Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 1.8t AEB B5 - porada, Dot remontu i wytrzymałości.
Joneg
post Sat, 02 Jan 2016 - 04:03
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Powitać.
Pacjentem jest a4 B5 blok AEB, głowica szeroki kanał z wałkami ADR, kute korby, mocniejsze śruby, panewki king korby i główne. Turbo td04hl-19. Auto ma 300hp+ i LPG.

A problemem jest to iż prawdopodobne silnik miał zła dawkę i uszkodził tłoki, wżery na tuleji.
Było mierzone przez magika od szlifów, że jest możliwość zrobienia 1 nadwymiaru czyli 0,50+ na tulejach i dokupienie nowych tłoków pod ten wymiar. Do jakiej mocy wytrzymają Mahle i czy jest sens kupować kute?

Pytanie brzmi: jakie części kupić?
Mam ofertę na nowe tłoki Mahle kompletny za 350zl sztuka. Jakaś alternatywa dla tego...?
Jakie panewki? Ponieważ wolę zmienić bo na tamtych wodach trochę zużycia.
Jakie świece do LPG i takiej mocy?

Poniżej wklejam foty tłoków i syfu w misce jaki zastałem.
proszę o sugestie co mogło być przyczyną.

PS. Przez przypadek zatankowalem PB95 i miał słyszalne spalanie stukowe kiedy jechałem.na benzynie.
PS.2 Do kogo po tym wszystkim oddać auto na strojenie? Region Śląska. Częstochowa i "okolice".






Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 02 Jan 2016 - 04:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pawel_M
post Sat, 02 Jan 2016 - 11:23
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 October 2010
Skąd: Lublin





Jak masz robić szlif to rób strokera 2.0, zmieniasz tłoki i wał a korby zostają stare...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 02 Jan 2016 - 11:38
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Świece zwykłe, stopień zimniejsze od seryjnych. Zabiło Cię EGT i stukowe. Jeśli śląsk to DIGITUN. Tak przytopione te tłoki to raczej mocno ubogo było, oprócz zatankowania PB95 to raczej pompa paliwa umarła i stąd kiepski AFR.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Sat, 02 Jan 2016 - 14:00
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Egt - Właśnie termopara padła jakiś czas temu, zakupiłem już nową i miałem montować.
Afr - mam wskaźnik, deptając mu wartości się szybko zmieniały ponieważ jest on cyfrowy...
Pompa PB walbro255 - z tego co wiem jest ok.

Jeśli bym chciał zrobić ten stroker to jakich tłoków muszę użyć i jak bardzo powiększyć tuleje? Jaki wał wtedy zastosować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcindlug
post Sat, 02 Jan 2016 - 14:27
Post #5


User
Dołączył: Wed, 21 January 2009





wal z ABF, tloki ze starszych tsi np AXX, CDL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Sat, 02 Jan 2016 - 15:04
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





I wtedy szlif tuleji na jaki wymiar, z jakim panowaniem?
Jakie panewki główne i korbowe? - do jakiego silnika dedykowane.
Blok trzeba "podbierać" by korby się minęły?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kerst
post Sat, 02 Jan 2016 - 17:19
Post #7


User
Dołączył: Mon, 12 October 2015





jak cos mam kpl tlokow z AEB AGU smile.gif gdybys nie robil strokera
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Sat, 02 Jan 2016 - 18:24
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





@kerst To ogłoś w dziale sprzedam. Off topic.

Do rzeczy - jaką wytrzymałość mają tłoki np. Od AXX? Na tą chwilę "było" 350hp. Gdzie kończy się ich potencjał?
I czy wyżej wymienione tłoki trzeba byłoby frezować (okienko na zawór i materiał pod denkiem by się mieścił z korbą)?
Jak z wałkiem pośrednim od pompy oleju?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcindlug
post Sat, 02 Jan 2016 - 19:20
Post #9


User
Dołączył: Wed, 21 January 2009





CYTAT(Joneg @ Sat, 02 Jan 2016 - 18:24) *
@kerst To ogłoś w dziale sprzedam. Off topic.

