![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Powitać.
Pacjentem jest a4 B5 blok AEB, głowica szeroki kanał z wałkami ADR, kute korby, mocniejsze śruby, panewki king korby i główne. Turbo td04hl-19. Auto ma 300hp+ i LPG. A problemem jest to iż prawdopodobne silnik miał zła dawkę i uszkodził tłoki, wżery na tuleji. Było mierzone przez magika od szlifów, że jest możliwość zrobienia 1 nadwymiaru czyli 0,50+ na tulejach i dokupienie nowych tłoków pod ten wymiar. Do jakiej mocy wytrzymają Mahle i czy jest sens kupować kute? Pytanie brzmi: jakie części kupić? Mam ofertę na nowe tłoki Mahle kompletny za 350zl sztuka. Jakaś alternatywa dla tego...? Jakie panewki? Ponieważ wolę zmienić bo na tamtych wodach trochę zużycia. Jakie świece do LPG i takiej mocy? Poniżej wklejam foty tłoków i syfu w misce jaki zastałem. proszę o sugestie co mogło być przyczyną. PS. Przez przypadek zatankowalem PB95 i miał słyszalne spalanie stukowe kiedy jechałem.na benzynie. PS.2 Do kogo po tym wszystkim oddać auto na strojenie? Region Śląska. Częstochowa i "okolice". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Jak masz robić szlif to rób strokera 2.0, zmieniasz tłoki i wał a korby zostają stare...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Świece zwykłe, stopień zimniejsze od seryjnych. Zabiło Cię EGT i stukowe. Jeśli śląsk to DIGITUN. Tak przytopione te tłoki to raczej mocno ubogo było, oprócz zatankowania PB95 to raczej pompa paliwa umarła i stąd kiepski AFR.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Egt - Właśnie termopara padła jakiś czas temu, zakupiłem już nową i miałem montować.
Afr - mam wskaźnik, deptając mu wartości się szybko zmieniały ponieważ jest on cyfrowy... Pompa PB walbro255 - z tego co wiem jest ok. Jeśli bym chciał zrobić ten stroker to jakich tłoków muszę użyć i jak bardzo powiększyć tuleje? Jaki wał wtedy zastosować? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
wal z ABF, tloki ze starszych tsi np AXX, CDL
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
I wtedy szlif tuleji na jaki wymiar, z jakim panowaniem?
Jakie panewki główne i korbowe? - do jakiego silnika dedykowane. Blok trzeba "podbierać" by korby się minęły? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 12 October 2015 ![]() |
jak cos mam kpl tlokow z AEB AGU
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
@kerst To ogłoś w dziale sprzedam. Off topic.
Do rzeczy - jaką wytrzymałość mają tłoki np. Od AXX? Na tą chwilę "było" 350hp. Gdzie kończy się ich potencjał? I czy wyżej wymienione tłoki trzeba byłoby frezować (okienko na zawór i materiał pod denkiem by się mieścił z korbą)? Jak z wałkiem pośrednim od pompy oleju? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
@kerst To ogłoś w dziale sprzedam. Off topic. Do rzeczy - jaką wytrzymałość mają tłoki np. Od AXX? Na tą chwilę "było" 350hp. Gdzie kończy się ich potencjał? I czy wyżej wymienione tłoki trzeba byłoby frezować (okienko na zawór i materiał pod denkiem by się mieścił z korbą)? Jak z wałkiem pośrednim od pompy oleju? spokojnie zniosa wiecej. okienko na zawor jak najbardziej trzeba wycinac, blok rowniez trzeba wyszlifowac zeby wal z wiekszym wykorbieniem swobodnie sie obracal. zebatka z walka posredniego do stoczenia http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=120137 tu masz opis mojego auta |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Dodam tylko że robiąc strokera wał możesz również założyć od ADY i AGG
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
@marcindlug
Problem jest tego rodzaju że trzeba wykonać szlif cylindra (ponieważ na próg i wżery) na conajmniej +0,50mm. A tłoki czy to z AEB czy jakieś AXX (2.0 tfsi) mają tą samą średnicę... Jaki jest orientacyjny koszt obróbki wałka, tłoków? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Tłok AEB ma niecałe 81mm a tłoki z tfsi 82,51mm więc robisz szlif jak się patrzy
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Przyczyna? Hmm, przyczyna znajduje się między siedzeniem a kierownicą.
Ja Ci powiem co powinieneś zrobić, bo nie napisałeś najważniejszego, że tam siedzi sobie SA pomodzony z gazem. Tam należy wrócić do podstaw, wypierdolić wszystko co było dołożone i znaleźć kogoś, kto podejmie się strojenia na seryjnym kompie AEB czyli lutowanko. Gwarantuje Ci że będzie i bezpieczniej dla silnika i taniej. Jedynie co będzie drożej to to, że gazu nie będzie, ale cóż. Do jeżdżenia na codzień to sobie 1.6 8v w gazie kup. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
to jest ten aeb od binka kupiony ?
![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
najwyraźniej.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Owszem a co?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tam chyba trochę ubogo było tak patrząc po AFR z filmiku, mylę się?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Nie. Nie mylisz się.
Tak czy inaczej co było zostawmy, teraz jak widać chcę zrobić to sumiennie. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Wiem na tą chwilę, że wał od ABF jest praktycznie nie do zdobycia.
Tak więc gdybym chciał zostać przy pojemności ~1800, to chciałbym zakupić kute tłoki o wymiarze conajmniej 81,50mm pod te kute korby które mam (AEB). Jakich producentów unikać? Jaką uszczelke pod głowicę? I czy można zrobić launch control na moim det3 ecumaster? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Wał od ABF-a jest trudny do zdobycia ale ten sam wał siedzi w ADY i AGG a z tym problemu już nie ma. Nie ma sensu na zakładanie kutych tłoków na moce 300+. Uszczelkę możesz założyć np metalową Reinz-a
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 15:27 |