![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Panowie, ciągle biję się z myślami co dalej zrobić z moim Audi
![]() Mały opis pacjenta i dotychczasowych modyfikacji: Silnik 1.9TDI AGR na pompie (seryjne 90PS) - końcówki wtrysków 0.230 - FMIC by El-Tec - Program - Turbina ARL (GT1749vb) Modyfikacje były przeprowadzane na bloku ALH, świeżo po nich (dawno dawno temu) auto wypluło 172ps/360Nm. Po awarii bloku przeszczepiłem blok AGR, na hamowni wypluł po tym swapie 160ps/360Nm. Przelatałem 10 000 bezawaryjnie od strony silnika i rozważam sprzedaż auta, albo dalsze dłubanie. Przyznam szczerze że nie ma zbyt wiele ciekawych samochodów które realnie zastąpiłyby mi audi.. No ale do rzeczy - jest sens dalej to dłubać? Ile BEZPIECZNIE można wyciągnąć z AGR'a na seryjnych bebechach? Jaki mi plan chodzi po głowie.. - nowe końcówki wtrysków firad 0.225 - tłokorozdzielacz 11mm do mojej pompy - nowa mapa I jaki realny przyrost mogę uzyskać? No i pytanie czy ten przyrost będzie bezpieczny? Przyznam szczerze, budżet będzie oscylował w okolicach 2500pln, także zmiana turbiny na GT22 w grę nie wchodzi. Jakie NAPRAWDĘ są różnice w blokach? Wiem że PD ma mocniejszy dół, ale jak to wygląda w VP? Są głosy że 110 jest mocniejsze od 90, a inni z kolei mówią że wszystko to to samo. Jak jest naprawdę? Chciałbym mieć coś więcej pod nogą, ale z zachowaniem bezpieczeństwa dla bloku, nie mam ochoty na kolejnego swapa w nieodległej przyszłości.. -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 05 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
dół od 90 i 110 jest taki sam. W Pd od 130PS w górę, dół ma mocniejszy wał, korby i tłoki.
Na zestawie o którym myslisz możesz mieć ok 185-195KM w zależności od kondycji motoru. Nm kiedyś robiło się na 380-390Nm, aby było bezpiecznie. Oczywiście jest do zrobienia 420-430Nm, ale mocnym jebnieciem z dołu, dużym dymem i dużym EGT (co właśnie zabija korby i tłoki). Obecnie chłopaki robią znacznie większe moce i niuty na seryjnych dołach, ale auta są na GTB22, która pozwala na znacznie mniejsze EGT i łagodniejszy przebieg momentu w dolnych obrotach. Wg mnie zrób pompę 11 i nowy soft. Nie wiem jaka jest różnica we wtryskach które chcesz założyć. One są mniejsze.... No chyba, że Twoje stare leją... ps. ja na 230,11 +ARL miałem 425Nm, a obecnie na GTB22+260 435Nm (sprzęgło), ale w znacznie szerszym zakresie. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Jest temat Jabcoka wyszlo 300 km i lata
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
mi na seryjnym dole z 90ki 1Z wyszło narazie 242KM 530Nm i żyje
![]() pakuj tłoka 11mm i jeśli twoje wtryski są OK to je zostaw myślę ze 190KM powinno być , mi na wcześniejszym stagu wyszło 190KM 420Nm z umierającą turbiną BRD , a chyba ARL turbo jest wydajniejsze ciutkę . |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 05 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
mi na seryjnym dole z 90ki 1Z wyszło narazie 242KM 530Nm i żyje ![]() pakuj tłoka 11mm i jeśli twoje wtryski są OK to je zostaw myślę ze 190KM powinno być , mi na wcześniejszym stagu wyszło 190KM 420Nm z umierającą turbiną BRD , a chyba ARL turbo jest wydajniejsze ciutkę . ARL jest ciutkę mniejszy :-) Na Sprawnym BRD +ok 10KM vs ARL. (niestety kiedyś na rynku wtórnym było dużo BRD, które "nie chciały dobrze wstawać") ps. jakie miałeś max EGT na tym BRD, a jakie masz teraz? ile Nm przy 2tys (wtedy i teraz)? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
ARL jest ciutkę mniejszy :-) Na Sprawnym BRD +ok 10KM vs ARL ps. jakie miałeś max EGT na tym BRD, a jakie masz teraz? ile Nm przy 2tys (wtedy i teraz)? Moje BRD nie było pierwszej jakości i strona ssąca miała łopatki rozje.....ne . EGT nie mierzyłem nigdy ![]() na BRD przy 2000obr było 360 i teraz mam podobnie na GTB2260VK . |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
No właśnie, EGT mnie martwi.. Chyba trzeba będzie zainwestować we wskaźnik żeby mieć jakiś pogląd na to co się dzieje z nim. Wtryski chcę zmienić bo już mają sporo nalatane - no i to fratelli bosio, które nie słynęły ani z trwałości ani z jakości. innych 230stek już nie dorwę, dlatego firad przykuł moją uwagę. Bezpieczne 190ps by mnie chyba uradowało, choć marzy się dwójka z przodu
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
