Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Closed TopicStart new topic
> Jak zrobić SWAP z TDI 90KM na TDI 130KM?
FAWORYT
post Sat, 19 Jun 2004 - 13:06
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 October 2003
Skąd: Krapkowice





Witam.Szukałem na forum ,ale konkretnie na moje pytanie nic nieznalazłem odpowiedzi w tematach,więc pytam.
Mój kolega ma AUDI 80 1.9 TDI 90KM 93rok i chciałby włożyć silnik TDI który ma w serii 130KM (np.z passata,albo z golfa IV) i póżniej go jeszcze podkręcić,ale to już dalsze plany.Jakie konkretnie elementy pójdą do wymiany oprócz silnika.Za czym musimy się rozglądać.Sam silnik napewno będzie wymieniony,ale teraz niewiadomo jaką do tego turbine,intercooler,sterowanie,wydech,skrzynia(?),chłodnica.Poprostu niewiemy które rzeczy będą inne do silnika TDI 130KM i jak np.rozpoznać intercooler ,czy turbine,czy to właśnie ta z tego silnika.Mocowanie podejrzewam to samo,ale niewiemy jaką liste elementów do kupienia mamy zrobić.Czy można liczyć na pomoc?Teraz jest tam silnik TDI 90KM,a ma być silnik TDI 130,co trzeba wymienić?


--------------------
3S-FE emerycka wersja CarinyE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 19 Jun 2004 - 13:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tdiik
post Sat, 19 Jun 2004 - 14:57
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 28 February 2004
Skąd: Bielsko B / Kraków





na moje oko wsadzcie silnik z gertirebem.
poloski wartaloby wymienic.
ic najtaniej wyjdzie wa zrobic fmica pat tdi ma fajne z iveco
komputer chyba tez trza dac inny
mocowania chyba tez beda inne taki mis i wydaje ale niech sie inni gugu wypowiedza na ten temat. ogolnie w piguly roboty was czeka


--------------------
_http://img183.imageshack.us/img183/7263/avataribipk9.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAWORYT
post Sat, 19 Jun 2004 - 15:35
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 October 2003
Skąd: Krapkowice





Nikt tego w polsce nierobił jeszcze?Napewno ktoś się w to bawił i wie dokładnie co i jak.


--------------------
3S-FE emerycka wersja CarinyE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Sat, 19 Jun 2004 - 15:56
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





CYTAT("FAWORYT":1as3pz8i)
Nikt tego w polsce nierobił jeszcze?Napewno ktoś się w to bawił i wie dokładnie co i jak.


Masz racje. Ktos na pewno probowal przetlumaczyc, to co "wypisuje" Tdik, ale ja nie jestem w stanie Sorry za O/T

Wydaje mi sie, ze bedzie to zbyt kosztowne, zeby zabawiac sie w takie manewry. Co do swap'ów, to ludzie sie juz oczywiscie bawili w to, ale nie przypominam sobie, zeby ktos przekladal silnik na pompowtryskiwaczach do auta z poczatku lat 90-tych (moge sie mylic ).
Oczywiscie wszystko da sie wykonac, ale obawiam sie, ze z Waszego Audi pozostanie tylko buda...
W zeszlym roku ktos swapowal Passata benzin na 130PD i wymienial doslownie wszystko Wiem, ze to Audi to diesel (1Z ? ), ale roznica technologiczna jest duza, wiec na prawde moze to znacznie przekroczyc sume, jaka bylibyscie sklonni wydac.

Pozdrawiam


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Sat, 19 Jun 2004 - 16:49
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Lepszym i wiele razy tańszym rozwiązaniem jest chip, wtryski, nowy komp = 130 koni jest.

Wasz projekt pochłonie kosmiczne sumy w stosunku do wartości auta.


Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAWORYT
post Sat, 19 Jun 2004 - 16:58
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 October 2003
Skąd: Krapkowice





CYTAT
obawiam sie, ze z Waszego Audi pozostanie tylko buda...


.....buda?
to nienajlepiej.

Pozatym chcemy sprzedać ,albo dać i dopłacić za nowy silnik.Poprostu silnik można od jakiegoś handlarza kupić,taniej o wartość TDI 90KM,który u niego zostawimy.Kwota jaką możemy przeznaczyć na SWAP to 5tyś.zł + Silnik TDI 90KM z osprzętem(tym co nienada się w TDI 130KM ),niewiem ile dokładnie takie coś jest warte.Co o tym sądzicie?

Wysłany Sob Cze 19, 2004 16:02 pm:

CYTAT
Lepszym i wiele razy tańszym rozwiązaniem jest chip, wtryski, nowy komp = 130 koni jest.