Do rzeczy - jaką wytrzymałość mają tłoki np. Od AXX? Na tą chwilę "było" 350hp. Gdzie kończy się ich potencjał?
I czy wyżej wymienione tłoki trzeba byłoby frezować (okienko na zawór i materiał pod denkiem by się mieścił z korbą)?
Jak z wałkiem pośrednim od pompy oleju?


spokojnie zniosa wiecej. okienko na zawor jak najbardziej trzeba wycinac, blok rowniez trzeba wyszlifowac zeby wal z wiekszym wykorbieniem swobodnie sie obracal. zebatka z walka posredniego do stoczenia

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=120137 tu masz opis mojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_M
post Sat, 02 Jan 2016 - 20:06
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 October 2010
Skąd: Lublin





Dodam tylko że robiąc strokera wał możesz również założyć od ADY i AGG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Sun, 03 Jan 2016 - 18:46
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





@marcindlug
Problem jest tego rodzaju że trzeba wykonać szlif cylindra (ponieważ na próg i wżery) na conajmniej +0,50mm. A tłoki czy to z AEB czy jakieś AXX (2.0 tfsi) mają tą samą średnicę...
Jaki jest orientacyjny koszt obróbki wałka, tłoków?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_M
post Sun, 03 Jan 2016 - 19:03
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 October 2010
Skąd: Lublin





Tłok AEB ma niecałe 81mm a tłoki z tfsi 82,51mm więc robisz szlif jak się patrzy biggrin.gif możesz jeszcze pomyśleć o tłokach z 2.0 20v ALT też mają fi 82,51mm i fabryczne okienko na trzeci zawór...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 04 Jan 2016 - 01:00
Post #13


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Przyczyna? Hmm, przyczyna znajduje się między siedzeniem a kierownicą.

Ja Ci powiem co powinieneś zrobić, bo nie napisałeś najważniejszego, że tam siedzi sobie SA pomodzony z gazem.

Tam należy wrócić do podstaw, wypierdolić wszystko co było dołożone i znaleźć kogoś, kto podejmie się strojenia na seryjnym kompie AEB czyli lutowanko.
Gwarantuje Ci że będzie i bezpieczniej dla silnika i taniej. Jedynie co będzie drożej to to, że gazu nie będzie, ale cóż. Do jeżdżenia na codzień to sobie 1.6 8v w gazie kup.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 04 Jan 2016 - 09:13
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





to jest ten aeb od binka kupiony ? smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 04 Jan 2016 - 09:45
Post #15


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





najwyraźniej.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Mon, 04 Jan 2016 - 11:52
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Owszem a co?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 04 Jan 2016 - 12:09
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Tam chyba trochę ubogo było tak patrząc po AFR z filmiku, mylę się?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Mon, 04 Jan 2016 - 12:18
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Nie. Nie mylisz się.
Tak czy inaczej co było zostawmy, teraz jak widać chcę zrobić to sumiennie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Tue, 05 Jan 2016 - 02:53
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Wiem na tą chwilę, że wał od ABF jest praktycznie nie do zdobycia.

Tak więc gdybym chciał zostać przy pojemności ~1800, to chciałbym zakupić kute tłoki o wymiarze conajmniej 81,50mm pod te kute korby które mam (AEB).

Jakich producentów unikać?
Jaką uszczelke pod głowicę?
I czy można zrobić launch control na moim det3 ecumaster?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_M
post Tue, 05 Jan 2016 - 09:56
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 October 2010
Skąd: Lublin





Wał od ABF-a jest trudny do zdobycia ale ten sam wał siedzi w ADY i AGG a z tym problemu już nie ma. Nie ma sensu na zakładanie kutych tłoków na moce 300+. Uszczelkę możesz założyć np metalową Reinz-a
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 15:27