Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> [A6 C5] Turbina K03-073 BEX wytrzyma 300KM?
m4n77
post Sun, 21 Jun 2015 - 15:12
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





Witam, Koledzy, pytanie odnośnie tej właśnie turbiny z A4 B6 1.8T 190KM o oznaczeniu K03-073, posiadam takową w A6 C5 (AJL-u) to moje pierwsze uturbione auto, trochę już przestudiowałem informacji na temat samych osprzętów i akcesoriów, ale jeszcze chciałbym posiąść kilka informacji na temat sterowania tej turbiny, jaki rodzaj gruszki(sztangi) jest tam? Bo od jakiegoś czasu jeżdzę z 'odciętą' turbiną, wszystkie objawy stawiam na podwieszony zawór WG, i tu też miałbym pytanie,czy to kwestia rozebrania i wyczyszczenia tego zaworu? czy on podlega wymianie? Turbo nowe włożone 10tyś km temu. I kolejne pytanie, chcę złożyć graty i mapę pod 300KM, seria to 180KM+turbo BEX-a (190KM) wiem że będę musiał wymienić wtryski, IC, pompe paliwową+ ecu master det 3 do sterowania, co z samą turbiną, wytrzyma 300KM? czy trzeba będzie założyć coś większego? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Jun 2015 - 15:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Sun, 21 Jun 2015 - 15:45
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Gruszka ciśnieniowa, po drodze zaworek N75.
Wątpię, że masz zacięty WG, nie zdarza się to często.
Nie, nie wydoli na 300KM.
Zamiast DET3 lepiej dłubnąć fabrycznego kompa z AJL.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 21 Jun 2015 - 16:08
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





K03 na 300KM, dobry żart. Gdyby Ci się udało 250KM z tego wycisnąć to byłby cud. Ja stawiam że 230KM to granica jej możliwości, o ile soft będzie naprawdę dobry. I zgadzam się, że zamiast wieszać breloczki dużo lepiej będzie dłubać ECU.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Sun, 21 Jun 2015 - 17:10
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Ew na hybrydzie k03s okolo 265km smile.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 21 Jun 2015 - 17:30
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





K03-073 da max 230-240KM jak turbo jest nowe i osprzet przygotowany, na więcej nie ma co liczyć.

Na 300koni trzeba większe turbo np.TD04/K04TFSI.

Ew Hybryda K03 i można osiągnąć do 270KM przy FULL OPCJI.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4n77
post Sun, 21 Jun 2015 - 21:49
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





Więc mówicie Panowie że do 240-250KM jest szansa dojsc na tej suszarce? Nie chcialbym po prostu wymieniac jej bo wiem ze jest praktycznie nowa. A jak z wtryskami? Bo wiem ze w AJL w serii mam 320cc w S3 225konnym jest 320cc ? Czy 360cc?? Bo ewentualnie z S3 bym szukał. A co do ecu na ori da radę wgl dłubnąć?? Zależałoby mi na kilku mapach nie jednej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4n77
post Sun, 21 Jun 2015 - 21:56
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





Mis po lekkim dmuchnieciu w wezyk od gruszki powinno byc slychac cicho otwierajacą sie klapke w turbinie, a jest na przelot praktycznie dmucha w wydech, jest ewidentnie podwieszony ten zaworek w turbo, tylko nie zaglądalem do niej keszcze i nie mam potwierdzonego info czy to zacięta sztanga, ltóra cały czas odcina mi turbo, czy klapka w turbinie którą steruje WG sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 21 Jun 2015 - 22:19
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Wtryski z 1.8T 225KM to 380cc i takich szukaj, chociaż 320cc do ~230KM starczą na 100%. Oczywiście że na ori ECU da radę dłubnąć, 2 mapy nie stanowią problemu, są tacy którzy oferują więcej.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sun, 21 Jun 2015 - 22:32
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(m4n77 @ Sun, 21 Jun 2015 - 21:49) *
Więc mówicie Panowie że do 240-250KM jest szansa dojsc na tej suszarce? Nie chcialbym po prostu wymieniac jej bo wiem ze jest praktycznie nowa. A jak z wtryskami? Bo wiem ze w AJL w serii mam 320cc w S3 225konnym jest 320cc ? Czy 360cc?? Bo ewentualnie z S3 bym szukał. A co do ecu na ori da radę wgl dłubnąć?? Zależałoby mi na kilku mapach nie jednej.

