Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> kia/hyundai 2.0 16v g4kd
opornick
post Fri, 09 Oct 2015 - 17:12
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Miał ktoś może styczność z silnikiem 2.0 16v 163km g4kd montowanym w kia/hyundai?
pacjent to sportage 2012 i sprawia wrazenie strasznie zmulonego
podobno wydech jest bardzo restrykcyjny w tym modelu?
jakies rezerwy w ecu moze sa?

w sieci nic na temat tego silnika nie moge znalezc a wlasciciel sie uparl ze na pewno cos mozna poprawic, za wszelka podpowiedz z gory dziekuje

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Oct 2015 - 17:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Fri, 09 Oct 2015 - 23:47
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jaki to rocznik ? dowiedz sie czy wogóle ktokolwiek rusza to ECU bo coś mi sie o uszy obija że ciężki jest do współpracy ale mogę się mylić.
Istnieje wersja Turbo tego silnika i to byłby chyba najlepszy przeszczep, zresztą poczytaj w Wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Theta_engine


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Sat, 10 Oct 2015 - 20:31
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





CYTAT(opornick @ Fri, 09 Oct 2015 - 17:12) *
w sieci nic na temat tego silnika nie moge znalezc a wlasciciel sie uparl ze na pewno cos mozna poprawic, za wszelka podpowiedz z gory dziekuje

Na ecu ugrasz 10-15km a to nie zmieni osiągów tego samochodu. Bez doładowania to nie pojedzie... a z doładowaniem musisz ruszyć resztę bo nie podoła. Zapodaj mu jakiś głośny tłumik dla wrażeń i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 11 Oct 2015 - 21:22
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





CYTAT(Q40 @ Sat, 10 Oct 2015 - 20:31) *
Zapodaj mu jakiś głośny tłumik dla wrażeń i tyle.


Padłem biggrin.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Sun, 11 Oct 2015 - 21:57
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Co tu owijać w bawełnę, właścicielowi musiało się pomylić z 2.0 crdi bo tam można ugrać co nieco.
W 2.0 n/a można dłubać typu wydech/dolot ale w mniejszym i lżejszym aucie, natomiast w sportage to tylko dla picu/bajeru no chyba iż komuś zależy, że auto będzie przyspieszało do setki 10s zamiast 10.5...

Inna kwestia co autor miał na myśli że auto sprawia wrażenie zamulonego, bo może coś jest na rzeczy. Moje odczucia z jazdy ix35 z 1.6 i 2.0 sąpodobnie ale to z kategoria ten typ tak ma. Natomiast bez pomiaru chociażby jak dany egzemplarz przyspiesza aby móc się odnieść do deklarowanych wyników seryjnych czy można orzec, że auto jest zamulone i w jakim stopniu? Jak to autor sprawdził i się zagdza z wynikami deklarowanymi przez procenta to można myśleć co dalej, wtedy jakiś kompresor po kosztach może mieć sens. Jenak to już spore przeróbki a auto pewnie jeszcze na gwarancji(jeżeli mechaniczna była 5 lat).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 12 Oct 2015 - 00:41
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Masz rację. Sam poruszam sie starym sportage 2000 r. z tymże to jeszcze prawdziwa terenówka na ramie. I takie same miałem wrażenia z przyśpieszania jak wyżej opisane zamulona ale niestety ten sam silnik w osobówce robi robotę a w terenówce już tylko odpycha.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 12 Oct 2015 - 13:55
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





sprawa sie wyjasnia powoli
nie mam autem stycznosci na codzien ale dzis wsiadlem sie przejechac, w celu nagrania filmu z przyspieszenia 0-100 na przyklad, film nagralem co prawda ale szkoda wrzucac ... cos jest zepsute smile.gif

silnik nierownomiernie wchodzi na obroty, 5 tys to dla niego wyzwanie, bardzo slabo przyspiesza, 80km/h to problem

moze wydech/kat przytkany, pompa paliwa, rozrzad przestawiony (chyba na lancuszku) to tylko moje domysly
dam znac jak znajdziemy, chyba ze ktos ma pomysly jeszcze jakies to walic smialo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 12 Oct 2015 - 15:27
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





to jest benzyna? i jaki przebieg?


