem czy tym razem trafiłem w dobry dział bo wywalono mój temat bez jakiegokolwiek powodu z działu o projektach. Teraz do sedna: 1. Turbo od 1.2 TCE TD025M2-06TA - to ta sama co w 1.6 hdi do 2006r. 2. Kolektor z 1.2 tce z przejściówką na seryjną podkładkę. 3. Odprężenie silnika - kanapka 2x podkładka bo potrzeba ok 0,4cm. Moje pytania: 1. Przejściówka do kolektora, czy średnica otworu przejściówki ewentualnie większa od otworów w silniku nie spowoduje zapychania i zmiany cyrkulacji spalin w tym punkcie ? 2. Czy podniosę ciśnienie przez seryjny ECU ? czy pozostaje tylko piggy lub MBC + Regulator Ciśnienia paliwa ? 3. Jak przenieść przepływomierz z przepustnicy w miejsce między turbo a stożkiem ? 4. Jak obniżyć ciśnienie doładowania bo 1.2 tce pompuje ok. 0,8 bar a ja potrzebuje 0,5 Pozdrawiam -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Cześć, Nie wiem czy tym razem trafiłem w dobry dział bo wywalono mój temat bez jakiegokolwiek powodu z działu o projektach. Tak na przyszlosc, to warto czasem poczytac przyklejone tematy, taki tez wisi w dziale projekty: ... Nie mile widziane są: 4) Absolutnie to forum nie służy pytaniom '"a ile mocy będę miał jak założę trubo i większe wtryski" 5) teorie na temat co będzie jeśli założę to czy to 6) opisywanie projektu który dopiero ma się zmaterializować (tu opisujemy faktycznie powstałe modyfikacje a nie te które planujemy) ... -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Rozumiem, czyli moje pytanie mogę sobie rozkminić w samotności
![]() Pozdrawiam -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
zeswapuj sobie na 2nz fe.bedzie taniej i szybciej.
bo z tego co napisałeś, nie poradzisz sobie sam z uturbieniem. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Na swapa muszę ogarnąć 1.5 vvti z całym osprzętem, osiami itd. koszuje 2k zł + wsadzenie 1k zł. Co do turbo w 1.0 pozostaje regulacja i przepływomierz. Jestem ciekawy czy będzie działać sposób z MBC i FMC bez dodatkowe wtryskiwacza i piggy + strojenie, widziałem podobne projekty w internecie ale bez intercoolera, niestety użytkownicy bez kontaktu:(
Ja chciałem zamontować Tmic i wlocik na masce. Na przepływomierzu ograniczyć sygnał rezystorem żeby nie wywalało błędu i przenieść go przed turbo, a doładowanie obniżyć (wastage ? dump valve ?). Jeżeli pozostaje piggy to pewnie koszty wzrosną o 1,5k zł. -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Chyba żartujesz z tym strojeniem... Może załóż sobie MBC i regulator ciśnienia paliwa z regulacją i sobie pokręc... Bez jaj.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
MBC podniesie ciśnienie a ja chciałbym obniżyć bo pompuje 0,8 bar.
-------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ty zacznij od dogłębnego nauczenia się wszystkiego od zera, bo nie masz nawet pojęcia w jaki sposób działa regulacja doładowania... czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj, bo na tym forum znajdziesz odpowiedzi na wszystko czego nie wiesz - tylko trzeba poświęcić czas. i uwierz mi, więcej dowiesz się czytając forum, niż próbując samemu rzeźbić na pałę.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Dobra dzięki za odpowiedzi, doładowanie podniesie cięgno wastage, regulator ciśnienia podniesie paliwo, a kanapka odpręży silnik. Dam znać co z tego wyszło
Pozdrawiam -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
To niedrogi ten swap vti jak 3k z wsadzeniem.Chociaz watpie zeby tylko tyle wyszlo.Przy turbo( jesli chcesz zeby niezawodnie dzialalo. I znasz sie na mechanice Posiadasz cale zaplecze.To moze w 6-7k sie zmiescisz.Jak bedzie robila firma to 9-10 moze styknie.I nie operuje tu wygorowanymi sumami.Z reszta potwierdzi Ci to kazdy kto cos robil z tego forum.Ale jesli posiadasz takie fundusze to zaczynaj.Chociaz po pytaniach ktore zadales, odrazu wszyscy wiedza ze to nie bedzie dzialac prawidlowo I bezawaryjnie.I nie pisze tego zgryzliwie.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
Dobra dzięki za odpowiedzi, doładowanie podniesie cięgno wastage, regulator ciśnienia podniesie paliwo, a kanapka odpręży silnik. Dam znać co z tego wyszło Pozdrawiam a zaplon jak ustawisz? zamontoujesz linke do kopulki i sie bedzie krecila razem z rpzepustnica>? ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Masz zerowe pojęcie o uturbianiu aut... tyle tylko dobrego, że chcesz się uczyć na swoim aucie
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Owszem nie jestem tunerem, ani nie mam też przygotowania teoretycznego od strony elektronicznej itd. Jestem miłośnikiem modyfikacji dość upartym, zapytałem fachowca, ogarnie elektronikę na śwince det3 z wbudowanym map sensorem, strojenie paliwo i zapłon na hamowni. Po wszystkim przepływomierz będzie można odłączyć, a ja zajmę się częściami i adapterami, montaż zlecę w warsztacie znającym się na rzeczy. Myślę, że za jakiś czas będę mógł napisać konkrety odnośnie kosztów ze wstępnych obliczeń wyjdzie podobnie jak swap a wolę zatrzymać 1.0 i parę kilo mniej i mam nadzieję że wszystko wypali.
Pozdrawiam Ps. A tak poza tym świetnie się wyśmiewać, trzymam kciuki za komentujących którzy znają się najlepiej, ale myślę również, że lepsze byłoby podzielenie się lub udzielenie kilku wskazówek ![]() -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Cóż, na pewno będzie to unikalny yaris, jednak czy widzisz w tym aucie coś poza tym?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Takich projektów było już miliony. Budżetowe turbo, kompresor. Niestety większość takich zapaleńców nie dociąga nawet do połowy projektu i porzuca. Tłumaczy się potem że pieniądze były potrzebne albo że nie ma czasu. Jeżeli zrobisz to będę zdziwiony bo naprawdę mało tego jeździ.
Odnośnie pytań: Bez piggyback nie próbuj nawet. Ja bym robił na det3 fit. Do zmniejszenia doładowania zdecydowanie wastgate. Czy do soft turbo musisz robić kanapkę? Jaki masz stopień teraz? (myślę że obejdzie się bez odprężenia) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Dawaj buduj i nie patrz na opłacalność bo w takich projektach nigdy jej nie będzie. Niedaleko mojej miejscowości lata Matiz z turbo to dopiero statek
![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 Skąd: Częstochowa ![]() |
Dawaj buduj i nie patrz na opłacalność bo w takich projektach nigdy jej nie będzie. Niedaleko mojej miejscowości lata Matiz z turbo to dopiero statek ![]() I nie tylko koło twojej :-) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
To jest silnik 4 czy 3 cyl. Jak ten drugi to słabo to widzę.
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
4
-------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Siema,
Przy wymianie opon okazało się że podłużnice są skorodowane, nie opłacało się nawet naprawiać a co mówić o modzie. Toyota sprzedane, doinwestowałem drugi projekt, Citroen - zapraszam http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=131099&hl= -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:05 |