Wasz projekt pochłonie kosmiczne sumy w stosunku do wartości auta.


Pozdro


Napisałem na początku,że plany są takie,aby ten silnik(130KM) podkręcić do około 170KM.Piszecie o ogromnych sumach jakie pochłonie ten projekt,ale czy ktoś poda tą sumę w przybliżeniu przynajmiej +/- 2tyś.zł?


--------------------
3S-FE emerycka wersja CarinyE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Sat, 19 Jun 2004 - 18:00
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Silnik minimum 5-6 tysięcy... I trzeba go znaleźć

Skrzynia... Około 2 tysiące

Przeniesienie napędu swoje też kosztuje.

A i wsadzenie samego silnika również.


Więc 10 tysięcy trzeba lekko liczyć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Sat, 19 Jun 2004 - 18:14
Post #8









PD-ki chodza po can-busach, nie bedzie nic pasować ze starych gratów elektronicznych tj. sterownik, szafa, abs, klima itd itp. Mocowania silnika powinny pasować ale cholera wie ... Skrzynia będzie potrzebna od PD starą może dało by sie dopasować ale znowu ... kto wie. Ze starego silnika nie nada się praktycznie nic. W 5-6 tyśkach nie zamkniecie się napewno. btw szukacie silnika AWX luv AVF.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Sat, 19 Jun 2004 - 18:22
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





CYTAT("Zoltar":3083tbdn)
Więc 10 tysięcy trzeba lekko liczyć...


I to za sam silnik, skrzynie, turbine i IC...
Jeszcze komputer i inny el. osprzet. Wiadomo, ze trzeba sie kiedys zatrzymac z takim silnikiem, wiec hamulce tez kosztuja. Jeszcze robicizna i kombinowanie z miejscem na silnik, co zajmie troche czasu i money
Wg. mnie trzeba sie przytulic do 15tysPLN, ale nie znam sie na tyle, zeby dokladnie opisac co jest potrzebne.


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yasieq
post Sat, 19 Jun 2004 - 18:35
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT("shafter":3lc3h0l4)
PD-ki chodza po can-busach, nie bedzie nic pasować ze starych gratów elektronicznych tj. sterownik, szafa, abs, klima itd itp. Mocowania silnika powinny pasować ale cholera wie ... Skrzynia będzie potrzebna od PD starą może dało by sie dopasować ale znowu ... kto wie. Ze starego silnika nie nada się praktycznie nic. W 5-6 tyśkach nie zamkniecie się napewno. btw szukacie silnika AWX luv AVF.


Z tego co mi wiadomo, to np w VTG busie jest oryginalna i stara skrzynia, i zegary, mimo ze siedzi tam 130PD


--------------------
Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik
181 PS/403Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gesio
post Sat, 19 Jun 2004 - 18:53
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Lublin





po co zmieniac silnik? wystarczy podpatrzyc jakie mody ma u siebie kolega da3 i bedzie 160 z 90 i z tego co mi wiadomo jak na razie u niego wszystko bangla jak trzeba.


--------------------
focus tdci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAWORYT
post Sat, 19 Jun 2004 - 18:57
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 October 2003
Skąd: Krapkowice





CYTAT
po co zmieniac silnik? wystarczy podpatrzyc jakie mody ma u siebie kolega da3 i bedzie 160 z 90 i z tego co mi wiadomo jak na razie u niego wszystko bangla jak trzeba.


O mniejwięcej taką moc końcową nam chodzi.Z tym silnikiem to niewiem,ale ile wg.was można dostać za silnik z całym osprzętem TDI 90KM?Od tego zależy dużo,bo po sprzedaży tego całego graciarstwa możemy dołożyć do interesu 5tyś zł i z tego co widze to raczej nie starczy.


--------------------
3S-FE emerycka wersja CarinyE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ludzi
post Sat, 19 Jun 2004 - 19:20
Post #13


User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: 3miasto





CYTAT("FAWORYT":xp5rg4ma)
...po sprzedaży tego całego graciarstwa możemy dołożyć do interesu 5tyś zł i z tego co widze to raczej nie starczy.


Napewno nie starczy, nawet na auto w ktorym silnik przymocowany jest na sznurkach do reszty auta, a juz napewno nie na cos czym bedziesz mogl bezpiecznie jezdzic...
Jezeli zalezy Ci koniecznie na tym silniku to moze opchnij cale auto, kup sobie bude bez silnika np. golfa II i wsadz w to 130PD. Wtedy moze sie zmiescisz w kosztach i wiekszosc rzeczy, ktore w audi beda wymagaly zrobienia (hamulce, zawieszenie, itd), zrobisz od poczatku dobrze.
Jak nie to zostaje tylko zajecie sie tym silnikiem ktory masz teraz...