Jak wyżej, nie przekroczysz 240KM na tej suszarce, trzeba wychodzić za jej mapę, braknie powietrza.
Jesteś pewien, że masz w serii AJL 320stki wtryski przy 3b? Nie masz...
Da radę jak najbardziej, będzie kulturalniej i prościej, niż dokładając świnkę w tym przypadku.
CYTAT(m4n77 @ Sun, 21 Jun 2015 - 21:56) *
Mis po lekkim dmuchnieciu w wezyk od gruszki powinno byc slychac cicho otwierajacą sie klapke w turbinie, a jest na przelot praktycznie dmucha w wydech, jest ewidentnie podwieszony ten zaworek w turbo, tylko nie zaglądalem do niej keszcze i nie mam potwierdzonego info czy to zacięta sztanga, ltóra cały czas odcina mi turbo, czy klapka w turbinie którą steruje WG sad.gif

Ale dmuchnięciu czym? Chyba nie ustami - powinna wtedy nawet nie drgnąć. To czy sztanga jest zacięta sprawdzisz przesuwają ją mocno palcami - powinna sprężynować, ale nie zacinać się. Może wystarczy ją wyregulować.
Sporo nauki przed Tobą jeszcze.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 22 Jun 2015 - 08:51
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(m4n77 @ Sun, 21 Jun 2015 - 21:49) *
Więc mówicie Panowie że do 240-250KM jest szansa dojsc na tej suszarce? Nie chcialbym po prostu wymieniac jej bo wiem ze jest praktycznie nowa. A jak z wtryskami? Bo wiem ze w AJL w serii mam 320cc w S3 225konnym jest 320cc ? Czy 360cc?? Bo ewentualnie z S3 bym szukał. A co do ecu na ori da radę wgl dłubnąć?? Zależałoby mi na kilku mapach nie jednej.


Mowimy że k03s nie starczy do 250km. Max 230-240km przy full setupie.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4n77
post Mon, 22 Jun 2015 - 19:07
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





To 220-230KM maksymalnie.. Będzie, nie jestem pewien co dowtryskiwaczy, dane o AJL-u znalazłem na jakimś forum, ale byc może gość nie mia£ ori wtrysków tylko już wczęśniej przez kogoś zmieniane. Miś proste że nie ustami, lekko sprężonym, na max również wszystko w wydech szło sad.gif to taka diagnoza bez wyjmowania.. Ale czy tak czy inaczej bd musiał ją wytargać na zewnątrz aby to sprawdzić, od razu sprawdzę stan tej klapki wg w turbo po stronie ciepłej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 22 Jun 2015 - 19:18
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Mając silnik wzdłuż naprawdę łatwo sprawdzić to na samochodzie, ale jeśli koniecznie chcesz wyjmować turbo, to tylko uważaj na śruby/nakrętki...

A wtryskiwacze możesz albo brać S3/TT, albo jeśli nie będziesz zmieniał turbosprężarki z AUM'a/AUQ/BEX'a.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4n77
post Mon, 22 Jun 2015 - 22:24
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





Tjwasiak a jak z kostkami od zasilania wtryskiwaczy będą pasować? Czy trzeba będzie pomodzić z wiązką? Mam silnik wzdłuż, dostęp taki oo.. Chyba że na podnośniku się koło niej rozejrzę, tak wstępnie patrzyłem to prościej byloby odkrecic ją razem z kolektorem i wytargać na zewnątrz, ale spróbuje najpierw na aucie, po co pchać się w koszta uszczelki tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 22 Jun 2015 - 22:48
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





U Ciebie standardowo powinny być wtryskiwacze z wtyczkami EV6, nr Boscha 0 280 150 447 o śmiesznym wydatku rzędu 240cc przy 4 barach.
Wtryski AUM/AUQ/BEX to Bosch 0 280 156 061 z wtyczką EV6.
Wtryski 225KM to albo 0 280 156 063 albo 0 280 155 892 - obydwa mają wtyczkę EV6.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 22 Jun 2015 - 22:50
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Wtryski z BEX-a trzeba szlifować , P&P pasuja z saaba turbo , nr 431


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4n77
post Tue, 23 Jun 2015 - 20:29
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





Gregor szukac w używanych wtryskiwaczy do saab-a? czy może kupić te które proponuje firma fmic.pl 316cc boscha ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 23 Jun 2015 - 22:31
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ja osobiście bym brał wydajniejsze - czyli te z Saab'a skoro pasują.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4n77
post Wed, 24 Jun 2015 - 07:26
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 21 June 2015
Skąd: okolice Lublina





tjwasiak boscha 316cc a Saab-a 320cc to mała róznica, bo chyba nie ma sensu zakładać 420cc? na 230-240KM?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 24 Jun 2015 - 08:28
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Wszystko zależy czy na tym etapie definitywnie poprzestaniesz. 316/320cc mogą delikatnie pętlić górą przy tym poziomie mocy - jednym to przeszkadza, innym nie.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 24 Jun 2015 - 11:12
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Przecież może do wtrysków z Saaba wrzucić sobie regulator 3b i będzie miał w sam raz wydatek.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:48