![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 November 2015 Skąd: Olkusz ![]() |
Witam, na nowy rok zamierzam zakupić A4 B7 1.8T Quattro.
Samochód seryjnie posiada 163km , jak moc jest odczuwalna na kierownicy ? LPG- czy przy stage II można śmiało gazować? Wady 1.8T? Na jakim bloku jest właśnie ta a4 ? Co sądzicie , na temat ogólny awaryjności ? jakieś propozycje- Mało awaryjny wóz 200km+ ? Powyżej 2003r max 50tyś . Myślę jeszcze nad: -Focus ST 2.5T -Civic FN2 -Bmw e90 325i -Leon Cupra 2.0 tfsi Wszelkie rady mile widziane. Pozdrawiam Kuba:) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
Temat mielony wielokrotnie. Najpierw znajdź zdrowe A4 B7 1.8T Quattro, o które jest aktualnie wyjątkowo ciężko, a później bierz się za jego gazowanie (gaz bierze bez problemu). Ogólnie auto z tym silnikiem w serii moim zdaniem w ogóle nie jedzie, niezbędne minimum to downpipe + program i nadal będzie to raczej wolne auto. Bezawaryjne? Są teraz takie samochody?
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli chcesz auto z mocnym trwałym i bezusterkowym silnikiem, to szukaj e46 po lifcie 330i lub 330d. Za 30 tys zł lub trochę więcej idzie kupic bardzo dobre sztuki.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 November 2015 Skąd: Olkusz ![]() |
Samochód ma służyć na codzień. Raz na 3msc trasa 1.5k/km. Samochód nie musi być jakiś mega praktyczny. 2 osobowe odpadają. Max spalanie w granicy 12-13l. Do setki max 7s. Chodzi mi pomysł po głowie... Kupić rx8 z zarżniętym motorem, zrobić swap na K20a2. Sęk w tym, że sporo rzeźbienia:/. Jeśli bym się zmieścił w 30-35 tyś mogę śmiało próbować działać w tym kierunku. Myślę, że zajechana madzie kupię za 10 - 14 tys. Sam silnik 5tys +skrzynia i osprzęt. Co wy na to?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Jeśli e90 325i to po 2009r. Rozkminiałem to auto i niestety internety mówią o wadliwych głowicach (jakiś fakap z kanałami olejowymi ), stukających zaworach ( konsekwencja zapchanych kanałów w w głowicy ) i wadliwych tłokach w latach 2006- 2009r.
Z wymienionych na początku to ja bym brał leona Cuprę - zadbane auto będzie mało awaryjne a samym softem robi się okolice 300KM tylko, że tutaj wyłącznie pb98. Jak trzeba większego auta to klasycznie polecę saaba poliftowego 9-3 SS 150-210KM - zrobić w nim 300KM na lpg to żaden problem ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A4 z BFB na pokładzie nie jedzie.
M54B30 to trwały i bezawaryjny silnik? Chyba nie do końca. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 November 2015 Skąd: Olkusz ![]() |
Trochę mnie martwi spalanie oleju w silnikach tfsi. Na różnych stronach można wyczytać, że spalanie oleju silnikowego przekracza 1,5l/1000km. Są podobno jakieś ulepszone pierścienie, które po części niwelują spalanie oliwy. Cena takiego zabiegu tez musi być nie mała ^^. Co do samego bmw, wątpię abym się zamknął w 50 tys w zadbanym roczniku powyżej 2009.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Lexus IS250 XE20.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Octavia rs
Po programie zejdzie poniżej 7 sekund Tyle ze podaż ładnych sztuk trochę mała -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
W tej cenie może coś z HotHatchy?