jesli bena to jedyna usterka jaka moze wystapic ( to na skutek niewymienienia swiec lub olanie wymian oleju) padniete katalizatory ( rozsypane)
rozrzadu przestawionego nie spotkalem, aczkolwiek polak zepsuje wszystko ( pytaj czy np nie odpali na holu kiedys? )

a generalnie to zczytac bledy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Mon, 12 Oct 2015 - 23:09
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





To faktycznie właściciel popisał się wiedzą wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 13 Oct 2015 - 11:34
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jeszcze jedna możliwość - tam są regulowane luzy zaworowe - zobacz czy przypadkiem luz się nie skasował, na szlifierni widywałem te głowice na regenerację i regulacje zaworów jeszcze przed 100tkm. Szklanki niby w DLC ale jak nie szklanka się wytrze to co innego siądzie ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 13 Oct 2015 - 13:22
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(kontrolm @ Tue, 13 Oct 2015 - 11:34) *
jeszcze jedna możliwość - tam są regulowane luzy zaworowe - zobacz czy przypadkiem luz się nie skasował, na szlifierni widywałem te głowice na regenerację i regulacje zaworów jeszcze przed 100tkm. Szklanki niby w DLC ale jak nie szklanka się wytrze to co innego siądzie ;-)



chyba w gazie te glowice robily

normalnie nic takiego sie nie dzieje jesli nie ma usterki uszczelki pod glowica czy czegos w ten desen
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Wed, 14 Oct 2015 - 23:07
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





CYTAT(flapjck1 @ Tue, 13 Oct 2015 - 13:22) *
chyba w gazie te glowice robily

normalnie nic takiego sie nie dzieje jesli nie ma usterki uszczelki pod glowica czy czegos w ten desen


Czyli jak?Od wypalonej uszczelki pod glowica zmianiaja sie luzy zaworowe?To chyba ze tam jest silnik,z rozrzadem ohv.Wtedy jestem w stanie w to uwierzyc.Ale 16v ohv?- to jakas nowa konstrukcja musi byc..Bo jak standardowa i masz jeden lub dwa walki w glowicy.To mozesz sobie ustawic luzy zaworowe na zdjetej glowicy.I nic sie tu nie zmieni.Z reszta od zawsze w silniku sohc I dohc zawory ustawiam na zdjetej glowicy z silnika-bo przebiega to sprawniej.A w silniku ktory nie mial LPG. I ma mechaniczna regulacje zaworow to po 100 tys km jest duzy sens zajrzec I je sprawdzic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 15 Oct 2015 - 08:45
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





nie w tym kontekscie,

jak zdejmujemy czapke to idzie na sprawdzenie, dosc szybko leca prowadnice na wydechach we wszystkich silnikach kia/hyundai a jak wtedy rzezbisz przy zaworach to i luzy czasami trzeba podregulowac smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sun, 25 Oct 2015 - 13:23
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





zatkany katalizator, po naprawie auto jezdzi o niebo lepiej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mark2222
post Mon, 26 Oct 2015 - 11:26
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 June 2011
Skąd: Mielec





CYTAT(opornick @ Sun, 25 Oct 2015 - 13:23) *
zatkany katalizator, po naprawie auto jezdzi o niebo lepiej

całkiem wypadł z wozu?? czy wymiana na nowy??? jakaś emulacja ???


--------------------
W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 28 Oct 2015 - 07:18
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





na ta chwile wylecial calkie, sonda na tulejce, ecu sie nie buntuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 28 Oct 2015 - 07:49
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



fajnie podają te silniczki nawet w tak ciężkim aucie tylko trzeba je kręcić ale to ja akurat lubię ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:32