Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> za duza kompresja na cylindrach
ethernal45
post Wed, 17 Jun 2015 - 03:14
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





Witajcie, spotkal sie ktos kiedys z za duza kompresja w benzyniaku ? Pacjent to a6 2.8 v6 30 v norma to 10-14 a ja mam od 14.3 do 14,7 rowniutenko. Pol bara to minimalkna roznica. Zimny i zagrzany to samo.. Tylko, ze mam potezne spalanie oleju, o,7 l na odcinku 300 km. jaka jest szansa ze na kazdym cylindrze polecialy mi pierscienie olejowe i uszczelnia na kazdym tak samo? Czy bardziej beda to uszczelniacze? Ktos mial stycznosc z takim przypadkiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Jun 2015 - 03:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Wed, 17 Jun 2015 - 07:39
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Zrób próbę olejową, choć to bardziej na uszczelniacze wygląda. Nie cieknie Ci nigdzie olej pod autem?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Wed, 17 Jun 2015 - 08:05
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





CYTAT(pinin @ Wed, 17 Jun 2015 - 07:39) *
Zrób próbę olejową, choć to bardziej na uszczelniacze wygląda. Nie cieknie Ci nigdzie olej pod autem?

Nie cieknie' proba olejowa na cyl na ktorym swieca byla bardziej kawowa od innych 17 bar po 5 ml oleju. Dalej nie robilem, i w sumie nie wiem czy dobrze zrobilem bo nie krecilem walem przed pomiarem, wlalem i od razu znierzylem. Jakby byl wyciek pprzy takim poborze oleju tu by sie lalo a spod auta nic nie kapie a pokrywy maja nowe uszczelki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 17 Jun 2015 - 11:27
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





nie puszcza chmurek przy uruchamianiu silnika ktory postoi kilkanascie minut co najmniej?


Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Wed, 17 Jun 2015 - 12:27
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





Puszcza dym raczej na zimnym ale tak inaczej, specyficznie. Dzisiaj nagralem z rana filmik ale nie jest dobry bo wczoraj wieczorem robilem rpboe olejowa i tak czy siak po odpanieniu rano dymil. Wiec stwierdzilem ze nagram drugi, na pierwszym filmiku po odapeniu - chmura dymy i spalanie stukwe przez chwile - ale to norma bo proba olejowa. Zreszta zaraz wstawie ten filmik tez. Ide nagram drugi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Wed, 17 Jun 2015 - 13:38
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





Tak wyglada spalanie oleju po odpaleniu na zimnym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=NqZzrAwoSqY...eature=youtu.be

To jest drugi filmik. W pierwszym przypadku bylo dokladnie tak samo, z tym ze tam byl jeszcze dym po samym odpaleniu ale po to po probie olejowej, drugi film nagralem po odstepie jakichs 5 godzin.
Chwila na jalowych i zaczyna byc widac ze przepala olej, dymi, pop rzygazowaniu wyglada jakby rozganial dym i przestawal palic a po puszczeniu znow sie dostawal olej? Dobrze to widze? Nie wyglada jakby palil olej przy duzych obrotach.

W tym aucie bardzo szybko sie katy nagrzewaja bo ma dodatkowy system powietrza, pomagajacy dopalac katom, i po 4 minutach praktycnzie nic nie widac z rury wydechowej, pytanie teraz,

wczoraj wieczorem do 3 rano mierzylem cisnienie sprezania o to wyniki

Temp silnika cos kolo 70 stopni, olej nie zagrzany - test kompresji na zimnym

1 cyl - 14.3, 2 cyl, 13.8, 3 cyl, 14, 4 cyl 14.7, 5 cyl 14, 6 14.3

Temperatura silnika 90 oleju ponad 90, test kompresji na rozgrzanym po przejechaniu parunastu km.

1 cyl 14.5, 2cyl 14.2, 3 cyl 14.8. 4cyl 14.5, 5 cyl 14.2, 6 cyl 14.5
Nie jest to na pewno blad pomiarowy bo cisnienie mierzylem juz 4ty raz. w ciagu miesiaca.

Proba olejowa po wlaniu 5 ml oleju do cyl 3 ( czemu 3? bo swieca na tym cyl wydala mi sie najbardziej okopcona) od razu zmierzylem cisnienie 17 bar. ( moglem pare razy zakrecic walem, ale jakos zapomnialem, chyba z nerwow). dalej nie robilem bo byla 3 rano.