No właśnie, EGT mnie martwi.. Chyba trzeba będzie zainwestować we wskaźnik żeby mieć jakiś pogląd na to co się dzieje z nim. Wtryski chcę zmienić bo już mają sporo nalatane - no i to fratelli bosio, które nie słynęły ani z trwałości ani z jakości. innych 230stek już nie dorwę, dlatego firad przykuł moją uwagę. Bezpieczne 190ps by mnie chyba uradowało, choć marzy się dwójka z przodu ![]() To może kup 250 Firady , kup tłok, uzbieraj kase i zapakuj GTB17 lepiej na tym wyjdziesz przyszłościowo ![]() nieraz lepiej odczekać i zapakować coś lepszego i wydajniejszego i póżniej wiekszy banan na twarzy ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2012 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Nie kombinuj z przeróbką pompy ostatnio był wykres wałek doloty, fmic itd wtryski 240 firada gtb i wyszło tylko 196km i moc spadała od 4.0tys. Wrzuć wtryski firada 270, swoje sprzedaj na oryginalej pompie jeśli jest w dobrym stanie zrobisz ponad 190km i to będzie kres turbiny. na 240 firada zrobiłem 180km z wałkiem sdi.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, tak, jak
CYTAT zgredd wyżej pisze lub pompa 11cie wtryski 0,240-0,250 lub 0,270 i CAHA, jak dobrze trafisz, to taką CAHA-e wyrwiesz za 700zł i realne 215KM. No chyba, że uzbierasz więcej i lepsze turbo, a to już okolice 250KM, jak zdrowy motor będzie. ![]() Kolega na 0,270tkach, ori 11ce i GTB2260vk zrobił 240KM i 388NM na napięciu 3,4mv. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
yEzOzWiErZ
Jak chcesz to mam jeszcze w garażu tłokorozdzielacz 11mm z pompy 107j Został mi po moim pasku,zanim poszedł do sprzedania zdemontowałem go. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Generalnie powiem tak, nie chcę iść bardzo w mega moc bo wiadomo jak to się skończy dla silnika.. Chcę bezpieczny setup, ale też zadowalający czyli na poziomie 190-200ps i 380-400Nm.. Wtryski 240 pakować do pompy seryjnej to chyba przerost formy nad treścią, a co dopiero 270
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Roznica po miedzy 90 a 110 to panewki 110 ma mocniejsze panewki.
jak sie bojesz tego i tam tego to zostaw jak jest. -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2012 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Jak masz kase to pakuj pompe 11. Napisałem najtańsze i testowane i sprawdzone rozwiązanie które umożliwi wykożystanie potencjału turbiny Arl. Dokładnie jak Fiodor piszę jak się cykasz, to jeżdzij na tym co masz
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Jeden blok już upaliłem, chyba logiczne że mam obawy o kolejny czyż nie
![]() ![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 05 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a czy sprawdzałeś co było przyczyną rozwalenia tego pierwszego silnika? od tego powinieneś zacząć....
oczywiście wróżąc z fusów można w pierwszej kolejności zwalić na lejące wtryski, program lub bardzo złą kondycje silnika. Na zdrowej pompie 11 powinno być 15-25KM więcej niż na 10, ale przebiegi krzywej mocy i momentu będą znacznie fajniejsze. Jeśli chodzi o wyniki na 10 + 230 + Arl to u mnie było 176KM (niestety Dynomet), u kolegi 169KM (obciążeniówka) i pamiętam jedno auto 180KM (obciążeniówka), ale tam coś było w pompie mieszane mimo iż to była 10. Wszystkie auta z bardzo niskimi przebiegami (40 - 80tys) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Nie udało mi się dojść do przyczyny rozwalenia poprzedniego silnika.. Miałem go bardzo krótko, przejeździłem ok 5000km od kupna i klęknął. Wtryski sprawdzałem organoleptycznie dmuchając w atmosferę, pyliły bardzo ładnie - innych testów nie robiłem. Ale co do awarii poprzedniego mam swoje podejrzenia - przy butowaniu znikał płyn ze zbiorniczka, przypuszczam że mogła być już uwalona uszczelka albo blok. Aktualnie na nowym bloku problem nie występuje. Generalnie to chyba się skuszę właśnie na pompę 11cie, wtryski może oddam do profi sprawdzenia i jak będą oki to zostaną a potem remap i zobaczymy co wypluje..
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja miałem peknietą tuleje kiedys w AFNie i tez mi uciekał płyn - sprawdzałeś dokładnie gładzie tulei ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
o cowboy, dokładnie Ciebie tu potrzeba było
![]() ![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja jezdziłem z rok z peknietą tuleją i przy pałowaniu normalnie pryskało wodą na tylną szybę
![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:13 |