--------------------
[url=http://www.dieselteam.pl/:3qxpuhia]www.dieselteam.pl[/url:3qxpuhia]
Golf IV TDI powered by Chiptec
Koni Sport, Weitec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Sat, 19 Jun 2004 - 21:05
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Ja powiem tak. Sprzedać całe auto i kupić inne....najlepiej juz z silnikiem który chcecie potem dłubać.
W chwili obecnej ćwiczę podobny temat. Jeśli chodzi o zespół napędowy (tak nazywam silnik ze skrzynią) to w tym wydaniu jakim chcecie ja zapłaciłem w niemczech 2000ojro. Oczywiście z papierami.
Do tego proszę doliczyć cała elektronikę, wiązki komputer sterujący, podłączenie przez fachowca. Audi z 93' to stary kibel i wątpię aby się dało coś z niego zaadoptować. Proszę wziąść pod uwagę roboty ślusarskie. Tego się nie robi w ten sposób....że jedno się wyjmuje i drugie się wkłada . To takich prac trzeba się porządnie przygotować. Potem każdy detal wprowadza opóźnienia.

Jeśli już się zdecydujecie....jednak robić...to wybierajcie silnik wzdłużny od Passata, Audi. Poprzecznego nie kupujcie bo trzeba dołożyć wszystkie łapy mocujące. Otwory technologiczne są w tych samych miejscach....tylko za wszystko potem trzeba extra płacić.

Ja szacuje ten koszt na 13-15 tyś zł. Jeśli kupi wam ktoś ten stary motor za grosze to może ze 3 tysie się wam zwróci. Ja bym takiego starego motoru....nawet w prezęcie nie przyjoł....ale może znajdziecie jelenia

pozdrawiam


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAWORYT
post Sat, 19 Jun 2004 - 21:53
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 October 2003
Skąd: Krapkowice





Dzięki za dobre rady masters,przydadzą się.Narazie jesteśmy na etapie badania całej sprawy i takie rady jak twoje i innych bardzo nam się przydadzą


--------------------
3S-FE emerycka wersja CarinyE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Sat, 19 Jun 2004 - 22:20
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Fajnie jak mielibyście B4-ke już w Quattro. Wtedy miało by to jeszcze większy sens. Co do hamulcy to akurat B4-y ma już cztery tarcze a hamulce od mocniejszych sióstr B4 można zapodać za dwa złote. Ja jestem zdania, że w miarę fajnie i w waszym zasięgu będzie przebudowa tego silnika na oryginalną 110-kę, zapodanie większej pompy, wtryskiwaczy, luźnego wydechu i odpowiedniego oprogramowania. Master/s juz na mojej Ex-B4`ce eksperymentował różne opcje i było fajnie. Następnie zgrać to wszystko na 150-160km. Plusy to mniejsze koszta i motor seryjny a przy późniejszej odsprzedaży mniejszy problem z powrotem do serii. Albo ostatecznie poszukać AFN`a czyli wzdłużnej 110-ki i ją rzeźbić…

Masz tu linka jak przerobić 1Z na AFN...

http://www.meckisfaq.de/antworten/motor ... _2_afn.htm

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Sat, 19 Jun 2004 - 22:31
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("FAWORYT":zdc4k275)
Dzięki za dobre rady masters,przydadzą się.Narazie jesteśmy na etapie badania całej sprawy i takie rady jak twoje i innych bardzo nam się przydadzą




--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nexus6
post Sat, 19 Jun 2004 - 22:54
Post #18


Rookie
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Rogal1":nsonxanu)
Albo ostatecznie poszukać AFN`a czyli wzdłużnej 110-ki i ją rzeźbić…


tylko uważaj bo AFN były też 'poprzeczne' !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BurnOuT
post Sun, 20 Jun 2004 - 13:05
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Warszawa





Nie chciałbym zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj:

A jakby wyglądał swap z 90tki AGR na 130tke? Były by jakieś problemy? Co bym potrzebował oprócz skrzyni, silnika i sałaty

A i auto to Octa AGR z 2001 roku.


--------------------
[Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Sat, 20 Oct 2007 - 22:52
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





Sorki za odgrzewanie kotleta, ale mam pytanie odnośnie audi B4 1.9tdi. Jakie nie drogie chipy podnoszące moc z 90 do 110km polecacie?
P.S. Nie siedze w temacie silników Tdi i to nie chodzi o moje auto więc nie bijcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 00:24