2 mechanikow ktorych jestem mniej wiecje pewny co do tego ze mi zloza poprawie walki w tym motorze mowia tak : 1 ze to gumki ale topiero za 2 mies ma czas a drugi ze nie koniecznie gumki, ze moze sie okazac ze nie i moze wymienic za tydzien. Czy ktos jest w stanie po tym filmiku rozpoznac czy to gumy czy nie? I co z ta kompresja, czemi przy stopniu sprezaina 10.6:1 Wypluwa mi 14.5 BAR? Jakiej est prawdopodobniestwo tego ze mam wysrane pierscienie olejowe albo i wszystke skoro niby uszczelnia jednoczescie tak samo? Wydaje mi sie ze bardzo male.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 17 Jun 2015 - 13:52
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Akurat ciśnienia w okolicach 14-15 bar przy takim stopniu sprężania to objaw normalny.
Na Twoim miejscu przyjrzałbym się odmie, bo cały problem może wynikać z jej niesprawności, sprawdź jeszcze czy przy hamowaniu silnikiem nie pojawia się również chmurka za Tobą.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 17 Jun 2015 - 13:58
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





po pierwsze stopien sprezania to nie to samo co kompresja sprezania,

po drugie, mi to wyglada na pierscienie, a konkretniej kompresje trzymaja ale lataja w rowkach i pompuja olej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Wed, 17 Jun 2015 - 15:13
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





moim zdaniem 14.5 Bar nie jest norma. Gdy norma powinna byc miedzy 9-14 albo 10-14 nie chce mi sie w program wchodzic zeby to sprwadzac Minimum 7.5 chyba Norlmanie te auta powinny po 200k wyplywac cos kolo 12 -13 bar. Podejzewam ze 14 to on nie mial nawet jak z fabryki wyszedl.
Ja wiem co to jest stopien sprezania a co to jest kompresja ale ze stopnia sprezania wynika kompresja. Dlatego porownywalem ze przy kompresji 10.6:1 14.5 a nawet 14.7 bar to za duzo. Znajomy w superbie ztym samym motorem i malym poborem oleju ma 12 bar. Wiec u mnie z mega wyciekiem kompresja 14.5 bara nie moze byc dobra, jest za duza zwlaszcza na silniku przelatanym 200k km. Albo przez to ze olej jest ciagle w komorze albo przez to ze przez olej nazbieralo sie duzo nagaru.

Odme mam nowa. tylko jeszcze zamontuje taki odolejacz na odmie dodatkowo zeby sprwadzic czy przypadkiem przez nia nie leci olej.

Pytanie tylko jaka jest szansa ze to usczelniacze? a jaka ze pierscienie? spotkal sie ktos z takim przypadkiem ze na wszystkich cylindrach pierscienie sa zuzyte praktycznie w takiej samej ilosci?? tu nawet nie ma roznicy 1 bara. 0.5 bara tylko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lino
post Wed, 17 Jun 2015 - 16:55
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 06 March 2009





Ja miałem w Golfie z 2E pod maską taką akcję. Pierścienie już były zajechane, odłożyła się gruba warstwa nagaru na denkach i przy pomiarach brakowało skali na manometrze dla benzyniaków. Olej też pobierał ponad normę. Głowica jako winowajca zamieszania została wykluczona, góra rok remoncie. Fura lata tylko na LPG więc dało się to normalnie użytkować z tą komprechą bez stukowego. W zimie zrobiłem wymianę pierścieni po taniości, przehonowane tuleje wiertarką i śmiga w porządku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmer2
post Wed, 17 Jun 2015 - 19:33
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008





Teoretyzować możeby do woli. Bez rozebrania silnika, a przynajmniej dostania się do uszczelnaiczy zaworowych za wiele nie wywróżymy.
Biorąc pod uwagę ilość spalanego oleju (0,7L/300km) skłaniam się ku dołowi silnika, a co za tym idzie - remont. Oprócz samych pierścieni koniecznym jest sprawdzenie owalizacji cylindrów. Jaki przebieg ma ten silnik, wiadomo ?
Stopień sprężania o ciśnienie sprężania to owszem dwie rózne sprawy, ale autor tematu mówi tu o ciśnienie sprężania wyrażonym w barach.
Troche wyższe ciśninie sprężania może być spowodowana przez:
- wadliwie działający wskaźnik (miałem taki przypadek, efekt manometr poleciał pod młotek i potem do kosza)
- zmniejszenie objętości komory spalania, spowodowane przez nagromadzony nagar/syf z np. przepalanego oleju.
Jeśli się mylę niech mnie mądrzejszy poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Wed, 17 Jun 2015 - 20:03
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





Wlasnie wiem, ze to wrozenie z fusow, ale myslalem ze moze akurat na tym forum ktos mial podobna sytuacje i mniej wiecej moglby oceniac czy to pierscienie czy uszczelniacze. Czy taki pobor oleju by w ogole byl mozliwy przez uszczelniacze. Zwlaszcza ze musze miesiac sie jeszcze takim autem przekaczac, dopoki sie dopcham do ogarnietego mechanika, ktory mi naprawde poswieca czas, a nie zbywa jak kazdy paparuch i mowi wymienie to wuymienie tamto to zobaczymy. Przebieg 230 k km ale czy realny? ciezko ocenic - 15 sto letnie auto. Nie jest wytarte itp Tapicerka ladna, kiera ska nie wytarta.
A co do rozbierania silnika i ocenienia czy to pierscienie, ja nie bede sciagal glowic, wiec najpierw bedzie tylko ocena gumek i prowadnic zaworowych. W sumie jak to zrobie i dalehj bedzie to samo to juz bedzie rozwiazana kwestia. Ale fajnie by bylo gdyby ktos mogl ocnic " ty to beda na 90 % gumki bo cisnienie jest ok a nawet za duze i uszczelnia" to przy okazji roboty gumek bym wymienil dwa napinacze hydrauliczne od lancuszkow walkow i polecial z calym rozrzadem przy okazji. A to juz nie jest maly koszt, a tak raczej zrobie uszczelniacze tylko ew pasek nowy zaloze, zeby nie wtapiac sie w koszta jak wyjdzie ze motor padniety.