Jest tego trochę, jeśli nie potrzebujesz jakiegoś super komfortu. Niestety jesli chodzi o TFSI w A4, to potrafi on troche pociągnąć oleju. Wiele mówi się także o łańcuchu, trzeba tego pilnować nawet przy stosunkowo małym przebiegu. Poza tym A4 1.8TFSI 160@215KM nie robi jakiegoś super przeciagu. Ot, taki trochę żwawszy samochód. Co do A4 B7, to dysponując odpowiednim budżetem, można kupić na prawdę wymuskane auto. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
W tej cenie może coś z HotHatchy? Jest tego trochę, jeśli nie potrzebujesz jakiegoś super komfortu. Niestety jesli chodzi o TFSI w A4, to potrafi on troche pociągnąć oleju. Wiele mówi się także o łańcuchu, trzeba tego pilnować nawet przy stosunkowo małym przebiegu. Poza tym A4 1.8TFSI 160@215KM nie robi jakiegoś super przeciagu. Ot, taki trochę żwawszy samochód. Co do A4 B7, to dysponując odpowiednim budżetem, można kupić na prawdę wymuskane auto. No ale jeśli mówimy o tfsi w cuprze, V gti czy przedliftowym RSie to nie jest tak źle - np. mój gti na motulu brał max 250ml między wymianami. W nowszych TSI na krasnobrodzkiej wymieniają pierścienie i problem mija na wieki - koszt z tego co pisali o nich w A-Ś >3k pln |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 November 2015 Skąd: Olkusz ![]() |
z tego co mi wiadomo , branie oleju nie dotyczy silników na pasku gti/cupra/rs 2005-2008. Ile w tym prawdy ?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 September 2007 ![]() |
Volvo S60 T5.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Jak swego czasu szukałem Cupry II generacji to nie znalazłem takiej by własciciel nie woził w bagażniku bańki oleju na dolewki
![]() Z wymienionych: -Focus ST 2.5T - najbardziej elastyczny motor z porównania. Jeśli jeździsz najczęściej w zakresie 2000-5000obr będziesz zadowolony. Przyjemny zawias, choc w ciasnych łukach czuć cieżki przód. Silnik rozwojowy, szpere można włożyć i cieszyć się jazdą. Duży + to fajny dzwięk -Civic FN2 - jedzie górą. Przy zwykłej jeździe sprawia wrażenie jakby miał 130KM. Dobre na pojeźdzawki, gdzie daje fun z jazdy, na ulicę trochę traci sens kupowanie takiej szlifierki. -Bmw e90 325i - najbardziej nijakie auto z porównania. Osiągi szału nie robią, pali dużo, miękkie zawieszenie w serii. Ot przyzwoity , komfortowy samochód do szybszego przemieszczania się -Leon Cupra 2.0 tfsi - Najbardziej dynamiczne auto z wymienionych. Po niewielkich modach przekraczasz 300KM i wtedy robi ok 20-22s do 200km/h. Gdyby tylko nie żlopał oleju byłoby ok. Lepiej poszukać Cupry R z elektroszperą, gdyż zwykła Cupra płuży przodem na zakrętach co przeszkadza nawet na wilgotnej nawierzchni -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Mam w domu a4 b6 1.8T Q AVJ nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale to auto normalnie spala 14L LPG... auto hiper szybkie nie jest ale daje rade jako dupowóz na zadupiu gdzie ciężko zimą... Jak dla mnie audi ma chore ceny a niestety większa część aut na rynku z 1.8t Q to szroty z chorą cena aktualnie ujeżdżam francuska motoryzacje...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
mihas66 z czystej ciekawości zapytam. Jak 1.8T Q AVJ radzi sobie w porownaniu do Clio z podpisu?? do setki i powyżej.
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Jak swego czasu szukałem Cupry II generacji to nie znalazłem takiej by własciciel nie woził w bagażniku bańki oleju na dolewki ![]() Z wymienionych: -Bmw e90 325i - najbardziej nijakie auto z porównania. Osiągi szału nie robią, pali dużo, miękkie zawieszenie w serii. Ot przyzwoity , komfortowy samochód do szybszego przemieszczania się Tutaj sie nie zgodze. BMW ma 10x wiecej charakteru niz Audi. Audi A4 to kolejne auto, tj wszystkie. Nie wiem jak wyglada bezawaryjnosc tych silnikow, bo nie uzytkowalem zbyt dlugo tego auta (330i), ale E90 technologicznie jest daleko przed Audi B6/B7. Dodatkowo wiele zalezy od konfiguracji - 325/330 moze byc tapczanem z kremowa skora na 17, a takze fajnym wozem na codzien w M-Pakiecie na 19, sportowym zawieszeniu i z shadow line. Jasne, nie ma tu szpery czy charakterystyki M3, ale na tle B7Q S-Lne (co prawda 2.0tdi ale mialem) prowadzi sie super na zawieszeniu z M-Pakietu. Kupic zadbane A4B7 mozna w inny sposób - wybierając Seata Exeo. Mniej urodziwy i nie wiem czy występuje w Quattro? -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
M54B30 to trwały i bezawaryjny silnik? Chyba nie do końca. Nie idealny, ale dużo lepszy niż nowsze TFSI, TSI i inne wynalazki po 2005 roku... Nieraz trafia się beemki z silnikami M54 które maja po 0,5 mln km i dzielnie jezdza.... zresztą pewnie polowa e39/e46 w Polsce ma taki lub zbliżony przebieg. Który nowy silnik tyle wytrzyma? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kupic zadbane A4B7 mozna w inny sposób - wybierając Seata Exeo. Mniej urodziwy i nie wiem czy występuje w Quattro? Niestety nie było quattro. I silnik 1.8T szedł tylko na początku produkcji. Aczkolwiek jak komus starczy oska z napędem na przód, to faktycznie exeo ma dobre ceny i łatwo o wymuskaną sztukę. Tyle ze 100 razy lepszym autem jest 325i e39, a nawet poczciwe e46 z M54 pod maska... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie idealny, ale dużo lepszy niż nowsze TFSI, TSI i inne wynalazki po 2005 roku... Nieraz trafia się beemki z silnikami M54 które maja po 0,5 mln km i dzielnie jezdza.... zresztą pewnie polowa e39/e46 w Polsce ma taki lub zbliżony przebieg. Który nowy silnik tyle wytrzyma? Co się dziwisz jak do Bmw lejesz co wymianę 8litrów oleju a do Audi itp 4litry. To też ma bardzo duży wpływ na żywotność silników zwłaszcza że ludzie nie dbają o wymiany. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 15:31 |