![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Witam
Jak w temacie, w gre wchodzą diesle; 3.0 lub 4.4, ewentualnie 3 litrowa benzyna, co to za silniki ? To ich autorskie ? Warto dopłacać do V8 diesla? Na papierze nie wygląda to przekonująco... (względem 3 litowego diesla 300 konnego) Wszelkie wskazówki i podpowiedzi mile widziane Pozdrawiam -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Diesel to pochodne diesli V6 z PSA powstale przez powiązania z Fordem parę lat temu.
3.0 SDV6 to myślę dobry i przede wszystkim rozsądny wybór. W miarę to jedzie (bez szału, ale to nie jest SUV do ścigania się) i raczej niewiele jak na Range'a pali - od 10 w spokojnej trasie. Diesel V8 jest lekko leniwy z kolei, dostarcza moc w bardziej zrelaksowany, ale też i bardziej liniowy sposób. Różnica między RRS z tymi silnikami jest jednak większa niż wynika to z cyfr na papierze, na korzyść V8. Nie wiem jaka jest dokładnie różnica w cenie, ale strzelam, że duża... Mechanicznie doładowane benzynowe 3.0 to moim zdaniem super silnik, ale do małego samochodu ważącego poniżej 2 ton, w SUVach problemem staje się krzywa momentu obrotowego tego silnika - słaby dół. Jestem raczej na nie. Ten silnik również jest pochodną Forda. Silnik, który moim zdaniem najbardziej pasuje do RRS to benzynowe, mechanicznie doładowane V8. Jedzie, brzmi no i swoje pali ![]() Ale skoro nie było go na liście, to z lekkim bólem serca popieram SDV6. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Nie ma go na liście bo pali dużo to raz, a druga sprawa to koszt takiego auta z tym motorem
![]() Podczas weekendowej jazdy próbnej SDV6 na kompie pokazywał niecałe 11l (trasa + troche miasto) więc bardzo rozsądnie, V8 kusi tym że ma więcej i niżej NM co w takich klockach jest porządane, no ale cena jest też odpowiednio wyższa i nie wiem czy jest to warte dopłaty po prostu. Druga sprawa to obawa przed awaryjnością za 2-3 lata takiego pieca, to też fordowskie ? Oni chyba nic takiego nie robili jak diesel V8 4.4 -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
TDV8 to ten sam silnik + 2 cylindry i większy skok tłoka. Czy warto? Spojrzałem właśnie w cennik, różnica to 30 tys. na 500 tys., 6%. Myślę, że warto.
Patrzę jeszcze na ceny benzynowego V8 - paliwo, wiadomo. Ale koszt zakupu bardzo podobny jak przy TDV8, tutaj różnica wynosi już tylko 3-4%. Nawet by mi ręką nie drgnęła ![]() Co do awaryjności to się nie wypowiem, bo nie mam szczegółowej wiedzy nt. porównań wersji silnikowych. Strach kupić na pewno, tak jak każdy nowy samochód premium: BMW 7, S-klasa, Cayenne i wszystko inne. To wszystko wynalazki i albo ma się farta, albo psuje się na potęgę. Jednak statystyki konsumenckie pokazują jednak, że Land Rover zrobił mega postęp w niezawodności i bywa, że jest z przodu w segmencie. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Halo halo. W powyższym poście popełniłem błąd. 4.4 TDV8 to co prawda jest konstrukcja Forda, ale nie oparta na tym TDV6/SDV6. TDV8, ale o pojemności 3.6 z poprzedniego Range'a było oparte na 2.7TDV6, na którym z kolei oparte jest TDV6/SDV6
![]() Z innej beczki - nie wiem czy dostrzegłeś lekką ospałość V6 przy ruszaniu, niektórych irytuje. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Troche nie rozumiem
![]() 2.7TDV6 to ten kiblowaty silnik który był w jagach / peugeotach ?? no to jak cos od niego pochodzi to nie brzmi dobrze ![]() Generalnie auto oczywiscie bedzie na gwarancji itp, po 3 latach raczej bedzie mialo ok 100.000 przebiegu i pójdzie dalej, ale głupio byłoby żeby co miesiac jezdzic nim na serwis bo coś, a tam czekać kolejne dni/tygodnie na wykrycie i usuniecie usterki... -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Teść ma Voque diesla z tym V8, 4,4 bodajże. Silnik sie nie psuje, skrzynia automatyczna nieco juz gorzej, ale lekko ni ma, bo używa go właściwie tylko do ciągnięcia dużej łodzi.
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Troche nie rozumiem ![]() 2.7TDV6 to ten kiblowaty silnik który był w jagach / peugeotach ?? no to jak cos od niego pochodzi to nie brzmi dobrze ![]() Generalnie auto oczywiscie bedzie na gwarancji itp, po 3 latach raczej bedzie mialo ok 100.000 przebiegu i pójdzie dalej, ale głupio byłoby żeby co miesiac jezdzic nim na serwis bo coś, a tam czekać kolejne dni/tygodnie na wykrycie i usuniecie usterki... Jest to ewolucja czy też przekonstruowana wersja tego silnika, teraz już w kolejnym, drugim wydaniu. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Ostatecznie stanęło na tym SDV6, idealny kompromis do tego auta, nowy range sporo schudł więc jakos to jedzie, a srednie spalanie od nowosci wynosi na kompie 9.1l/100km
Taki czarnuch ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Coś w tym jest z tym kompromisem, w tej kategorii SDV6 na pewno wygra. Ma też w miarę krótki dyfer (w porównaniu do TDV8) co pomaga w napędzaniu. Gratulacje, dobrze to wygląda - jaka to dokładnie opcja?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Nie przepadam szczególnie za SUVami ale RR i RRS są świetne
![]() -------------------- F30 330i xDrive '16
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Jakby mu jakąś witaminkę wrzucić to nawet nawet
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Jest to HSE Dynamic + koła 22 cale, katalogowo 7.2 do setki, a za roznice miedzy tym konkretnym a RRS Supercharged mozna kupic uzywana M3 E90 wiec...
![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
Odgrzebę trochę temat - jak wygląda po kilku latach eksploatacja takiego RR Sporta? Porównywalnie z niemiecką konkurencją (X5, GLE, Q7) - czy jednak dowcip o serwisowaniu range'a nadal aktualny?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 10:50 |