Ale remontu dolu robic nie bede, sam ten mechanik odradzil bo mowil ze moze byc na krotka mete, bo czesci teraz typu pierscienie itp robione z makaronu Bynajmniej nie u nas bo malo kto to robil pewnie. Z gora ( glowica) jeszcze ok. Za jakis miesiac mechanik bedzie mial czas to ogarnac, i wtedy wyciagnie uszczelniacze i zobaczymy jak to wyglada, sprwadzi tez luzy na prowadnicach zaworowych. Zrobie gumki i bede pozniej testowal. Jak bedzie ok to super. Jak nie to bedzie lipa.

Najgorsze jest to wlasine czekanie miesiac. Ciekawe czy nie lepszym rozwiazaniem ebdzie kupic beczke oleju xD
Dizisaj wlalem mu kolejna porcje syntetyka, niech je, boje sie tylko o katy i sondy. Bo juz mi zaczal wypluwac blad sondy jednej przez ten olej. Wczesniej nic nie bylo.

Dodatkowo ktos pytal czy puszcza baka przy zmianie biegow albo hamowaniu silnikiem, przed chwila bylem na jezdzie testowej za audica. Bylo pedalowane do 6 k puszczane ostro hamowane silnikiem, zmiany biegow nic, zero kopcenia, zero dymienia,nie ma co patrzec w ogole na kopcenie w tym aucie na rozgrzanym silniku, katy wciagaja wszystko, jedynie opary leca. Zwlaszcza ze jestem pewny ze te katy sa sprawne. Jak na fimiku sami widzicie. Na zimnym po chwili przestaje w ogole kopcic bo katy sie bardzo szybko nagrzewaja i dopalaja, wiec z takich diagnoz o bakach dymkach raczej moge zapomniec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Sun, 21 Jun 2015 - 09:18
Post #13


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





Pojawila sie nadzieja ze to jednak tylko uszczelniacze. Dzisija rano jechalem za swoim autem z tylu na zimnym silniku, gdy kierowca przyspieszal, przestawal dymic, gdy tylko puszczal gaz, - hamowal silnikiem, lecial dym z tlumika, wskazuje to an uszczelniacze zaworowe. Co sądzicie? Niestety jeszcze z miesiac musze poczekac na wymiane, a juz mnie skreca bo nie lubie tak czekac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Sun, 21 Jun 2015 - 16:33
Post #14


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Ja obstawiam tak pół na pół.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 21 Jun 2015 - 19:24
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





Ja ostatnio robiłem taką robotę jak wymiana uszczelniaczy bez ściągania głowicy w bmw e90 2.0i dymu było dużo i pobór oleju. Obstawiałem że sama wymiana uszczelniaczy raczej nie załatwi całkiem tematu ale właściciel chciał zaryzykować, po wyjęciu pierwszego uszczelniacza okazało się że są w tragicznym stanie, twarde jak kamień.
Po wymianie auto od razu całkowicie przestało kopcić, tylko wymiana tych uszczelniaczy to 12 godzin roboty i anielska cierpliwość a tylko jest ich 16...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 21 Jun 2015 - 20:45
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





udało się ustalić ile było ubytku oleju na 1000 km 2 litry, masakra...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ethernal45
post Sun, 21 Jun 2015 - 23:01
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 17 June 2015





hehe, a u mnie jest 30 V wiec jest ich 30 ;p Co jest praktycznie rownoznacze z tym ze jest ich 2x wiecej nic w tym aucie co ty robiles. Wiec mam nadzieje ze to to. Powiedzcie mi, jezeli zebralo mis ie duzo nagaru w komorze spalania, przez to ze leci do niej olej. Czy jezeli to beda uszczelniacze i bedzie to robota bez zdejmowania glowic, czy ten nagar mi sie pozniej wypali, jezeli to rzeczywiscie uszczelniacze i przestanie w takich ilosciach palic olej? Bo watpie ze sam olej ktory uiszczelnia powoduje te 14.5 Bara kompresji. A bynajmniej nie w takim rownym stopniu jak jest umnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 22 Jun 2015 - 04:39
Post #18


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Nie oczyści się w sensownym czasie, najlepszy wybór to ściągać głowice
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 20:53